۱۰ غذای ساده و سریع برای پختن در طبیعت + دستور پخت
علیرضا مشرقی 1399/06/18 51820 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


طبیعت‌گردی یکی از بهترین تفریحات ما ایرانیان به شمار می‌آید. اما به محض اینکه صحبت از طبیعت‌گردی به میان می‌آید، همه ما به آتش درست کردن و خوردن غذاهای خوشمزه فکر می‌کنیم! خب از حق هم که نگذریم، غذا پختن در طبیعت، کار بسیار لذت بخشی است و خاطره‌ای منحصر به فرد را در ذهن ما به یادگار می‌گذارد. اما به نظر شما بهترین غذاهایی که برای پختن در طبیعت مناسب‌اند، کدام هستند؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با 10 غذای ساده و سریع برای پختن در طبیعت آشنا کنیم! همچنین علاوه بر معرفی آنها، دستور پخت‌شان را هم به شما آموزش می‌دهیم! پس با کایت همراه باشید و حتما پیش از شروع مقاله، سعی کنید یک میان وعده کوچک میل کنید، زیرا قرار است حسابی گرسنه شوید!

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای طبیعت گردی وارد صفحه "تور طبیعت گردی" شوید.

۱۰ غذای ساده برای آشپزی در طبیعت

زمانی که قصد طبیعت گردی واقعی پیدا می‌کنید، این یعنی که قرار است چند روزی را دور از محیط ایمن و راحت خانه سپری کنید که البته این به نوبه خود یکی از زیباترین قسمت‌های طبیعت گردی و سفر را شکل می‌دهد! اما از طرف دیگر، برای تامین نیازهای روزمره که پیش از آن اصلا برای رفع آنها دچار مشکل نمی‌شدید، باید تلاش بسیاری کنید! یکی از این مسائل، غذا درست کردن است! در طبیعت خبری از میز کار آشپزخانه، اجاق و انواع وسایل و اسباب آشپزی نیست. از این رو پخت غذا تقریبا کار دشواری می‌شود. از طرف دیگر، همه افرادی که به طبیعت گردی می‌روند، همراه ماشین‌های آفرود یا مشابه آنها نیستند. برخی از آنها به دل کوه می‌زنند و تا چند روز در مسیر هستند. به همین خاطر همراه داشتن تجهیزات و وزن مواد اولیه، برای این دسته افراد بسیار حائز اهمیت است. پس باید غذاهایی را همراه داشته باشند که کالری زیادی دارند، برای طبخ نیاز به تجهیزات و مواد اولیه خاصی ندارند و البته که در طول مسیر خراب نمی‌شوند!

انتخاب غذا در طبیعت‌گردی بسیار مهم است! زیرا در صورت عدم توانایی برای پخت غذای مناسب، باید همانند سریال لاست، با نیزه از رودخانه ماهی بگیرید! اما نگران نباشید، در این مقاله ما 10 غذای ساده و سریع برای پختن در طبیعت را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین دستور پخت را به شما نشان می‌دهیم و اشاره می‌کنیم که برای تهیه آنها به چه تجهیزاتی نیاز پیدا خواهید کرد.

  1. انواع املت

به صورت کلی هر چیزی که برای پخت با تخم مرغ ترکیب شود، املت به حساب می‌آید. حال می‌خواهد این ترکیب با انواع سبزیجات باشد که حاصل کوکو سبزی می‌شود و حال می‌خواهد این ترکیب با گوجه فرنگی باشد که املت گوجه معروف را خواهید داشت! تخم مرغ یکی از ساده‌ترین و مناسب‌ترین غذاهای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید. شما می‌توانید به دو روش مختلف تخم مرغ را در سفر همراه داشته باشید. روش اول اینکه آنها را در بین دو شانه تخم مرغ قرار دهید و با چسب شانه‌ها را به هم بچسبانید تا تخم مرغ آسیب نبیند. روش دیگر که برای طبیعت گردی بسیار کاربردی خواهد بود، استفاده از کیسه‌های زیپ کیپ است.

شما می‌توانید به اندازه هر وعده، تخم مرغ بشکنید و داخل زیپ کیپ بریزید. همچنین امکان این وجود دارد که انواع سبزیجات یا گوجه را به داخل کیسه اضافه کنید تا کاملا آماده باشند. سپس درب زیپ کیپ را ببندید تا کاملا مهر و موم شود. در این حالت نه نگران شکستن تخم مرغ‌ها هستید و نه نیازی هست تا برای آماده کردن آن وقت بگذارید. تنها کافیست تا درب زیپ کیپ را باز کرده و آن را درون تابه بریزید و روی آتش بگذارید و لذت ببرید!

انواع املت

  1. خوراک تن ماهی

تن ماهی یکی از بهترین غذاها در طبیعت گردی به حساب می‌آید که خوراک‌های خوشمزه‌ای نیز می‌توانید با آن درست کنید. تن ماهی تاریخ انقضای بسیار طولانی دارد و در گرما آسیب نمی‌بیند. همچنین تن ماهی فضای کمی اشغال می‌کند و بسیار مقرون به صرفه است. برخی افراد ترجیح می‌دهند تا تن ماهی را با نان و بدون هیچ ادویه‌ای میل کنند، اما امروز قصد داریم تا به شما یک خوراک خوشمزه با تن ماهی آموزش دهیم. برای شروع حتما تن ماهی را به مدت 15 دقیقه درون آب جوش قرار دهید تا دچار مسمومیت نشوید. سپس ابتدا کمی قارچ را درون تابه بریزید و کمی سرخ کنید و کنار بگذارید.

 سپس کمی پیاز را خرد کرده و درون تابه بریزید تا طلایی رنگ شود. به پیاز کمی زردچوبه و نمک اضافه نمایید و هم بزنید. سپس تن ماهی را اضافه کرده و کمی با پیاز تفت دهید. نهایتا قارچ را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا پخته شود. در پایان نیز برای طعم بیشتر، می‌توانید به آن کمی زرشک پلویی اضافه کنید. برخی افراد نیز ترجیح می‌دهند تا در کنار این خوراک خوشمزه، کمی سیب زمینی سرخ کرده نگینی نیز سرو کنند که البته در طبیعت سرخ کردن سیب زمینی کمی سخت و زمان‌بر است.

  1. انواع سیب زمینی

سیب زمینی یکی دیگر از بهترین غذاها برای طبیعت گردی به حساب می‌آید سیب زمینی ارزان قیمت است، فضای کمی اشغال می‌کند و در اثر گرما خراب نمی‌شود و مهم تر از همه اینکه بسیار خوشمزه است! برای تهیه سیب زمینی در طبیعت، روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. شما می‌توانید چندین وعده مختلف با سیب زمینی تهیه کنید و هیچ یک تکراری نباشند! در این قسمت چند نمونه از آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • سیب زمینی آتیشی: روش تهیه این غذا بسیار ساده است! تنها کافیست تا سیب زمینی را درون یک فویل قرار دهید و درون آتش بیاندازید! در این روش سیب زمینی کاملا مغز پخت می‌شود و طعم بی‌نظیری می‌گیرد که البته طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. اما اگر به دنبال خوشمزه‌تر کردن آن هستید، می‌توانید پیش از قرار دادن سیب زمینی‌ها درون آتش، داخل فویل کمی کره قرار دهید!
  • سیب زمینی و تخم مرغ: این ترکیب یک غذای مخصوص طبیعت گردی است که طعم بسیار جالبی دارد. برای این کار سیب زمینی را جداگانه در آتش بیاندازید و اجازه دهید کاملا بپزد. سپس تخم مرغ را یا نیمرو کنید یا درون آب بپزید و پوست بگیرید. سیب زمینی را پوست گرفته و همراه تخم مرغ پخته، داخل یک ظرف بریزید و به آن کره اضافه کنید. با گوشت کوب یا هر وسیله دیگر، اینها را ترکیب کنید و نوش جان نمایید!
  • پوره سیب زمینی و پیاز داغ: روش پخت این غذا از نام آن مشخص است! برای تهیه آن تنها کافیست سیب زمینی را آتیشی کنید و در یک تابه به صورت همزمان، پیاز را سرخ کنید. سیب زمینی را درون یک ظرف بریزید و با کره ترکیب کنید تا کاملا پوره شود. در نهایت به آن پیاز داغ و کمی زردچوبه و نمک اضافه کنید!

پختن در طبیعت

  1. ماهی کبابی

این غذا جایزه افراد صبوری است که تحمل و البته مهارت ماهیگیری را دارند. اگر در محلی که اقامت دارید، رودخانه وجود دارد و به ماهیگیری علاقه‌مند هستید، می‌توانید ادوات ماهیگیری را همراه خود ببرید تا کمی طعم گوشت تازه ماهی‌های محلی را بچشید. با وجود آنکه این یک هنر و مهارت محسوب می‌شود، اما باور کنید که یکی از بهترین، خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذاها برای پختن در طبیعت به حساب می‌آید. برای کباب کردن ماهی، تنها کافیست که شکم آن را تمیز کنید، کمی آبلیمو به آن بزنید، به سیخ بکشید و روی آتش قرار دهید! ماهی تازه اصلا طعم بدی ندارد و نیازی به انواع ادویه نیست!

  1. انواع ساندویچ

آیا دوران مدرسه را به یاد دارید؟ ساندویچ‌های کوچکی که مادرمان برایمان کنار گذاشته بود و زنگ تفریح می‌خوردیم! واقعا که چه دوران زیبایی بود... بگذریم... قطعا ساندویچ‌های آماده‌ای که می‌توانید در خانه حاضر کنید، گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آیند. اما حواستان به مدتی که قرار است این ساندویچ‌ها درون کوله پشتی شما بمانند و گرما ببینند باشد تا دچار مسمومیت غذایی نشوید. یکی از بهترین ساندویچ‌ها، لقمه نان و پنیر خودمان است! می‌توانید آن را با سبزی، خرما یا گردو ترکیب کنید تا طعم خوبی داشته باشد.

اما به غیر از لقمه نان و پنیر، می‌توانید سوسیس و کالباس وکیوم شده همراه خود ببرید و در طول مسیر، خودتان ساندویچ حاضر کنید. به یاد داشته باشید که سوسیس آتیشی، طعمی بسیار متفاوت با سوسیس سرخ شده در روغن دارد. البته یکی از بهترین گزینه‌ها برای صبحانه، سوسیس تخم مرغ است! پس حتما سوسیس همراه خود داشته باشید!


مطالب مرتبط:

معرفی اپلیکیشن‌های برتر طبیعت گردی

بهترین مکان های طبیعت گردی اطراف تهران


  1. خوراک لوبیا

خوراک لوبیا چیتی یکی از ساده‌ترین و بهترین غذاها در سفر است. شاید به نظر شما خوراک لوبیا خیلی ساده باشد اما بسیار مقوی است، پروتئین زیادی دارد، مقرون به صرفه است و فضای کمی اشغال می‌کند. اگر به دنبال ایجاد تنوع در غذای خود هستید، می‌توانید کمی قارچ و سیب زمینی نگینی را سرخ کنید و درون خوراک لوبیا بریزید و روی آتش بگذارید تا حدود 15 دقیقه همراه با خوراک بپزد. به این شکل می‌توانید خوراک لوبیا با سیب زمینی و قارچ داشته باشید که بسیار خوشمزه است. همچنین با اضافه کردن لیمو ترش به لوبیا، مزه آن را به کلی تغییر دهید! البته خوراک لوبیا را به همراه برنج نیز می‌توانید نوش جان کنید.

خوراک لوبیا

  1. جوجه کباب

جوجه کباب یکی از همراهان همیشگی طبیعت گردی به حساب می‌آید! پخت و تهیه جوجه کباب بسیار ساده است و اصلا نیازی به صرف وقت و انرژی زیادی ندارد. البته جوجه کباب احتمال خرابی در طول مسیر را دارد به همین خاطر بهتر است در درجه اول جوجه کباب را حداقل هشت ساعت درون فریزر قرار دهید و درون یک فویل بپیچید. به این شکل جوجه کباب شما بین 24 تا 36 ساعت سالم می‌ماند و خراب نمی‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که تحت این شرایط، حداقل 12 الی 18 ساعت طول می‌کشد تا کباب به صورت طبیعی از یخ باز شود و قابل مصرف باشد. در نتیجه باید زمان بندی خود را با توجه به این موارد در نظر بگیرید. برای کباب کردن مرغ، می‌توانید از سیخ‌های فلزی یا چوبی استفاده کنید. معمولا کسانی که راهی طبیعت گردی می‌شوند، همراه خود فنس‌های مخصوص سرخ کردن می‌برند. این فنس‌ها شباهت زیادی به تابه‌های معمولی دارند اما از توری ساخته شده‌اند و یک دسته چوبی دارند. این تابه‌ها فضای نسبتا کمی می‌گیرند و می‌توانید انواع جوجه کباب، گوشت و ماهی را داخل آن سرخ کنید.

  1. آبگوشت

تعجب نکنید! آبگوشت غذایی بسیار ساده، مقوی و خوشمزه است که می‌توانید در طبیعت نیز آن را درست کنید. البته که برای تهیه این غذای خوشمزه، نیاز به تجهیزات و صرف وقت زیادی ندارید! تنها کافیست مقداری گوشت یخ زده، سیب زمینی پوست کنده و خرد شده، پیاز پوست کنده، لوبیا و نخود را درون یک کیسه زیپ کیپ ریخته و همراه خود ببرید البته در همین مرحله نیز می‌توانید رب گوجه یا گوجه فرنگی رنده شده را نیز به ترکیب خود اضافه کنید یا آن را درون یک کیسه دیگر بریزید. برای همراه بردن ادویه‌ها اصلا نیازی نیست که نمکدان و فلفل پاش همراه داشته باشید. مقداری نمک، فلفل و زرچوبه را ترکیب کنید و درون یک کیسه زیپ کیپ کوچک بریزید.

همه این ترکیبات فضای بسیار کمی می‌گیرند و تنها کافیست یک سنگ دیزی سفالی کوچک و یک گوشت کوب کوچک همراه داشته باشید. همچنین می‌توانید کیسه را درون سنگ دیزی قرار دهید تا به هیچ وجه فضا اشغال نکند! برای آماده سازی نیز تمامی ترکیبات را داخل سنگ دیزی ریخته و به آن آب اضافه کنید و روی آتش قرار دهید! تمام! دیزی شما آماده است!

  1. خوراک بادمجان

خوراک بادمجان کبابی یکی از غذاهای خوشمزه‌ای است که برای پختن در طبیعت مناسب خواهد بود. طبخ این خوراک بسیار ساده است و اصلا نیاز به مهارت آشپزی ندارد. برای این کار باید چند بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل سبز همراه داشته باشید. برای شروع، ابتدا بادمجان و گوجه را یا درون فنس مخصوص سرخ کردن بگذارید یا مستقیما در آتش قرار دهید. برای بهتر شدن طعم غذا، بهتر است آن را درون فویل قرار دهید تا کاملا مغز پخت شود. سپس پوست گوجه و بادمجان را بکنید و در یک ظرف بگذارید. به همین ترتیب فلفل را نیز کباب کنید. کمی کره روی بادمجان و گوجه بزنید و با نان نوش جان کنید!

  1. استیک

بهترین گزینه برای استیک، گوشت T-Bone است. شما می‌توانید این گوشت را از انواع قصابی‌ها تهیه کنید و طعم دار نمایید. البته در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های پروتئینی، استیک طعم دار آماده ارائه می‌دهند. اما توجه داشته باشید که استیک را حداقل به مدت 8 ساعت درون فریزر قرار دهید تا کاملا یخ زده شود. البته اگر قصد دارید استیک را در اولین وعده غذایی میل کنید و هوا گرم نیست، نیازی به یخ زدن گوشت نخواهد بود و تنها کافیست آن را درون یخچال قرار دهید و همراه ببرید. اما گوشت یخ زده با توجه به گرمی هوا، بین 16 تا 24 ساعت سالم می‌ماند. شما می‌توانید استیک را در تابه با روغن سرخ کنید یا درون فنس‌های باربکیو قرار دهید و روی آتش آن را دودی کنید!

اگر کمی حوصله آشپزی داشته باشید، می‌توانید از ترکیب کره، خامه و قارچ، سس خوشمزه قارچ تهیه کنید و به علاوه کمی پوره سیب زمینی، یک غذای خوشمزه و لاکچری در طبیعت میل کنید!

خب دوستان و همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد آشپزی در طبیعت چیست؟ به نظر شما جای کدام غذا برای برای پختن در طبیعت خالی است؟ آیا تا به حال تجربه پختن هیچ یک از این غذاها را در طبیعت داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان هستیم! پس ما را بیش از این منتظر نگذارید و اجازه دهید تا با کمک هم این لیست را کامل‌تر کنیم!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید