بهترین غذای ایران از نظر خارجی‌ها کدام غذاست | 10 غذای برتر
زهرا نیرومند 1400/01/24 11609 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ایران، سرزمینی کهن با فرهنگی غنی و گسترده است. جذابیت بناهای تاریخی و شاهکارهای معماری ایرانی در کنار طبیعت  زیبا و دیدنی مناطق مختلف، از جمله مواردی است که علاقه‌مندان بسیاری را از سراسر نقاط دنیا به سمت ایران می‌کشاند. چیزی که سفر گردشگران خارجی به ایران را به‌یادماندنی‌تر می‌کند، غذاهای خوش‌رنگ و بوی ایرانی است که عطر و طعم آن تا مدت‌ها در خاطره مسافران این کشور می‌ماند و آن‌ها دوباره به سمت ایران و شهرهای مختلف آن می‌کشاند. تاکنون به این فکر کرده‌اید که خارجی‌ها کدام‌یک از غذاهای ایرانی را بیشتر از همه دوست دارند؟ در این مقاله قصد داریم بهترین غذای ایران از نظر گردشگران خارجی را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چلوکباب (Chelo Kebab)

چلوکباب یکی از معروف‌ترین غذاهای ایرانی است که نه تنها در بین هم‌وطنان عزیزمان، بلکه در میان خارجی‌ها نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. کباب‌های ایرانی تنوع زیادی دارند، اما کبابی که بیشتر همه توجه گردشگران را به خود جلب کرده است، کباب کوبیده ایرانی است. کباب کوبیده معمولا به همراه برنج زعفرانی، گوجه و فلفل کبابی سرو می‌شود. کافیست به این موارد لیمو، پیاز، برگ‌های تازه ریحان و دوغ ایرانی را نیز اضافه کنید تا طعم بهترین غذای ایران را برای همیشه به یاد داشته باشید.  

چلوکباب

قرمه‌سبزی (  Ghormeh Sabzi)

قرمه‌سبزی، یکی از اصیل‌ترین خورشت‏های ایرانی است. کمتر کسی را در ایران پیدا می‌کنید که قرمه‌سبزی را دوست نداشته باشد یا آن را در لیست محبوب‌ترین غذاهای خود قرار ندهد. این غذا همان‌قدر که در ایران طرفدار دارد، در بین خارجی‌ها نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. ترکیب سبزیجات خوش‌عطر و طعم، به همراه گوشت تازه و لوبیای قرمز، در کنار هم مزه‌ای بهشتی پیدا می‌کند. البته پختن قرمه‌سبزی کار هرکسی نیست. این خورشت نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد و هرچه زمان بیشتری برای پخت داشته باشد، جاافتاده‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود.  قرمه‌سبزی بهترین غذای ایران است که در کنار برنج خوش‌عطر ایرانی سرو می‌شود. 

قرمه‌سبزی

دیزی (Dizi)

دیزی یا آب‌گوشت، از جمله غذاهای سنتی ایرانی است که از ترکیب گوشت گوسفند­، نخود، لوبیا، سیب‌زمینی، پیاز و رب ‌گوجه‌فرنگی تهیه می‎شود. خوردن آب‌گوشت سبک و سیاق خاص خود را دارد که در نوع خود بسیار جالب است. مواد دیزی از آب آن جدا شده و با وسیله‌ای با نام گوشت‌کوب، له می‌شود. دیزی ایرانی به همراه نان سنگک، پیاز خام، سبزیجات تازه، انواع ترشی‌ و دوغ ایرانی سرو می‌گردد.

دیزی

زرشک پلو (Zereshk Polo)

زرشک پلو با مرغ، یکی از انواع غذاهای مجلسی است که در مراسم‌های مختلف ایرانی، عروسی یا عزا، طبخ می‌شود. این غذا ترکیبی از برنج سفید ایرانی، زرشک و زعفران است که با کمی کره محلی، عطر و طعمی بی‌نظیر پیدا می‌کند. زرشک پلو در کنار مرغ سرخ‌شده یا گریل‌شده سرو می‌شود و ظاهری جذاب و اشتهاآور دارد.

زرشک پلو

باقالی پلو (Baghali Polo)

باقالی پلو با ماهیچه را می‌توان یکی از لوکس‌ترین غذاهای ایران معرفی کرد که معمولا در منوی رستوران‌های سنتی دیده می‌شود و قیمت بالایی نیز دارد. این غذا از ترکیب برنج سفید، باقالی و شوید تهیه می‎شود که در هنگام سرو به همراه زرشک و زعفران ایرانی و کمی کره حیوانی، طعم و عطری بی‌نظیر پیدا می‌کند. باقالی پلو با انواع گوشت مانند گوشت مرغ یا گوشت بخش‌های مختلف گوسفند سرو می‎شود، اما ماهیچه گوسفندی چیز دیگری‌ است.  

باقالی پلو

قیمه (Gheymeh)

خورشت قیمه از جمله محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که از ترکیب پیاز، لپه، گوشت قرمز تکه شده و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود. در برخی موارد قیمه به همراه سیب‌زمینی سرخ شده و گاهی اوقات نیز با بادمجان سرخ‌شده سرو می‌شود که مورد اول را قیمه سیب‌زمینی و مورد دوم را قیمه بادمجان می‌نامند. خورشت قیمه مانند دیگر خورشت‌های ایرانی به همراه برنج سفید خورده می‌شود.

قیمه

آش رشته (Ash Reshte)

آش رشته، یکی از محبوب‌ترین آ‌ش‌های ایرانی است که در لیست بهترین غذای ایران از دید خارجی‌ها قرار می‌گیرد. برای تهیه آش رشته سبزیجات مخصوص آش، پیازداغ، سیرداغ و انواع حبوبات   را باهم ترکیب کرده و در انتها رشته را به آن اضافه می‌کنند تا خوب پخته شده و جا بیفتد. آش رشته با کشک، پیاز داغ، سیر داغ و نعناع داغ تزئین شده و سرو می‌شود. ایرانی‌ها این غذا را در ماه‌ رمضان بر روی سفره افطار قرار داده یا به عنوان نذری در مراسم‌های مختلف تهیه می‌کنند.

آش رشته

فسنجان (Fesenjan)

فسنجان یکی از خوشمزه‌ترین خورشت‌های ایرانی است که بر اساس ذائقه افراد با طعم‌های مختلف ترش، شیرین و ملس تهیه می‌شود. این خورشت ترکیبی از گوشت، گردوی آسیاب‌شده و رب انار است که در کنار هم ترکیبی متفاوت و بی‌نظیر ایجاد می‌کنند. خوشت فسنجان باید با شعله بسیار کم و به مدت طولانی بر روی اجاق بماند تا گردوی آن خوب روغن انداخته و جا بیفتد. برای درست کردن فسنجان می‌توان از انواع گوشت مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌شده به صورت قلقلی استفاده کرد. 

فسنجان

ته‌چین (Tahchin)

ته‌چین یک غذای شیک و مجلسی است که از ترکیب برنج، مرغ، ماست، تخم‌مرغ، زعفران، زرشک و ... تهیه می‌شود. خارجی‌ها ته‌چین را در لیست بهترین غذای ایران قرار داده و با توجه به شکل ظاهری جذابی که دارد، آن را کیک ایرانی می‌نامند. ته‌چین در ایران انواع مختلفی دارد و با توجه به آن، از موادی چون گوشت، سبزیجات، ماهی، بادمجان و ... نیز در آن استفاده می‌شود، اما ته‌چین مرغ متداول‌تر بوده و شهرت بیشتری دارد.

ته‌چین

کوفته تبریزی (Tabrizi Kufteh)

کوفته تبریزی، همان‌طور که از نامش پیداست، یکی از غذاهای سنتی تبریز است که امروزه در نقاط مختلف ایران طبخ می‌شود. کوفته تبریزی ترکیبی از گوشت چرخ‌شده، لپه، برنج و سبزیجات می‌باشد که باهم مخلوط شده و به صورت یک کره شکل داده می‌شود. درون کوفته‌ها معمولا موادی چون تخم‌مرغ آب‌پز، آلو، گردو و  پیاز داغ  قرار داده می‌شود.

کوفته تبریزی

در این مقاله بهترین غذای ایران از نگاه گردشگران خارجی را مورد بررسی قرار داده و 10 غذای برتر را معرفی نمودیم. هرگوشه از کشور عزیزمان ایران با توجه به ذائقه مردمان منطقه و مواد اولیه‌ی موجود، فرهنگ غذایی خاص خود را داشته و از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. ما در این‌جا تنها 10 غذای معروف ایرانی را نام بردیم. غذاهایی که شهرت بیشتری دارند و در واقع نماینده فرهنگ غذایی کشورمان در دنیا محسوب می‌شوند. شما نیز می‌توانید غذاهای بیشتری را به این لیست اضافه کنید و  فرهنگ غذایی محل زندگی‌تان را به دیگر دوستانتان معرفی نمایید.  منتظر نظرات پرمهرتان هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید