فیلبند در پاییز چه شکلی است؟ راهنمای سفر به فیلبند در پاییز
زهرا نیرومند 1399/03/13 12132 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر اهل طبیعت‌گردی باشید، حتما نام روستای رویایی فیلبند را شنیده‌اید. روستایی بر فراز ابرها که تصاویری بسیار زیبا از اقیانوسی از ابر را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. تصویری شگفت‌انگیز که شاید تنها در رویاهای خود آن را دیده باشید. این روستا در ارتفاعات مازندران قرار دارد و از توابع شهرستان بابل محسوب می‌شود. فیلبند یک روستای ییلاقی است که معمولا در فصل‌های گرم سال مورد استقبال قرار می‌گیرد، اما در فصل‌های دیگر نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. در این مقاله به معرفی روستای فیلبند پرداخته و راهنمای سفر به فیلبند در پاییز را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده اطلاعات کامل فیلبند به صفحه "فیلبند" مراجعه کنید و برای دیدن تورهای فیلبند وارد صفحه "تور فیلبند" شوید.


سفر به فیلبند


فیلبند با ارتفاع 2300 متر، یکی از مرتفع‌ترین ییلاقات استان مازندران است که به عنوان بام شرقی مازندران شناخته می‌شود. فیلبند، ییلاق مردم روستای دیواملکشاه و دیواکاقع از دهستان خشرود شهرستان بابل است. مردم این روستا دام‌های خود را در فصل تابستان به فیلبند برده و از چراگاه‌های اطراف و آب‌وهوای مطبوع منطقه برای گذران این فصل استفاده می‌کنند.
روستای فیلبند چندسالی است که به عنوان یک منطقه توریستی مورد استقبال بسیاری از طبیعت‌دوستان قرار دارد و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. جدای از هوای مطبوع این روستا در تابستان، چیزی که باعث محبوبیت فیلبند در بین گردشگران شده است، اقیانوس ابرهای آن است که در روزهای آفتابی همچون فرشی سفید رنگ در زیر پاهای بازدیدکنندگان دیده می‌شود.


سفر به فیلبند


بهترین فصل برای سفر به فیلبند


همان‌طور که در بالا اشاره شد، فیلبند در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا واقع شده و یکی از ییلاقات مازندران محسوب می‌شود. از این رو تابستان‌هایی مطبوع و زمستان‌هایی بسیار سرد دارد. اگر قصد سفر به این روستای زیبا را دارید، بهتر است از اواسط بهار تا اوایل پاییز برای رفتن به آن برنامه‌ریزی کنید. محلی‌های فیلبند نیز از اریبهشت‌ماه بار و بنه خود را بسته و برای فرار از گرما و استفاده از آب و‌هوای مطبوع فیلبند، به سمت این روستا حرکت می‌کنند. حدود 1200 خانوار در روستای فیلبند سکونت دارند که از راه پرورش دام و در چند سال اخیر، از طریق گردشگری درآمدزایی کرده و روزگار خود را می‌گذرانند. مردم فیلبند اوایل پاییز گاو و گوسفندان خود را جمع کرده و به روستای محل زندگی‌شان برمی‌گردند تا از سرمای سخت فیلبند در امان بمانند.
اگر به فیبلند سفر کنید خواهید دید که دمای هوا در طول روز بسیار خوب و مطبوع است، اما در هنگام غروب و شب سرد می‌شود. تا جایی که حتی در فصل تابستان نیز مجبور به روشن کردن بخاری و استفاده از لباس‌های گرم خواهید بود. هرچه به پاییز نزدیک‌تر می‌شویم، سرمای هوا بیشتر شده و تحمل آن، خصوصا برای گردشگران و افرادی که به این هوا عادت ندارند سخت‌تر خواهد شد. در اویل پاییز جاده‌ها برفی شده و امکان عبور و مرور به روستا وجود ندارد یا بسیار سخت است.


بهترین فصل برای سفر به فیلبند


فیلبند در پاییز


اگر قصد سفر به فیلبند در پاییز را دارید باید بدانید که پاییز این روستا بسیار سرد است. زمستان در فیلبند خیلی زود شروع می‌شود. در این زمان تمامی جاده‌ها برفی شده و راه‌های ورود به روستا نیز بسته می‌شود. از این رو، اهالی روستا در اوایل پاییز این مکان را ترک کرده و به خانه‌های خود برمی‌گردند. در واقع روستای فیبلند از اوایل پاییز تا اواسط بهار خالی از سکنه است.
جاده فیلبند، مسیری پرپیچ و خم است که حتی در فصل‌های بهار و تابستان نیز مهارت خاصی در رانندگی می‌طلبد. اگر بخواهید به این جاده برف و یخبندان سرمای پاییز را نیز اضافه کنید، باید حتما تجهیزات لازم را به همراه داشته و با مهارت و دقت کافی رانندگی کنید.
جاده سنگچال به فیلبند یکی از زیباترین بخش‌های سفر به فیلبند است. جاده‌ای سرسبز و زیبا که بخش‌هایی از آن کاملا در مه فرو رفته و تصویری رویایی و زیبا ایجاد می‌کند. این جاده در پاییز با یک باران نرم در کنار برگ‌های هزار رنگ درختان، جلوه‌ای دیگر دارد و چشم‌اندازهایی جذاب و بی‌بدیل را به رخ گردشگران می‌کشد. زمانی که به روستا رسیدید می‌توانید مسیری که طی کرده‌اید را بر فراز تپه‌های فیلبند به نظاره بنشینید. روستای سرسبز سنگچال در بهار و تابستان به روستایی رنگارنگ در پاییز تبدیل می‌شود که درمیان ابرهای سفید، جلوه‌ای خاص دارد. گردشگرانی که در فصل پاییز به این منطقه سفر کرده‌اند، فیلبند را روستای چهارفصل در پاییز نامیده‌اند که می‌توان‌ هم‌زمان همه زیبایی‌های طبیعت را در آن مشاهده کرد.


 فیلبند در پاییز


نکات لازم برای سفر به فیلبند در پاییز

  • حتی اگر در تابستان به فیلبند سفر می‌کنید باید یک سوییشرت گرم یا بارانی به همراه داشته باشید. با توجه به سرد شدن هوا در پاییز، قطعا نیاز شما به لباس گرم بیشتر خواهد بود. بنابراین، این نکته را مدنظر قرار داده و لباس گرم را فراموش نکنید.
  • فیلبند بر روی ارتفاعات قرار دارد و مسیرهای آن شیب‌دار و گاهی اوقات ناهموار است. برای پیاده‌روی در این روستا و استفاده از طبیعت بی‌نظیر آن بهتر است کفش مناسب به همراه داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. برای انتخاب کفش این نکته را مدنظر داشته باشید که اغلب روزهای پاییز در منطقه شمال، هوا بارانی است. پس کفشی را به همراه داشته باشید که در باران خیس نشود و مناسب راه رفتن بر روی گل و لای ایجاد شده در مسیر باشد.
  • فیبلند روستای بسیار زیبایی است که هر طرف آن مناظری شگفت‌انگیز و رویایی را در مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. اگر به عکاسی علاقه‌مندید حتما یک دوربین خوب با خود داشته باشید تا بتوانید نقاشی‌های زیبای خداوند را در آلبوم خاطرات خود ثبت نمایید و از تماشای آن لذت ببرید.
  • در فیبلند هیچ اقامتگاه یا هتلی وجود ندارد. اگر قصد ماندن در این روستا را دارید، می‌توانید از اهالی این روستا خانه اجاره کنید. با توجه به توریستی بودن منطقه کرایه خانه‌های روستا کمی بالاست و ممکن است برایتان گران تمام شود. البته می‌توانید اواسط هفته به فیلبند سفر کنید تا به دلیل کم بودن مسافر هزینه پایین‌تری را برای اقامت بپردازید.


نکات لازم برای سفر به فیلبند در پاییز


در این مقاله روستای زیبا و رویایی فیلبند را به شما دوستان معرفی کردیم و اطلاعاتی در مورد سفر به فیلبند در پاییز، در اختیارتان قرار دادیم. شاید فصل پاییز به دلیل سرد بودن هوا، فصل خوبی برای سفر به این روستا نباشد، اما جاذبه‌های دیدنی و چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن ارزش سردی هوا را دارد. کافیست کمی لباس گرم به همراه داشته باشید تا از پس سرمای منطقه برآیید. برای آشنایی با تورهای فیبلند و کسب اطلاعات در مورد آن، صفحات دیگر سایت را مورد بررسی قرار دهید یا با شماره 02175097700 با کاشناسان کایت در ارتباط باشید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/07/04

    سلام خانه چوبی ون در فیلبند پذیرای مهمانان عزیز میباشد

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید