معرفی بهترین پارک‌های موضوعی (Theme Parks) استانبول
4028 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

با معرفی بهترین پارک‌های موضوعی (Theme Parks) استانبول از اسفانول (ویالند سابق) تا اکستریم ادونچرز در این مقاله از وبسایت کایت همراه باشید. پارک‌های استانبول از بهترین اماکن تفریحی این شهر محسوب می‌شوند که می‌توانید با خانواده و دوستان‌تان اوقات خوش و هیجان‌انگیزی را در آن تجربه کنید و کلی عکس و استوری برای آلبوم‌های شخصی یا اکانت اینستاگرام‌تان بگیرید.

تورهای مرتبط:


پربازدیدترین و محبوب‌ترین پارک‌های موضوعی استانبول


1. استانبول آکواریوم


در مقایسه با دیگر آکواریوم‌های موجود، استانبول آکواریوم دربردارنده بیشترین تعداد گونه‌های ماهی از سراسر دریاهای جهان است، در کنار جدیدترین مسیرهای سفر، موضوعی‌سازی، فعالیت‌های تعاملی، جنگل‌های بارانی و فناوری‌های پیشرفته روز دنیا.
در بخش موضوعی‌سازی فضاها، شاهد ویژگی‌های فرهنگی، جغرافیایی، تاریخی و معماری مختص هر فضا با عناصر تزئینی، بازی‌های تعاملی، فیلم و تصاویر گرافیکی بصری خواهید بود که جزئیات منطقه ارائه‌شده را به نمایش می‌گذارند. سیستم‌های نور و صدای هر فضا نیز به حال‌وهوای موضوعی آن کمک بسیار شایان توجهی کرده است.
استانبول آکواریوم توسط متخصصان مجرب و مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده و تمام موجودات آکواریوم استانبول در نزدیک‌ترین شرایط به سکونتگاه‌های بومی خود در آن به زندگی‌شان ادامه می‌دهند.


استانبول آکواریوم

استانبول آکواریوم به روایت آمار

حجم آب: 7000 مترمکعب
محوطه پارکینگ: 32000 متر مربع
محوطه بازدید: 6000 متر مربع
موجودات: 1500 گونه، 17000 جانور دریایی و زمینی
مسیر سفر: 3 کافه‌تریا و 1 رستوران


2. لایف‌پارک

در پارک موضوعی لایف‌پارک استانبول باغ‌های عروسی با تم‌های متفاوت و شکوهمندی همچون انار، کب، هندی، و شیشه‌ای و نیز رستوران‌ و کنسرت وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.


1. کب گاردن


کب گاردن یکی از شکوهمندترین باغ‌های عروسی در استانبول است، و در آن رمانتیک‌ترین و فاخرترین مراسم‌‌های عروسی فراموش‌نشدنی برگزار می‌شود و در محوطه لایف‌پارک قرار گرفته است.


2. رستوران ایزولت


در ایزولت می‌توانید در کنار خانواده و دوستان‌تان و کسانی که دوست‌شان دارید، در مکانی با تزئینات فوق‌العاده و بی‌نظیر، وعده‌ای غذایی را در آرامش کامل و باخوشحالی میل کنید.


3. محوطه کنسرت


در لایف‌پارک استانبول شما با یک محوطه کنسرت در فضای باز در یک جنگل مجلل و شکوهمند در نزدیکی باهچکوی با فاصله 7 کیلومتری و 10 دقیقه‌ای از ایستگاه متروی هاچوسمان روبرو خواهید شد. 


4. باغ هندی‌ها


در باغ هندی‌ها، عروسی‌های روستایی‌طور با ظواهری کاملاً متفاوت برگزار خواهد شد و معجزه طبیعت در این مکان دیدنی و جذاب در یک دره جنگلی با دنیایی ورای روزمرگی‌های‌مان، را تجربه خواهید کرد.

لایف‌پارک استانبول


3. پارک موضوعی اسفانبول (ویالند سابق)


اسفانبول (ویالند سابق) یکی از بهترین پارک‌های موضوعی در استانبول و نیز در اروپاست و جاذبه‌های تفریحی سرگرمی فوق‌العاده‌ای را برای کودکان و بزرگ‌سالان فراهم آورده است. این پارک موضوعی در محله ایوپ استانبول واقع شده و از سال 2013 شروع به کار کرده است.
چیزی‌که اسفانبول استانبول را شگفت‌انگیز کرده، صرفاً یک پارک موضوعی بودن یا شهربازی بودن نیست، بلکه کنار هم قرار دادن یک پارک موضوعی، یک مرکز خرید، یک مرکز تفریحی و نمایشگاهی در یک محل است.
در این پارک موضوعی شهر استانبول، خانواده‌ها می‌توانند با کودکان‌شان وقت بگذرانند و با جاذبه‌های تفریحی همچون‌ ترن‌های نفس‌گیر، رودخانه وحشی، چرخ‌وفلک، جت اسکی و ده‌ها جاذبه دیگر سرگرم شوند و یا در مراکز خرید، خیابان‌های موضوعی طراحی‌شده، بوتیک‌های فوق‌العاده، فستیوال‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها وقت بگذرانند. نام مرکز بزرگ خرید داخلی آن «جنگل» است و جدای از این پارک موضوعی استانبول قرار گرفته است.
می‌توان گفت شما و دوستان‌تان و فرزندان‌تان می‌توانید بدون اینکه حوصله‌تان سر برود، یک روز کامل را صرف گشت‌وگذار در این مکان جذاب و دیدنی شهر استانبول بکنید و ماه‌ها خاطره برای تعریف کردن داشته باشید. 

پارک موضوعی اسفانبول استانبول


4. اکستریم‌ ادونچرز


اولین پارک موضوعی اکستریم ادونچرز در سال 2015 در شهر استانبول، در محوطه‌ای پر دارودرخت به مساحت 8000 مترمربع تاسیس شد. در این پارک، مسیرهای توری بزرگ برای گروه‌های سنی 3 تا 8، مسیرهای طنابی بسیار دشوار برای کودکان و بزرگسالان بالای 8 سال با سطوح دشواری بالا در ارتفاع 180 متری طراحی شده است. یک مسیر زیپلاین و یک محوطه پرش سریع وجود دارد که می‌توانید از ارتفاع 15 متری خودتان را پرت کنید.
اکستریم ادونچرز با سابقه فعالیت ده ساله خود مشغول طراحی و ساخت پارک‌های موضوعی و مسیرهای طنابی در ارتفاع بوده است. تخصص این برند که دفتر اصلی آن در فرانسه قرار دارد، زندگی در شرایط مهیج به طبیعی‌ترین شکل ممکن و در قالب فعالیت‌های در فضای باز است که برای همگان، علی‌‎الخصوص خانم‌هایی که اهل به چالش طلبیده‌شدن هستند، جذابیت دارد.

اکستریم ادونچرز استانبول


5. دریاچه باهچسیر


دریاچه باهچسیر که اولین و بزرگترین دریاچه مصنوعی ساخته‌شده در استانبول است، یک محوطه 26000 مترمربعی را پوشش داده و در محوطه پارک موضوعی باهچسیر به متراژ 300 هزار متر مربع واقع شده است. در این ناحیه، رستوران‌های متنوع، زمین‌های بازی، کلوپ‌های خصوصی، باغ چای و دومین صحنه بزرگ استانبول که میزبان نمایش‌ها و کنسرت‌های متعدد است، وجود دارد.
صحنه نمایش باهچسیر، در ماه‌های تابستان، میزبان جشنواره‌های تابستانی مانند جشنواره‌های جزیره کیش خودمان است، و فرصتی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد تا محصولات و خدمات‌شان را تبلیغ کنند و سرگرمی‌های متفاوتی نیز برای عموم، در سنین مختلف، علی‌الخصوص جوانان و خانم‌ها، وجود دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد کلی خوشگذرانی کنند. 

دریاچه باهچسیر استانبول


6. کیدزانیا


شعبه کیدزانیا در استانبول، اولین کشور کودکان در جهانی است که در آن کودکان بین سنین 4 تا 14 سال می‌توانند در 65 فعالیت متنوع شرکت کنند، مهارت‌های هنری، فیزیکی و اجتماعی‌شان را پرورش دهند و بیش از 100 حرفه و شغل را به انتخاب خودشان تجربه کنند، مستقل تصمیم بگیرند، آزادانه حرکت کنند، از خلاقیت‌شان استفاده کرده و دوست‌یابی کنند.
کودکان این فرصت را دارند تا این بار در شهر استانبول، پا در دنیای بزرگ‌تر بگذارند، حیطه‌های مختلف کسب‌وکار را بشناسند، حرفه آن‌ها را تجربه کنند و مسئولی‌پذیر باشند. در ارتباط با حرفه‌ای که انتخاب می‌کنند اطلاعات لازم را دریافت می‌کنند و با پوشیدن یک یونیفرم واقعی مشغول به کار می‌شوند. خلبان‌ها، هواپیما می‌رانند، ماموران مخفی، کشف رمز می‌کنند، باستان‌شناسان، حفاری می‌کنند و آشپزها غذاهای خوشمزه آماده می‌کنند.
کودکان استانبول و حتی توریست‌ها از دنیای کیدزانیا لذت می‌برند، مادران‌شان می‌توانند به راحتی آن‌ها را در اختیار این مجموعه قرار دهند تا کودکان‌شان با مفاهیم مهمی همچون محیط‌زیست، شفافیت مالی، کار تیمی، مسئولیت‌پذیری و اعتمادبه‌نفس از نزدیک آشنا شوند و برای آینده آماده شوند.

مطالب مرتبط:

کیدزانیا استانبول


7. پارک امیرگان


این پارک موضوعی در محله ساریر استانبول واقع شده و محوطه‌ای 47.2 هکتاری را پوشش می‌دهد که اطراف آن دیوارهایی قرار گرفته است. زمانی‌که پای خود را به این پارک فوق‌العاده باشکوه می‌گذارید، احساس می‌کنید در دنیای ماورای فیزیکی قدم گذاشته‌اید، چون با منظره‌ای حیرت‌انگیز مواجه می‌شوید که نفس شما را در سینه حبس خواهد کرد. اصلاً تعجب نکنید اگر با یک سنجاب بامزه روبرو شدید که فندق به دست دارد و شما را نگاه می‌کنید. موقعیتی فوق‌العاده برای یک سلفی اینستاگرامی!
گاهی‌اوقات، افراد در این پارک، پیک‌نیک می‌گیرند؛ باید با خودتان یک ساندویچ و یک فنجان چای همراه داشته باشید، چون این پارک فوق‌العاده بی‌نظیر و دیدنی، شما را دعوت می‌کنید تا روی محوطه سبز و زیبای آن بنشینید و با آرامش از دنیای پیرامون به دور از شلوغی‌ها و گرانی‌های این‌روزهای شهر لذت ببرید.
شما می‌توانید در حاشیه ساحل بدوید و به صدای پرندگان خوشحال و سرخوش آنجا گوش فرا دهید. جدای از همه این جذابیت‌ها، در این پارک سه عمارت رنگی مجلل به رنگ‌های زرد، صورتی و سفید دیده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. همانند آلیس در سرزمین عجایب پارک امیرگان استانبول قدم بگذارید.

پارک امیرگان استانبول

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید