بهترین بوم گردی در قشم | بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم
علیرضا مشرقی 1399/02/17 5396 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



همانطور که می‌دانید، قشم نام جزیره‌ای بسیار زیبا در دل آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس است که فاصله بسیار کمی تا تنگه هرمز دارد. این جزیره را می‌توان جزیره عجایب ایران دانست و شاهد زیباترین مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری در آن بود. اگر قصد تجربه یک سفر لوکس و رویایی را از نظر تجملات بی مورد دارید، بهتر است به جزیره کیش سفر کنید. اما اگر به تماشای جاذبه‌هایی بکر و دیدنی علاقه‌مند هستید که کمتر کسی آنها را تجربه کرده، حتما باید یک سفر به قشم بروید. هنوز در جزیره قشم خبری از هتل‌های سوپر لوکس پنج ستاره نیست و خوشبختانه آسیب زیادی به بافت سنتی و طبیعی جزیره وارد نشده است. به همین خاطر، کسانی که به قشم سفر می‌کنند، بهتر است حتما بوم گردی در این جزیره را تجربه کنند تا یک خاطره فراموش نشدنی از این سفر به یادگار ببرند. شاید در مورد بوم گردی چیزهایی شنیده باشید، اما در این مقاله قصد داریم تا به صورت اختصاصی، شما را با تجربه بوم گردی در قشم و بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم آشنا کنیم تا بتوانید سفری بسیار منحصر به فرد را تجربه کنید.


بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی در قشم کدام هستند؟


پیش از هر چیز باید کمی بیشتر با اقامتگاه‌های بوم گردی آشنا شوید. شاید چند باری عبارت اقامتگاه بوم گردی به گوش شما خورده باشد، اما آیا واقعا می‌دانید در این اقامتگاه‌ها، چه نوع اقامتی انتظار شما را می‌کشد؟ اقامت بوم‌گردی می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال اقامت در یک اتاق از خانه‌ای روستایی و زندگی در کنار مردم محلی می‌تواند نوعی اقامت بوم گردی باشد که البته بهترین شکل آن هم محسوب می‌شود. اما در عین حال، برخی موسسات دولتی و یا خصوصی، اماکن تاریخی یا اماکن قدیمی را تبدیل به اقامتگاه‌هایی برای مسافران می‌کنند. به این ترتیب، ساخت و سازی صورت نمی‌گیرد و آسیبی به طبیعت وارد نمی‌شود و مکانی برای اقامت گردشگران نیز به وجود خواهد آمد. اما باید توجه داشته باشید که معمولا این اقامتگاه‌ها، دارای حداقل امکانات رفاهی هستند. حتی در برخی مواقع شما از حداقل امکانات رفاهی نیز برخوردار نخواهید بود و به عنوان مثال باید از سرویس بهداشتی و یا حمام عمومی استفاده کنید. در عین حال باید بدانید که قطعا تنها راه و البته بهترین روش برای آشنایی با یک مرز و بوم جدید، اقامت در همین اماکن و نه در هتل‌های لوکس و مجلل است. با این کار هم به اقتصاد مردم منطقه کمک شایان توجهی می‌کنید و هم سبک زندگی آنها را بهتر درک خواهید کرد و برای سالیان سال خاطره‌های زیبایی برای تعریف کردن خواهید داشت.


اقامتگاه بوم گردی ستاره برکه خلف


برکه خلف نام یک روستای بسیار زیبا در جزیره قشم است که بهترین مناظر طبیعی و دیدنی جزیره را در دل خود جای داده است. شاید زمانی که خودتان را به اقامتگاه بوم گردی ستاره برکه خلف برسانید، کمی تعجب کنید و حتی بترسید! زیرا این اقامتگاه در دل کوه و بر فراز تپه‌ای کوچک قرار گرفته است. البته جای نگرانی نیست و در این اقامتگاه می‌توانید یکی از بهترین لحظات سفر خود را تجربه کنید. از نظر امکانات رفاهی باید گفت که در این اقامتگاه، سیستم سرمایشی و گرمایشی به خوبی عمل می‌کند و همچنین یک آشپزخانه مشترک برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است تا بتوانید خودتان غذای باب میل خود را تهیه نمایید. اما مطمئن باشید با اقامت در این اقامتگاه، هیچ چیز جز سکوت جزیره را نخواهید شنید.

برکه-خلف


اقامتگاه بوم گردی نچیدار


در روستای چاهو، اقامتگاهی بسیار زیبا به نام نچیدار وجود دارد که بسیاری از گردشگران آن را به تنور همیشه گرمی که در دل خود جای داده می‌شناسند. این اقامتگاه ظاهری بسیار جالب و زیبا دارد و شما را به یاد خانه‌های سنتی شهرهای حاشیه کویر، همانند یزد می‌اندازد. یک حیاط بزرگ دل باز که با درختان نخل تزئین شده و حجره‌های کوچک و بزرگی که دور تا دور آن را فرا گرفته‌اند. جلوی هر حجره، یک تخت سنتی در حیاط برای مسافران در نظر گرفته شده است تا بتوانند در هوای آزاد بنشینند و صبحانه، نهار و شام خود را میل کنند. درب‌های سنتی، سقف قوسی شکل و دیوارهای کاهگلی، همه اینها اقامتگاه بوم گردی نچیدار را تبدیل به یکی از بهترین تجربه‌های بوم گردی در قشم کرده‌اند.

نچیدار


اقامتگاه بوم گردی فردیس قشم


اقامتگاه بوم گردی فردیس قشم یکی از منحصر به فرد‌ترین تجربه‌های بوم گردی در قشم را برای شما به ارمغان می‌آورد. شاید در نگاه اول با دیدن اتاق‌هایی که این اقامتگاه برای شما در نظر گرفته است، بسیار تعجب کنید. این اقامتگاه که در 55 کیلومتری مرکز جزیره است، اتاقک‌هایی از جنس گل و کاهگل به شکلی عجیب و کاملا سنتی و با رعایت حدود حریم شخصی ساخته است تا مسافران بتوانند چند روزی زندگی سنتی مردم بومی قشم را تجربه کنند. این اقامتگاه در خط ساحلی خلیج همیشه فارس قرار گرفته و در هر ساعت از شبانه روز، از صدای امواج خروشان آب مدهوش خواهید شد اقامتگاه ساحلی فردیس قشم را می‌توان از نظر ساخت، یکی از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم دانست.

فردیس-قشم


اقامتگاه بوم گردی فانوس


اگر دوری و نزدیکی به جاذبه‌های مهم گردشگری جزیره برای شما حائز اهمیت است، باید به روستای سهیلی رفته و در کنار غار نمک، اقامتگاه بوم گردی فانوس را انتخاب کنید. غار نمک و ساحل لاک پشت‌ها، دو جاذبه بسیار مهم قشم هستند که در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارند. به همین خاطر با چند دقیقه پیاده روی، می‌توانید از دیدن لاک پشت‌های جوانی که در ایام خاصی از سال، به دل امواج می‌زنند و زندگی جدید خود را آغاز می‌کنند، لذت ببرید. ظاهر این اقامتگاه بسیار شبیه به خانه‌های سنتی مردم بومی قشم ساخته شده و به شما حس عجیبی را انتقال می‌دهد.

فانوس


اقامتگاه بوم گردی ناخدا امینی


جنگل‌های حرا یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش محسوب می‌شوند که بسیاری از گردشگران تنها به شوق دیدن این جنگل‌ها عازم جزیره قشم می‌شوند. اگر شما نیز علاقه زیادی به بازدید از این جاذبه طبیعی بسیار خاص و منحصر به فرد دارید که تنها در بخش جنوبی کشور وجود دارند، بهتر است ناخدا امینی را برای اقامت خود انتخاب کنید. این اقامتگاه در فاصله بسیار کمی از جنگل‌های حرا قرار دارد و دسترسی از این اقامتگاه به خط ساحلی، بسیار ساده است. از نظر امکانات رفاهی و خدماتی نیز باید بدانید که در این اقامتگاه یک راهنمای باتجربه محلی حضور دارد که شما را برای بازدید کامل از جزیره راهنمایی می‌کند و همچنین می‌توانید انواع غذاهای محلی و سنتی را نیز سفارش دهید.

ناخدا-امینی


اقامتگاه بوم گردی لرد


اقامتگاه بوم گردی لرد یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین اقامتگاه‌های بوم گردی جزیره قشم است که در شهر سوزا قرار دارد. طراحی این اقامتگاه را می‌توان جزء بهترین طراحی‌های جزیره دانست. زیرا کاملا بر اساس معیارهای سنتی و محلی قشم انجام شده و با اقامت در آن حس زندگی در خانه‌های روستایی مردم محلی را خواهید داشت. اگر به تجربه بوم گردی در قشم علاقه‌مند هستید اما بدون امکانات رفاهی، اقامت برای شما بسیار دشوار می‌شود، باید حتما لرد را انتخاب کنید. با وجود آنکه اتاق‌های اقامتگاه لرد تفاوت بسیار زیادی با هتل‌های لوکس دارند و در آنها به جای تخت‌های نرم، لحاف‌های قدیمی و گلیم به کار گرفته شده است، اما این اقامتگاه همانند هتل‌های بزرگ، دارای تنوع مختلفی از اتاق است و همچنین انواع خدمات رفاهی را در اختیار مسافران عزیز خود قرار می‌دهد.


خب همراهان عزیز کایت، نظر شما در مورد تجربه سفر بوم گردی چیست؟ آیا تا به حال تجربه اقامت در هیچ یک از موارد ذکر شده را داشته‌اید؟ اگر اینطور است، در مورد تجربیات خود با ما و سایر همراهان کایت بگویید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید