اقیانوس ابر ایران کجاست؟ بر روی ابرها قدم بگذارید.
حامد مقتدایی 1399/03/01 6382 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر به اقیانوس ابر ایران، در کلام شگفت‌انگیز است، چه برسد به اینکه خودتان بتوانید بر فراز کوهستان‌ها، جنگل‌ها و مناطق ییلاقی نیمه شمالی کشور از نزدیک شاهد یک پدیده تماشایی و خیره‌کننده باشید. برای اینکه بتوانید به چنین تجربه دوست‌داشتنی دست پیدا کنید باید پیش از سفر با اقیانوس‌های ابر ایران آشنا شوید و توضیحاتی مختصر از آن‌ها داشته باشید. در ادامه شما را با 8 مورد از جاهایی که در آن می‌توانید شاهد اقیانوس ابر باشید، آشنا می‌کنیم.


1.ییلاق هلودشت املش


اولین ایستگاه اقیانوس ابر ایران در این مقاله، ییلاق هلودشت املش، دهکده‌ای زیبا بر فراز تپه‌ای بلند و گاه روی ابرها با دشت و دمنی تماشایی و سرسبز است. موقعیتی کاملاً ایده‌آل برای اطراق کردن و لذت بردن از منطقه‌ای جنگلی با چشم‌اندازی طبیعی که همه گردشگران سراسر ایران را سالانه مجذوب خود می‌کند. در این منطقه ییلاقی در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا، می‌توانید شاهد اقیانوس ابر باشید.
از جذابیت‌های ییلاق هلودشت املش، می‌شود به دورنمای شهرهای رودسر، لاهیجان و لنگرود بر فراز کوه‌ها، مزارع چای و درختان فندق و آبشاری تماشایی که بر دل‌ سنگ‌‌های کوهستان سرریز می‌شود و به دریا می‌ریزد، اشاره کرد. آب این آبشار از منطقه ییلاقی تریان سرچشمه گرفته و با عبور از دامنه‌های پرشیب جنگل و پس از سرریز شدن به رودخانه‌ای کوچک به رودخانه لیل می‌ریزد و با گذر از رودخانه شلمان روانه دریا می‌شود.


ییلاق-هلودشت-املش


2. روستای داماش


در دومین گام، به روستای داماش، زمرد سبزرنگ واقع در قلب طبیعت سرسبز و باطراوت گیلان، با پیشینه‌ای کهن و میزبانی از چشمه‌های آب معدنی و گونه‌ای نادر از نوعی گل به نام سوسن چلچراغ می‌رسیم.
آب چشمه‌های روستای داماش، بسیار گوارا بوده و کارخانه آب معدنی داماش نیز در همین روستا قرار دارد. با سفر به این روستا علاوه بر داشتن اقامتی آرامش‌بخش و انرژی‌بخش، می‌توانید برای بلندای ارتفاع این منطقه ییلاقی، خودتان را در میان اقیانوس ابر ببینید. سفر به این سرزمین بکر و تماشایی را در تور اقیانوس ابرگردی‌تان نباید فراموش کنید و بهتر است لحظه لحظه آن را ثبت و ضبط کنید.


روستای-داماش


3. روستای اوپرت


روستای اوپرت، سومین اقیانوس ابر را در منطقه‌ای بین استان سمنان و مازندران، همراه با طبیعتی زیبا و چشم‌نواز در اختیار دارد. دیواره‌ای از کوه با سد مسیر حرکت ابرها، دیواره اوپرت نام گرفته و منطقه‌ای ییلاقی برای مردم محلی و چرای دام‌های‌شان تشکیل داده است.
در روستای اوپرت می‌توان شاهد خانه‌های روستایی، دشت‌های دیدنی، کوه‌های پوشیده از چمن، چشمه‌های جوشان با آب گوارا در مرز بین جنگل و کویر بود. دیواره اوپرت به خاطر ارتفاع زیادی که دارد، دامنه‌ شمالی‌اش پوشیده از گیاهان تازه و دامنه جنوبی‌اش کویری است.


روستای-اوپرت


4. روستای فیلبند


روستای فیلبند، از جادویی‌ترین و رویایی‌ترین روستاهای شمال ایران از توابع شهرستان بابل و دهستان خوشرود می‌باشد. محلی‌های این روستا، فصل تابستان به ییلاق می‌روند و در فصل زمستان به خاطر سوز سرما و بارش برف، آن را ترک می‌کنند.
ارتفاع 2300 متری ییلاق فیلبند، آن را مرتفع‌ترین روستای شرق مازندران ساخته و از جذاب‌ترین ویژگی‌هایش می‌توان به داشتن زیباترین اقیانوس ابر ایران اشاره کرد. گردشگران از سراسر نقاط کشور عزیزمان، سالیانه در فصل‌های بهار و تابستان برای ثبت خیره‌کننده تصاویر به این منطقه سفر می‌کنند.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره روستای سنگچال فیلبند، می‌توانید نگاهی به مقاله «روستای سنگچال فیلبند کجاست؟ آشنایی با سنگچال آمل» بیندازید.


روستای-فیلبند


5. منطقه ییلاقی سوباتان


منطقه ییلاقی سوباتان، از محبوب‌ترین و مشهورترین مناطق ییلاقی شمال کشور است که دیدنی‌هایی همچون آبشار ورزان، آبشار ماهار، چشمه‌های معدنی فراوان، منطقه باستانی غار گنجخانه، موزه مردم‌شناسی عشایر، بازارچه سنتی سوباتان و... را در خود جای داده است. بجز این موارد در این منطقه می‌توان اشیای تاریخی همچون گردنبند، انگشتر، ظروف سفالی، کوزه برنزی دوره هخامنشیان را پیدا کرد.
این منطقه ییلاقی تماشایی در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا از شمال به جنگل‌ها و منطقه حفاظت‌شده لیسار، از غرب به اردبیل و دریاچه نئور و از جنوب به منطقه ییلاقی آسبومار جوکندان محدودشده و از چندین محله دارای چندین روستا همچون
بازار سوباتان، قلعه بین یوردی، کَلَمَر، گزنه هونی و ... تشکیل شده است. وجود منطقه ییلاقی سوباتان در ارتفاع بالا، نزدیکی به دریا و جنگل‌های تالش، موجب شکل‌گیری پدیده معروف اقیانوس ابر می‌شود.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره منطقه ییلاقی سوباتان، می‌توانید نگاهی به مقاله «سوباتان کجاست؟ جدیدترین راهنمای سفر به سوباتان در تالش» بیندازید.


منطقه-ییلاقی-سوباتان


6. روستای جواهردشت


روستای جواهردشت رودسر، روستایی بسیار باصفا واقع در ارتفاعات استان گیلان با خانه‌های سقف‌رنگی، دشت سبز مخملی، زمین‌های زیرکشت سیب‌زمینی و ابرهای سفیدرنگ مواج در شکل اقیانوس ابر، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری در فصل تابستان بدل کرده است.
روستای ییلاقی و بسیار دیدنی جواهردشت، آب و هوای مطبوعی داشته و چشم‌اندازهای تماشایی ابر و دشت‌های سرسبزش با جاده خیره‌کننده جنگل‌های انبوه هیرکانی سفری خاطره‌انگیز برایتان خواهد بود.


روستای-جواهردشت


7. جنگل ابر شاهرود


جنگل ابر شاهرود از محبوب‌ترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری ایران که به خاطر اقیانوس ابر خود، هواداران بسیاری پیدا کرده است. این جنگل، بخشی از قدیمی‌ترین جنگل‌های هیرکانی است و گونه‌های نادر و منحصربه‌فرد از گیاهان و جانوران در مساحت 35 هزار هکتاری‌اش دیده می‌شود.


جنگل-ابر-شاهرود


8. روستای اولسبلنگاه


فرشی از اقیانوس ابر آخرین ایستگاه ما در روستای اولسبلنگاه، دهکده‌ای بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان به ارتفاع 1489 متری از سطح دریا با خانه‌های چوبی، تخته‌ای و سقف‌های رنگی‌رنگی از این مقاله از مجله گردشگری کایت خواهد بود. برای ثبت تصاویری کمتردیده‌شده از طبیعت بکر شمال ایران، این منطقه ییلاقی را به عنوان گزینه آخر به فهرست اقیانوس ابر خود اضافه کنید.
برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره منطقه ییلاقی اولسبلنگاه، می‌توانید نگاهی به مقاله «اولسبلانگاه ماسال کجاست؟ راه‌های رفتن به روستای اولسبلنگاه» بیندازید.


روستای-اولسبلنگاه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از 8 اقیانوس ابر ایران آشنا کردیم. اگر قصد سفر به اقیانوس ابر ایران را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای مرتبط با اقیانوس ابر، همچون تور فیلبند، تور ماسال، تور اولسبلنگاه و... راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید