چگونه ویزای سوشیال مالزی بگیریم؟ معرفی ویزای سوشال مالزی
زهرا نیرومند 1399/03/31 791 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



مالزی، یکی از کشورهای جنوب‌شرقی آسیاست که به دلیل جاذبه‌های طبیعی متنوع، سواحل زیبا، فرهنگ جذاب مردمان آن و ... موردتوجه قرار گرفته و در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. گردشگران ایرانی نیز علاقه‌ زیادی برای سفر به کشور مالزی دارند و معمولا این کشور را در لیست اولین سفرهای خارجی خود قرار می‌دهند. برای سفر توریستی به مالزی نیاز به دریافت ویزا نخواهید داشت، البته در صورتی که تنها 14 روز در این کشور اقامت داشته باشید. در غیر این صورت باید برای دریافت ویزا به سفارت کشور مالزی مراجعه کرده و ضمن ارائه مدارک، درخواست ویزای خود را اعلام دارید. در ادامه مطلب در مورد ویزای سوشیال مالزی صحبت کرده و اطلاعاتی در این رابطه در اختیارتان قرار می‌دهیم.


انواع ویزای کشور مالزی


ایرانیانی که به قصد گردش و تفریح به کشور مالزی سفر می‌کنند، نیاز به دریافت ویزا ندارند. این افراد در صورتی که قصد اقامت 14 روزه یا کمتر از آن را در کشور مالزی داشته باشند، می‌توانند ویزای فرودگاهی دریافت نمایند. برای این کار کافیست با در دست داشتن گذرنامه و بلیط رفت و برگشت خود به یکی از باجه‌های دریافت ویزا در فرودگاه مقصد مراجعه نمایند. متصدی ویزا با یک مهر بر روی گذرنامه اجازه ورود مسافر به مالزی را صادر می‌کند. دقت داشته باشید که گذرنامه باید حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد.
در این‌جا این سوال مطرح می‌شود که اگر بخواهیم بیشتر از 14 روز در مالزی اقامت داشته باشیم، چه کنیم؟
ویزای مالزی به غیر از ویزای توریستی به دسته‌های دیگری نیز تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی: افرادی که قصد تحصیل در مالزی را دارند، باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند که البته برای انجام این کار باید مدارک تحصیلی خود را ارائه دهند. ویزای تحصیلی تا یک سال اعتبار دارد و قابل تمدید است. دقت داشته باشید که با ویزای تحصیلی مجاز به کار کردن در مالزی نیستید.
  • ویزای کار: افرادی که برای انجام کار به مالزی سفر می‌کنند، باید ویزای کار دریافت نمایند. برای دریافت ویزای کار یا باید قصد تاسیس شرکت در این کشور را داشته باشید یا از طرف شرکتی دعوت به کار شده باشید. ویزای کار از یک تا دو سال اعتبار دارد.
  • ویزای اقامت: ویزای اقامت یک ویزای 5 ساله است که به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بانک، بورس یا خرید ملک در مالزی را دارند، داده می‌شود. برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی این کشور حداقل باید 40 هزار دلار پول داشته باشید.
  • ویزای ترانزیت: ویزای ترانزیت خاص عبور از کشور مالزی می‌باشد و دارنده نمی‌تواند در این کشور اقامت داشته باشد.
  • ویزای مولتی: افرادی که برای کارهای مربوط به دولت به مالزی سفر می‌کنند، باید ویزای مالتی این کشور را دریافت نمایند. ویزای مالتی بین 3 تا 12 ماه اعتبار دارد.
  • ویزای سوشیال: سوشیال یک ویزای توریستی با اعتبار دوماهه است. این ویزا برای افرادی که به قصد گردش و تفریح به مالزی سفر می‌کنند و قصد دارند بیشتر از 14 روز در این کشور اقامت داشته باشند، صادر می‌شود. علاوه بر این، افرادی که برای بازدید از خانواده، شرکت در کنفرانس یا رویدادها به مالزی سفر می‌کنند یا قصد سفرهای کاری کوتاه‌مدت را دارند، باید ویزای سوشیال مالزی را دریافت نمایند.


انواع ویزای کشور مالزی


ویزای سوشیال مالزی


همان‌طور که در بالا عنوان شد، افرادی که قصد سفر به مالزی را دارند و می‌خواهند بیش از 14 روز در این کشور اقامت داشته باشند، باید ویزای سوشیال مالزی را دریافت نمایند. ویزای سوشیال یک ویزای دو ماهه است که با داشتن مدارک لازم به راحتی قابل دریافت است.
برای دریافت ویزای سوشیال کافیست مدارک خود را به طور کامل آماده کرده و تحویل سفارت دهید. پس از 7 تا 10 روز کاری، ویزای شما آماده خواهد بود.


ویزای سوشیال مالزی


مدارک لازک جهت دریافت ویزای سوشیال مالزی


دریافت ویزای سوشیال مالزی کار چندان سختی نیست. فقط کافیست مدارک موردنیاز را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را تحویل سفارت مالزی دهید. مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا عبارتند از:

  • گذرنامه: گذرنامه اولین مدرک موردنیاز برای دریافت ویزاست که باید از قبل آماده شده باشد.
  • عکس: فرد متقاضی باید یک عکس پرسنلی 3*4 با زمینه سفید را آماده کرده و به همراه سایر مدارک تحویل سفارت مالزی دهد.
  • دعوت‌نامه: فرد متقاضی باید از طرف یکی از اعضای خانواده، دوست یا آشنایی که در کشور مالزی اقامت دارد، دعوت‌نامه داشته باشد. فرستنده دعوت‌نامه باید کپی گذرنامه، نامه اشتغال به کار و سند ملکی یا اجاره‌نامه خود را ضمیمه دعوت‌نامه نماید. علاوه بر این، دعوت‌نامه باید به زبان لاتین نوشته شده باشد تا مورد تایید سفارت مالزی قرار گیرد.
  • تمکن مالی: فرد متقاضی باید مدرکی جهت اثبات تمکن مالی داشته باشد و ترجمه آن را به سفارت تحویل دهد. مبلغ موردنیاز برای اثبات تمکن مالی، 8 تا 10 میلیون تومان است.
  • بلیط هواپیما: ویزای سوشیال مالزی 2 ماهه صادر می‌گردد. فرد متقاضی باید بلیط رفت و برگشت خود را به مدت 60 روز رزرو کرده و به همراه سایر مدارک به سفارت تحویل دهد.


علاوه بر موارد عنوان شده در بالا، فرد متقاضی باید 200 هزار تومان بابت هزینه صدور ویزا پرداخت نماید.


مدارک لازک جهت دریافت ویزای سوشیال مالزی


مدت اعتبار ویزای سوشیال مالزی


از زمانی که ویزای سوشیال مالزی را دریافت می‌کنید، 3 ماه فرصت دارید تا وارد کشور مالزی شوید. این مدت قابل تمدید نیست. به این معنی که اگر در این مدت برای رفتن به مالزی اقدام نکنید، ویزای شما لغو شده و دوباره باید تمامی مراحل دریافت ویزا را انجام دهید.
پس از ورود به مالزی نیز دو ماه اجازه اقامت در این کشور را خواهید داشت و قبل از تمام شدن مدت اعتبار ویزا باید به کشور خود برگردید.


مدت اعتبار ویزای سوشیال مالزی


در این مقاله به معرفی ویزای سوشال مالزی پرداختیم و اطلاعاتی در مورد نحوه دریافت ویزا، مدارک موردنیاز و مدت اعتبار آن در اختیارتان قرار دادیم. دقت داشته باشید که ویزای سوشیال مالزی یک بار ورود است. به این معنی که شما تنها یک بار با استفاده از این ویزا می‌توانید وارد کشور مالزی شوید و در صورتی که بخواهید دوباره سفر کنید باید مجددا درخواست دهید. اگر قصد دریافت ویزای سوشال مالزی را دارید، می‌توانید از طریق شماره 02175097700 با کارشناسان کایت در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت نمایید. مجله کایت در تمامی بخش‌های سفر، از دریافت ویزا گرفته تا رزرو هتل در کنار شما خواهد بود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید