تورهای دوروزه کویر ایران | معرفی 5 تور برتر کویر 2 روزه
زهرا نیرومند 1399/03/22 2178 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


لیست مطالب این صفحه


ایران یکی از زیباترین کشورهای دنیاست که جاذبه‌های طبیعی متنوعی را در خود جای داده است. هر آن‌چه از طبیعت انتظار داشته باشید، از جنگل و دریا و دریاچه گرفته تا کوه و دشت و آبشار، در بخش‌های مختلف ایران و استان‌های این کشور خواهید دید. یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی که بخش گسترده‌ای از ایران عزیزمان را فرا گرفته است، کویر است که بیشتر در مرکز کشور و استان‌های این ناحیه دیده می‌شود. کویرهای ایران از جمله زیباترین و جذاب‌ترین کویرهای دنیا هستند که هرکدام از آن‌ها جاذبه‌های خاص و منحصربفردی را در خود جای داده‌اند. همین جاذبه‌های حیرت‌انگیز باعث شده تا گردشگران از نقاط مختلف دنیا به سرزمین‌های کویری ایران سفر کنند تا خلقت زیبای خداوند را از نزدیک ببینند و لذت ببرند. در این بخش قصد داریم تعدادی از تورهای دوروزه کویر ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر به کویرنوردی و تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز آن علاقه‌مندید، ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با 5 تور برتر کویر 2 روزه آشنا شوید.


تور دوروزه کویر ورزنه در اصفهان


یکی از زیباترین کویرهای ایران که شاید چندان هم معروف نباشد، کویر ورزنه است که در استان اصفهان و نزدیکی استان یزد قرار دارد. زیبایی این کویر به دلیل رمل‌های جذاب آن است که به دلیل وزش باد، شکل‌های متفاوت و زیبایی پیدا کرده‌اند. قرارگیری این کویر در نزدیکی تالاب گاوخونی باعث مرطوب شدن خاک این ناحیه شده و پوشش گیاهی متنوعی را در آن ایجاد کرده است. درختچه‌های کوچکی چون تاغ و اسکمبیل، بوته‌های نسی و تق تقو، بخشی از پوشش گیاهی این منطقه می‌باشند که خود را با زمین ماسه‌ای کویر وفق داده‌اند. علاوه بر این، جانورانی چون شغال، روباه شنی، گربه، افعی شاخدار، مار شتری، شاهین، خرگوش و ... نیز در این کویر دیده می‌شوند که البته به دلیل خشک شدن تالاب گاوخونی و شکار بی‌رویه، تعداد آن‌ها در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
سافاری، آفرود، اسب‌سواری، شتر‌سواری، پاراگلایدر، موتورهای چهارچرخ، باگی‌سواری، زیپ‌لاین و شن‌سواری از جمله تفریحات هیجان‌انگیز کویر ورزنه هستند که در صورت تمایل می‌توانید از آن‌ها نیز بهره‌مند باشید. در کل می‌توان گفت ورزنه بزرگ‌ترین مجتمع رفاهی کویری ایران را دارد و امکان اقامت گردشگران را نیز فراهم آورده است. البته اگر دوست داشته باشید می‌تواند به جای استراحت در اقامت‌گاه، در کویر ورزنه چادر بزنید و شب را در زیر آسمان صاف و پرستاره آن بخوابید.


تور دوروزه کویر ورزنه در اصفهان


تور دوروزه کویر مصر در اصفهان


کویر مصر یکی از معروف‌ترین کویرهای ایران است که در استان اصفهان و در نزدیکی روستایی به همین نام، قرار دارد. چیزی که این کویر را از دیگر کویرهای ایران متفاوت کرده است، رمل‌ها و تپه‌های ماسه‌ای بی‌نظیر آن است که در زیر نور خورشید به رنگ طلایی درآمده و تصاویری حیرت‌انگیز و دیدنی را در مقابل چشم بازدیدکنندگان و کویردوستان قرار می‌دهد. در کویر مصر تا چشم کار می‌کند شنزار است و ماسه‌های نرمی که مانند فرشی زردرنگ در زیر پای شما گسترده شده‌اند. این کویر عاری از هرگونه پوشش گیاهی است، اما در بخش‌هایی از آن می‌توان گونه‌هایی از گیاهان شورپسند مانند درختچه‌های گز، نخل‌ها، رمنه، قیچ و انواع گون را مشاهده نمود. از جمله جانوران این منطقه نیز می‌توان به کاراکال، گربه شنی، روباه شنی، خرگوش و ... اشاره کرد که اغلب در شب دیده می‌شوند.
کویر مصر علاوه بر زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی، شامل تفریحات و سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی نیز می‌باشد که از بین آن‌ها می‌توان کویرنوردی با آفرود، موتورسواری روی شن‌، شترسواری، اسکی روی شن و ... اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌هایی که گردشگران را به سمت کویر مصر می‌کشاند، آسمان پرستاره این کویر است. بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند با تورهای دوروزه کویر مصر همراه شوند تا بتوانند شب را در زیر آسمان زیبای این منطقه به صبح برسانند. البته کویر مصر در اطراف خود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد که می‌تواند تا چند روز نیز شما را در این منطقه نگه دارد. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به نخلستان سوخته، دکتر فیش، دریاچه نمک‌خور، نیزار مصر و قلعه بیاضیه اشاره کرد که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها دیدن کنید.


تور دوروزه کویر مصر در اصفهان


تور دوروزه کویر کاراکال در یزد


کاراکال، یکی از بکرترین مناطق استان یزد است که در نزدیکی شهر بافق قرار دارد. این کویر محل زندگی نوعی گربه‌سان زیبا با نام کاراکال است که نام کویر نیز از روی آن گرفته شده است. کاراکال گربه‌ای با گوش‌های سیاه است که به آن سیاه گوش یا منگوله‌گوش نیز گفته می‌شود. در واقع شهرت این کویر به دلیل همین کاراکال‌هاست که اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید یکی از آن‌ها را در سفر خود ببینید.
در این کویر نیز مانند سایر کویرها، می‌توانید از تفریحاتی چون سافاری، آفرود، موتورسواری، شترسواری و شن‌سواری برخوردار باشید. علاوه بر این تفریحات، پیشنهاد می‌کنیم تماشای نخلستان‌ها و آسمان پرستاره کویر کاراکال را نیز در برنامه کویرنوردی خود بگنجانید. آب انبار و حمام کاکامیر، خانه وحشی بافقی و قلعه باقرآباد، از جمله اماکن تاریخی هستند که در اطراف این کویر دیده می‌شوند. اگر فرصت داشتید می‌توانید سری به این مکان‌ها زده و با تاریخچه منطقه نیز بیشتر آشنا شوید. کویر کاراکال یک منطقه توریستی است و از امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی برخوردار است. پیشنهاد می‌کنیم با تورهای دوروزه کویر کاراکال شوید تا زمان بیشتری برای لذت بردن از طبیعت بی‌نظیر این منطقه و بازدید از جاذبه‌های آن داشته باشید.


تور دوروزه کویر کاراکال در یزد


تور دوروزه کویر حلوان در طبس


حلوان را می‌توان یکی از بکرترین کویرهای ایران محسوب کرد که در شهر طبس استان خراسان جنوبی واقع شده است. پوشش گیاهی این منطقه کمی متفاوت‌تر از دیگر کویرهای ایران است. در غرب این کویر گیاهانی چون درمنه، تاغ، قیچ، بادام کوهی، دم گاوی و اسکنبیل دیده می‌شوند. هرچه به سمت شرق کویر می‌رویم، این گیاهان کمتر شده و جای آن را گیاهان شورپسند مانند گز و اشنان پر می‌کنند. هوبره، کبک، شاهین، چکاوک، کاکلی، مگس‌گیر، عقاب طلایی، کرکس، مار، عقرب، روباه شنی، گربه شنی، گرگ، شغال، سمور سنگی و موش صحرایی، از جمله حیواناتی هستند که در این منطقه دیده می‌شوند.
کویر حلوان نیز مانند دیگر کویرهای ایران، جذابیت‌های خاص خود را دارد و مناظری دیدنی و زیبا را در مقابل چشمان کویردوستان قرار می‌دهد. تفریحاتی چون آفرود، شترسواری، سر خوردن بر روی شن و ... نیز در حلوان وجود دارد. علاوه بر این‌ها، گردشگرانی که به کویر حلوان سفر می‌کنند می‌توانند از چشمه مرتضی علی، کال جنی، روستای ازمیغان و قلعه‌های طبس نیز بازدید نمایند. کال جنی یکی از هیجان‌انگیزترین و البته ترسناک‌ترین جاذبه‌های این منطقه است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید. برای تماشای جاذبه‌های متنوع کویر حلوان و تماشای آسمان زیبای کویر باید یک شب را در این منطقه بگذرانید. از این رو، اغلب گردشگران تورهای دوروزه کویر حلوان را انتخاب می‌کنند تا فرصت کافی برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی این منطقه را داشته باشند.


تور دوروزه کویر حلوان در طبس


تور دوروزه کویر ابوزیدآباد در کاشان


ابوزیدآباد، یکی دیگر از کویرهای ایران است که در شمال استان اصفهان و در نزدیکی شهر آران و بیدگل قرار دارد. بسیاری از افراد ابوزیدآباد را کویری اسرارآمیز و شگفت‌انگیز می‌دانند. نکته جالب این کویر، کوهستانی است که در دل آن وجود دارد. این منطقه کوهستانی با پوشش گیاهی و حیات وحش منحصربفردش یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کویر ابوزیدآباد محسوب می‌شود. آب این منطقه که تنها نیم متر با سطح زمین فاصله دارد، باعث وجود نخلستانی پربار در میان یک منطقه کویری شده است که در نوع خود بی‌نظیر و منحصربفرد است. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این منطقه، که با عنوان منطقه چاه عروس شناخته می‌شود را از دست ندهید.
اگر دوست دارید علاوه بر کویرنوردی و استفاده از تفریحات متنوع کویری، جاذبه‌های دیگری را نیز در سفر خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم کویر ابوزیدآباد کاشان را برای بازدید انتخاب نمایید. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این منطقه شهر زیرزمینی اویی است که گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ را به سمت کویر ابوزیدآباد سوق می‌دهد. ابوزیدآباد یکی از قدیمی‌ترین کویرهای ایران است که از لحاظ تاریخی نیز اهمیت بسیاری دارد. قلعه کرشاهی، آب ‌انبار صفوی و شهر تاریخی نوش‌آباد، از جمله جاذبه‌های تاریخی این منطقه است که پس از کویرنوردی می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید.


تور دوروزه کویر ابوزیدآباد در کاشان


اگر قصد سفر به مناطق کویری ایران را دارید، توصیه می‌کنیم این کار را به صورت گروهی و با کمک یک راهنما انجام دهید. احتمال گم کردن مسیر در کویر بسیار زیاد است و مکان‌هایی وجود دارد که حتی جی‌پی‌اس نیز کمکی به شما نخواهد کرد. بهترین پیشنهادی که می‌توانیم برای سفر به کویر داشته باشیم، همراه شدن با تورهای دوروزه کویر ایران است. تورهای کویرنوردی وسیله ایاب و ذهاب، اقامت‌گاه، وعده‌های غذایی، راهنمای حرفه‌ای و بیمه مسافرتی را در اختیارتان قرار داده و سفری راحت و مطمئن را برای شما به ارمغان می‌آورند. در صورتی که تمایل دارید با این تورها همراه شوید، سری به صفحات دیگر سایت بزنید و زمان برگزاری تورها را مورد بررسی قرار دهید. برای آگاهی بیشتر می‎‌توانید با شماره 02175097700 تماس گرفته و با کاشناسان کایت مشورت نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید