کویر شباهنگ

تور کویر شباهنگ | لیست تورهای کمپ کویری شباهنگ یزد

تورهای اقساطی کایت



کویر شباهنگ کجاست؟  

کویر شباهنگ نام یکی دیگر از کویرهای بکر و دیدنی یزد است که به تازگی مورد استقبال بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی و شیفتگان تورهای کویری قرار گرفته است. شاید در کنار کویر مرنجاب و کاراکال که شهرت جهانی دارند، نام کویر شباهنگ به گوش شما نخورده باشد. اما بد نیست بدانید که حدود دو سال هست که کویر شباهنگ یزد مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. در سال 1397، با افتتاح کمپ کویری شباهنگ، سیل زیادی از گردشگران روانه این کویر شدند. البته پیش از آن نیز گردشگرانی که به دنبال کویرهای بکر و خلوت می‌گشتند تا به دور از چشم گردشگران و توریست‌های مختلف از خلوت کویر لذت ببرند، این کویر را انتخاب می‌کردند. اما امروزه افراد بیشتری از این کویر بازدید می‌کنند. کویر شباهنگ در نزدیکی یزد واقع شده است و به همین خاطر از امنیت بیشتری برخوردار هست. پس اگر به دنبال یک کویر نه چندان دورافتاده هستید، بهتر است کویر شباهنگ را انتخاب کنید.

به چه شکل می‌توانیم به کویر شباهنگ یزد سفر کنیم؟

سفر به کویر از نظر تئوری شاید اصلا سخت نباشد. اما زمانی که کوله خود را می‌بندید و راهی مسیر می‌شوید، با دشواری‌های آن رو به رو خواهید شد. سفر به کویر می‌تواند یک تجربه خوش یا یک خاطره تلخ باشد. پس در این قسمت شما را با روش‌های بازدید از این کویر آشنا می‌کنیم.

کویر شباهنگ یزد

سفر به کویر شباهنگ یزد با وسیله نقلیه شخصی

پیش از هر چیز باید در مورد این مساله صحبت کنیم که سفر به کویر، حتی کویر شباهنگ که در نزدیکی بافت شهری یزد قرار دارد، اصلا کار افراد مبتدی نیست. کویر حتی در روز، همانند دریا در تیرگی شب گمراه کننده و ترسناک است. شما هیچ علامتی برای مسیر خود پیدا نمی‌کنید و به همین خاطر یا باید همراه راهنمایان محلی باشید یا از اسباب مخصوص کویرگردی همانند موبایل ماهواره‌ای و GPS حرفه‌ای کمک بگیرید. البته طبیعی است که GPS ضعیف تلفن همراه، به خوبی نمی‌تواند شما را هدایت کند. به همین خاطر معمولا افرادی که قصد سفر به این کویر را دارند، همراه تورهای گروهی هستند.

اما به صورت کلی برای دسترسی به این کویر زیبا، باید از غرب تهران وارد بزرگراه خلیج فارس شده و از تهران به سمت کاشان ادامه مسیر دهید. بعد از کاشان، با دو راهی اصفهان و یزد رو به رو خواهید شد که باید مسیر یزد را انتخاب کنید. بعد از میبد و پیش از یزد، یک جاده به سمت خرانق وجود دارد. در اوایل این جاده باید به دل کویر بزنید.

کویر شباهنگ یزد

سفر به صورتی گروهی به همراه تور

قطعا همه افراد مهارت لازم برای کویرنوردی را ندارند و حوصله این را هم ندارند که حدود شش تا هفت ساعت پشت فرمان باشند تا بتوانند کویر شباهنگ را ببینند. به همین خاطر، بسیاری از موسسات توریستی و گردشگری، انواع تورهای گروهی کویرنوردی یک روزه یا چند روزه را برگزار می‌کنند. در این تورها شما با عده‌ای دیگر همراهی خواهید کرد و لازم نیست که ساعت‌ها پشت فرمان بنشینید. به همراه شما، یک لیدر مجرب خواهد بود که مسیر را به خوبی می‌شناسد و تجهیزات لازمه را در دست دارد. از این رو می‌توان گفت که سفر گروهی به کویر شباهنگ، بهترین، ایمن‌ترین و البته مقرون به صرفه‌ترین روش سفر محسوب می‌شود.

کویر شباهنگ یزد

تفریحاتی که می‌توانید در کویر شباهنگ یزد تجربه کنید

شاید برخی افراد تصور کنند که چه لذتی در دیدن تپه‌های شنی بزرگ وجود دارد!؟ به همین خاطر در این بخش قصد داریم تا شما را با تفریحاتی که می‌توانید در کویر شباهنگ یزد تجربه کنید، آشنا کنیم.

کویرنوردی

یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در تورهای کویری تجربه کنید، کویر نوردی است. در کویر شما هیچ مرزی را نمی‌بینید و می‌توانید به عظمت جهان هستی پی ببرید و از آرامش بی حد و مرز آنجا لذت ببرید. در کویر دیگر خبری از حد و مرز نیست و شما می‌توانید در هر جایی که می‌خواهید قدم بزنید. البته کمی شیطنت را اگر چاشنی سفر خود کنید، شاید به سرتان بزند و از روی تپه‌های شنی به سمت پایین سر بخورید! بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با پای برهنه بر روی شن‌های داغ کویری قدم بزنند. شاید تعجب کنید، اما اگر شن کف پای‌تان را بسوزاند، می‌توانید آن را در زیر شن‌ها فرو ببرید تا کمی خنک شود! کویر یک شگفتی عجیب و رازی بزرگ است!

کویر شباهنگ یزد

کمپ شبانه

برخی گردشگران، تور یک روزه کویر را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر به دنبال تکمیل ماجراجویی خود، با کمپ شبانه هستند. اساسا باید گفت که مهم‌ترین لذت کویر، شب‌های آن است. در شب‌های کویر به دلیل عدم وجود آلودگی هوا، نور و صدا، شما می‌توانید معنای واقعی سکوت و آرامش را درک کنید. زمانی که سرتان را بالا بگیرید، می‌خواهید دست خود را دراز کنید و از سبد آسمان، یک ستاره بچینید. قطعا نوشیدن چای آتیشی در کنار آتش کمپ شبانه کویری، یک خاطره فراموش نشدنی برای شما خواهد بود.

کویر شباهنگ یزد

آفرود و هیجان

خب دیگر آرامش بس است! نوبت به هیجان رسیده و باید به سراغ آفرود و ماشین سواری برویم! بسیاری از علاقه‌مندان به آفرود، همواره دنبال مسیرهای مناسب آفرود سواری هستند. این دسته عزیزان باید بدانند که کویر شباهنگ برای این کار بسیار مناسب است. افرادی که وسیله نقلیه آفرود ندارند اما به  تجربه هیجان آفرود علاقه‌مند هستند نیز می‌توانند همراه راننده‌های حرفه‌ای، با هزینه‌ای اندک، این هیجان را با تمام وجود خود تجربه کنند. واقعا هیجان سقوط از تپه‌های شنی، قابل وصف نیست!

کویر شباهنگ یزد

چرا همراه تور سفر کنیم؟

  • ایمنی بیشتر.
    همانطور که اشاره کردیم، در سفر همراه تورهای گروهی، امنیت بیشتری را تجربه خواهید کرد. در درجه اول شما لازم نیست رانندگی کنید و فردی پشت فرمان نشسته که جاده را به خوبی می‌شناسد. همچنین وسایل نقلیه توریستی، از وسایل نقلیه شخصی بسیار مقاوم تر هستند. به علاوه اینکه در سفر همراه تور، یک لیدر مجرب، آموزش دیده و با تجهیزات کامل شما را همراهی می‌کند.
  • مقرون به صرفه بودن.
    قطعا با در نظر گرفتن استهلاک خودرو، هزینه بنزین، هزینه عوارضی و جریمه‌ها و تصادفات احتمالی، سفر همراه تور بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. حتی اگر قصد اقامت شبانه را داشته باشید، در سفر همراه تور، به شما تخفیف‌های خاصی تعلق خواهد گرفت.
  • بیمه مسافرتی.
    در سفر همراه تور، شما تحت پوشش بیمه مسافرتی قرار خواهید گرفت.
  • همراهی لیدر.
    همانطور که اشاره کردیم، در سفر همراه تورهای گروهی، یک لیدر مجرب که تجربه کویرگردی دارد شما را همراهی می‌کند و می‌تواند به شما نشان دهد که چطور از لحظه به لحظه کویرگردی خود لذت ببرید.


قیمت تور کویر شباهنگ یزد

قیمت تور کویر شباهنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. در درجه اول، اگر قصد اقامت شبانه را داشته باشید، قطعا قیمت تور کویر شباهنگ یزد افزایش پیدا خواهد کرد. اما تورهای یک روزه، بسیار مقرون به صرفه هستند و برای یک تفریح آخر هفته مناسب خواهند بود. همچنین باید در نظر داشته باشید که قیمت تور کویر شباهنگ در فصل پیک، یعنی شش ماه دوم سال و همچنین عید نوروز، کمی افزایش پیدا می‌کند.

کویر شباهنگ یزد

بهترین زمان سفر به کویر شباهنگ یزد

همانطور که انتظار می‌رود، بهترین زمان سفر به کویر شباهنگ ، شش ماه دوم سال خواهد بود. البته این نیز به نوع سفر شما بستگی دارد. در شش ماه اول سال، روزها طولانی و بسیار گرم هستند اما شب‌ها را می‌توانید بیدار بمانید. پس اگر قصد کمپ شبانه دارید، شش ماه اول سال قیمت تور کویر شباهنگ یزد مقرون به صرفه خواهد بود و می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر باشد. در عین حال، شش ماه دوم سال روزها کوتاه هستند و دمای کمتری دارند. اما شب‌ها متعاقباً بسیار سرد و شاید غیر قابل تحمل خواهند بود. اما به صورت کلی باید گفت که بهترین زمان سفر به کویر شباهنگ یزد، اوایل فروردین ماه تا اواسط اردیبهشت هست که حد اعتدال از نظر دمایی احساس می‌شود.

مدارک و وسایلی که در سفر به کویر شباهنگ یزد باید همراه خود داشته باشید

  • مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی
  • کلاه آفتاب گیر و عینک آفتابی
  • کرم ضد آفتاب
  • مواد دفع حشرات
  • کفش مخصوص پیاده روی، ترجیحا ساق دار
  • جوراب ساق دار بلند
  • کوله پشتی کوچک
  • بطری آب
  • میان وعده
  • مواد قندی و نمکی مثل آبنبات یا آجیل
  • دستمال گردن
  • داروهایی که در روز مصرف می‌کنید
  • دوربین
  • پاوربانک
  • موبایل
  • کیسه خواب
  • لباس گرم برای شب
  • لباس راحتی، خنک، نخی و روشن برای روز

نحوه خرید تور کویر شباهنگ

برای خرید تور کویر شباهنگ سه راه پیش روی شما عزیزان قرار دارد:

  • خرید اینترنتی:
    قطعا در عصر جدید، همه ما به خرید اینترنتی عادت کرده‌ایم. به همین خاطر کایت نیز با کمک درگاه ایمن بانکی، امکان خرید اینترنتی تور کویر شباهنگ را نیز برای شما عزیزان فراهم کرده است.
  • خرید تلفنی:
    اگر در زمینه خرید تور کویر شباهنگ سوالی دارید، می‌توانید با شماره 02175097700 تماس بگیرید تا مشاوران کایت به صورت کاملا رایگان شما را راهنمایی کنند. در ضمن می‌توانید خرید تور خود را نیز به صورت تلفنی انجام دهید.
  • خرید حضوری:
    در ضمن کایت در آدرس تهران، خیابان مطهری، پلاک 188 پذیرای شما عزیزان خواهد بود تا بتوانید خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید.

سوالات متداول

پرتکرارترین سوالات مسافران کایت در مورد تور را در اینجا بخوانید.

بله، این تور به صورت یک روزه نیز برگزار می‌شود.
اگر تور چند روزه را انتخاب کنید، در اقامتگاه‌های بوم‌گردی کویری اقامت خواهید داشت.
افراد کم توان می‌توانند در این تور شرکت کنند اما برای کودکان شاید کمی خطرناک باشد.

نظرات

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

نظرات

بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید

مشاوره تلفنی
02175097700