کاخ توپکاپی از دیدنی‌های تور استانبول کایت
2175 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بازدید از کاخ توپکاپی؛ بزرگترین کاخ جهان در تور استانبول


در این مقاله با یکی از جاذبه های گردشگری که در سفر به استانبول در بین گردشگرها طرفدارای زیادی داره، آشنا می‌شیم. سلطان محمد دوم sultan Mehmet II در سال‌های ۱۴۶۶ تا ۱۴۷۸ در یک شبه جزیره کوچک دستور ساخت کاخ توپکاپی رو صادر کرد. این عمارت در طول تاریخ ترکیه شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بوده؛ از جمله روزگاری یک مرکز مهم سیاسی در امپراتوری عثمانی رو به خودش دیده. کاخ توپکاپی از طرفی به دریای مرمر و از سمت دیگر آن چشم اندازی از تنگه بسفر Bosphorus دیده میشه. 

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که دنبال آخرین قیمت تور استانبول هستید، وارد صفحه قیمت‌های تور استانبول شوید.


بازدید از کاخ توپکاپی؛ بزرگترین کاخ جهان در تور استانبول


کاخ توپکاپی در تور استانبول یعنی


جالبه بدونین که کاخ توپکاپی بر روی خرابه‌های دوره بیزانس ساخته شده که الان تبدیل به بزرگترین قصر جهان شده که در تور استانبول از کاخ توپکاپی بازدید می‌کنیم و در طول مدت ساخت این بنا سطلان محمد دوم در کاخ کوچک‌تری اقامت داشت که امروز تبدیل به یکی از دانشگاه های استانبول شده. نام توپکاپی کلمه‌ای ترکی-استانبولی به معنای «دروازه توپ‌ها» هست که مردم محلی به آن «توپ کاپی مقی» میگن. علت این که اسم این کاخ دروازه توپ‌ها شد به این خاطر بود که توپ‌های جنگی بزرگی در جلوی درب ورودی کاخ قرار داده شده بود که نمادی از فتوحات سلطان رو به رخ می‌کشید.

کاخ توپکاپی


روزی که کاخ توپکاپی استانبول، موزه شد


آتاتورک در سال 1924 دستور داد تا کاخ توپکاپی رو به موزه تبدیل کنن و برای بازدید عموم این کاخ رو به نمایش بگذارن. در تور استانبول یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری استانبول کاخ توپکاپی هست که نباید بازدید از اون رو فراموش کنین. برای دیدن جاذبه های کاخ توپکاپی نصف روز زمان میبره تا از سالن‌های متنوع این عمارت در تور استانبول دیدن کنین. یکی از جذاب ترین سالن‌ها برای بازدید از کاخ توپکاپی؛ سالنی هست که لباس‌های سلاطین عثمانی نگه داری میشه که از جذابترین بازدیدهای تور استانبول می‌تونه باشه و یه بخش دیگه، موزه نگه داری کتاب های مقدس هست که گردشگران زیادی رو برای دیدن این نسخه‌های خطی در تور استانبول جلب می‌کنه.

روزی که کاخ توپکاپی استانبول موزه شد


 بزرگ‌ترین کاخ جهان رو در تور استانبول ببینین


در ابتدای ساخت کاخ توپکاپی 700-800 نفر در این عمارت اسکان داشتن و چند قرن بعد این تعداد به 5 هزار نفر رسید که در روزهای فستیوال و جشنواره‌ها به 10 هزار نفر هم می‌رسید و امروزه هم میلیون‌ها نفر در تور استانبول از این کاخ بازدید می‌کنن. در واقع در آن دوران کاخ توپکاپی که امروز در تور استانبول به دیدن آن می‌ریم، بیشتر شبیه به یک شهر بوده که به بزرگترین کاخ جهان تبدیل شد و دیواره‌هایی که قصر رو در بر گرفته به 5 کیلومتر می‌رسه. کاخ توپکاپی هزار توی داره که هر ساله سلطان‌هایی که در این کاخ اقامت داشتن در سبک معماری توپکاپی که در تور استانبول از اون دیدن می‌کنیم، تأثیر گذاشتن و سالن‌هایی بر اساس نیازهاشون به محیط اضافه کردن که 400 سال این روال در جریان بود و مساحت داخلی آن به 700 هزار متر رسید که در تور استانبول در این محوطه بزرگ قدم می‌زنیم.


مطالب مرتبط:

تور استانبول

بلیط هواپیما استانبول

 بزرگ‌ترین کاخ جهان رو در تور استانبول ببینین


تور استانبول و بازدید از بزرگترین الماس جهان در قلب توپکاپی

در کاخ توپکاپی که امروز تبدیل به موزه‌ای برای گردشگران تور استانبول شده ، ارزشمندترین عتیقه‌های جهان در کاخ توپکاپی نگه داری میشه که از جمله آنها بزرگترین الماس جهان هست که حتما باید در تور استانبول از آن دیدن کنین. درخشندگی این الماس به حدیه که چشم هر بیننده‌ای رو در تور استانبول در قلب کاخ توپکاپی به خودش خیره می‌کنه.

تور استانبول و بازدید از بزرگترین الماس جهان در قلب توپکاپی


کاخ توپکاپی در تور استانبول؛ قتلگاه سلاطین عثمانی

در بین همه زیبایی‌های کاخ توپکاپی که در تور استانبول می‌بینین؛ زمانی سلاطین در این عمارت آرامش نداشتن؛ چون نزدیک به 19 سلطان در کاخ توپکاپی به قتل رسیدن. حسادت یکی از زنان حرم‌سرا یا فتنه یکی از وزرا و یا حتی فرزند سلطان برای گرفتن قدرت؛ گاهی باعث می‌شد که کاخ توپکاپی قتلگاهی برای سلطان بشه که از این قتلگاه در تور استانبول دیدن می‌کنیم.



کاخ توپکاپی در تور استانبول؛ قتلگاه سلاطین عثمانی

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید