بهترین ماشین آفرود | خرید ماشین آفرود در ایران برای طبیعت گردی
زهرا نیرومند 1399/04/14 35284 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



آفرود، نوعی از رانندگی است که در آن فرد از جاده خارج شده و مسیرهای ناهموار را برای عبور انتخاب می‌کند. آفرود در طبیعت، یک سرگرمی جذاب و هیجان‌انگیز است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد ماجراجو، خصوصا جوانان واقع شده است. برای آفرود باید دقت و قدرت بدنی بالایی داشته باشید و تا حدی با دانش فنی خودرو نیز آشنا باشید، اما قبل از آن نیاز به خودروی مخصوص آفرود دارید. اگر قصد خرید ماشین آفرود در ایران را دارید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با بهترین ماشین‌های آفرود و مشخصات هریک از  آن‌ها آشنا شوید.  

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای آفرود وارد صفحه "تور آفرود" شوید.

خصوصیات ماشین آفرود

ماشین آفرود تفاوت‌هایی با ماشین‌های معمولی دارد که عبارتند از:

ارتفاع زیاد: مسیرهای که برای آفرود انتخاب می‌شوند، ناهموار بوده و پستی ‌بلندی‌های بسیاری دارند. برای این که قسمت پایینی خودرو به زمین برخورد نکند، ماشین آفرود باید دارای ارتفاع زیادی باشد.

موتور پرقدرت: برای عبور از مسیرهای صعب‌العبور نیاز به خودروهایی با قدرت موتور بالا داریم. هرچه حجم موتور بیشتر باشد، قدرت آن نیز بالاتر خواهد بود.

تایرهای مخصوص: ماشین آفرود تایرهای خاص خود را دارد. تایر آفرود نباید زیاد پهن یا زیاد نازک باشد. پهن بودن تایر باعث گیر کردن آن در گل‌ولای و عدم حرکت خودرو می‌شود.

اسنورکل: اسنورکل (Snorkel) یا همان لوله‌های تنفس، یکی از مهم‌ترین بخش‌های ماشین‌ آفرود است که به هواکش زیر کاپوت وصل می‌شود و تا سقف بالا می‌شود. در این صورت اگر خودرو در آب  یا گل‌ولای گیر کند،  هوای موردنیاز خودرو توسط اسنورکل از بالا تامین می‌شود و مانع از خاموش شدن خودرو می‌گردد.

وینچ: وینچ بخشی از تجهیزات خودروهای آفرود است که در جلوی ماشین و بر روی سپر نصب می‌شود. از این وسیله برای بیرون کشیدن خودرو از گل‌ولای استفاده می‌کنند.

قفل دیفرانسیل: از این سیستم زمانی استفاده می‌شود که یکی از تایرها معلق بماند. در این صورت قفل دیفرانسیل چرخ‌ها را باهم درگیر کرده و خودرو به حرکت درمی‌آید.

خصوصیات ماشین آفرود

نکات مهم برای خرید ماشین آفرود

ماشین‌های آفرود متنوعی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشند. برای انتخاب خودروی مناسب نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

میزان و نوع مسیرهای آفرود: قبل از اقدام به خرید، مسیرهای خود را بشناسید و بدانید که چه اندازه قرار است از آفرود استفاده کنید. اگر زمان زیادی را به این کار اختصاص می‌دهید باید به میزان مقاومت خودرو و هزینه‌های نگهداری آن توجه داشته باشید. با این شرایط بهتر است خودرویی را تهیه نمایید که مقاوم‌تر بوده هزینه نگهداری ارزان‌تری داشته باشد.

بودجه: یکی از گزینه‌هایی که در هنگام انتخاب خودرو باید به آن توجه داشته باشید، بودجه شما و میزان مبلغی است که برای این کار در نظر گرفته‌اید. در بازار ایران نمونه‌های متعددی از  ماشین آفرود وجود دارد که می‌توانید مدل‌ موردنظر خود را مورد بررسی قرار داده و متناسب با بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

میزان آشنایی با مسائل فنی: بسیاری از آفرودبازان ترجیح می‌دهند خودروهای قدیمی را خریداری کنند. اگر به دنبال مدل‌های قدیمی و کارکرده هستید، باید با مسائل فنی خودرو آشنایی داشته و بتوانید بررسی و عیب‌یابی را انجام دهید. در این صورت می‌توانید انتخاب فوق‌العاده‌ای از میان ماشین آفرود قدیمی داشته باشید.

شناخت تجهیزات جانبی آفرود: خودروهای آفرود ویژگی‌های خاصی دارند. شما باید تجهیزات مناسب مسیر را بشناسید و بتوانید تغییراتی را در خودرو ایجاد کنید. تنظیم ارتفاع مناسب، تغییر رینگ‌ها یا حتی افزایش قدرت شاسی در سفرهای متفاوت، مواردی است که باید مدنظر قرار دهید.  

پیدا کردن قطعات یدکی ماشین آفرود: برخی از خودروها کمی غیرمعمول‌تر بوده و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به خودروی خاصی علاقه‌مندید در مورد آن خوب تحقیق کنید. دسترسی به لوازم یدکی با قیمتی مناسب یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.

نکات مهم برای خرید ماشین آفرود

خودروهای آفرود موجود در بازار ایران

خودروهای آفرودی که در ایران وجود دارند نسبت به بازار جهانی محدودتر هستند، با این حال تنوع  خوبی دارند که می‌توانید با توجه به نکات بالا و شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. ماشین آفرود موجود در بازار ایران عبارتند از:

تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز، از جمله محبوب‌ترین ماشین‌ها در بین آفرودبازان ایران است که برای تمامی مسیرها پیشنهاد می‌شود. اگر قصد طبیعت‌گردی در جنگل‌های شمال ایران را دارید، این ماشین را از دست ندهید. از جمله ویژگی‌های این ماشین می‌توان به استارت بدون کلید، موتوهای 8 سیلندر، جعبه‌دنده‌های قدرتمند، قفل‌های دیفرانسیل سبک، نیمه سبک و سنگین، مانیتور 8 اینچی، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز پارک برقی و سیستم تهویه اتوماتیک  اشاره کرد.  با تویوتا لندکروز از تمامی مسیرها به راحتی عبور کرده و در هیچ نقطه‌ای گیر نخواهید کرد.

تویوتا لندکروز

تویوتا پرادو

اگر به دنبال ماشین آفرود خوب و قابل دسترس هستید، تویوتا پرادو را در نظر داشته باشید. از جمله ویژگی‌های این ماشین می‌توان به اتاق بی‌صدا، فضای جادار کابین، کروز هوشمند، ترمز اضطراری، صندلی برقی راننده، دوربین جانبی، کمکی حرکت در شیب و  ... اشاره کرد. استحکام بدنه و ایمنی کابین تویوتا پرادو نیز از جمله امکانات فوق‌العاده آن است که سرنشینان را از ضربه‌هایی که ممکن است در طول حرکت به آن‌ها وارد شود، حفظ می‌کند. بهترین انتخاب برای آفرود در ایران، مدل 2008 تا 2010  تویوتا پرادو می‌باشد که امکانات خوب و قیمت مناسبی دارد.

تویوتا پرادو

میتسوبیشی پاجرو

میتسوبیشی پاجرو، یکی از بهترین نمونه‌های ماشین شاسی‌بلند مناسب آفرود است که مدل‌های دهه 80 تا 90 آن در ایران به راحتی پیدا می‌شود. پاجرو 4 در و 6 سیلندر بوده و به دلیل داشتن دو دیفرانسیل، می‌تواند هر پستی بلندی را به آسانی طی کند. این ماشین بسیار نرم و انعطاف‌پذیر است و سرنشینان خود را بدون هیچ‌گونه ناراحتی و آسیبی به مقصد می‌رساند. با این ماشین می‌توانید سفرهای آفرودی بسیار خوبی را در ایران تجربه کنید.

میتسوبیشی پاجرو

کیا سورنتو

اگر به دنبال یک ماشین آفرود قدرتمند می‌گردید که برای زندگی شهری و خانوادگی نیز مناسب باشد، پیشنهاد ما خودروی کیا سورنتو است. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به جعبه‌دنده اتومات، صفحه لمسی، صندلی‌های برقی، سانروف، تهویه اتوماتیک دوگانه، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشداردهنده نقاط کور اشاره کرد. کیا، یک خودروی شاسی بلند با ارتفاع مناسب است که به دلیل داشتن دو دیفرانسل برای سفرهای آفرود نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


لیست تورهای مرتبط:

تورهای طبیعت گردی

تورهای یک روزه

کیا سورنتو

نیسان رونیز                

اگر به دنبال خودرویی با قیمت مناسب هستید که لوازم یدکی آن به راحتی قابل دسترسی بوده و هزینه نگهداری پایینی داشته باشد، به سراغ نیسان رونیز بروید. این خودروی دارای 4 سیلندر می‌باشد و توان آن نیز 150 اسب بخار است. شاید قدرت موتور رونیز، امکانات و ویژگی‌های ایمنی و رفاهی آن در سطح خودروهای معرفی‌شده نباشد، اما بدنه‌ای محکم دارد که برای سفرهای آفرود مناسب است.

نیسان رونیز

سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا یکی از محبوب‌ترین خودروهای شاسی بلند در ایران است که به دلیل موتور قوی با قدرت 170 اسب بخار،  227 نیوتون متر گشتاور، سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل چهار حالته، تجهیزات ایمنی خوب، کابین جادار و ... یکی از بهترین خودروهای آفرود در ایران محسوب می‌شود.  در حال حاضر، دو تیپ دنده دستی و اتوماتیک این ماشین در بازار موجود است.

سوزوکی گرند ویتارا

پاژن

پاژن، یکی از پرطرفدارترین خودروها در ایران است که قابلیت‌های خوبی برای آفرود داشته و از قیمت مناسبی نیز برخودار می‌باشد. پاژن یک خودوری ۶ سیلندر ۳ لیتری با قدرت ۱۶۰ اسب بخار است که بدنه‌‌ی‌ آلومینیومی بسیار محکمی دارد. سیستم تعلیق پاژن از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود که با کمی دستکاری به یکی از حرفه‌ای‌ترین ماشین‌های آفرود تبدیل می‌شود.

پاژن

در این مقاله در مورد خرید ماشین آفرود صحبت کرده و بهترین خودروهای آفرود در بازار ایران را معرفی کردیم. برای خرید ماشین آفرود باید به نکاتی توجه داشته باشید و بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. آن‌گاه می‌توانید بهترین انتخاب را داشته و سفری هیجان‌انگیز را در طبیعت بی‌نظیر ایران تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید