کمپ کویرگردی شن و شادن کجاست ؟
3359 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در گذشته کمتر کسی به سراغ کمپ‌های کویری و کویر‌نوردی می‌رفت. اما مدتی است که مسافران ماجراجو به دنبال تجربیات جدید هستند. به همین دلیل تقاضا برای تورهای کویرنوردی بسیار زیاد شده است. خوشبختانه کویرهای کشور عزیزمان ایران آنقدر متنوع هستند که به راحتی می‌توانید چندین سفر کویری مختلف با خاطرات کاملا متفاوت را تجربه کنید. کمپ‌های کویری و اقامتگاه‌‎های بوم‌گردی زیادی در دل کویر‌های ایران قرار دارند. اما در این میان، کمپ کویرگردی شن و شادن جوان‌ترین کمپ است که در عید سال 1394 افتتاح شده. کمپ کویرگردی شن و شادن در نزدیکی شهرستان بافق و در استان یزد قرار گرفته است. شن و شادن در همین مدت کوتاهی که مشغول به کار است، طرفداران زیادی به دست آورده است. پس با کایت همراه شوید تا کمپ کویرگردی شن و شادن را بهتر بشناسید و سفر خوبی را در دل کویر تجربه کنید. برای مشاهده اطلاعات کامل در مورد تورهای کویر گردی ایران، وارد صفحه لیست تور کویرهای ایران شوید.


کمپ کویرگردی شن و شادن ، تجربه شبی پر ستاره در کویر 

یزد یکی از بهترین مناطق ایران برای کویرگردی محسوب می‌شود. کویرهای مختلفی در این منطقه قرار دارند. ریگزار پتکستان یکی از زیباترین کویرهای یزد است که می توانید در آن به تماشای مناظری کم‌یاب بنشینید. این کویر در نزدیکی شهرستان بافق استان یزد قرار دارد. برای دسترسی به این ریگزار باید از شهرستان بافق به روستای مبارکه رفته و از آنجا شش کیلومتر به دل کویر بزنید. پیش از آنکه کمپ کویرگردی شن و شادن در این مکان افتتاح شود، کمتر کسی این کویر را برای سفر انتخاب می‌کرد. دلیل آن هم کاملا واضح بود. سفر به یک کویر بکر که در آن هیچ‌گونه امکانات رفاهی وجود ندارد، برای هر کسی مناسب نبود. بسیاری از مسافرانی که کویر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، شناختی در مورد کویر و کویرگردی ندارند. به همین دلیل سفر به یک کویر بکر بدون وجود تجهیزات و کمپ‌های کویرگردی می‌تواند برای این دسته افراد بسیار خطرناک باشد. 

به همین دلیل گروهی بر آن شدند تا کمپی زیبا در دل ریگزار پتکستان ایجاد کنند تا مسافران بیشتری جذب کویرهای اطراف شهرستان بافق شوند. این گروه با تلاش‌های شبانه روزی نهایتا موفق شد تا در بهار سال 1394، از کمپ کویرگردی شن و شادن پرده بردارد. برنامه‌ریزی این کمپ به شکلی بود که بتواند از مسافران نوروزی سال 1394 پذیرایی کند و همینطور هم شد. در نوروز همان سال، بسیاری از مسافران نوروزی جذب کمپ کویرگردی شن و شادن شدند و این یک موفقیت چشم‌گیر برای این کمپ محسوب می‌شد. 

کمپ کویرگردی شن و شادن ، تجربه شبی پر ستاره در کویر

چرا باید کمپ کویرگردی شن و شادن را انتخاب کنیم؟ 

پیش از هرچیز باید بگوییم که از این کمپ کویری نباید انتظار یک هتل مجلل چند ستاره را داشته باشید. کیفیت خدمات و نظافت قطعا آن چیزی نیست که تصور می‌کنید. اما خب کاملا طبیعی است، یک کمپ کویرگردی باید هم همینطور باشد! البته با این وجود، این کمپ پس از موفقیتی که در سال 1394 به دست آورد، شروع به اجرای طرح‌های جدید کرد. مدیریت شن و شادن توانست در مدت یک سال ظاهر این کمپ را مجددا تغییر دهد و آن را هم سو با سازه‌های استان یزد نماید. به همین دلیل مسافرانی که نوروز سال 1394 به این کمپ آمده بودند نیز می‌توانستند دوباره به این کمپ سری بزنند و تجربه‌ای جدید داشته باشند! 

در حال حاضر بسیاری از موسسات توریستی، تورهای یک روزه کویرگردی برگزار می‌کنند. اما مهم‌ترین ایراد این تور‌ها در آن است که شب کویر را از دست می‌دهند. البته برخی از افراد نمی‌توانند در تورهای گروهی شب کویر شرکت کنند و به ناچار باید این تورها برای آن دسته از عزیزان برگزار شوند. شب کویر یک تجربه منحصر به فرد است که هر کسی در زندگی خود شانس به دست آوردن این تجربه را ندارد. زمانی که شب را در کویر سپری می‌کنید، متوجه می‌شوید که شب و روز کویر انگار از دو دنیای مختلف هستند. زیبایی‌های شب کویر با روز آن کاملا تفاوت دارد. آسمان آنقدر به شما نزدیک می‌شود که می‌خواهید دست خود را دراز کنید و ستاره‌ها را از آسمان بچینید. این تجربه را تنها در کمپ کویرگردی می‌توان داشت.

چرا باید کمپ کویرگردی شن و شادن را انتخاب کنیم؟

شب نشینی در کمپ کویرگردی شن و شادن 

اگر به دنبال یک سفر لوکس، خدماتی عالی و اتاق‌های تمیز و بی عیب و نقص می‌گردید، اصلا نباید این سفر را انتخاب کنید. سفر به کویر و اقامت در کمپ کویرگردی تنها مخصوص کسانی است که عاشق دورهمی‌های دوستانه و شرایط سخت در طبیعت هستند. یکی از بزرگ‌ترین تفریح‌هایی که در کمپ کویرگردی شن و شادن می‌توانید داشته باشید، جمع شدن دور آتش است. شما می‌توانید در محیط باز کمپ دور آتش جمع شوید و با دوستان خود آواز بخوانید و تفریح کنید. می‌توانید در آتش سیب زمینی بیاندازید یا یک فنجان چای آتشی در سرمای کویری نوش جان کنید. برخی از مسافران خوش ذوق کنار آتش ساز می زنند و همه را سرگرم می‌کنند. برخی دیگر داستان‌هایی از تجربه های کویرنوردی خود را برای دیگران تعریف می‌کنند و برخی دیگر با صدایی خوش، آواز دلتنگی سر می دهند و همه را به فضایی پر از عشق دعوت می کنند. 

زمانی که همه دور آتش کمپ کویری کنار هم جمع می‌شوند، گویی سالیان سال است که یکدیگر را می‌شناسند. هیچ کس با دیگری غریبه نیست. این تجربه چیزی نیست که بتوانید در برترین هتل‌های پنج ستاره دنیا هم داشته باشید. هوا کمی سرد است. یک پتو روی شانه خود می‌اندازید، به آتش نزدیک می‌شوید، دست خود را روی شعله‌های آتش می‌گیرید تا کمی گرم شوید. یکی از همسفران‌تان یک لیوان چای آتشی دست شما می‌دهد. انگار بر بستر نرم شن‌های کویری و زیر لحاف ستارگان قرار دارید. هرچه در مورد تفریح شبانه در کمپ‌های کویرگردی بگوییم، کلماتی خواهند بود که نمی‌توانند بار این همه احساس را تحمل کنند. 

شب نشینی در کمپ کویرگردی شن و شادن

در کویر بافق روزمان را چه طور سپری کنیم؟

علاوه بر شب نشینی، شما می‌توانید در روز هم تفریحات مختلفی را تجربه کنید. انجام تفریحاتی همانند شترسواری، آفرود، موتور سواری و پیاده روی نیز بسیار هیجان انگیز خواهد بود. برخی از محلیان موتور‌های چهار چرخی را به مسافران کرایه می‌دهند تا بتوانند در رمل‌های اطراف بالا و پایین بروند و هیجان بی‌حد و مرز را تجربه کنند. جالب است بدانید که بلندی برخی از تپه‌های ماسه‌ای این کویر به 80 متر هم می‌رسد. کسانی که علاقه‌ای به راندن این موتور‌های چهار چرخ ندارند، روی یک کیسه می‌نشینند و از بالای تپه‌های بلند به پایین سر می‌خورند! انگار روی یک سرسره 80 متری نشسته‌اید و با سرعت به سمت پایین می‌آیید! 

در کویر بافق روزمان را چه طور سپری کنیم؟

سفر به کمپ کویرگردی شن و شادن 

در سفر به این کمپ کویرگردی، حتما باید از ریگزار‌های پتکستان بازدید فرمایید. فاصله زیادی بین کمپ و این ریگزار وجود ندارد. امکانات این کمپ خیلی تعریفی نیست، اما با این وجود می‌توانید طعم غذاهای محلی مردم بافق و روستای مبارکه را در این کمپ بچشید. اگر قصد اقامت در این کمپ را دارید، بهتر است لوازم بهداشتی و شخصی خودتان را همراه بیاورید. به علاوه اینکه بهترین زمان برای شب ‌نشینی های کویری، فصل بهار و تابستان است. شاید آفتاب در این فصل‌های سال کمی سوزان باشد، اما در عین حال شب‌های معتدلی دارد و می‌توانید بیرون از کمپ آسمان پرستاره را ببینید. 

سفر به کمپ کویرگردی شن و شادن

دسترسی به کمپ کویرگردی شن و شادن

آدرس کمپ: یزد، بافق، ریگزار پتکستان، ۶ کیلومتری روستای مبارکه

شماره تماس: 09135150415 - 09190322000 - 09133595466 – 09132553709

آدرس ایمیل: shenshaden@gmail.com

اگر قصد دارید تا با وسیله نقلیه شخصی به این کمپ بیایید، باید ابتدا خودتان را به یزد برسانید. سپس با دنبال کردن تابلوهای راهنمایی باید به بافق رفته و از آنجا به سمت کمپ کویرگردی بروید. این مسیر کاملا کویری است و باید از سلامت وسیله نقلیه خود اطمینان داشته باشید. بهترین راه برای لذت بردن از چنین سفری، شرکت در تورهای کویرنوردی موسسات معتبری همانند کایت است. فراموش نکنید که کایت شما را با خود در میان ابرها می‌برد تا با فراغ خاطر تماشای هیچ جاذبه‌ای را از قلم نیاندازید! 

دسترسی به کمپ کویرگردی شن و شادن

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید