تنگه بسفر ترکیه | راه دسترسی + راهنمای سفر + تصاویر آپدیت 99
علیرضا مشرقی 1399/06/19 11104 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ترکیه کشوری بسیار وسیع، زیبا و منحصر به فرد است که در نزدیکی ایران قرار دارد. استانبول با وجود آنکه پایتخت ترکیه نیست، اما با مساحتی حدود شش برابر تهران، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای این کشور به حساب می‌آید. شاید تا به حال شنیده باشید که بارها و بارها ترکیه تلاش کرده تا خود را به عنوان یک کشور اروپایی و نه یک کشور آسیایی به مردم دنیا معرفی کند و دلیل این ادعا هم در شهر استانبول حضور دارد! شاید برایتان جالب باشد بدانید که ترکیه دقیقا از مرکز استانبول به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود و این را مدیون تنگه بسفر است! پس در نتیجه تمامی این جنگ و جدل‌ها بر سر اروپایی و آسیایی بودن، در تنگه بسفر ترکیه نهفته است! اما از این مساله داغ و بحث برانگیز که بگذریم، بهتر است کمی در مورد زیبایی تنگه بسفر ترکیه و تاثیر آن بر صنعت گردشگری این کشور صحبت کنیم. پس با کایت همراه باشید تا تنگه بسفر ترکیه را به خوبی بشناسید و مسیر دسترسی به آن را بیابید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای استانبول وارد صفحه "تور استانبول" شوید.

تنگه بسفر ترکیه کجاست؟

همانطور که اشاره کردیم، تنگه بسفر ترکیه در شهر استانبول واقع شده است و این شهر و در حقیقت ترکیه را به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌کند. این تنگه دارای عرضی بالغ بر 700 متر است و کشتی از آن عبور می‌کند. همچنین از نظر طول باید بدانید که تنگه بسفر 30 کیلومتر طول دارد و عرض آن در برخی از قسمت‌ها، به سه هزار و 550 متر نیز می‌رسد! تنگه بسفر علاوه بر اینکه ترکیه را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌کند، باعث اتصال دریای سیاه به دریای مرمر نیز می‌شود و به همین خاطر از ارزش زیادی برخوردار است.

به دلیل اهمیت سیاسی – اقتصادی و همچنین موقعیت قرارگیری، در اطراف تنگه بسفر چندین و چند بنای مختلف همانند کاخ چراغان، دولما باغچه و صدها ویلای زیبا و قلعه سنگی بنا شده است. همچنین کافه و رستوران‌های زیادی نیز از این موقعیت استفاده کرده‌اند و در اطراف تنگه بسفر بنا شده‌اند تا با مناظری خیره کننده میزبان مشتریان خود باشند. به همین خاطر می‌توان گفت که تنگه بسفر ترکیه، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های استانبول و ترکیه محسوب می‌شود و همه ساله صدها هزار نفر برای بازدید از این تنگه به استانبول سفر می‌کنند.

تنگه بسفر ترکیه

انواع تورهای تفریحی تنگه بسفر

یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در استانبول تجربه کنید، تورهای تفریحی تنگه بسفر است. تورهای زیادی توسط انواع قایق و کشتی تفریحی برگزار می‌شوند که در این قسمت آنها را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

تفریح در کشتی کروز

سفر با کشتی کروز یکی از بهترین انواع سفر محسوب می‌شود. سفرهای کروز در حقیقت سفری داخل یک هتل لوکس شناور به حساب می‌آیند که در آنها دسترسی به همه چیز امکان پذیر است و حتی می‌توانید از کشورهای مختلف نیز دیدن فرمایید. اما تور کروز در تنگه بسفر به شکل دیگری برگزار می‌شود. در این تورها از کشتی‌های کروز معمولی استفاده می‌کنند و علاقه‌مندان به این تور، به صورت گروهی وارد کشتی می‌شوند. کشتی‌های کروز مختلف دارای امکانات متعددی من جمله سرو انواع نوشیدنی، سرو انواع غذا، ترانسفر فرودگاه، دیسکو، بار و غیره هستند.

معمولا از لحظه‌ای که وارد کشتی کروز می‌شوید، می‌توانید در مراسم مختلف جشن و پایکوبی شرکت کنید. در این کشتی‌ها عموما یک دی جی بسیار خبره حضور دارد تا کاری کند که حسابی این سفر برای همه مسافران خاطره انگیز و رویایی شود! شاید تصور کنید که تور کروز قیمت بالایی دارد ولی اگر خدماتی که کشتی کروز در اختیار شما قرار می‌دهد را به صورت مجزا در نظر بگیرید، خواهید دید که کاملا مقرون به صرفه خواهد بود و ساعاتی از سفر خود را در خوبی و خوشی سپری خواهید کرد.

اگر از سرو غذا و نوشیدنی و مراسم جشن و پایکوبی بگذریم، باید اشاره کنیم که کشتی کروز در مسیر تنگه بسفر به آرامی حرکت می‌کند و در لحظه می‌توانید نظاره گر بخش عمده‌ای از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استانبول باشید. با کمک این تور می‌توانید گشت و گذاری مفصل در استانبول را به روشی کاملا خاص و منحصر به فرد تجربه کنید. بهترین زمان شرکت در این تورهای کروز، هنگام غروب آفتاب است. به این ترتیب می‌توانید شاهد غروب آفتاب در تنگه بسفر روی عرشه کشتی باشید و پس از آن در تاریکی شب، از نورپردازی جاذبه‌های مختلف همانند دلما باغچه لذت ببرید. عموما این زمان تور محبوب‌ترین زمان است و اگر قصد دارید تا سانس 7 عصر تا 12 شب را رزرو کنید، بهتر است از روز قبل اقدام کنید و حتما خدمات کشتی را در نظر بگیرید.

تنگه بسفر ترکیه

تور لوکس با کشتی خصوصی

خب با وجود آنکه تور کشتی کروز می‌تواند بسیار مفرح و لذت بخش باشد، اما همه افراد، حضور در کنار مسافران خارجی و غریبه‌ها را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند که در یک جمع خصوصی حضور داشته باشند و هر آنچه که می‌خواهند، فراهم باشد. به همین منظور، کشتی‌های خصوصی مختلفی نیز در اسکله‌های استانبول حضور دارند که شما می‌توانید آنها را تا هر زمانی که می‌خواهید اجاره کنید و در اختیار خود بگیرید. در این کشتی‌های خصوصی نیز انواع تفریحات همانند استخر روباز، بار کنار استخر، نوشیدنی سلف سرویس، غذای سلف سرویس، اتاق‌های مستر برای خوابیدن، رستوران، سالن بیلیارد و هر آنچه که تصور می‌کنید، وجود دارد.

البته لازم به ذکر است که امکانات هر کشتی با کشتی دیگر تفاوت دارد و هیچ دو کشتی شبیه به هم نیستند. از این رو اگر قصد دارید تا یک کشتی خصوصی اجاره کنید، حتما باید یک بار درون آن سرک بکشید و امکانات آن را بپرسید. در بسیاری از موارد، مسافران به دلیل عدم پرس و جوی کافی، برای استفاده از هر نوع امکانات، باید هزینه‌ای جداگانه بپردازند، پس پیش از کرایه کشتی خصوصی، حتما همه موارد را با مسئول آن در میان بگذارید و اجازه ندهید هیچ مساله‌ای از قلم بیافتد. همچنین شما می‌توانید در مورد مسیر این کشتی نیز تصمیم‌گیری کنید و در یک جای دنج، لنگر بیاندازید! قطعا اجاره کشتی خصوصی در سفر به ترکیه بسیار گران قیمت خواهد بود، اما شک نکنید که سفر شما را به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل می‌کند.

تنگه بسفر ترکیه

بهترین زمان بازدید از تنگه بسفر ترکیه

برای سفر به استانبول زمان خاصی وجود ندارد و در هر فصل شما می‌توانید به شکلی خاصی از استانبول لذت ببرید. استانبول در فصل بهار و پاییز بسیار زیبا و ایده‌آل است. اما در عین حال اگر به دنبال جشن و پایکوبی هستید، می‌توانید کریسمس و دی ماه را برای سفر خود انتخاب کنید. همچنین در زمستان به دلیل تغییر فصل و همچنین بلک فرایدی، خرید در استانبول بسیار رویایی خواهد بود و می‌توانید از تخفیفات ویژه فروشگاه‌های بزرگ بهره‌مند شوید. اما در مورد تنگه بسفر این موضوع تفاوت دارد. برای لذت بردن از تنگه بسفر و شرکت در تورهای کروز، تنها باید فصل‌های گرم همانند بهار و تابستان را انتخاب کنید. البته اینطور نیست که در فصل سرما تور کروز وجود نداشته باشد، اما قطعا تور کروز در سرما به اندازه تور کروز در گرما لذت بخش نخواهد بود!

علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که در تابستان، هوای استانبول بسیار گرم می‌شود و از این رو بهتر است وسایل لازم من جمله عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و کلاه آفتابگیر همراه داشته باشید. به صورت کلی بهترین زمان برای بازدید از تنگه بسفر، اوایل بهار تا اوایل خرداد ماه است. البته لازم به ذکر است که در این دوران، مخصوصا در تعطیلات نوروزی، هزینه سفر به استانبول شدیدا افزایش پیدا می‌کند.


جاذبه‌‌های اطراف تنگه بسفر

همانطور که اشاره کردیم، 10 ها کاخ و عمارت بسیار زیبا و دیدنی در اطراف تنگه بسفر وجود دارند که تماشای آنها از داخل تنگه، لذتی دارد که در بازدید حضوری از نزدیک نیست! در اطراف این تنگه زیبا، کاخ‌های زیادی که به شاهزاده‌ها و سلطان‌های عثمانی تعلق داشته به چشم می‌خورند. در این میان باید به کاخ دلما باغچه اشاره کرد که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری بسفر محسوب می‌شود و روزگاری مقر فرماندهی پادشاهان عثمانی بوده و امروزه تبدیل به یک جاذبه تاریخی و گردشگری شده است. با وجود آنکه امکان بازدید از دلما باغچه برای عموم آزاد است، اما نمایی که از داخل تنگه بسفر تماشا می‌کنید، به مراتب زیباتر از حضور داخل کاخ خواهد بود. این زیبایی مخصوصا در هنگام شب و زمانی که نورپردازی دلما باغچه روشن می‌شود، دو چندان خواهد بود.

علاوه بر دلما باغچه، در حین عبور از تنگه بسفر ترکیه، می‌توانید شاهد جاذبه‌های تاریخی دیگر همانند کاخ کوچوکسو، کاخ بیلربی و همچنین روملی حیصاری یا همان قلعه اروپایی باشید که در سال 1452 بنا شده است و قدمتی در حدود 600 سال دارد! این یعنی شما می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید!

تنگه بسفر ترکیه

دسترسی به تنگه بسفر

اگر حتی یک بار به استانبول سفر کرده باشید، این را می‌دانید که مهم‌ترین مرکز برای شروع آدرس دهی، میدان تکسیم است. روش‌های مختلفی برای دسترسی به تنگه بسفر ترکیه از میدان تکسیم وجود دارد اما بهترین، ارزان‌ترین، سریع‌ترین و ساده‌ترین روش، استفاده از مترو است. شما می‌توانید در ایستگاه مترو تکسیم سوار قطار شوید و در ایستگاه کاباتاش از قطار پیاده شوید. پس از خروج از ایستگاه مترو، سوار بر اتوبوس یا تراموای خط T1 شده و در ایستگاه Eminunu پیاده شوید. این ایستگاه دقیقا در اسکله  امین اونو قرار دارد. معمولا اکثر تورهای گردشگری تنگه بسفر از این اسکله آغاز می‌شود. همچنین می‌توانید با خط 42 به سمت بشیکتاش بروید و از آنجا با 15 دقیقه پیاده روی خودتان را به اورتاکوی برسانید و از آنجا شاهد زیبایی تنگه باشید.

خب دوستان و همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد تنگه بسفر ترکیه و تورهای کروز آن چیست؟ آیا تا به حال از این تنگه بازدید کرده‌اید؟ تورهای کروز چطور؟ آیا در آنها حضور داشته‌اید؟ اصلا به نظر شما کدام اسکله برای تماشای تنگه بسفر بهتر است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان کایت به اشتراک بگذارید و فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید