سفر یک روزه به روستای وردیج | مسیر + جاذبه‌های گردشگری
مجتبی پورموسوی 1399/08/01 9492 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



این روزها که سفر به شهرها و کشورهای مختلف با ممنوعیت مواجه شده است، بهترین کار، برنامه‌ریزی سفرهای یک روزه در ایام تعطیلات است. به دلیل شرایطی که بیماری جان سخت کرونا، برای همه مردم دنیا، ایجاد کرده است، دیگر سفرها و اقامت‌های چند روزه در شهرهای مختلف و کشورهای اطراف، امکان پذیر نیست. البته که در این شرایط سفر کردن، عقلانی نیست. ما بسته به شرایط کنونی و برای عوض کردن حس و حال این روزهای شما می‌خواهیم جزییات سفر به روستای وردیج، برای تهرانی‌های عزیز، شرح دهیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تور 1 روزه" شوید.

البته شما ممکن است با این روستا، آشنایی سطحی داشته باشید، اما ما قصد داریم جزییات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید این مکان جدید را در لیست تفریحات آخر هفته خود، قرار دهید.

آشنایی کامل با روستای وردیج

یکی از نقاط گردشگری که در بحث تهرانگردی باید به آن پرداخت، روستای وردیج است. روستای وردیج بزرگترین روستای شمال غربی پایتخت است که بخشی از منطقه کن و سولقان و به گونه‌ای می‌توان آن را به منطقه 22 تهران، ربط داد. اگر منطقه کن بروید، این روستا در قسمتی غربی آن قرار دارد و به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع و مهیج، مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. جاده کوهستانی که به منطقه وردیج می‌رسد، دارای پیچ و خم‌های مختلفی است که بسیاری آن را همانند جاده امامزاده داوود می‌دانند. قسمت غربی منطقه کن، رودخانه‌ای در عمق دره وجود دارد که شما در امتداد جاده، به این روستا، خواهید رسید. زمانی که به این منطقه می‌رسید، اولین نکته که مورد توجه شما قرار میگیرد، آب و هوای بسیار عالی و لذت‌بخش آن منطقه است که عاری از هرگونه آلودگی صوتی و تنفسی است.

ورودی روستای وردیج، تابلو خیابان "شهید وردیجی" قرار دارد که نشان‌دهنده این است که شما به ورودی روستا، رسیده اید. انبوهی از باغ‌های گرده، خرمالو، سیب، توت روزمرگی مردمان وردیج را صورت می‌دهد و محصولات این باغات، یکی از منابع درآمدی این افراد است. بخشی از روستا در بافت قدیمی خود و خالی از سکنه باقی مانده است. این روستا، همانند دیگر روستاهای اطراف شهرهای بزرگ، ویلاسازی‌های متنوعی صورت گرفته است.

یکی از نکات قابل توجه درباره این روستا، نام‌هایی است که برای آن در نظر گرفته اند. برخی این روستا را با همان نام وردیج می‌شناسند، برخی نیز به نام روستای آدمک جیان و برخی دیگر نیز به نام روستای ارواح سنگی، که این نام کنجکاوی خاصی را در افراد ایجاد کرده است که یکی از دلایل استقبال گردشگران برای سفر به روستای وردیج است.

روستای وردیج

بررسی مسیر سفر به روستای وردیج

مسیرهایی که برای سفر به روستای وردیج وجود دارد در بافت پایتخت ایران، تهران قرار گرفته است و از این جهت مسیرهای مختلفی برای رسیدن به ابتدای جاده این روستا، وجود دارد.

در صورتی که از شمال شهر تهران، قصد رفتن به روستای وردیج را دارید، بهتر است که اتوبان همت را انتخاب کنید. در امتداد اتوبان همت به اتوبان شهید خرازی می‌رسید. با گذشتن از شهرک شهید باقری که در سمت راست شما قرار دارد و همین طور شهرک چیتگر که در سمت چپ شما در امتداد اتوبان، قرار دارد، به تابلو خروجی سمت راست، به سمت روستای وردیج میرسید. شما از ابتدای جاده تا خود روستای وردیج، 9 کیلومتر پر پیچ و خم را باید پشت سر، بگذارید.

در مسیری که از ابتدا جاده وردیج تا خود روستا، طی می‌کنید. باغسراهای زیادی وجود دارد که هر کدام غذاهای متنوع و محلی را به شما ارائه می‌دهند که می‌تواند مقصد خوبی برای یک ناهار لذت بخش روز جمعه برای شما باشد.

روستای وردیج

حال ممکن است یک سوال برای شما به وجود آید.

چرا باید از روستای وردیج دیدن کنیم؟

خب این سوال برای خیلی شما ممکن است ایجاد شود. روستای وردیج جذابیت‌های زیادی برای مردمان شهرنشین، مخصوصا تهرانی‌ها دارد. به دلیل نزدیک بودن این روستا به شهر تهران، می‌تواند یکی از بهترین نقاط گردشگری اطراف تهران باشد. اما با تمام این صحبت‌ها، ما ویژگی‌های خاص روستای وردیج را برای شما فراهم کرده‌ایم که بهتر متوجه شوید که چرا باید به روستای وردیج برویم:

  • ایجاد حس کنجکاوی که با دیدن تابلو "ورود افراد متفرقه، ممنوع" ایجاد می‌شود
  • جاذبه‌های گردشگری متنوع و هیجان‌انگیز مانند آثار سنگی آدمک‌ها روی تپه‌ها و کوه‌های اطراف این روستا
  • آبشار لت مال یکی از سرسبزترین نقاط گردشگری که برای هر شخصی حضور در این مکان، جالب و دلنشین است
  • آب و هوای بسیار دلنشین که حس خوبی را با ساعاتی که در آنجا هستید، برای شما ایجاد می‌کند
  • جاده‌های کوهستای و حضور در بلندی‌های تپه‌های اطراف تهران، که لذت قابل توجهی دارد.
  • طبیعت‌گردی و البته کوهنوردی از جمله تفریحاتی است که با رفتن به این منطقه می‌توانید برای خود ایجاد کنید.
  • طبیعت اطراف این روستا، می توانید یکی از انتخاب ها در بهترین مکان برای سیزده به در تهران باشد.

روستای وردیج

جاذبه‌های گردشگری روستای وردیج

مهمترین نکته‌ای که در این بخش قابل گفتن است، وجود جاذبه‌های گردشگری این منطقه در خارج از روستا است. شما زمانی که سفر به روستای وردیج را انتخاب می‌کنید باید بدانید که اطراف این منطقه بیشترین نقاط گردشگری را داشته و اگر وارد روستا شدید، انتظارهای عجیبی از خود روستا، نباید داشته باشید. در ادامه دیدنی‌های روستای وردیج را با هم، بررسی می‌کنیم:

آبشار لت مال

یکی از بهترین نقاط گردشگری اطراف تهران که فاصله کمی با این شهر دارد، مجموعه آبشارهای لت مال است. همان طور که قبلا گفتیم یکی از تفریحات این منطقه، طبیعت گردی و قدم زدن در دل سرسبزی‌های این منطقه است. یکی از دیدنی‌های روستای وردیج، که نیاز به پیاده‌روی در دل طبیعت دارد، آبشار لت مال است. شما باید حدود یک ساعت در دل طبیعت، پیاده‌روی کنید تا به مجموعه آبشارهای لت مال، برسید. این مجموعه آبشارها، از 3 آبشار تشکیل شده است که بزرگترین آن، حدود 40 متر ارتفاع دارد.

بهترین زمان این پیاده‌روی برای ماه‌های زمستان تا بهار است. معمولا این ماه‌ها، رودخانه آن جریان دارد که طبیعی بکر و دلنشینی را برای شما ایجاد می‌کند.

مسیر دسترسی به مجموعه آبشارهای لت مال: قبل از وارد شدن به جاده اصلی و پس از گذشتن از مجتمع معلم، پارک کنید و وارد دره شوید. بعد از اندکی پیاده‌روی به اولین آبشار خواهید رسید که 5 متر ارتفاع دارد.

آبشار-لت-مال

کوه‌های سنگی معروف به ارواح سنگی

اگر از روستای وردیج خارج شوید و به سمت روستای بعدی که واریش نام دارد، حرکت کنید به تپه‌ها و کوه‌های عجیبی برخورد می‌کنید که همانند جمجمه‌های انسان و آدمک‌هایی هستند که انگار معماران خبره آن‌ها را طراحی کرده‌اند تا یک نمایشگاه آثار سنگی در دل کوه‌های این منطقه، ایجاد کنند.

افسانه‌ها و داستان‌های زیادی برای این آثار سنگی وجود دارد. گردشگران خارجی و ایرانی زیادی، فقط برای دیدن این تپه‌های سنگی، به این منطقه می‌آیند. یکی از باورهایی که برای این سنگ‌ها، وجود دارد، این است که اینها جاندارانی بودند که تبدیل به سنگ شده‌اند. برخی از دانشمندان زمین شناسی درباره این آثار سنگی، به یک فرایند فرسایشی خاصی، رسیده‌اند که گویای یکی نمونه کم‌نظیر آثار سنگی در کل دنیا است. یکی دیگر از گفته‌ها، درباره این آدمک‌های سنگی، قلعه‌های قدیمی مردمان این منطقه است که برای محافظت از خود استفاده می‌کردند و البته این نظریه بعید نیست.

ارواح سنگی

ارتفاعات پهنه سار و آبشار سنگان

یکی از بهترین نقاط گردشگری اطراف تهران می‌تواند یک مقصد ایده عال برای کوه نوردی باشد. اگر علاقه زیادی به پیاده‌روی در دل طبیعت داشته باشید، شناخت این منطقه و تجربه‌ای کم‌نظیر و لذت‌بخش در بکرترین مناطق اطراف تهران، قطعا برای شما جذابیت زیادی خواهد داشت. شما با امتداد در مسیر روستای وردیج و گذشتن از روستا واریش به ارتفاعات پهنه سار می‌رسید که مقصد خوبی برای پیاده‌روی و کوهنوری در اطراف تهران می‌باشد. این ارتفاعات و رشته کوه که از شرق به آبشار و منطقه سنگان و از غرب به جاده چالوس و از شمال به شهرستانک که فاصله بسیار زیادی دارد. شما با ورود به این ارتفاعات، به بخش جنوبی آن وارد می‌شوید و می‌توانید این مناطق را به عنوان مقاصد کوهنوردی خود، انتخاب کنید.

امام زاده بی بی زرین قمر

این جاذبه گردشگری که پناهگاه امنی برای کوه نوردان است، در منطقه پهنه حصار، قرار دارد. شما اندکی طی کردن مسیر ارتفاعات پهنه سار، می‌توانید به این امامزاده برسید. در کنار این امامزاده، یک آشپزخانه کوچک به صورت یک اتاق وجود دارد که یک مکان مناسب برای آشپزی کوه نوردان است.

روستای واریش

در این مقاله چندبار با اسم این روستا برخورد کردید. این روستا، در امتداد جاده روستای وردیج قرار دارد. شما با گذر از این روستا، به روستای واریش می‌رسید که فاصله‌ای کمتر از 5 کیلومتر را شامل می‌شود.

روستای واریش، در ارتفاعی حدود 2250 متری از سطح دریا، قرار دارد و در ارتفاع بالاتری به نسبت روستای وردیج قرار گرفته است. اگر زمستان وارد این روستا شوید، متوجه هوای بسیار سرد و غیر قابل تحمل آن خواهید شد. بسیاری از ساکنان این منطقه، زمستان‌ها را به مناطق دیگری مهاجرت می‌کنند تا شرایط آب و هوای بهتری را برای خود، ایجاد کنند. البته هوای مطبوع و نسبتا خنک این منطقه و وجود برف در دامنه‌های آن، در بهار و تابستان، مقصد تفریحی با آب و هوای شگفت انگیزی را برای شما ایجاد می‌کند.

سخن آخر

قطعا تمام و کمال با روستای وردیج و اطراف آن، آشنا شدید. اگر قصد دارید آب و هوایی متفاوت از شهر تهران را تجربه کنید و همچنین آرامشی به دور از آلودگی‌های تنفسی و صوتی را به بهترین شکل، حس کنید، سفر به روستای وردیج را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در صورتی که اطلاعات کامل تر و سوالات بیشتری در این زمینه دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در بخش تماس با کایت، در میان بگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید