خلوت‌ترین سواحل شمال | بکرترین سواحل شمال ایران را بشناسید!
زهرا نیرومند 1399/08/13 12980 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



دریاها و سواحل زیبای آن یکی از جذاب‌ترین عناصر طبیعت هستند. بسیاری از مردم از سراسر دنیا در روزهایی از سال، خصوصا در فصل تابستان، به سمت دریاها روانه می‌شوند تا از زیبایی‌های طبیعی و بازی‌های دریایی متنوع آن برخوردار باشند. کشور عزیزمان ایران نیز از این نعمت بی‌نظیر خداوند بی‌نصیب نمانده و دو دریا را در بخش‌ شمالی و جنوبی خود جای داده است. دریای خزر یکی از جاذبه‌های گردشگری استان‌های شمالی کشورمان محسوب می‌شود که سالانه مسافران بسیاری را از سراسر نقاط ایران به سمت خود جذب می‌کند. افرادی که برای تماشای دریای خزر به شمال سفر می‌کنند همیشه به دنبال بهترین سواحل هستند. سواحلی خلوت و بکر که بتوانند ساعاتی در آن بنشینند و از شنیدن صدای گوش‌نواز دریا لذت ببرند.  در این مقاله قصد داریم سواحل بکر شمال ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تور 1 روزه" شوید.

ساحل سرخ‌رود

اغلب افرادی که به شمال سفر می‌کنند معمولا شهرهای نور، محمودآباد، نوشهر و ... را برای تماشای دریا و استفاده از سواحل آن انتخاب می‌کنند. این شهرها سواحل بسیار دیدنی با چشم‌اندازهایی زیبا دارند، اما ساحل سرخ‌رود چیز دیگری است. سرخ‌رود شهری کوچک میان دو شهر فریدون‌کنار و محمودآباد است که سواحلی بکر، دیدنی و آرام دارد. این شهر در دامنه البرز واقع شده و علاوه بر دریا، دشت‌های سرسبز با مناظری بی‌نظیر را به نمایش می‌گذارد. می‌توانید روزهای خود را به گشت‌وگذار در این شهر زیبا بگذرانید و شب‌ها به کنار ساحل بروید و از سکوت و آرامش شب برای شنیدن صدای آب استفاده کنید. در سواحل این ناحیه، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌های متعددی وجود دارد که انواع نوشیدنی و خوراکی را برای مهمانان سرو کرده و با پخش موسیقی‌های شاد و زنده حس و حالی متفاوت به فضا می‌دهند. ساحل سرخ‌رود را می‌توان یکی از زیباترین و بکرترین سواحل شمال ایران معرفی کرد.

ساحل سرخ‌رود

ساحل چپکرود

سواحل شهر جویبار یکی از بکرترین سواحل شمال ایران هستند و طرفداران بسیاری نیز دارند. یکی از زیباترین سواحل جویبار، ساحل چپکرود نام دارد که در منطقه لاریم، روستای کوهی خیل واقع شده است. این ساحل دارای چشم‌اندازهای بسیار زیبا و دیدنی بوده و امکانات رفاهی و تفریحی فوق‌العاده‌ای را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهد. آلاچیق برای استراحت، فضای سبز، سرویس بهداشتی و رستوران از جمله امکانات رفاهی این ساحل می‌باشد که در کنار آن تفریحاتی چون پاراگلایدر، دوچرخه‌سواری، وسایل بازی کودکان، زمین ورزشی والیبال، زمین شنی برای فوتسال و تجهیزات ورزشی دیگر نیز دیده می‌شود. علاوه بر این، بازدیدکنندگان می‌توانند در آب‌های این منطقه به شنا پرداخته و انواع تفریحات آبی مانند قایق‌سواری را نیز تجربه کنند.

ساحل چپکرود

ساحل کرفون

ساحل کرفون را می‌توان یکی از خلوت‌ترین سواحل شمال کشور معرفی کرد. کرفون، روستایی ساحلی در شهرستان بابلسر است که در 13 کیلومتری جاده بابلسر به ساری قرار دارد. اگر در روزهای وسط هفته به کرفون سفر کنید، این منطقه را بسیار خلوت و آرام خواهید دید. آن‌گاه می‌توانید در هنگام غروب خورشید در کنار ساحل بنشینید و به صدای دلنشین امواج گوش دهید. اگر در فصل کشت برنج به این روستا سفر کنید، شالیزارهایی را در اطراف خود خواهید دید که تصاویری زیبا از خوشه‌های طلایی‌رنگ برنج را به نمایش می‌گذارند و مزارع کلزا که دشت‌هایی پر از گل‌های زردرنگ را به تصویر می‌کشند. در این منطقه یک شرکت تعاونی نیز وجود دارد که انواع ماهی‌های تازه دریای خزر را به مشتریان عرضه می‌کند. می‎‌توانید ماهی موردعلاقه‌ خود را از این تعاونی خریداری نموده و یک کباب ماهی خوشمزه را برای ناهار یا شام تدارک ببینید.

ساحل کرفون

ساحل میرود

منطقه ساحلی میرود، واقع در بابلسر، از جمله بکرترین سواحل شمال ایران است که در دو کیلومتری بهنمیر قرار دارد. میرود در منطقه‌ای سرسبز  و جنگلی واقع شده و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا و خیره‌کننده را به نمایش گذاشته است. ساحل میرود امکانات رفاهی خوبی نیز برای مسافران فراهم کرده که از بین آن‌ها می‌توان به  آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران و پارک بازی کودکان اشاره کرد. علاوه بر این، سکوهایی در این منطقه دیده می‌شود که مسافران می‌توانند برای اقامت از آن استفاده نمایند و با برپاسازی چادر، شب را در این ساحل زیبا به صبح برسانند. اگر اهل شنا کردن  هستید، بهتر است تابستان‌ها به میرود بروید و از طرح شنای آقایان و بانوان استفاده نمایید. ساحل میرود در جاده بهنمیر واقع شده و از شهرهای بابلسر، بابل، کیاکلا، قائمشهر، جویبار و ساری قابل دسترسی است.

ساحل میرود

ساحل فرح‌آباد

اگر به دنبال ساحلی خلوت، تمیز و بکر هستید­، فرح‌آباد ساری را فراموش نکنید. فرح‌آباد یک ساحل عمومی است که در 23 کیلومتری شهر ساری، مرکز استان مازندران، قرار دارد. این ساحل در امتداد جاده دریا واقع شده و از میدان فرح‌آباد ساری قابل دسترسی است. ساحل فرح‌آباد از جمله خلوت‌ترین سواحل شمال محسوب می‌شود که بخش عمده‌ای از آن به ارگان‌ها، وزارت‌خانه‌ها و پلاژهای خصوصی اختصاص دارد، اما در آن میان بخش‌هایی نیز وجود دارد که برای عموم آزاد است.  این ساحل امکانات رفاهی خوبی چون آلاچیق‌های سرپوشیده، فروشگاه‌های صنایع دستی و مواد غذایی، رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، خانه‌های اجاره‌ای و ... را برای مسافران فراهم کرده و دارای طرح شنای آقایان و بانوان نیز می‌باشد.  فرح‌آباد یکی از بکرترین سواحل شمال ایران است که امکان اقامتی آرام و دلنشین را برای گردشگران فراهم می‌آورد.

ساحل فرح‌آباد

نکاتی که در بازدید از سواحل شمال ایران باید به یاد داشته باشید:

  • سواحل شمال ایران در تعطیلات آخر هفته، خصوصا در فصل تابستان، بسیار شلوغ هستند. اگر دوست دارید در یک فضای آرام بنشنید و به صدای امواج گوش دهید، پیشنهاد می‌کنیم فصل‌های کم‌گردشگر را برای سفر انتخاب نمایید.  می‎توانید به سراغ سواحل خلوت‌تر بروید تا با مسافران کمتری روبرو شوید.
  • یکی از بدترین اتفاقاتی که این روزها در کنار ساحل و دیگر بخش‌های طبیعت شاهد آن هستیم، زباله‌های فراوانی است که بر روی زمین دیده می‌شود و چهره‌ای زشت و نامناسب به آن می‌دهد. اگر دوست دارید این مناظر جذاب و دیدنی را برای همیشه داشته باشید و از تماشای آن لذت ببرید، به این نکته دقت کنید. همیشه یک کیسه به همراه داشته باشید و زباله‌هایتان را در آن بریزید و با خود ببرید.
  • اگر اهل شنا کردن هستید، حتما لباس مناسب و لوازم موردنیاز خود را به همراه داشته باشید و در مکان‌هایی که به شما اجازه شنا داده شده است، آب‌تنی کنید. دقت داشته باشید که شنا کردن در برخی مناطق بسیار خطرناک است. پس بدون مراقبت غریق نجات وارد آب نشوید و حتما به توصیه‌های آنان خوب گوش کنید.
  • بهترین فصل برای سفر به شمال و بازدید از سواحل زیبای دریای خزر، فصل بهار و تابستان است. در این دو فصل میزان بارش باران بسیار کم بوده و دریا در آرام‌ترین حالت خود به سر می‌برد. از این رو، امکان شنا و انجام بازی‌های دریایی ممکن خواهد بود.

سواحل شمال

در این مقاله به معرفی بکرترین سواحل شمال ایران پرداخته و 5 ساحل خلوت را به شما عزیزان معرفی نمودیم. سواحل معرفی شده امکانات رفاهی خوبی را برای گردشگران فراهم کرده و امکان استفاده از تفریحات متنوع و جذاب را نیز در اختیار آنان قرار می‌دهند. ضمن این‌که می‌توانید از سکوت و آرامش این سواحل نیز استفاده کنید و یک روز دلنشین و دوست‌داشتنی کنار دریا داشته باشید. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و دوست دارید نقاط جذاب و دیدنی شمال را ببینید، پیشنهاد می‌کنیم سری به بخش طبیعت‌گردی و سفرهای یک‎‌روزه کایت بزنید و تورهای گردشگری آن را مورد بررسی قرار دهید. کارشناسان کایت نیز همواره با شماره 75097700- 021   آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهند بود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید