جاذبه ‌های گردشگری آنتالیا | 17 جاذبه برتر آنتالیا
حسام مقتدایی 1399/03/02 2573 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



در این شهر زیبای ترکیه می‌توانید اماکن تاریخی بسیار زیادی ببینید که قدمت آن‌ها به خیلی سال قبل بازمی‌گردد اما همه‌اش اماکن تاریخی نیست. این شهر به شما این امکان را می‌دهد که هم از مناطق ساحلی لذت ببرید و هم سفری تاریخی را تجربه کنید. پس هرچه زودتر خودتان را برای سفر به آنتالیا آماده کنید و اگر حس می‌کنید هنوز حرف‌هایمان برایتان جذاب نبوده، آماده باشید چرا که قرار است در این مقاله مجله گردشگری کایت به معرفی 17 جاذبه گردشگری برتر آنتالیا بپردازیم که احتمالاً دلتان را خواهد برد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای آنتالیا وارد صفحه "تور آنتالیا" شوید.


شهر باستانی (کالیشی)


محله مارپیچ مانند کالیشی مناسب برای پیاده‌روی است. امارت‌های موجود در این محله دیواره‌های سفید و سقف‌های قرمز دارند و اکنون بسیاری از این امارت‌ها به هتل، فروشگاه‌های سوغاتی، گالری‌های هنری و رستوران تبدیل شده است. اینجا همان جایی است که می‌توانید اتمسفری قدیمی را تنفس کنید و همچنین از جاذبه‌های گردشگری کوچک موجود در آن لذت ببرید.

شهر-باستانی-کالیشی


بندرگاه قدیمی


بندرگاه قدیمی آنتالیا که در صخره‌ها واقع شده، درواقع بازاری است از بوتیک‌ها، کافه‌های زیبا، فروشگاه و همچنین قایق‌های بادبانی که در مدیترانه شناور هستند. اتمسفر این منطقه بسیار آرامش‌بخش بوده و به سختی می‌توان تصور کرد این منطقه زمانی قطب اصلی اقتصادی آنتالیا بوده باشد. درواقع از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم این‌طور بوده و به عنوان بندر اصلی یاد می‌شده و تجارت در این بندرگاه بسیار رونق داشته است.

بندرگاه-قدیمی


موزه آنتالیا


اگر به تاریخ ترکیه علاقه دارید، موزه عالی آنتالیا را از دست ندهید. در این موزه می‌توانید بهترین آثاری که از مناطق ساحلی ترکیه کشف شده را ببینید. حتی بهتر، کلکسیونی در بخش فشن آن می‌توانید ببینید که به شما تاریخ غنی ترکیه را می‌نمایاند و اگر به تاریخ علاقه داشته باشید احتمالاً از آن خیلی لذت خواهید برد. در بخش باستان‌شناسی این موزه می‌توانید آثاری از عصر برنز تا بیزانس را ببینید و لذت ببرید.

موزه-آنتالیا


مناره ییولی


متمایزترین مکان دیدنی آنتالیا را می‌توان مناره ییولی در نظر گرفت که توسط سلطان علاءالدین کیقباد سلجوقی ساخته شده است. این مناره نشانی است از معماری سلجوقیان که اساس آن مربعی شکل است و سپس هشت‌ضلعی‌هایی روی آن می‌توانید ببینید. مسجد چسبیده به آن که از قرن 14ام وجود دارد، امروز هم کاربری خودش را حفظ کرده است. مناره درست کنار دروازه ورودی کاله به شهر باستانی است.

مناره-ییولی


دروازه هادریان


دروازه هادریان یکی از اصلی‌ترین دروازه‌های ورود به محله کالیشی است. دیوارهای بلند زیبای آن به خوبی حفظ شده‌اند و دروازه هادریان یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ساخته شده در این شهر به شمار می‌رود. این دروازه به افتخار امپراتور هادریان در سال 130 بعد از میلاد ساخته شده است و برج‌هایی در اطراف آن قرار گرفته‌اند تا از آن محافظت کنند. همچنین این دروازه به خوبی با مجسمه‌سازی‌های مجللی تزئین شده است. همان‌طور که در میان آرکهای آن قدم می‌زنید، به سقف نگاه کنید و از انحنای سقف هم لذت ببرید.

دروازه-هادریان


قلعه رومی


این قلعه در قرن دوم ساخته شد و برج مراقبتی 14 متری از آن محافظت می‌کند. هیچ‌کس مطمئن نیست کاربرد اصلی این قلعه چه بوده اما بیشتر افراد میگویند از این قلعه احتمالاً برای دیدبانی بندر نزدیک به آن استفاده می‌شده است. اکنون اما کاربرد متفاوتی پیدا کرده و محلی بسیار مناسب برای تماشای غروب آفتاب به شمار می‌رود یا اگر بخواهید منظره‌ای سرتاسری داشته باشید، می‌توانید بالای این قلعه بروید و لذت ببرید.

قلعه-رومی


آسپندوس


یکی از دلایل اصلی سفر بسیاری از گردشگران به آنتالیا دیدن کردن از آسپندوس است. این منطقه در فاصله 47 کیلومتری شرق آنتالیا واقع شده است. درواقع در گذشته از این مکان باستان‌شناسی به عنوان تماشاخانه رومی استفاده می‌شده و اکنون به عنوان یکی از امکان دیدنی بسیار مهم در جهان به شمار می‌رود. روزهای باشکوه این شهر باستانی در طول قرن دوم و سوم بوده زمانی که بیشتر این خرابه‌هایی که امروزه می‌بینیم، تازه داشتند ساخته می‌شدند.

آسپندوس


ترمسوس


آسپندوس ممکن است همه شهرت گردشگری را از آن خود کرده باشد اما ترمسوس در فاصله 34 کیلومتری شمال غربی آنتالیا اتمسفری بسیار حیرت‌انگیز را به خود اختصاص داده است. نه رومی‌ها و نه یونانی‌ها هیچ‌کدام نتوانستند مردم این شهر را شکست دهند چرا که مردم آن به خوبی در پشت دیوارهای باستانی این شهر دوام آوردند. فرقی نمی‌کرد آن امپراتوری‌ها چند روز محاصره‌شان کنند، آن‌ها همیشه جان سالم به درمی‌بردند.

ترمسوس


پرج


استادیوم پهناور و بزرگ، معابد نیمه ویران و پرتگاه عظیم پرج، سرشار از فضایی با شکوه گذشته است. اینجا قبلاً زمانی پایتخت پامفیلیای باستان بوده که در زمان امپراتوری یونان و روم به خوبی شکوفا شد. خرابه‌های این منطقه، حدوداً 17 کیلومتر آن طرفتر از آنتالیا واقع شده‌اند و به خوبی از آن‌ها محافظت نشده است. چنین چیزی هم باعث شده تعداد افرادی که سراغ آن می‌روند بسیار کم باشد و خیلی طرفداران زیادی نداشته باشد اما جایی است به شدت زیبا و تاریخی. حمام‌های رومی، دروازه‌های هلنی و آکروپولیس موجود در آن همه‌شان زیبا و جذاب هستند.

پرج


الیمپوس و کیمرا


روستاهای الیمپوس و شیرالی در فاصله 84 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا واقع شده‌اند و نزدیک شهری باستانی واقع شده‌اند. خرابه‌های موجود در آن دلیل جذب گردشگران از سرتاسر جهان است. درواقع جاذبه گردشگری معروف این منطقه، کیمرا نام دارد که به صورت کاملاً طبیعی از دل صخره شعله‌های آتش بیرون میزند. الیمپوس همچنین برای افراد جوانی جذاب است که به دنبال شب‌زنده‌داری هستند. هرکسی که به دنبال تعطیلات مرتبط با ساحل باشد، می‌تواند این منطقه را به عنوان مقصد سفر خود در نظر بگیرد.

الیمپوس-و-کیمرا


ساحل کونیالتی


شرق مرکز شهر آنتالیا، ساحل کونیالتی واقع شده که یکی از دو ساحل شنی آنتالیا به شمار می‌رود. در طول تابستان، این ساحل گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به خود می‌بیند و روزهایی که ساحل سوت و کور است هم برنامه‌هایی در آن ترتیب داده می‌شود. امکان اجاره کردن سایبان‌های موجود در این منطقه وجود دارد و همچنین امکانات سرویس بهداشتی و استحمام این ساحل زیبا، فوق‌العاده خوب است. همچنین این که اگر نیاز به قهوه یا رستورانی داشتید، دسترسی‌ها در اطراف این ساحل بسیار خوب بوده و می‌توانید سراغ آن بروید.

ساحل-کونیالتی


چشمه کارست


در اطراف مناطق آهکی خارج از آنتالیا چشمه‌ها، چاله‌ها و آبشارهای کارست واقع شده است. ذخایر آهک حاصل از این چشمه‌ها که بیش از 2 میلیون سال طول می‌کشد تا درست شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تراس خانه‌های پاموکاله ساخته شود. کیرگز و پینارباسی هم چشمه‌هایی دارند.

چشمه-کارست


ساحل لارا


به سمت جنوب مرکز آنتالیا که بروید، ساحل لارا وجود دارد که هم به خاطر شن سفید نرمش معروف است و هم امکانات بسیار خوبی که ارائه می‌کند. در آن می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌هایی را ببینید که امکان اجاره جت اسکی را هم به شما می‌دهند. سایبان‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید به راحتی آن‌ها را اجاره کنید. این منطقه بسیار مناسب اقامت شما گردشگران گرامی است. بهترین زمان سفر به این شهر و منطقه، تابستان بوده چرا که هر زمان دیگری بیایید احتمالاً حسابی اذیت خواهید شد.

ساحل-لارا


غار کاراین


غار کاراین، تقریباً در فاصله 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا در نزدیکی داسمالتی واقع شده و در گذشته انسان‌های نئاندرتال در آن زندگی می‌کرده‌اند و این همان یافته‌هایی است که باستان شناسان به آن رسیده‌اند. یافته‌های خارج شده از این منطقه هردو نشان می‌دهد که استخوان‌های موجود در این منطقه مربوط به انسان‌های دوره نوسنگی است. برخی از این یافته‌ها به شکل حیرت‌انگیزی درون موزه وجود دارند که می‌توانید از آن دیدن کنید. اینجا فرصت مناسبی خواهید داشت تا غارنوردی کنید و با خانواده‌های محلی این منطقه صحبت کنید و با فرهنگ آن‌ها آشنا شوید.

غار-کاراین


فاسلیس


بندر قدیمی فاسلیس، در فاصله حدوداً 60 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا واقع شده جایی که اسکندر مقدونی بخشی از قلمرو خود را در 334 پیش از میلاد به آن رسانده بود. بقایای تماشاخانه، قنات، معابد و خیابان بزرگ و طاق دروازه هادریان اینجا وجود دارد و مربوط به سال 114 بعد از میلاد است. مکان ساحلی این خرابه بسیار زیبا بوده و موزه‌ای در این منطقه وجود دارد که آثار و یافته‌های باستان شناسان را در آن نمایش می‌دهد.

فاسلیس


غار کوکاین


در حدود 45 کیلومتری شمال آنتالیا، غار کوکاین درست در اعماق کوهستان‌های کارست منطقه واقع شده است. این غار 600 متر طول دارد و نخستین بار توسط کی.کوکتن، که یافته‌های او زندگی انسان در دوره پیش از تاریخ را ثابت کرده بود، کشف شد. در این غار می‌توانید استالاگمیتهای فوق‌العاده زیبایی را ببینید که فضای این غار را متفاوت اما بدبو کرده‌اند. حتماً با خودتان چراغ‌قوه قوی بیاورید و کفش مناسب هم به پا کنید. وگرنه بدون این شرایط، امکان جستجو برایتان وجود نخواهد داشت.

غار-کوکاین


پارک ملی کوپرولو کنیون


اگر به دنبال انجام کارهایی هیجان‌انگیز در اطراف آنتالیا هستید، پارک ملی کوپرولو کنیون بهترین انتخاب است. این پارک آب سبزرنگی دارد که به شکل زیبایی از بالای صخره به پایین ریخته می‌شود. درواقع یکی از زیباترین مقاصد آبی ترکیه به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید بین گشت و گذارتان در میان خرابه‌های تاریخی ترکیه تعادلی ایجاد کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به این پارک ملی بزنید و از امکانات تفریحی هیجان‌انگیز آن استفاده کنید.

پارک-ملی-کوپرولو-کنیون


با این اوصاف، دلتان می‌خواهد به آنتالیا بروید؟


در این مقاله از مجله گردشگری کایت سعی کردیم درباره 17 جاذبه گردشگری برتر آنتالیا برایتان بنویسیم. هدف، آشنایی شما با این امکان و همچنین تصمیم‌گیری هرچه بهتر برای انتخاب مقصدی مناسب برای سفر بعد از تمام شدن ماجرای شیوع کرونا بود. حالا 17 جاذبه گردشگری برتر این منطقه را می‌شناسید و این انتخاب شما خواهد بود که می‌خواهید به آن سفر کنید و از دیدنی‌های این منطقه لذت ببرید یا نه. اگر سؤالی در ارتباط با شرایط سفر به آنتالیا داشتید بهتر است با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای این کار باید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید و در این صورت، کارشناسان ما به سؤالات و ابهامات احتمالی‌تان پاسخ خواهند داد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید