راهنمای بازدید از اکواریوم فلوریا استانبول
3892 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

آکواریوم استانبول هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند!


آکواریوم استانبول با طراحی منحصربه‌فرد و میزبانی طیف وسیعی از گونه‌های دریایی، سال 2011 میلادی در استانبول افتتاح شد و یکی از مکان‌های دیدنی مهمی است که حسابی می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. در حقیقت، آکواریوم استانبول را می‌توان به عنوان بزرگترین آکواریوم موضوعی دنیا با بیش از 17 هزار جانور مختلف از بیش 1500 گونه متنوع دریایی معرفی کرد. البته، در استانبول دو آکواریوم بسیار بزرگ وجود دارد؛ یکی در فروم استانبول (Forum Istanubl) و دیگری در منطقه فلوریا (Florya). ما امروز می‌خواهیم در مورد آکواریوم فلوریا صحبت کنیم؛ مجموعه‌ای عظیم که سازندگان موفق شده‌اند در آن، فضای سرگرمی و مراکز خرید را زیر یک سقف قرار دهند.

تورهای مرتبط:


اگر اهل سفر باشید، حتما آکواریوم های عمومی زیادی را در کشورهای مختلف دیده‌اید که با گردآوری تعداد زیادی از گونه‌های دریایی مختلف، تلاش می‌کنند دنیای زیر آب را مقابل چشمان شما قرار دهند. اما آکواریوم استانبول یک تفاوت عمده با تمام آنها دارد و آن، تنوع بسیار زیاد گونه‌های جانوری و فضای بسیار بزرگ است. همچنین در کنار فناوری روز و امکانات متعدد، زیستگاه‌های دریایی مربوط به نقاط مختلف نیز در اینجا بازسازی شده است تا مخاطبان، زمان بیشتری را به بازدید از آن اختصاص دهند.
آکواریوم استانبول در محله‌ای به نام فلوریا واقع در منطقه باقرکوی، به صورت دوطبقه در فضایی با مجموع مساحت 22 هزار متر مربع ساخته شده و با داشتن پارکینگی 32 هزار متر مربعی با گنجایش بیش از 1200 خودرو، همه‌روزه میزبان تعداد زیادی از گردشگران است. حجم آب آکواریوم استانبول به حدودا 7 هزار متر مکعب می‌رسد و مردم می‌توانند در کنار تماشای جانداران مختلف، به کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید نیز سر بزنند.


موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بگوییم برای دیدن تمام قسمت‌ها باید مسافتی در حدود 1.2 کیلومتر را در این مجموعه طی کنید! در طول این مسیر نیز اگر بخواهید، می‌توانید دقایقی را صرف غذا دادن به ماهی‌ها کنید تا خستگی راه از بین برود.

بازسازی فضای جنگل های بارانی آمازون


اما چرا می‌گوییم اینجا بزرگترین آکواریوم موضوعی جهان است؟ در پاسخ باید گفت سازندگان مجموعا 17 قسمت را در نظر گرفته‌اند که هرکدام از آنها، زیستگاه‌های آبی سراسر جهان را به تصویر می‌کشند. جنگل‌های بارانی آمازون، از جمله جذاب‌ترین بخش‌های آکواریوم استانبول است که احتمالا پیش‌تر در مورد آن شنیده باشید. سازندگان با به‌کارگیری فناوری روز تلاش کرده‌اند تا حال و هوای جنگل های منطقه آمازون را به بهترین شکل ممکن برای بازدیدکنندگان تداعی کنند. به علاوه، گردشگران می‌توانند از 16 بخش بسیار جذاب دریای سیاه، تنگه بسفر، دریای مرمره، دریای اژه، کانال سوئز، دریای سرخ، تنگه داردانل، دریای مدیترانه، تنگه جبل‌الطارق، اقیانوس اطلس شرقی، اقیانوس اطلس میانی، اقیانوس اطلس غربی، کانال پاناما، اقیانوس آرام، جنوبگان و کشتی لیبرتی دیدن کرده و خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنند.


نکته جالب، ارائه اطلاعات مربوط به مشخصه‌های جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی مربوط به هر بخش از طریق نمایشگرهای لمسی به دو زبان ترکی و انگلیسی است. وجود نورپردازی ویژه، جلوه‌های بصری خیره‌کننده و محیط بسیار دلنشین نیز لذت بازدید از این آکواریوم را دوچندان می‌کند. مرکز خرید آکوا فلوریا استانبول هم مثل همیشه طرفداران خاص خود را دارد تا دست خالی از این مجتمع بیرون نیایید.


تفاوت‌های این آکواریوم بزرگ با نمونه‌های مشابه به همینجا ختم نمی‌شود چرا که مسئولان، سینما پنج‌بعدی با 5 فیلم مختلف را هم برای گردشگران در نظر گرفته‌اند. در سالن‌های مخصوصی که گنجایش 15 نفر را دارند، مردم علاوه بر تماشای فیلمی سه‌بعدی با جلوه‌های بسیار جذاب، حجم قابل توجهی از مه، باد و آب را هم احساس خواهند کرد تا تجربه‌ای تکرارنشدنی برای آنها رقم بخورد. شبیه‌ساز طوفان دریا، از خاص‌ترین بخش‌های سینما پنج‌بعدی این آکواریوم بوده و به اندازه‌ای جذاب هست که می‌تواند آدرنالین را در رگ‌های شما آزاد کند! هزینه تماشای فیلم اول، 7.5 لیر و از فیلم دوم، 10 لیر است (که البته ممکن است این قیمت‌ها تغییر کنند)؛ پس حتما هزینه‌های خود را نیز مدیریت کنید تا برای دیدن سایر جاذبه های گردشگری دچار مشکل نشوید.
اگر کودکان نیز جزوی از خانواده شما هستند، نیازی به نگرانی در مورد مسیرهای طولانی نیست؛ چندین کافه‌تریا و یک رستوران در قسمت‌های مختلف در نظر گرفته شده‌اند تا هر زمان که خواستید، استراحت کنید. اما چه زمانی باید اینجا مراجعه کرد و هزینه ورودی آکواریوم استانبول چقدر خواهد بود؟


ساعات بازدید از آکواریوم استانبول


علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 7 شب، از آکواریوم استانبول دیدن کنند. اگر هم آخر هفته به اینجا سر بزنید، می‌توانید تا ساعت 8 شب از تماشای جانداران مختلف لذت ببرید.


هزینه بلیط آکواریوم استانبول


متاسفانه قیمت بلیط آکواریوم استانبول زیاد است و برای ورود به آن، برای یک نفر حداقل باید 69 لیر پرداخت کنید! البته، امکان خرید بلیط به صورت اینترنتی نیز هست و اگر همان لحظه پول را پرداخت کنید، از تخفیفی جزئی برخوردار خواهید شد. در ادامه، هزینه ورود افراد مختلف ذکر شده است:
•    افراد زیر 2 سال: رایگان
•    افراد 2 تا 12 سال، دانش‌آموزان، معلمان، افرادی با سن بالاتر از 65 سال، نظامیان پیشکسوت (با ارائه کارت): 69 لیر (62.1 لیر در صورت خرید اینترنتی + 3.5 لیر تخفیف بیشتر در صورت پرداخت سریع پول)
•    بزرگسالان: 99 لیر (89.1 لیر در صورت خرید اینترنتی + 5 لیر تخفیف بیشتر در صورت پرداخت سریع پول)
•     خانواده 3 نفره (پدر و مادر و فرزند): 267 لیر (210 لیر در صورت خرید اینترنتی)
•    خانواده 4 نفره (پدر و مادر و فرزند): 336 لیر (280 لیر در صورت خرید اینترنتی)
برای خرید آنلاین بلیط می‌توانید به وب‌سایت رسمی Istanbul Akvaryum مراجعه کنید.


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


چگونه به آکواریوم استانبول برویم؟


همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، آکواریوم استانبول در محله فلوریا واقع در باقرکوی قرار دارد. این منطقه چیزی در حدود 5 کیلومتر با فرودگاه آتاترک فاصله دارد و اگر از خودرو شخصی استفاده می‌کنید، باید از طریق جاده هالکالی، خود را به این محله برسانید؛ در غیر این صورت می‌توانید از تاکسی‌ها و متروبوس‌هایی استفاده کنید که در مرکز و اطراف شهر در دسترس مردم هستند. خوشبختانه، تاکسی‌هایی از میدان تکسیم و میدان سلطان احمد می‌توانند شما را به صورت رایگان به فلوریا ببرند.
 برای انتخاب بهترین وسیله، راهنمای ما از سیستم حمل و نقل عمومی استانبول می‌تواند حسابی به شما کمک کند.
در پایان، از شما دعوت می‌کنیم مجموعه‌ای کامل از عکس های آکواریوم استانبول را تماشا کنید.


گالری تصاویر آکواریوم استانبول





تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید