آبشار جِلسنگ کجاست؟ آدرس+ تصاویر+ راهنمای سفر
ضحا اکبری 1399/04/05 10893 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



کشور 4 فصل ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب پر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیبایی است که بعضی از آن‌ها در هیچ جای دنیا نظیر ندارند. شمال کشور با جنگل‌ها و دریای زیبایش، جنوب با مردم خونگرم و باصفایش، غرب با آب و هوای عالی و شرق با حرم امام رضا که همچون نگینی در آن می‌درخشد، همه ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. در این میان شمال ایران با جنگل‌های انبوه، دریای زیبا و بیکران و آب و هوای عالی بسیار مورد علاقه و توجه گردشگران است، اما در این بین آبشارها جور دیگری خودنمایی می‌کنند. از جمله‌ی این آبشارها می‌توان به آبشار جلسنگ اشاره کرد که یکی از زیباترین آبشارهای ایران است و در سوادکوه مازندران قرار دارد، ما در این مقاله قصد داریم تا این آبشار را به شما معرفی کرده و شما را با موضوعاتی نظیر موقعیت جغرافیایی آبشار جلسنگ، ویژگی‌های جذاب آبشار جلسنگ، بهترین زمان سفر به آبشار جلسنگ، وسایل مورد نیاز برای سفر به آبشار جلسنگ، مسیر دسترسی به آبشار جلسنگ و چگونگی اقامت در آبشار جلسنگ آشنا کنیم.

آبشار جِلسنگ کجاست؟

آبشار جلسنگ در سوادکوه

آبشار جلسنگ در استان مازندران و در شهرستان سوادکوه و در منطقه‌ی لفور قرار دارد، این شهرستان جاذبه‌های طبیعی و دیدنی زیادی دارد، از جمله‌ی این جاذبه‌ها می‌توان روستای امامکلای لفور که به دلیل وجود بارگاه امامزاده سید علی کیا سلطان و حفظ بافت قدیمی روستا بسیار مورد توجه گردشگران است، پارک جنگلی گرابسر لفور که دارای رودخانه می‌باشد، پارک جنگلی تسیکلا_ گالیکلا که با چشم اندازی بسیار زیبا و مشرف بر شالیزارهای پهناور یکی از جاذبه‌های زیبای سوادکوه است، پارک جنگلی اندارگلی در روستای اندارگلی، منطقه‌ی جنگلی میانشار که درختان باستانی و زیبای شمشاد دارد و بر شیرگاه مشرف است، غار اسفندیار دره، چشمه‌ی اسکلیم، پل شاه عباسی، پل دختر، پل‌های شاه‌پور، آبشار تونل، سواحل روخانه‌ی کارسنگ و آذر رود، سد برنجستانک، سد سنبل رود و بسیاری مکان‌های دیدنی دیگر را نام برد اما آبشار جلسنگ در این شهرستان هزار آبشار یکی از مورد‌علاقه ترین جاذبه‌های طبیعی شهرستان سوادکوه می‌باشد که در مراتع جنگلی منطقه‌ی لفور واقع است و تجربه‌ی یک سفر لذتبخش را به شما هدیه می‌دهد.

آبشار جلسنگ در سوادکوه استان مازندران

موقعیت جغرافیایی آبشار جلسنگ

 آبشار جلسنگ در سوادکوه شمالی و در منطقه‌ی لفور به فاصله‌ی 24 کیلومتری از شهرستان شیرگاه و 6 کیلومتری روستای امامزاده کلا قرار دارد، این آبشار در دل جنگل‌های انبوه هیرکانی با درختانی سر به فلک کشیده و راست قامت است که شما می‌توانید با راه رفتن در بین آن‌ها و تنفس از هوای پاک جاری در فضای آن‌جا حس زندگی را در خود تازه ‌کنید. برای رسیدن به آبشار جلسنگ باید یک مسیر حدودا 5 کیلومتری را که شیب نسبتا زیادی دارد و تقریبا 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد پیاده بروید اما نگران نباشید با رسیدن به آبشار و دیدن زیبایی خیره‌کننده‌ی آن حتی ذره‌ای خستگی در وجودتان باقی نمی‌ماند.

موقعیت جغرافیایی آبشار جلسنگ

ویژگی‌های جذاب آبشار جلسنگ

آبشار جلسنگ یک آبشار 3 قلوست که در سوادکوه شمالی و در قلب جنگل‌های انبوه و متراکم هیرکانی قرار دارد، این آبشار به دلیل داشتن آب و هوای عالی و مناظر شگفت انگیز در همه‌ی فصل‌های سال گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند، شما می‌توانید در آرامش آن‌جا یک دل سیر اکسیژن خالص را به ریه‌های خود وارد کنید. تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری در نزدیکی این آبشار بسیار زیاد است، به گونه‌ای که عده‌ی زیادی از طبیعت گردان برای دیدن آن‌ها زحمت راه آبشار جلسنگ را می‌پذیرند. ضمنا آبشار اسپی‌آر در نزدیکی آبشار جلسنگ یک آبشار صخره‌ای است که برای رسیدن به آن باید عرض یک رودخانه را از روی یک پل چوبی طی کنید که این خود هیجان سفر شما را چندین برابر می‌کند.

ویژگی‌های جذاب آبشار جلسنگ

بهترین زمان سفر به آبشار جلسنگ

گردشگران به دلیل گرم بودن هوا و سرسبزی درختان منطقه، بیشتر فصل‌های بهار، تابستان و اوایل پاییز را برای رفتن به آبشار جلسنگ انتخاب می‌کنند اما اگر شما به دیدن قندیل به‌جای آب روان آبشار و درختان پوشیده از برف علاقه داشته باشید، می‌توانید در اواخر پاییز و همه‌ی زمستان به این منطقه سفر کنید فقط فراموش نکنید که فرقی نمی‌کند در چه فصلی به آبشار جلسنگ می‌روید باید افرادی حرفه‌ای که این منطقه را به‌خوبی می‌شناسند با خود همراه کنید تا راه‌ها را گم نکنید و در معرض خطر قرار نگیرید.

بهترین زمان سفر به آبشار جلسنگ

وسایل مورد نیاز برای رفتن به آبشار جلسنگ

برای سفر به آبشار جلسنگ باید علاوه بر وسایلی که در سفرهای دیگر همراه دارید نظیر آب آشامیدنی، مقداری خوراکی، کیسه خواب، دارو، تلفن همراه، پاور بانک، کارت شناسایی، کوله‌ی یک روزه، چراغ قوه، کرم ضد آفتاب، لیوان، قاشق، کیسه‌ی زباله و دوربین عکاسی، وسایل دیگری چون لباسی که ضد آب باشد که آب آبشار شما را خیس نکند، کفش مناسب برای پیاده‌روی طولانی و کوه ‌پیمایی و یک دست لباس اضافه حتما با خود ببرید.

وسایل مورد نیاز برای رفتن به آبشار جلسنگ

مسیر دسترسی به آبشار جلسنگ

برای رسیدن به آبشار جلسنگ باید از تهران تا شیرگاه برویم، سپس  جاده‌ی شیرگاه _  لفور را تا انتها برانیم تا به منطقه‌ی لفور برسیم، وقتی به کوهپایه‌های لفور رسیدیم، باید از آن‌جا بگذریم تا وارد منطقه‌ی زیبای 5 بند شویم.در آن‌جا رودخانه‌ای وجود دارد که در امتداد آن به سمت بالا حرکت می‌کنیم، حالا در دل جنگل‌های هیرکانی هستیم، در هنگام پیاده‌روی در این ناحیه کلبه‌های جنگلی زیبایی را می‌بینیم که دامداران این منطقه بخاطر دامهای خود و چراندن آن‌ها در دشت‌های این ناحیه از ابتدای اردیبهشت تا انتهای خرداد بطور دائم در این کلبه‌ها زندگی می‌کنند. وقتی حدود 2 تا 3 ساعت پیاده از این منطقه که شیب ملایمی دارد بالا رفتیم، کم کم صدای زیبای آب آبشار را می شنویم، در این‌جا دیگر تقریبا به آبشار رسیده‌ایم.کمی جلوتر زیبایی‌های آبشار و محیط بکر اطراف آن خودنمایی می‌کند.

مسیر دسترسی به آبشار جلسنگ

چگونگی اقامت در آبشار جلسنگ

اکثر کسانی‌که به آبشار جلسنگ سفر می‌کنند، از صبح زود راه افتاده و تا قبل از تاریک شدن هوا برمی‌گردند اما اگر شما قصد دارید شب را در نزدیکی آبشار بمانید تا بتوانید زیبایی‌های آبشار را هنگام طلوع خورشید ببینید، باید این را بدانید که در آن نزدیکی هیچ هتل یا اقامتگاهی برای اسکان مسافران نیست اما درمحوطه‌ی اطراف آبشار مکان‌های مناسبی برای کمپ و چادر زدن وجود دارد، فقط دقت داشته باشید که شب‌های این منطقه مخصوصا در فصل‌های غیر از بهار و تابستان سرد است.

ما در این مقاله شما را با آبشار 3 قلوی جلسنگ که در استان مازندران قرار دارد و موضاعات مرتبط با آن نظیر موقعیت جغرافیایی آبشار جلسنگ، ویژگی‌های این آبشار و... آشنا کردیم. در صورت تمایل به دیدن تورهای مرتبط، وارد صفحه تورهای کایت شوید.


تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید