15 معبد معروف در تایلند- بهترین معابد تایلند برای بازدید
زهرا نیرومند 1399/06/13 7184 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایلند، اماکن مذهبی و معابد بودایی این کشور است که در شهرهای مختلف آن دیده می‌شود. هرکدام از این معابد دارای معماری جذاب و دیدنی بوده و زیبایی‌های خاص خود را دارند. استفاده از رنگ‌های مختلف در طراحی این معابد و وجود مجسمه‌های کوچک و بزرگ با شکل و شمایلی جذاب و منحصربفرد، از جمله ویژگی‌هاییست که گردشگران این کشور را به بازدید از این اماکن ترغیب می‌کند. به هر کدام از شهرهای تایلند که سفر کنید، بازدید از حداقل یک یا دو معبد را در برنامه خود خواهید داشت. بنابراین، توصیه می‌کنیم قبل از سفر در مورد معابد تایلند تحقیق کرده و بهترین معابد این کشور برای بازدید را انتخاب نمایید تا بتوانید از روزهای سفر خود استفاده بهینه‌ای داشته باشید. ما در این‌جا 15 معبد معروف در تایلند را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای تایلند وارد صفحه "تور تایلند" شوید.

معبد وات فو (Wat Pho)

معبد وات فو یا بودای خفته، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معابد بانکوک است که در بافت کهن این شهر قرار دارد. در محراب اصلی این معبد یک مجسمه بودای خوابیده بزرگ دیده می‌شود که طول آن 46 متر و ارتفاع آن 15 متر است. بنای معبد نیز دارای گنبدهای مرتفعی می‌باشد که با رنگ‌های بسیار زیبایی تزئین شده‌اند. گردشگران معبد وات فو علاوه بر بازدید از این بنای تاریخی، می‌توانند به مدرسه سنتی ماساژ تایلندی که در محوطه معبد قرار دارد، مراجعه کرده و از خدمات ماساژ بی‌نظیر آن استفاده نمایید. مدرسه ماساژ توسط راهبان معبد اداره می‌شود.

معبد وات فو (Wat Pho)

معبد پراتات دوی سوتپ (Phra That Doi Suthep)

برای بازدید از معبد دوی سوتپ باید به شهر زیبای چیانگ مای سفر کنید. در خارج از دروازه‌های این شهر و در فاصله 15 کیلومتری از آن، معبدی بسیار مقدس با نام دوی سوتپ وجود دارد که ساخت آن به قرن چهاردهم میلادی برمی‌گردد. این معبد با یک مناره طلایی مخروطی‌شکل تزئین شده و در اطراف آن نیز نقاشی‌های دیواری زیبایی دیده می‌شود.

معبد پراتات دوی سوتپ  (Phra That Doi Suthep)

معبد وات آرون (Wat Arun)

وات آرون یکی از زیباترین معابد تایلند و از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر بانکوک است که در کنار رودخانه چائوفرایا (Chao Phraya) قرار دارد. این معبد دارای 5 برج با ارتفاع 70 متر می‌باشد که هریک از آن‌ها با تکه‌های سرامیک و کاشی‌های رنگی به زیبایی تزئین شده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از پله‌ها از یکی از برج‌ها بالا رفته و چشم‌اندازی بسیار زیبا از شهر را نظاره‌گر باشند.

معبد وات آرون (Wat Arun)

معبد رونگ خون (Rong Khun)

معبد رونگ خون یا معبد سفید، یکی از زیباترین معابد تایلند است که در خارج از شهر چانگ‌رای (Chiang Rai) قرار دارد. برای طراحی این معبد از رنگ سفید استفاده شده است که در واقع نشان‌دهنده خلوص و پاکی بوداست. در بین گچ‌های کارشده در نمای معبد نیز از تکه‌های شیشه استفاده شده است که درخشندگی خاصی به آن داده و تصویری بسیار زیبا و دیدنی ایجاد کرده است.

معبد رونگ خون (Rong Khun)

معبد وات سوتات (Wat Suthat)

وات سوتات یکی از قدیمی‌ترین معابد بانکوک است. ساخت این معبد از سال 1807، در زمان رامای اول آغاز شد و در سال 1847، در زمان پادشاه رامای سوم به پایان رسید. معبد وات سوتات یکی از معابد سلطنتی درجه یک تایلند محسوب می‎شود که کنار گرند پالاس قرار دارد. در این معبد یک مجسمه بودای بزرگ و طلایی، یک آونگ قرمز رنگ و 156 نقاشی زیبا از بودا دیده می‌شود.

معبد وات سوتات (Wat Suthat)

معبد وات تام فا پلونگ (Wat Tham Pha Plong)

در بین جنگل‌های کوه‌های چیانگ دائو (Chiang Dao)، در شمال تایلند، معبدی کوچک و بسیار زیبا وجود دارد که با گنبد طلایی‌رنگ خود مانند یک نگین در میان طبیعت سرسبز اطراف می‌درخشد. اگر قصد بازدید از این معبد را دارید باید از 500 پله بالا بروید تا به بنای معبد برسید. در این‌جا علاوه بر تماشای معبد و چشم‌اندازهای زیبای اطراف آن، می‌توانید از کلاس مراقبه‌ای که توسط راهبان برای گردشگران برگزار می‌شود نیز استفاده نمایید.

معبد وات تام فا پلونگ (Wat Tham Pha Plong)

معبد فا سورن کائو (Pha Sorn Kaew)

معبد فا سورن کائو، به معنای معبد روی صخره شیشه‌ای، یکی از زیباترین معابد قاره آسیاست که در سال 2004 با یک طراحی مدرن و جذاب ساخته شد. این معبد در نزدیکی شهر خیام سان (Kheam Son) و بر روی قله‌ای با ارتفاع 830 متر بنا شده است. ساختمان معبد نمایی سفیدرنگ دارد که بر روی آن 5 مجمسه بودا از کوچک به بزرگ دیده می‌شود. این معبد به دلیل دور بودن و عدم دسترسی آسان کمتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

معبد فا سورن کائو (Pha Sorn Kaew)

معبد ماهاتات (Mahathat)

اگر به دنبال معابد قدیمی و خاص هستید، حتما از معبد ماهاتات بازدید نمایید. این معبد در پارک تاریخی سوکوتای در شهر آیوتایا (Ayutthaya) واقع شده و حدود یک ساعت با بانکوک فاصله دارد. در تالار اصلی این معبد یک مجسمه بودای بزرگ در حالت نشسته دیده می‌شود که در نزدیکی آن یک بودای ایستاده و تعدادی مجسمه کوچک‌تر نیز وجود دارد. اگر قصد بازدید از این معبد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم روزهای یک‌شنبه را برای این کار انتخاب کنید تا ضمن تماشای معبد از بازار باصفایی که در اطراف آن برپا می‌شود نیز دیدن نمایید.

معبد ماهاتات (Mahathat)

معبد وات بنچامابوپیت (Wat Benchamabophit)

معبد فا سورن کائو، به معنای سنگ مرمر، یکی دیگر از معابد درجه یک تایلند است که در شهر بانکوک قرار دارد. این معبد، همان‌طور که از نامش پیداست، از سنگ‌ مرمر ساخته شده است. سنگ‌های معبد بنچامابوپیت از ایتالیا به تایلند آورده شده و برای طراحی بنای آن نیز از معماری اروپایی الهام گرفته شده است. سقف‌های چند لایه با چاپ‌های طلایی و نقش‌های شیر، از جمله ویژگی‌های بنای معبد می‌باشد که جلوه‌ای زیبا و دیدنی به آن داده است.

معبد وات بنچامابوپیت (Wat Benchamabophit)

معبد وات فرا سینگ (Wat Phra Singh)

وات فرا سینگ یکی از زیباترین معابد تایلند است که در شهر چیانگ مای (Chiang Mai) قرار دارد. این معبد در سال 1345 توسط پادشاه پای یو (Pa Yo) به سبک کلاسیک ساخته شده و نمای بیرونی بسیار جذابی دارد. ساختمان هشت ضلعی معبد و دو مجسمه شیری که به عنوان محافظ در ورودی آن دیده می‌شود، از جمله ویژگی‌های معبد وات فرا سینگ است که به آن جلوه‌ای خاص داده است. در این معبد یک کتاب‌خانه مذهبی بسیار عالی نیز وجود دارد.

معبد وات فرا سینگ (Wat Phra Singh)

معبد وات بوونیوت ویهارا (Wat Bowonniwet Vihara)

در منطقه فرا ناخون (Phra Nakhon) شهر بانکوک، معبدی زیبا با نام وات بوونیوت ویهارا وجود دارد که جزو معابد سلطنتی درجه یک تایلند محسوب می‌شود. این معبد در اوایل قرن نوزدهم ساخته شده و برای مدتی محل زندگی بومیپول آدولیاده (Bhumibol Adulyade)، نهمین پادشاه تایلند بوده است.

معبد  وات بوونیوت ویهارا  (Wat Bowonniwet Vihara)

معبد وات فرا کائو (Wat Phra Kaew)

وات فرا کائو یکی از پربازدیدترین معابد تایلند است که در شهر بانکوک قرار دارد. این معبد بخشی از کاخ بزرگ بانکوک با نام گرندپالاس می‌باشد که یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است. ویژگی منحصربفرد معبد وات فرا کائو وجود مجسمه معروف بودای زمردین در آن است که لباس آن در سه فصل از سال توسط پادشاه تایلند تعویض می‎شود.

معبد وات فرا کائو (Wat Phra Kaew)

معبد پناهگاه حقیقت (Sanctuary of Truth)

معبد پناهگاه حقیقت یکی از متفاوت‌ترین معابد تایلند است که در شهر پاتایا قرار دارد. برای ساخت این معبد از چوب استفاده شده است که حکاکی‌های بسیار ظریفی و زیبایی بر روی آن دیده می‌شود. ساخت این معبد از سال 1981 آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده تا سال 2050 به پایان می‌رسد.

معبد پناهگاه حقیقت  (Sanctuary of Truth)

معبد وات ساکت (Wat Saket)

معبد وات ساکت یا کوه طلایی، یکی از قدیمی‌ترین معابد تایلند است که تاریخ ساخت آن به دوران پادشاهی رامای سوم برمی‌گردد. این معبد بر روی یک تپه به ارتفاع 80 متر بنا شده و چشم‌اندازی بی‌نظیر از بافت قدیمی شهر بانکوک را به نمایش گذاشته است. برای تماشای این نمای زیبا باید 300 پله را طی کنید تا به بالای تپه برسید. معبد وات ساکت یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر بانکوک محسوب می‌شود که تقریبا در تمامی ماه‌های سال مورد استقبال بی‌نظیر گردشگران قرار دارد.

معبد وات ساکت (Wat Saket)

معبد وات فرا دات لامپانگ لوانگ ( Wat Phra That Lampang Luang )

معبد لامپانگ یکی از مقدس‌ترین معابد تایلند است که ساخت آن به قرن سیزدهم میلادی برمی‌گردد. یک افسانه در این معبد وجود دارد که می‌گوید حدود 2500 سال پیش بودا از این مکان بازدید کرده و تار موی خود را به این معبد اهدا کرده است. معبد لامپانگ به دلیل نگهداری از تار موی بودا بسیار مقدس بوده و به یک زیارت‌گاه تبدیل شده است.

در این مقاله به معرفی بهترین معابد تایلند پرداخته و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. اگر به کشور تایلند سفر کردید، حتما بازدید از این معابد را در برنامه سفر خود بگنجانید. در صورتی که قصد سفر به تایلند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحات دیگر سایت زده و از زمان و شرایط برگزاری تورهای تایلند آگاهی یابید. علاوه بر این می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور موردنظر خود مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید