کویر شباهنگ کجاست؟ راهنمای سفر+ جاذبه‌ها+ آدرس+ تصاویر
شراره رحیمی 1400/02/11 8708 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بازدید از کویرهای ایران، یکی دیگر از زوایای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید که طی سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال گردشگران واقع شده است. همان‌طور که می‌دانید کشور ایران کویرهای بسیار زیبایی نظیر کویر مصر، کاراکال، مرنجاب، بیابانک و... را در دل خود جای داده است که بدون شک بازدید از هر کدام از آن‌ها می‌تواند یک ماجراجویی تمام عیار، پر از آرامش و هیجان‌انگیز به ارمغان آورد و چشم هر گردشگری را به خود خیره کند. کویر شباهنگ نیز یکی از کویرهای بکر و شگفت‌انگیز استان یزد می‌باشد که سالانه گردشگران فراوانی را از داخل و خارج ایران به سوی خود می‌کشاند و لحظات هیجان‌انگیز و فراموش‌ نشدنی‌ای را برایشان رقم می‌زند. در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی از کویر فوق‌العاده زیبای شباهنگ را در اختیارتان قرار دهیم.همچنین میتوانید برای شرکت در تورهای این کویر از صفحه تور کویر شباهنگ نیز دیدن کنید.

معرفی کویر شباهنگ

ممکن است در کنار کویر کاراکال و کویر مرنجاب استان یزد که از شهرت جهانی برخوردار هستند، نام کویر شباهنگ را زیاد نشنیده باشید. اما بد نیست بدانید که کویر شباهنگ نیز یکی دیگر از کویرهای زیبای یزد می‌باشد که به تازگی مورد توجه علاقمندان به کویر و کویرگردی قرار گرفته است و با افتتاح کمپ کویری شباهنگ در سال 1397 گردشگران فراوانی از نقاط مختلف جهان روانه این کویر شدند. البته ناگفته نماند که قبل از آن نیز گردشگرانی بودند که بازدید از کویرهای بکر و خلوت و دور از چشم گردشگران مختلف را ترجیح می‌دادند و این کویر را برای دستیابی به آرامش واقعی انتخاب می‌کردند، اما امروزه افراد بیشتری به منظور تفریح و گشت و گذار به کویر شباهنگ سفر می‌کنند. به علاوه این کویر در فاصله کمی از یزد قرار گرفته است و همین امر سبب می‌شود تا نسبت به سایر کویرهای یزد از امنیت بیشتری برخوردار باشد. بنابراین اگر قصد دارید از یک کویر نه چندان دور افتاده و بسیار زیبا بازدید به عمل آورید، می‌توانید کویر شباهنگ را انتخاب کنید و نهایت لذت را ببرید.

کویر شباهنگ

کویر شباهنگ کجاست؟ | مسیر دسترسی به کویر شباهنگ

آدرس: استان یزد، یزد، میدان دروازه قرآن، جاده نصر، کویر شباهنگ

همان طور که گفته شد کویر شباهنگ در نزدیکی یزد واقع شده است و دسترسی به آن بسیار راحت می‌باشد. اما به صورت کلی شما می‌توانید از غرب تهران وارد بزرگراه خلیج فارس شوید و مسیر خود را به سمت کاشان ادامه دهید. پس از عبور از کاشان با دو راهی یزد و اصفهان مواجه خواهید شد که باید وارد مسیر یزد شوید. دقت کنید که قبل از رسیدن به یزد و بعد از شهرستان میبد باید وارد جاده خرانق شوید تا به کویر شباهنگ برسید. هم‌چنین اگر شما از دیگر شهرهای کشور قصد سفر به کویر شباهنگ را دارید، کافیست ابتدا خودتان را به شهر یزد برسانید و به میدان دروازه قرآن یزد بروید. سپس از آن‌جا وارد جاده خاکی نصر شوید تا به کمپ کویری شباهنگ برسید.

کمپ کویری شباهنگ

کویر شباهنگ با وجود کمپ شباهنگ توانسته است به یک مقصد گردشگری بسیار جذاب و لذت‌بخش تبدیل شود. شایان ذکر است یکی از دلایلی که باعث شده تا کمپ شباهنگ جزو پرطرفدارترین کمپ‌های کویری یزد به شمار رود، وجود اقامتگاه مجهز با تجهیزات کامل همانند یک سوئیت مدرن در این کمپ می‌باشد که آسایش و رفاه را برای علاقمندان به کویر به ارمغان می‌آورد. تمیزی اتاق‌ها، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و پارکینگ از ویژگی‌های منحصر به فرد کمپ شباهنگ می‌باشد. از دیگر خدمات این کمپ کویری می‌توان به کافی شاپ، پذیرایی میان وعده، سرویس بهداشتی، چای آتیشی، آش یزدی (شولی)، رصد ستارگان، پخش موزیک در برگزاری جشن‌ها، آتش بازی، امکانات تفریحی و... اشاره کرد. از این رو کسانی که به کویر شباهنگ سفر می‌کنند دیگر برای اقامت شبانه خود دغدغه‌ای ندارند و می‌توانند در کمال آرامش و آسایش از سفرشان به کویر نهایت لذت را ببرند و تجربه‌ای به یادماندنی در کنار سایر همسفرانشان برای خود خلق کنند.

کویر شباهنگ

جاذبه‌های کویر شباهنگ

کویرنوردی یکی از تفریحات شگفت‌انگیز می‌باشد که می‌توانید در سفر به کویر شباهنگ تجربه کنید. بدون شک با تماشای کویر بیشتر از قبل به عظمت جهان هستی پی خواهید برد و از آرامش بی‌پایان آن‌جا نهایت لذت را خواهید برد. از این رو شما می‌توانید بدون هیچ حد و مرزی با پای برهنه بر روی رمل‌های شنی راه بروید و از روی تپه‌های شنی به سمت پایین غلط بزنید و هیجان را چاشنی سفرتان کنید. البته ممکن است هنگامی که با پای برهنه قدم می‌زنید، شن کف پای شما را بسوزاند که در این صورت باید پای خود را به زیر شن فرو ببرید تا خنک شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما شب را در کمپ کویر شباهنگ به صبح برسانید، زیرا از آنجایی که در کویر هیچ خبری از آلودگی هوا، صدا و نور نیست، شما می‌توانید معنای واقعی آرامش و سکوت را در شب‌های کویر درک کنید. به علاوه شب‌نشینی دور آتش، نوشیدن چای آتیشی و گپ زدن با دوستانتان نیز به خاطره‌ای لذت‌بخش تبدیل خواهد شد. هم‌چنین کمپ کویری شباهنگ دیگر امکانات تفریحی نظیر آفرود، موتور سواری، شتر سواری و... را نیز برای گردشگران فراهم می‌کند تا به اوج لذت و هیجان در کویر شباهنگ دست یابید و بهترین لحظات را برای خود به ارمغان آورید.

کویر شباهنگ

نکات لازم برای سفر به کویر شباهنگ

  • هرگز تحت هیچ شرایطی تنهایی به کویر سفر نکنید و حتما از یک راهنما کمک بگیرید و هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به کویر حتما دوستانتان را از زمان سفر و محل اقامتتان مطلع سازید.
  • حتی اگر در رابطه با مسیر به خود مطمئن هستید، حتما قطب نما، جی‌پی‌اس و نقشه در طول مسیر همراهتان باشد تا در صورت گم شدن، مسیر برگشت را پیدا کنید.
  • از آنجایی که ممکن است در کویر طوفان ناگهانی پیش آید، حتما دستمال گردن و عینک با خود ببرید تا توسط آن چشم، بینی و دهان خود را ببندید.
  • اگر تمایل دارید که به هنگام شب در کویر چادر برپا کنید، حتما لوازمی نظیر چراغ قوه، پتو مسافرتی و کیسه خواب را فراموش نکنید.
  • ممکن است راه رفتن در کویر شما را خسته کند، بنابراین آب و غذای کافی با خود به همراه داشته باشید.
  • جعبه کمک‌های اولیه حاوی چسب زخم، بتادین، مسکن، باند کشی و... از لوازم مهم کویرنوردی می‌باشد که نباید از به همراه داشتن آن غافل شوید.
  • حتما از کلاه و ضدآفتاب استفاده کنید تا پوست شما دچار سوختگی نشود.

کویر شباهنگ

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما اطلاعات لازم را برای سفر به کویر زیبای شباهنگ در اختیارتان قرار دادیم. کویر شباهنگ همان‌طور که گفته شد از چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی برخوردار می‌باشد که بدون شک بازدید از آن برای طیف وسیعی از گردشگران با سلیقه‌های متفاوت بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود. به جرات می‌توان گفت که سفر گروهی به کویر شباهنگ به همراه تور، بهترین، مقرون به صرفه‌ترین و مطمئن‌ترین روش سفر به شمار می‌رود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید