کریسمس در ارمنستان
1398/09/23 3560 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


همچنین می‌توانید برای مشاهعده اطلاعات و خرید آنلاین تور زمینی ارمنستان ویژه کریسمس 2023 وارد صفحه "تور گروهی ارمنستان" شوید.


شناخت و آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم کریسمس در ارمنستان

در این میان کریسمس در ارمنستان شکل و شمایلی سنتی و زیبا دارد. تور کریسمس نیز از جمله تورهایی است که این سال‌ها از طرفداران زیادی برخوردار بوده چرا که کشور ارمنستان برنامه‌ها و جشن‌های بسیار زیادی را به مناسبت کریسمس برگزار می‌کند و سرتاسر این کشور شادی و شعف می‌شود به طوری که حتی جشن‌های خیابانی نیز برگزار می‌کنند.


آستانه سال نو و کریسمس در ارمنستان


تور-کریسمس-ارمنستان


در نزدیکی‌های کریسمس در ارمنستان، یکی از کارهایی که در میدان جمهوری انجام می‌دهند، تزئین درخت کاجی 40 متری است. بعد از تزئین این درخت زیبا، خود به یکی از جاذبه‌های گردشگری ارمنستان در تور کریسمس ارمنستان تبدیل می‌شود و نمادی است از سرسبزی و جاودانگی حیات که میگویند سلامتی و تندرستی می‌آورد. از جمله رویدادهایی که در این میدان اتفاق می‌افتد می‌توان به کنسرت‌های بزرگ با حضور خوانندگان مشهور ارمنی اشاره کرد. اگر در تور کریسمس ارمنستان شرکت کرده باشید می‌توانید چنی لذاتی را در ایروان ببرید.


تاریخ جشن‌های کریسمس در ارمنستان


کریسمس


کریسمس در ارمنستان دو بار و به شکل‌های متفاوت جشن گرفته می‌شود. یکی از آن‌ها در ابتدای سال نوی میلادی است و سپس در روز 6 ژانویه جشن کریسمس اصلی اتفاق می‌افتد. درواقع می‌توان این‌طور گفت که از 31 دسامبر، جشن کریسمس در ارمنستان آغاز می‌شود تا 6 ژانویه طول می‌کشد. در طول این جشن تقریباً همه جای ارمنستان تعطیل می‌شود و همه مشغول خوشحالی و پایکوبی می‌شوند. 

البته تا قرن پنجم این‌گونه مرسوم بوده که در کلیساهای مسیحی، صرفاً روز 6 ژانویه را جشن بگیرند. اما هرچه زمان گذشت افراد تصمیم گرفتند که کریسمس را از 25 دسامبر شروع کنند. آن‌ها این کار را کردند تا مردم جشنی که پیش از این در این روز گرفته می‌شد و برای بت‌پرستان بوده را فراموش کنند.

 کریسمس در ارمنستان


تور-ایروان-کریسمس


این میزها دارای چیدمانی خاص است که چند روز پیش از 31 دسامبر آن را آماده می‌کنند. منطق این میزهای غذا این است که هر خانواده‌ای بسته به توانی که دارد، بهترین مواد اولیه یا غذاهای مخصوص کریسمس در ارمنستان را می‌آورد و روی میز قرار می‌دهند. درواقع از میان این غذاها می‌توان به پیلاف، سالاد، سبزیجات، شیرینی و میوه‌های خشک اشاره کرد. یکی از نکاتی که در ارتباط با ارمنستان و مردم آن جالب توجه است، میزان اهمیتی است که برای غذا قائل هستند. خصوصاً شیرینی‌هایی که درست می‌کنند بسیار ویژه و خوشمزه است. 

از میان این شیرینی‌های عجیب و ویژه می‌توان به شیرینی دارین اشاره کرد که درون آن سکه‌ای پنهان می‌کنند و هرکس این سکه را پیدا کند در طول سال برای خانواده شانس می‌آورد و خوش‌یمن است. مشابه چنین سنت‌هایی را در سال نوی ایران نیز می‌توانید ببینید. از دیگر خوراکی‌های خوشمزه کریسمس در ارمنستان می‌توان به گاتا اشاره کرد که در ایران نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد.


برف بازی در تور کریسمس ارمنستان


ایروان-ارمنستان


از جمله تفریحاتی که با شرکت در تور کریسمس ارمنستان خواهید داشت می‌توان به برف بازی اشاره کرد که درست هنگام سال نو انجام می‌شود. به طور کلی هنگام سال نو که می‌شود کل ارمنستان از برف پوشیده است. مردم در چنین وضعیتی به خیابان‌ها می‌آیند و شروع به برف بازی می‌کنند. زمان بسیار مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند کودکی خود را زنده کنند و به یاد خاطرات گذشته‌شان مشغول برف بازی شوند.


فستیوال‌ها و تفریحات در ارمنستان


غذا‌های-کریسمس


از جمله کارها و فعالیت‌هایی که بعد از سال نو انجام می‌شود می‌توان به تفریحاتی اشاره کرد که جوانان بیشتر در آن‌ها شرکت می‌کنند. جشن‌های شبانه‌ای که برگزار می‌شود و افراد کم پیش می‌آید که این شب‌ها بخواهند بخوابند. سرتاسر کریسمس در ارمنستان چراغانی می‌شود و ریسه‌هایی متصل می‌شود که چهره‌ای خیره‌کننده به شهر می‌بخشد. 

از جمله تفریحاتی که در این شب‌ها بسیار بازار داغی دارد و شرکت در تور کریسمس ارمنستان می‌تواند باعث شود تا آن را تجربه کنید، می‌توان به پیست اسکی ارمنستان اشاره کرد. فاصله این پیست اسکی از ایروان چیزی در حدود 1 ساعت بوده و افراد زیادی که علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی هستند، در آن شرکت می‌کنند. البته که لزوماً نیازی به علاقه‌مندی برای رفتن به پیست اسکی وجود ندارد چرا که رستوران‌های بسیار باکیفیتی در این منطقه قرار گرفته که مقصد بسیاری از گردشگران است.


تولد مسیح


کریسمس-در-ایروان


روز 6 ژانویه برای بیشتری ارمنی‌ها، روزی است که به مناسبت غسل تعمید مسیح شناخته می‌شود و بسیاری از مسیحیان آن را جشن می‌گیرند. درواقع تا پیش از قرن پنجم تصمیم بر این بود که 6 ژانویه روز غسل تعمید مسیح است اما اکنون پاپ اعلام کرده که روز 25 دسامبر روزی است که برای نخستین بار مسیح غسل داده شد. به هر حال مردم همان سنت گذشته را برای خود نگه داشته‌اند و در این روزها نیز 6 ژانویه را به این مناسبت جشن می‌گیرند و مراسم خاصشان را اجرا می‌کنند.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی رویدادهایی که در ارمنستان اتفاق می‌افتد و به طور کلی به کریسمس در ارمنستان پرداختیم. اطلاعاتی همچون مراسم‌های خاص و تاریخ جشن آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه قصد شرکت در تور کریسمس ارمنستان را دارید، بهتر است از طریق کایت به عنوان مجری معتبر تورها اقدام کنید و با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت نکات مرتبط با تور را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید