راهنمای سفر به باکو در بهار 1400 | 5 نکته برای سفر به باکو
علیرضا مشرقی 1400/01/25 4423 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


سفر به باکو یکی از پرطرفدارترین سفرهای خارجی بین ایرانیان محسوب می‌شود. باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است. این کشور در دوران گذشته جزئی از ایران به حساب می‌آمد. به همین خاطر می‌توانید شاهد شباهت‌های فرهنگی بی‌شماری بین ایران و آذربایجان باشید. مسافت کم بین تهران و باکو، باعث شده تا این شهر مقصدی محبوب برای سفرهای خارجی ایرانیان باشد. از این رو امروز قصد داریم تا شما را با راهنمای سفر به باکو در بهار 1400 آشنا کنیم.

  1. آب‌وهوای شهر باکو

باکو از نظر آب‌وهوایی شباهت بسیاری به ایران دارد؛ با این تفاوت که زمستان‌های باکو به‌مراتب سردتر از ایران است. به همین نسبت، گرمای هوای تابستان‌های باکو نیز از تهران بیشتر است. به همین خاطر می‌توان گفت که زمستان و تابستان، زمان مناسبی برای سفر به باکو محسوب نمی‌شود. بهترین زمان سفر به باکو، ایام عید نوروز است. در این دوره زمانی، آب‌وهوای باکو بسیار مطلوب می‌شود. در بهار نه گرمای هوا شما را آزار می‌دهد و نه سرمای هوا را احساس می‌کنید. در این فصل مناظر طبیعی باکو سرسبز و زیبا خواهند شد و بارش‌های بهاری سفر شما را لطیف‌تر می‌کند.

لازم به ذکر است در ایام نوروز و فصل بهار، جشنواره‌های متعدد نیز در باکو برگزار می‌شود. این جشنواره‌ها شامل جشن‌های سنتی تا انواع جشنواره تخفیف فروشگاه‌ها می‌شود. البته به غیر از ایام عید، برخی دیگر اواخر فصل تابستان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. در این فصل نیز وضعیت هوا نسبتاً مطلوب است و هزینه سفر به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند. پس اگر به‌دنبال کاهش هزینه‌های سفر خود هستید، می‌توانید اواخر شهریور ماه را برای سفر خود انتخاب نمایید.

سفر به باکو

  1. جشنواره‌های باکو

زمانی که قصد سفر به یک شهر جدید را دارید، بهتر است درباره جشنواره‌های مختلف آن تحقیق کنید. به‌عنوان مثال یک خارجی را تصور کنید که قصد سفر به ایران را دارد. خب قطعاً اگر در ایام عید نوروز از ایران بازدید کند، خاطره‌ای به‌مراتب شیرین‌تر از ایام معمول در ذهن او نقش خواهد بست. در باکو نیز جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود که شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. حضور در جشنواره‌ها باعث می‌شود تا تجربه خاصی از سفر خود داشته باشید.

 به‌صورت کلی در باکو جشن نوروز، عید قربان، جشن رمضان، جشن انار گوچی و البته فستیوال بین‌المللی موسیقی جاز برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های باکو، جشنواره رنگ است. این جشنواره شباهت بسیاری به جشن رنگ مردم هندوستان دارد. در اولین روز بهار، هزاران نفر به خیابان‌های باکو می‌آیند. در این روز مردم با آب و پودر‌های رنگی به یکدیگر حمله می‌کنند. آن‌ها با این مراسم به بهار خوشآمد می‌گویند و از زمستان سرد خداحافظی می‌کنند. اگر قصد سفر به باکو در بهار سال 1400 را دارید، بهتر است حتماً از این جشنواره دیدن کنید.

سفر به باکو

  1. سیم کارت و اینترنت در باکو

این روزها همه ما وابستگی بسیاری به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی داریم. با کمک اینترنت، دیگر نیازی نیست تا هزینه گزاف رومینگ را پرداخت کنیم. به این طریق تنها با کمک شبکه‌های اجتماعی، می‌توانیم ارتباط صوتی یا تصویری با عزیزان خود داشته باشیم. در کشور آذربایجان، سه شرکت مخابراتی مشهور وجود دارد. آذرسل، بک سل و نار جزء بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطی در این کشور هستند. برای خرید سیم کارت در باکو تنها کافیست به فروشگاه موبایل و لوازم جانبی آن سر بزنید. در تمامی این فروشگاه‌ها امکان خرید سیم‌کارت وجود دارد.

برای خرید سیم‌کارت باید مدارک خود من‌جمله پاسپورت را به فروشنده ارائه دهید. این سیم‌کارت‌ها به‌سرعت فعال می‌شوند و اعتباری هستند. برای تهیه اعتبار یا همان شارژ نیز می‌توانید به همین فروشگاه‌ها مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که قیمت سیم کارت بک‌سل همراه با اینترنت تنها 25 منات است. در زمان خرید سیم‌کارت، اینترنت رایگان یک روزه نیز هدیه خواهید گرفت. با همراه داشتن اینترنت در هر جای باکو می‌توانید از اپلیکیشن‌ها مخصوص این کشور استفاده کنید.

سفر به باکو

  1. اپلیکیشن‌های پرکاربرد در باکو

در هر شهر و کشور، یک سری اپلیکیشن پرکاربرد وجود دارد که می‌توانند به ارتقاء کیفیت سفر شما کمک کنند. در وهله اول بهتر است اپلیکیشن‌های اوبر، یاندکس و بولت را نصب کنید. امکان نصب این برنامه‌ها از روی گوگل پلی نیز وجود دارد. نرم‌افزار اوبر در این کشور قابل دسترسی است و می‌توانید از آن برای حمل و نقل در شهر استفاده کنید. یکی از نرم‌افزارهای مفیدی که می‌توانید در باکو استفاده کنید، Baku Travel And Explore است. این برنامه هم به‌صورت آفلاین و هم به‌صورت آنلاین قابل استفاده است. شما می‌توانید از نرم‌افزار برای یافتن اماکن گردشگری، رستوران‌ها و غیره کمک بگیرید.

در ضمن با کمک نرم‌افزار Baku City Guide می‌توانید از وضعیت حرکت قطارها، اتوبوس‌ها و مترو اطلاع پیدا کنید. بهتر است پیش از سفر به باکو، این اپلیکیشن‌ها را روی تلفن همراه خود نصب کنید. به این ترتیب در باکو می‌توانید با تهیه کردن سیم‌کارت یا اتصال به اینترنت هتل، از امکانات این نرم‌افزارها استفاده کنید.

سفر به باکو

  1. شرایط کرونا

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در راهنمای سفر به باکو در بهار 1400 باید اشاره کنیم، سفر در شرایط کرونا است. در حال حاضر حدود یک سال می‌شود که همه ما با ویروس کرونا درگیر هستیم. این ویروس باعث دگرگونی کامل سیستم گردشگری شده است. خوشبختانه با وجود پروتکل‌های بهداشتی مختلف، امکان سفر به کشورهای دیگر نیز وجود دارد. اگر شما نیز در بهار 1400 قصد سفر به باکو را دارید، باید مسائل بهداشتی را در نظر داشته باشید.

در وهله اول پیش از پرواز، حتماً باید تست کرونا را انجام دهید. این تست همان تست مخاط بینی است. تنها با انجام‌دادن این تست امکان ورود به هواپیما را خواهید داشت. برای بازگشت به ایران نیز دقیقاً به همین شکل باید تست را انجام دهید. خوشبختانه بسیاری از هتل‌ها، تحت نظارت کامل سازمان بهداشت جهانی فعالیت می‌کنند. آن‌ها تمام نکات ایمنی را در نظر می‌گیرند. به‌عنوان مثال پس از خروج هر مسافر، تا 48 ساعت اتاق قرنطینه باقی می‌ماند. پس از آن اتاق را با انواع مواد ضدعفونی کننده، استریل می‌کنند. همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام هتل‌ها رعایت می‌شود.

سفر به باکو

خب دوستان عزیز و همراهان کایت، نظر شما درباره سفر به باکو در بهار 1400 چیست؟ آیا قصد سفر به این کشور حتی در شرایط کرونا را دارید؟ به نظر شما چطور می‌توان با وجود این ویروس، سفری امن را تجربه کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید