بهترین سوغات ترکیه | 8 سوغات برتر ترکیه از نگاه ایرانیان
زهرا نیرومند 1399/04/06 5295 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



خرید یادگاری و سوغاتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت. وقتی سفر می‌کنید دوست دارید یک هدیه کوچک از مقصد برای خانواده، دوستان یا نزدیکان خود بیاورید. حتی اگر قصد خرید سوغاتی نداشته باشید، قطعا یک یادگاری از شهر یا کشور مقصد برای خود می‌خرید تا سال‌ها بعد با دیدن آن یاد خاطرات خوب سفر بیفتید. اگر قرار باشد یک یادگاری تهیه کنید، چه می‌خرید؟ شاید از محصولات کشور ترکیه، بیشتر تعریف لباس یا کیف و کفش آن را شنیده باشید، اما این کشور سوغاتی‌های دیگری نیز دارد که می‌توانید از بازارها و مراکز خرید متعدد آن تهیه نمایید. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا با بهترین سوغات ترکیه آشنا شوید.


نماد چشم زخم


چشم زخم، یک نماد آبی‌رنگ است که حتما آن را دیده‌اید. شاید شما هم به چشم زخم اعتقاد داشته و نماد آن را در گوشه‌ای از خانه خود آویزان کرده باشید. این نماد، که در ترکیه با نام چشم شیطان شناخته می‌شود، همان نماد آبی‌رنگ خودمان است که در تمامی مغازه‌ها، ماشین‌ها و خانه‌های ترکیه دیده می‌شود. در واقع، این نماد بخشی از فرهنگ مردم ترکیه محسوب می‌شود که از زمان یونان و رم باستان وارد شده و همچنان نیز مورد توجه بسیاری از مردمان آن قرار دارد. در آن زمان مردم اعتقاد داشتند که سنگ‌هایی با این نماد، انسان را از شر شیاطین و بدی‌ها دور می‌کند. از این رو، این سنگ‌ها را تهیه کرده و در گوشه‌ای از خانه خود قرار می‌دادند یا با خود حمل می‌کردند. اگر شما نیز عقیده دارید چشم‌زخم افکار و انرژی‌های منفی را دور می‌کند، می‌توانید یکی از مدل‌های آن را به عنوان سوغات ترکیه خریداری کنید و با خود به خانه ببرید. نماد چشم زخم در اشکال مختلفی چون ظروف، زیورآلات، آویز، جاکلیدی و ... تولید شده و در تمامی سوغاتی‌فروشی‌ها و نقاط توریستی کشور ترکیه به وفور دیده می‌شود.


نماد چشم زخم


ظروف مسی و سفالی


خانم‌ها علاقه زیادی به خرید ظروف از خود نشان می‌دهند و به هرجای دنیا که سفر کنند، سری به فروشگاه‌های ظرف آن خواهند زد. اگر به ظروف مسی و سفالی علاقه‌مندید، بهترین آن‌ها را می‌توانید در ترکیه پیدا کنید. ظروف مسی در ترکیه طرفداران زیادی دارد و با کیفیت بسیار بالایی نیز تولید می‌شود. اگر به شهرهای بخش جنوب شرقی ترکیه سفر کنید، این ظروف را بیشتر خواهید دید که همچنان به صورت دست‌ساز و با تکنیک‌های قدیمی تولید می‌شود.
ظروف سفالی نیز از جمله گزینه‌هایی هستند که همیشه طرفداران خود را دارند. طرح و نقش‌های متفاوت این ظروف با رنگ‌های جذاب و دوست‌داشتنی آن باعث جذب هنردوستان به سمت ظروف سفالی شده و آن‌ها را ترغیب به خرید می‌کند. شهر آوانوس یکی از مشهورترین شهرهای ترکیه در زمینه ساخت ظروف سفالی است.


ظروف مسی و سفالی


فرش دست‌باف


یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های ترکیه، فرش‌های دست‌باف آن است که توسط زنان ترکی بافته می‌شود. این فرش‌ها دارای طرح‌های سنتی جذابی هستند که بخشی از فرهنگ و اعتقاد مردم ترک را به تصویر می‌کشند. فرش‌های دست‌باف ترکی مورد استقبال بسیاری از کلکسیونرهای جهان قرار دارند و با قیمت‌های بسیار بالایی خرید و فروش می‌شوند. اگر قصد خرید فرش را دارید و دوست دارید بخشی از این هنر باارزش را در خانه خود داشته باشید، باید حتما در مورد آن اطلاعات کافی به دست آورید تا به اشتباه فرش ماشینی یا فرش‌های چینی را خریداری نکنید.


فرش دست‌باف


سرامیک


اگر از بناهای کهن و تاریخی ترکیه بازدید کنید، می‌بینید که بخش عمده‌ای از زیبایی این بناها به دلیل کاشی‌های سرامیکی جذاب آن است. اگر دوست دارید بخشی از این جذابیت را در خانه خود داشته باشید و لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم ظروف سرامیکی ترکیه را به عنوان یک یادگاری خوب یا حتی سوغات ترکیه تهیه کرده و برای دوستانتان هدیه ببرید. سرامیک‌های هنرمندانه ترکی در مدل‌های مختلفی چون کاسه، گلدان، بشقاب و ... ساخته شده و در بازارهای این کشور عرضه می‌شوند.


سرامیک


ادویه‌جات


غذاهای ترکی از جمله معروف‌ترین غذاهای جهان هستند، تا جایی که نام تعدادی از آن‌ها در منوی رستوران‌های بین‌المللی دنیا نیز دیده می‌شود. چیزی که غذاهای ترکی را از غذاهای دیگر نقاط دنیا متفاوت کرده و عطر و طعمی خاص به آن داده است، ادویه‌جات ترکی است. استانبول بازاری با نام بازار ادویه دارد که در آن می‌توانید انواع ادویه‌جات این کشور را در ظرف‌های خاص و زیبا تهیه کرده و به عنوان سوغات ترکیه با خود به خانه بیاورید.


ادویه‌جات


قهوه ترک


اگر اهل قهوه خوردن باشید، حتما قهوه ترک را می‌شناسید و برای یک‌بار هم که شده، آن را امتحان کرده‌اید. قهوه‌ ترک یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سوغات ترکیه است که می‌توانید در فروشگا‌ه‌های این کشور به راحتی پیدا کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن در کافه‌های ترکیه خود را به یک فنجان قهوه ترک دعوت کرده و طعم اصیل آن را در قلب این کشور بچشید تا آن را برای همیشه به یاد داشته باشید. قهوه در کافه‌های ترکیه در فنجان‌های مسی زیبایی سرو می‌شود که برای گردشگران بسیار جذابیت دارد.


قهوه ترک


باقلوا


امکان ندارد به ترکیه سفر کرده باشید و طعم باقلواهای بی‌نظیر این کشور را نچشیده باشید. باقلوا یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ترکیه است که از لایه‌های نازک خمیری به همراه مغزهای گردو و بادام تهیه می‌شود و در انتها در شربتی با عطر گلاب و زعفران خوابانده می‌شود. باقلوا را می‌توانید در تمامی کافه‌های ترکیه پیدا کنید که معمولا با توجه به ذائقه مشتری به همراه چای یا قهوه ترک، سرو می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مقداری از این شیرینی خوشمزه را برای خانواده یا دوستان خود نیز هدیه بیاورید و آن‌ها را با طعم شیرین‌ترین سوغات ترکیه آشنا کنید.


باقلوا


راحت‌الحلقوم


راحت الحلقوم، که در ترکیه با نام لوکوم‌ (lokum) شناخته می‌شود، از دیگر سوغاتی‌های خوشمزه ترکیه است که حتما باید طعم آن را امتحان کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم راحت‌الحلقوم را از فروشگاه‌های سوغاتی یا ادویه‌فروشی‌ها نخرید. بهترین مکان برای خرید راحت‌الحلقوم، خرید از شیرینی‌فروشی‌های سنتی است که لوکوم‌های تازه را با طعم واقعی آن و با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان عرضه می‌کنند.


راحت‌الحلقوم


در این مقاله 8 سوغات برتر ترکیه از نگاه ایرانیان را به شما عزیزان معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم. این سوغات هدیه یا یادگاری بسیار مناسب هستند که بخشی از فرهنگ مردم ترکیه را به تصویر می‌کشند. سوغات ترکیه را تقریبا در تمامی مراکز خرید و بازارهای سنتی این کشور می‌توانید پیدا کنید، اما سعی کنید از مکان‌های مطمئن که کالاهایی باکیفیت را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند، تهیه نمایید. مجله کایت سفری خوب و به یادماندنی را برایتان آرزو دارد. در صورتی که سوالی در مورد سفر به شهرهای توریستی ترکیه دارید می‌توانید از طریق شماره 02175097700 با کارشناسان کایت تماس گرفته و مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید