چطور از قشم به هرمز برویم؟ راحت‌ترین راهِ بازدید از هرمز
زهرا نیرومند 1402/12/20 73991 بازدید 1 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

جزیره‌ی هرمز یکی از زیباترین نقاط ایران است که در چند سال گذشته مورد توجه گردشگران قرار گرفته و به مقصدی جذاب برای سفر تبدیل شده است، خاک هزار رنگ این جزیره، سواحل زیبا، جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی و... همه و همه باعث شده که هرمز به عنوان جزیره‌ای رویایی در ایران شناخته شود. در این مقاله تصمیم داریم شما را با چگونگی سفر با تور قشم به جزیره هرمز آشنا کرده و نکات مربوط به آن را برایتان بگوییم، پس اگر قصد دارید با تور هرمز، به این جزیره‌ی رنگارنگ سفر کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

چگونه می‌توان به جزیره‌ی هرمز رسید؟

از آنجا که جزیره‌ی هرمز فرودگاه ندارد، سفر مستقیم از سایر شهرها به آن ممکن نیست، بنابراین برای رسیدن به هرمز اول باید با هواپیما، وسایل نقلیه‌ی عمومی یا وسیله‌ی شخصی به جزیره‌ی قشم یا بندر عباس رفته، سپس از اسکله‌های این دو شهر به هرمز بروید.

سفر از قشم به هرمز

فاصله‌ی قشم تا جزیره‌ی هرمز از راه آب حدودا 45 دقیقه است، برای اینکه بتوایند از قشم به هرمز برسید باید به اسکله‌ی شهید ذاکریِ قشم رفته با شناورهای دریاییِ موجود در این اسکله، خود را به هرمز برسانید. این شناورها مسافران را از قشم به هرمز یا برعکس می‌رسانند و سفر با آن‌ها مطمئن و جذاب است.

ساعت حرکت شناورهای دریایی از قشم به هرمز

شناورهای موجود در اسکله‌ی شهید ذاکریِ قشم، در تمام روزهای هفته به سمت هرمز سفر می‌کنند، این شناورها در ساعات مشخصی از روز مسافران را از قشم به هرمز برده یا از هرمز به قشم برمی‌گردانند. شناورهای دریایی در ساعت‌های 7، 9، 14 و 15 از قشم به سمت هرمز و در ساعات 8، 10 و 15 از جزیره‌ی هرمز به قشم حرکت می‌کنند.

چگونگی تهیه‌ی بلیط شناورهای دریایی

گفته می‌شود که می‌توان بلیط شناورهای دریایی قشم را به صورت اینترنتی خریداری کرد، این کار از طریق سایت www.qeshmepay.ir امکان پذیر است. اما خرید حضوری همواره بهتر و مطمئن‌تر خواهد بود، برای اینکه بلیط شناورهای قشم را به صورت حضوری تهیه کنید باید شخصا به اسکله‌ی شهید ذاکری بروید.

مراحل خرید بلیط حضوریِ شناورهای دریاییِ قشم و سوار شدن بر آن

برای تهیه‌ی بلیط شناورهای دریایی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا به اسکله‌ی شهید حقانی و سپس به گیت صدور بلیط آن، بروید
  • کارت ملی خود را ارائه کرده و بلیط را خریداری کنید
  • به گیت کنترل بلیط مراجعه کنید
  • پس از کنترل بلیط، سوار شناور شوید
  • بعد از اینکه لیست مسافران تکمیل شد، شناور به سوی جزیره‌ی هرمز حرکت می‌کند

نوعی کارت بلیط اعتباری برای شناورهای دریاییِ قشم وجود دارد که برای افرادی که سفرهای زیادی با شناور انجام می‌دهند، بسیار مناسب است، این کارت‌ها در تمامی بنادر قابل استفاده است.

هزینه‌ی بلیط شناورهای دریاییِ قشم

قیمت بلیط شناورهای دریایی، خیلی بالا نیست و تمام افراد می‌توانند آن را تهیه کنند، البته ممکن است قیمت در برخی زمان‌ها تغییر پیدا کند، به همین دلیل نمی‌توان عدد دقیقی برای قیمت این شناورها اعلام کرد.

شماره‌های تماس ضروری در سفر به هرمز

شماره‌ی تماس اسکله‌ی شهید ذاکریِ قشم: 07635225536

شماره‌ی تماس بندر هرمز: 07635323185

شماره‌ تماس مرکز جستجو و نجات دریایی: 1550

نکات مهمی که هنگام سفر از قشم به هرمز باید رعایت کنید:

هنگامی که می‌خواهید از جزیره‌ی قشم به هرمز بروید باید به نکات زیر توجه کرده و آن‌ها را رعایت کنید:

  • در گذشته قایق‌های موتوری، مسافران را بین قشم و هرمز جابجا می‌کردند، توجه کنید استفاده از این قایق‌ها به خصوص در شرایط بد جوی، بسیار خطرناک است و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود
  • چندان به خرید اینترنتیِ بلیطِ شناور امیدوار نباشید، احتمالا نمی‌توانید بلیط را به صورت اینترنتی بخرید و حتما باید به صورت حضوری به اسکله‌ی ذاکری مراجعه کنید
  • هنگامی که سوار شناور شدید، حتما جلیقه‌ی نجاتی را که به شما می‌دهند به تن کنید، به این ترتیب خطری شما را تهدید نمی‌کند
  • حتما قبل از سفر وضعیت آب و هواییِ منطقه را چک کنید، شناورها در شرایط بد جوی حرکت نمی‌کنند، زیرا کار بسیار خطرناکی است و ممکن است جان مسافران به خطر بیفتد
  • اگر قصد دارید با خودروی شخصی به جزیره‌ی هرمز بروید، باید ابتدا به بندر پل رفته، و از آنجا با استفاده از لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر به سمت جزیره‌ی هرمز حرکت کنید

در این مقاله در مورد چگونگی سفر به هرمز از جزیره‌ی قشم حرف زدیم و شما را با نکات مرتبط با این سفر آشنا کردیم، اگر تمایل دارید از تورهای جزیره‌ی هرمزِ کایت استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از شماره‌ تلفن 02175097700 با کارشناسان کایت تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری را در این باره در اختیار شما قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/12/29

    درود وقت بخیر از اسکله ی پل هیچ بندینگ گرفتی به سمت جزیره هرمز نمی‌رود. لطفاً اطلاع رسانی کنید که بقیه مثل ما اینهمه راه اضافه نیایند.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید