دریاچه الیمالات مازندران | تصاویر + راهنمای بازدید + آدرس
شراره رحیمی 1399/07/30 3181 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بدون شک استان مازندران یکی از بهترین و زیباترین مناطق توریستی می‌باشد که باب میل تمامی ایرانیان در نقاط مختلف کشور نیز هست. مناطق گردشگری مازندران فقط به یک تا دو شهر از آن اختصاص داده نشده است، یعنی در واقع شما به هر کدام از شهرهای این استان که سفر کنید، داستان‌های بکر و ناب در دل طبیعت و زیبایی‌های منحصر به فردش را مشاهده خواهید کرد. مازندران به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبا و سرسبز سالانه گردشگران فراوانی را از جای جای کشور به سوی خود می‌کشاند و لحظات دل‌انگیز و فراموش نشدنی‌ای را برایشان رقم می‌زند. از جمله زیباترین جاذبه طبیعی استان مازندران می‌توان به دریاچه الیمالات اشاره کرد که لقب نگین مازندران را به خود گرفته است. شما نیز می‌توانید در صورت تمایل به منظور دور شدن از دغدغه‌های روزمره زندگی و دستیابی به آرامش حقیقی به استان مازندران سفر کنید و با بازدید از دریاچه حیرت‌انگیز الیمالات نهایت لذت را ببرید. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی از دریاچه الیمالات مازندران در اختیارتان قرار دهیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" و یا صفحه "تور 1 روزه" شوید.

معرفی دریاچه الیمالات

در ابتدا لازم است بدانید که الیمالات در واقع یک سد می‌باشد که در میان گردشگران با نام دریاچه الیمالات شهرت یافته است. دریاچه الیمالات یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان مازندران می‌باشد که هنگام سفر به شمال کشور بازدید از آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد. برای رسیدن به دریاچه شما باید در زیباترین مسیر کشور حرکت کنید. مسیر عبور از جنگل فوق‌العاده زیبای کشپل از چنان زیبایی برخوردار می‌باشد که بدون شک شما را مجبور خواهد کرد چند دقیقه‌ای را برای تماشای این حجم از زیبایی توقف کنید و لذت ببرید. از آن‌جایی که این دریاچه در میان جنگل قرار گرفته است، قطعا مناطق استوایی را به شما یادآوری خواهد کرد و برای کسانی که آثار هنری خارق‌العاده خلق می‌کنند و علاقه بسیاری به نقاشی کشیدن دارند، یکی از بهترین سوژه‌ها می‌باشد. برخی اوقات با صاف و شفاف بودن آسمان آبی حتی می‌توان کف دریاچه را همراه با سنگ‌های ریز و درشت مشاهده کرد. به علاوه اگر شانس با شما یار باشد مه روی سطح آب خواهد نشست و صورت شما را به آرامی مورد نوازش قرار خواهد داد که این اتفاق در طول سال بسیار کم رخ می‌دهد.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات کجاست؟ | مسیر دسترسی

آدرس: استان مازندران، شهرستان نور، 8 کیلومتری جاده نور به سمت چمستان، روستای کارگرکلا

دریاچه شگفت‌انگیز الیمالات در شهرستان نور و استان مازندران واقع شده است که به منظور دسترسی به آن باید پس از 8 کیلومتر رانندگی در جاده نور به سمت چمستان وارد جاده فرعی به سمت دریاچه شوید. پس از پارک اتومبیل در روستای کارگرکلا باید یک مسیر 5 دقیقه‌ای را به پیاده روی بپردازید و بعد از طی کردن این مسافت توسط پلی زیبا از بلندی به سمت پایین که دریاچه در آن‌جا قرار گرفته است، هدایت خواهید شد. اگر تمایل ندارید که وارد شهر نور شوید، می‌توانید از جاده هراز به سمت آمل حرکت کنید و سپس از کمربندی آمل مسیر خود را به سمت چمستان تغییر دهید. در این مسیر قبل از اینکه به شهرستان نور برسید، تقریبا حدود 40 دقیقه بعد باید در سمت چپ جاده وارد فرعی دریاچه شوید. لازم است بدانید که فاصله این‌ دریاچه زیبا تا کلان شهر تهران حدود 270 کیلومتر می‌باشد و همین امر سبب شده است تا تهرانی‌ها در کمتر از 4 ساعت خود را به این منطقه برسانند و دریاچه الیمالات به یکی از پربازدیدترین منطقه استان مازندران تبدیل شود.

 دریاچه الیمالات

جاذبه‌های گردشگری دریاچه الیمالات

همان‌طور که گفته شد دریاچه الیمات از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای مازندران می‌باشد که سالانه گردشگران فراوانی را مجذوب خود می‌کند. در این بخش قصد داریم به جاذبه‌های گردشگری این منطقه زیبا بپردازیم تا شما بتوانید هنگام سفر به این منطقه نهایت استفاده را کنید و لذت ببرید.

  • ماهیگیری

کسانی که علاقه زیادی به ماهیگیری دارند، می‌توانند هنگام بازدید از دریاچه زیبای الیمالات به ماهیگیری بپردازند. ماهیگیری از تفریحات پرطرفدار این منطقه به شمار می‌رود که لذت و هیجان فراوانی را به همراه دارد. اغلب ماهی‌های این دریاچه قزل‌آلا یا آمور هستند. به علاوه از آن‌جایی که بیشتر مردم ماهی قرمز شب عید خود را در آب داخل این دریاچه رها می‌کنند، تعداد زیادی از این ماهی را نیز در دریاچه مشاهده خواهید کرد.

  • قایق سواری

قایق سواری از تفریحات پرطرفدار و لذت‌بخش دریاچه الیمالات می‌باشد که هنگام سفر به این منطقه توصیه می‌کنیم حتما قایق سواری در این دریاچه بزرگ را تجربه کنید. در این دریاچه امکان تجربه قایق سواری با قایق‌های پدالی یا قایق‌های موتوری وجود دارد که در این صورت شما می‌توانید از آب و هوای خنک دریاچه و چشم‌اندازهای زیبا اطراف نهایت لذت را ببرید. ظرفیت هر قایق موتوری شش نفر و ظرفیت قایق‌های پدالی که به شکل قو طراحی شده‌اند نیز دو یا چهار نفر می‌باشد. اگر برای استراحت و دستیابی به آرامش به این منطقه سفر می‌کنید، می‌توانید یکی از قایق‌ها را برداشته و با قایق سواری از شلوغی کنار دریاچه دور شوید.

  • عکاسی

دریاچه زیبای الیمالات و محیط اطراف آن فرصت‌های زیادی را برای سلفی گرفتن و عکاسی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. همان‌طور که گفته شد جاده منتهی به دریاچه نیز از زیبایی منحصر به فردی برخوردار می‌باشد که شما می‌توانید تصاویر زیبایی را ثبت کنید. از این رو حتما دوربین عکاسی یا تلفن هوشمند با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید لحظات هیجان‌انگیز و دیدنی را به ثبت برسانید و خاطرات سفرتان به استان مازندران را ماندگارتر کنید. به علاوه درختان بسیار زیادی در اطراف دریاچه واقع شده‌اند که بازتاب آن‌ها بر روی آب بسیار زیبا و حیرت‌انگیز می‌باشد.

دریاچه زیبای الیمالات

  • جاذبه‌های طبیعی اطراف دریاچه

اگر تمایل دارید که پس از بازدید از دریاچه الیمالات از جاذبه‌های اطراف نیز دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به روستای لاویج، جوربند و جنگل‌واز بزنید. روستای لاویج در یک ساعتی دریاچه واقع شده است که برای رسیدن به آن باید یک مسیر پرپیچ و خم بسیار زیبایی را طی کنید. روستای لاویج به دلیل داشتن آب گرم بسیار شهرت دارد و سالانه مسافران زیادی به دلیل استفاده از آب گرم از این منطقه دیدن می‌کنند. جوربند فقط نیم ساعت با دریاچه فاصله دارد و از روستاهای توریستی منطقه می‌باشد که در آن ویلاهای زیادی نیز به منظور اقامت گردشگران ساخته شده است. جنگل‌واز هم از جنگل‌های بسیار بزرگ و زیبا می‌باشد که تا آمل گسترده شده است و بدون شک عبور کردن از میان جاده خاکی این جنگل برای کسانی که اهل دوچرخه سواری یا آفرود کردن باشند بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

بهترین زمان بازدید از دریاچه الیمالات

لازم است بدانید دریاچه الیمالات مازندران جزو معدود دریاچه‌هایی می‌باشد که در چهار فصل سال زیبایی خود را حفظ می‌کند. این دریاچه در فصل بهار و با جان گرفتن دوباره طبیعت بسیار تماشایی و حیرت‌انگیز می‌باشد که بدون شک بازدید از آن بسیار دلپذیر خواهد بود. در تابستان نیز اطراف دریاچه کاملا سرسبز و دیدنی می‌باشد اما ممکن است شرجی بودن هوا کمی شما را اذیت کند. اما بهترین فصل بازدید از دریاچه، فصل پاییز می‌باشد، زیرا در این فصل آب و هوای معتدلی در دریاچه حاکم است و اطراف دریاچه نیز کاملا رنگارنگ و شگفت‌انگیز می‌باشد، به گونه‌ای که چشم هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. این دریاچه در فصل زمستان به دلیل لغزنده بودن جاده و سرمای هوا کمتر مورد استقبال گردشگران واقع می‌شود، اما با این وجود در فصل زمستان نیز جلوه‌ی خاص و زیبایی به خود می‌گیرد و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

دریاچه الیمالات

اقامت در دریاچه الیمالات

اگر قصد دارید که در کنار دریاچه زیبای الیمالات اقامت داشته باشید، می‌توانید گزینه‌های متفاوتی را مورد استفاده قرار دهید. اولین گزینه اجاره سوئیت یا ویلا در روستای دل‌انگیز چمستان می‌باشد که در فاصله بسیار کمی از دریاچه قرار گرفته است. دومین گزینه اجاره سوئیت در دریاچه فوق‌العاده زیبای الیمالات می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که این سوئیت امکانات رفاهی مناسبی برای شما به وجود می‌آورد تا در آرامش کامل از طبیعت اطرافتان نهایت لذت را ببرید. به علاوه اگر به صورت حرفه‌ای طبیعت‌گردی می‌کنید و اهل کمپینگ هستید، می‌توانید در کنار دریاچه چادری برپا کنید و شب را در زیباترین منطقه استان مازندران به صبح برسانید. در کنار دریاچه امکانات بسیار خوبی نظیر آلاچیق برای چادر زدن، کافی‌شاپ، رستوران و سرویس بهداشتی نیز وجود دارد. از آن‌جایی که هوای دریاچه الیمالات در شب کاملا سرد می‌شود، حتما لباس گرم نیز به همراه داشته باشید. به علاوه برای برگزاری کمپ نیز لوازم ضروری نظیر پاوربانک، چراغ قوه، پتو مسافرتی، زیرانداز و... را نباید فراموش کنید.

دریاچه الیمالات

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما اطلاعات لازم را برای بازدید از دریاچه دیدنی الیمالات مازندران در اختیارتان قرار دادیم. همان‌طور که مطالعه کردید دریاچه الیمالات زیبایی‌های فراوانی را در دل خود جای داده است که بدون شک دیدن هر کدام از آن‌ها برای هر گردشگری بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود. توصیه می‌کنیم قبل از سفر به استان زیبای مازندران حتما سری به مجله گردشگری کایت بزنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید