غذاهای ارزان‌ و فوق‌العاده خوش‌مزه استانبول
3173 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

غذاهای ارزان و خوشمزه استانبول


با معرفی 9 غذای ارزان و فوق‌العاده خوش‌مزه استانبول از دونر کباب گرفته تا بالیک اکمک که باید حتماً امتحان‌شان کنید در این مقاله از وبسایت کایت همراه باشید. شکوه و زیبایی معماری و فرش‌های پرنقش‌ونگار استانبول کاملاً با غذای آن هماهنگی دارد.
واقعاً بهشت غذاهای رنگارنگ است و اصلاً نیازی نیست که برای خوردن بهترین غذاهای موجود، به غذاخوری‌های گران‌قیمت رفت. زمانی‌که به استانبول سفر می‌کنید، شما باید فقط کمی از این غذاهای واقعاً ارزان‌قیمت را امتحان کنید. نگران نباشید، بعداً از ما تشکر خواهید کرد. در ادامه 9 غذای ارزان‌ استانبول آورده‌شده که نباید شانس امتحان‌ کردن‌شان را در سفر به کشور ترکیه از دست بدهید!

برای مشاهده تورهای اقتصادی استانبول وارد صفحه "تور استانبول" شوید.

  1. دونر


اگر زمان‌ سفرتان رو به پایان است و هنوز هیچ غذای ارزان‌قیمتی را امتحان نکرده‌اید، که بعید به نظر می‌رسد، هرچه سریع‌تر باید یک دونرفروشی پیدا کنید! این چرخنده سوخاری، غذای خیابانی ارزان‌قیمتی است که اساساً از گوشت مرغ، بره یا گوساله تهیه شده و سوار بر یک سیخ عمودی کاملاً سوخاری ‌شده و به کمک چاقوهای تیز و برنده قطعه قطعه شده و سپس داخل نان‌های لواش پیچیده شده یا درون نان ساندویچی‌های فرانسوی برایتان سرو می‌شود.
تقریباً در هر گوشه و کناری از استانبول آن را خواهید دید، این غذای گوشت پخته‌شده به معنای واقعی کلمه خوشمزه‌تر از هر وعده فست‌فودی است که در هرکجای دنیا می‌توانید آن را میل کنید!
توجه مهم: از مراجعه به برندهای بزرگ و فست‌فودهای زنجیره‌ای بین‌المللی پرهیز کنید و غذای ترکی واقعی را در مغازه‌های کوچک‌‌تر و خاکی‌تر تجربه کنید. احتمالاً این‌ها غذای بهتری برایتان سرو خواهند کرد!


دونر کباب استانبول

2. کوفته (کوفته قلقلی)


با وجود 50 نوع متفاوت از کوفته قلقلی، از کوفته کادینبودو تا کوفته ازمیر، بازدید استانبول بدون حداقل امتحان کردن یکی از این کوفته‌ها به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست.
می‌توانید به این غذا به چشم یک نسخه ترکی از کوفته‌ قلقلی نگاه کنید که با گیاهان معطر ترکیب شده و به خوبی طبخ شده است.
این غذای مهم ترکی را می‌توانید در ساندویچ، روی سالاد یا به تنهایی و به همان شکلی که هست، میل کنید!


کوفته قلقلی استانبول

3. پیده (پیتزای ترکی)


یکی از بهترین‌ راهکارهای خوردن یک غذای ارزان‌قیمت در استانبول، این همتای ترکی پیتزاست که شباهت زیادی به پیتزاهای معمولی ندارد. سس گوجه‌ فرنگی، پنیر و ریحان را فراموش کنید، پیده ترکیبی از مزه‌های عجیب‌وغریب خاورمیانه‌ای است!
این پیتزای ترکی باران‌ریزشده از پنیرهای تازه ترکی، اسفناج‌های نازک، گوجه فرنگی‌، قارچ و گوشت بره یا گوساله؛ پیده یک نان نازک قایقی شکل است که بسیار خوشمزه، رضایت‌بخش و کاملاً متناسب با بودجه شما در سفر به استانبول است!


پیتزای ترکی استانبول

4. اسلاک برگر (برگر خیس)


این برگر شباهتی به دیگر برگرهایی که دیده‌اید، ندارد. این غذای خیابانی افسانه‌ای استانبول –اسلاک برگر، یا برگرهای خیس، خیلی خیلی خوشمزه‌تر از ظاهرشان دارند.
در یک کلام اگر بخواهیم توصیفی متناسب با این غذای ارزان‌قیمت استانبول ارائه کنیم، باید گفت: پای گوشت گوساله در یک نان کماج که در یک سس روغنی، گوجه‌فرنگی و پیاز خوابانده شده و سپس در محفظه‌ای شیشه‌ای بخارپز شده است.
این غذای مد روز استانبول، با بودجه سفرتان کاملاً هماهنگی دارد: اقتصادی، خوشمزه، شلخته‌‌طور ولی اعتیادآور! یک اسلاک برگر هزینه‌اش 3 لیر (6 هزار تومان) می‌شود و نمی‌شود به راحتی از آن گذشت! یکی بخرید و سر راهتان به مراکز خرید آن را میل کنید!


اسلاک‌برگر استانبول

5. بالیک اکمک (ماهی و نان)


اگر به دنبال غذاهای خوشمزه دریایی هستید، بالیک اکمک را امتحان کنید، ساندویچ‌های ماهی تازه. این وعده غذایی خوشمزه را می‌توانید معمولاً اطراف اسکله‌ها و باراندازهای استانبول پیدا کنید، جایی‌که در قایق‌ها بوی کباب به‌راه‌شده در باربیکیوها به مشام می‌رسد، که در حال آماده‌سازی غذاهای دریایی بی‌نظیر هستند. یک بالیک اکمک بخرید و آن را در حین تماشای قایق‌ها و کروزها از کنار تنگه بوسفور میل کنید.
ترکیبی از ماهی گریل‌شده فوق‌العاده، کلم، پیاز، خیارشور و کاهو پیچیده‌شده در یک نان تازه ترکی؛ این غذا فوق‌العاده ارزان است (فقط 5 لیر (10 هزار تومان)) و واقعاً شاهکار! برای چنین وعده‌ای با تماشای غروب آفتاب شکوهمند استانبول با منظره قایق‌های تزئین‌شده؛ این تجربه را باید حداقل یک بار تجربه کرد.
توجه مهم: ما به شما توصیه می‌کنیم که کمی آب‌لیمو هم به بالیک اکمک‌های‌تان برای فوق‌العاده‌ترشدن مزه این غذا، اضافه کنید!


بالیک اکمک استانبول

6. دون‌دورما (بستنی ترکی)


دون‌دورما بستنی است با طعم و مزه فوق‌العاده ترکی که در استانبول می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید. بافت آدامسی و مقاوم دربرابر آب شدن آن، چیزی است که این بستنی را منحصربه‌فرد می‌سازد!
برای اینکه خیلی بیشتر از اینکه پول می‌دهید، کیف کنید، فروشندگان زیرک بستنی کلی حقه در آستین‌های‌شان دارند و اگر ترسو نباشید، با کلی اجراهای سرگرم‌کننده، شما را سر حال می‌آورند!


دون‌دورمای استانبول

7. باقلوا


همانطور که انتظارش را دارید، استانبول بهشت باقلوا است! شیرینی که طبخ ترکی آن بی‌نظیر است و قیمت‌ آن فوق‌العاده عالی است. این شیرینی‌های بی‌نظیر را نمی‌توان به راحتی از کنارشان گذشت و اگر کمی شکمو هم که باشید واقعاً به خوردن یکی از آن‌ها کفایت نمی‌کنید و کلی از آن‌ها سفارش می‌دهد! در سفر مراقب باشید، خصوصاً پس از خوردن این شیرینی حتماً مسواک بزنید.
خمیر فیلو، شربت مخصوص و گردو یا پسته، جزء مواد ثابت این دسر هستند، اما برای طبخ بی‌نظیر و خوشمزه آن باید حتماً از مهارت کافی برخوردار بود. همچنین، از این شیرینی‌های لذیذ و دوست‌داشتنی می‌توانید تهیه کنید و به عنوان سوغاتی از استانبول برای کسانی‌که دوست‌شان دارید، ببرید!


مطالب مرتبط:

بلیط هواپیما استانبول


باقلوای استانبول

8. چای ترکی


اگر یک چای‌خور حرفه‌ای هستید، استانبول برای شما ساخته شده است! اهمیتی ندارد به کدام بخش از استانبول بروید، همه‌جا چای ترکی سنتی پیدا می‌شود!
جالب است بدانید که چای سروشده به شیوه‌ای خاص دم می‌شود که برخلاف شیوه غربی آن است. در اینجا چای را با شیر سرو نمی‌کنند، و با یک سماور و یک کتری آن را آماده می‌سازند، مانند ایران!
در هر گوشه از استانبول که باشید، یک فنجان چای کوچک برایتان هزینه‌ای حدوداً بین 0.5 تا 2 لیر (1 تا 4 هزارتومان) خواهد داشت و بدون چشیدن طعم آن نباید ترکیه را ترک کنید.


چای ترکی استانبول

9. سیمیت (نان ترکی)


این نان گرد، مملو از کنجد از دهه 1500 به این طرف فروشش رواج دارد! 
معمولاً سیمیت را به عنوان یک اسنک یا بخشی از صبحانه می‌خورند و روی آن پنیر فتا، چند تکه خیار و بستورما می‌ریزند (گوشت گوساله خشک‌شده و نمک‌سودشده).
اگر در شهر استانبول مشغول پیاده‌روی هستید، دکه‌هایی را خواهید یافت که مشغول فروش این نان خوشمزه هستند! واقعاً نباید لذت خوردنش را از دست داد.
این غذاهای ارزان و خوشمزه استانبول را می‌توان از دستفروش‌های خیابانی، دکه‌ها و مغازه‌ها در سراسر این شهر خریداری کرد. از گوشت‌های آبدار، چاشنی‌های معطر و نان‌های داغ و تازه‌ترین مواد غذایی که همگی طعم و مزه‌ای بی‌نظیر دارند. خوردن غذاهای ترکی در شهر استانبول واقعاً تجربه زیبا و دوست‌داشتنی است و باید لحظه‌لحظه این خاطرات را ثبت کرد، علی‌الخصوص در استوری‌های اینستاگرام!


سیمیت استانبول

منبع: havehalalwilltravel

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید