راهنمای وسایل مورد نیاز سفر به کویر | از مرنجاب تا ریگ جن
حامد مقتدایی 1399/01/14 35367 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



اگر قصد سفر به کویر را دارید بهتر است پیش از سفر فهرستی از وسایل و لوازم ضروری موردنیاز سفر به کویر را در کوله‌پشتی‌ یا اتومبیل‌تان آماده کرده و مجهز بار سفر ببندید. در ادامه فهرست وسایل موردنیاز سفر به کویر همراه با توضیحاتی کوتاه در کنارشان برای شما آورده شده است.

برای مشاهده آخرین تورهای کویر گردی ایران، وارد صفحه "تور کویر گردی کایت" شوید.


راهنمای وسایل مورد نیاز سفر به کویر


1. کیف‌های سفری گردنی

کیف‌های سفری گردنی، یکی از بهترین وسایل موردنیاز سفر به کویر بوده و به کمک آن می‌توانید وسایل ارزشمند و قیمتی خود را در طول سفر به کویرهای ایران، امن و منظم نگه دارید. تلفن همراه، کیف پول، نقشه، دسته کلید و هر چیز دیگر که نیاز است را می‌توانید در کیف‌های سفری گردنی، در برابر خطرات سفر به کویر دور گردن‌تان بیندازید و آن‌ها را در امان نگه دارید. بهترین راه جهت امن نگه‌داشتن متعلقات‌شان در طول پیاده‌روی در شن‌های روان، همین کیف‌های سفری گردنی هستند.


کیف‌های-سفری-گردنی


2. پک آب‌رسانی

اگر قصد کویرنوردی دارید و می‌خواهید مسافتی طولانی را در شن‌ها و تپه‌های کویری طی کنید، به همراه داشتن یک بطری آب برایتان ضرورت خواهد داشت. شما می‌توانید از پک‌های آب‌رسانی در طول روزهای داغ و سوزان کویر استفاده کنید و از قدم‌زنی روی رمل‌های کویر با خوشحالی لذت ببرید. پک‌های آب‌رسانی از وسایل ضروری سفر به کویر بسیار کاربردی هستند و می‌توانید آن را به پشت خود بیندازید یا روی کوله‌پشتی‌تان متصل‌شان کنید و هر زمان که تشنه‌تان شد، لوله‌ای که از آن خارج می‌شود را کنار دهان‌تان داشته باشید و از آن طریق آب بنوشید.


3. کیف‌های بسته‌بندی‌ طبقه‌بندی‌شده

از کیف‌های بسته‌بندی طبقه‌بندی‌شده برای منظم نگه‌داشتن وسایل‌تان استفاده کنید و در سفر به کویر، بیش از حد وسیله همراه‌ خودتان نبرید. شما می‌توانید از کیف‌های بسته‌بندی با سایزهای متفاوت برای قرار دادن چیزهای مختلف در آن‌ها استفاده کنید و در هر کدام یکی از وسایل موردنیاز سفر به کویرتان را در آن قرار دهید.

صندل‌های-بندی
4. چادر و وسایل نصب آن

اگر در سفر به کویر قصد دارید به جای اقامت در اقامتگاه‌ها و کمپ‌های مناطق کویری، خودتان کمپ بزنید، به چادر و وسایل نصب آن نیاز پیدا خواهید کرد. پس بسته به نیازتان و تعدد سفرتان و همراهان‌تان در سفر، می‌توانید چادرهای از دو تا دوازده نفره تهیه کنید.


5. پاوربانک

در طول سفر به کویر، به همراه داشتن پاوربانک‌ اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. اگر برنامه دارید که بخواهید از تلفن همراه هوشمندتان برای موسیقی، موقعیت‌یابی، ارتباط با دیگران، ثبت تصاویر و ویدئو و هر کار دیگری استفاده کنید، نباید نسبت به تمام شدن باطری نگرانی به خود راه دهید. همیشه یک پاور بانک همراه‌تان باشد و هرچه ظرفیت آن بیشتر باشد، طبیعتاً بهتر است و تعداد دفعات بیشتری می‌تواند تلفن همراه‌تان را شارژ کند.


6. زیرانداز مسافرتی

اگر قصد سفر به کویر را دارید و می‌خواهید در طول مسیر زیرانداز مسافرتی جایی بیندازید و استراحت کنید باید از کیفیت جنس آن مطمئن باشید تا با خیال راحت بشود روی شن، خاک و گردوغبار از حال و هوای کویری لذت ببرید. بهتر است یک زیرانداز مسافرتی ضدآب و باداوم تهیه کنید.


7. کرم ضدآفتاب

هیچ چیزی مانند لکه‌های قرمز ناشی از آفتاب‌‌سوختگی نمی‌تواند سفر فوق‌العاده شما را خراب کند. به همراه داشتن کرم ضدآفتاب به اندازه به همراه داشتن آب نوشیدنی به عنوان یکی از وسایل ضروری سفر به کویر، وجودش الزامی است. هر چند ساعت یک بار بهتر است از این کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

وسایل-موردنیاز-سفر-به-کویر
8. صندل‌های بندی

صندل‌های بندی، کفش‌هایی هستند که باید در سفر به کویر همراه‌تان باشد. اگر قصد پیاده‌روی و قدم‌زنی در کویر را دارید، بهتر است از صندل‌های بندی و راحت استفاده کنید.


9. آب آشامیدنی

اولین قانون سفر به کویر، به همراه داشتن آب آشامیدنی به میزان بسیار زیاد است. در پیاده‌روی در رمل‌ها و تپه‌های شنی کویر، به شدت به آب آشامیدنی نیاز پیدا خواهید کرد. باید روزانه یک گالن آب بنوشید. بنابراین در سفرهای دسته‌جمعی به کویر بهتر است به اندازه کافی آب همراه‌تان باشد و آن را بین خودتان و همراهان‌تان تقسیم کنید.


10. سردکن‌ها

برای اینکه همه غذاها و نوشیدنی‌های‌تان در طول سفر به کویر سالم و تروتازه بمانند بهتر است که یک سردکن به همراه داشته باشید. داخل آن را می‌توانید با انواع نوشیدنی‌ها و اسنک‌ها پر کنید. چون هیچ چیزی بهتر از یک نوشیدنی خنک در بیابان نمی‌تواند شما را سر حال بیاورد.


11. ‌مچ‌بندهای دورکننده حشرات

در برخی مناطق کویری کشورمان، اگر مراقب نباشید، غذای حشرات می‌شوید! با پوشیدن مچ‌بندهای دورکننده حشرات، خودتان را از شر پشه‌ها، کنه‌ها و ساس‌ها خلاص کنید. تا 300 ساعت می‌توانید با پوشیدن این مچ‌بندها خودتان را از شر این حشرات و موجودات موذی در امان نگه دارید.


12. بیمه‌های مسافرتی

پیش از اقدام به سفر چه از طریق آژانس‌های مسافرتی چه زمانی که خودتان قصد سفر به کویر را دارید، باید حتماً نسبت به دریافت بیمه‌های مسافرتی اقدامات‌ لازم را انجام دهید. در سفر هر اتفاقی ممکن است برایتان بیفتد، پس بهتر است در شرایط اضطراری یک نقشه پشتیبان داشته باشید.


13. دستمال سر

دستمال سر یک ابزار چندمنظوره برای شما در سفر به کویر خواهد بود. یک دستمال سر برای شما می‌تواند به طرقی همچون هدبند، ماسک صورت، پرچم کمپ و... مورد استفاده‌تان قرار گیرد. دستمال سرها را می‌توانید در رنگ‌ها و اندازه‌های متفاوت تهیه کنید.


14. حوله سریع خشک شو

یک حوله مسافرتی میکروفیبر یکی از وسایل ضروری سفر به کویر محسوب می‌شود. از آن می‌شود به عنوان یک حوله مسافرتی جهت خنک نگه‌داشتن‌تان حین پیاده‌روی، یا خشک شدن بعد از کلی عرق ریختن در کویر استفاده کرد. این جنس حوله باید سبک باشد و سریعاً خشک شود.


15. دوش‌های آفتابی

در طول سفر به کویر به دوش نیاز خواهید داشت. یک بسته دوش آفتابی خیلی به کمک‌تان خواهد آمد و بعد از یک پیاده‌روی طولانی زیر آفتاب سوزان خیلی می‌چسبد و استفاده از آن بسیار آسان است. بهتر است یکی از این بسته دوش‌های آفتابی تهیه کنید و در خانه پیش از سفر حتماً نحوه استفاده از آن را بخوانید و خوب یاد بگیرید تا در کویر با مشکل مواجه نشوید.


16. جعبه کمک‌های اولیه

هر زمان که برای مسافرت می‌روید بهتر است جعبه کمک‌های اولیه همراه‌تان باشد و در صورت کم شدن از وسایل داخل آن سعی کنید، سریعاً آن را پر کنید. چه سردرد بگیرید چه جایی از بدن‌تان را زخم کنید، باید آماده استفاده از داروهای لازم باشید. همیشه باید در کوله‌پشتی یا در اتومبیل حضورشان را پیش از سفر چک کنید.


جعبه-کمک‌های-اولیه


سایر وسایل ضروری در سفر به کویر

از سایر وسایل ضروری که باید در سفر به کویر به همراه داشته باشید، می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:
حوله، هدفون، عینک، چراغ قوه دستی، هدلمپ، نوار چسب، دستمال توالت، قطره چشم، دوربین‌های گوپرو، سوخت، باطری‌های قلمی.


در سفر به کویر چه لباس‌های بپوشیم؟

لباس‌هایی را باید در کویر بپوشید که رطوبت را به خود راه ندهند، سریع خشک شوند و مناسب حال و هوای مناطق کویری باشند. کلاه و عینک آفتابی نیز به همراه داشتن‌شان فوق‌العاده خواهد بود. اگر مستعد آفتاب‌سوختگی هستید، بهتر است بدن‌تان را تا جایی که می‌شود بپوشانید. کفش‌های مخصوص پیاده‌روی را همراه با جوراب‌های پشمی مناسب بپوشید. بهتر است دستمال گردن همراه داشته باشید و دور گردن‌تان را در گرمای شدید بپوشانید.


در سفر به کویر چه وسایلی نباید به همراه داشته باشیم؟

1. لباس‌های جین – لباس‌های جین نپوشید و خودتان را در شرایط بدنی تنگ و ناراحت در مناطق کویری قرار ندهید. لباس‌های جین و پیاده‌روی میانه خوبی با هم ندارند.
2. جواهرات و لباس‌های گران‌قیمت – هیچ نیازی نیست در سفر به مناطق کویری بهترین لباس‌های خود را بپوشید و از جواهرات گران‌قیمت‌تان استفاده کنید.


در-سفر-به-کویر-چه-وسایلی-نباید-به-همراه-داشته-باشیم؟


3. لوازم الکترونیکی غیرضروری – قطعاً در سفر به کویر نیازی به لپ‌تاپ، آی‌پاد و آی‌پد نخواهید داشت و به همراه داشتن تلفن همراه‌تان در کنار یک پاوربانک برای‌تان کفایت می‌کند.
4. لوازم ارزشمند – اگر در زمان اوج مسافرت‌های کویری به یکی از کویرهای پرطرفدار و محبوب ایران رفته باشید، باید مراقب دزدها و سارقین باشید، در غیر این صورت نیازی نیست. بااین‌حال، چیزهای بسیار ارزشمند را نباید به همراه داشته باشید.
5. لازم نیست همه وسایل آشپزخانه‌تان را برای سفر به کویر، به همراه داشته باشید.


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر مرنجاب


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر مرنجاب که باید به همراه‌تان باشد به شرح زیر است:
آتش‌زنه، حشره‌کش، داروهای عمومی، دمپایی و صندل، دوربین، دوربین شکاری، زیرانداز، عینک آفتابی، قطب نما، هدلامپ، نقشه یا GPS، کیسه خواب، گوپرو، کلاه آفتابگیر، کفش پیاده روی، کفش اضافه، کرم دافع حشرات، کیسه زباله، کبریت یا فندک، وعده های غذایی، پاور بانک، لباس گرم، لباس نخی و خنک، سوخت، لباس اضافه، میان وعده، پول نقد، چادر مسافرتی، کارت شناسایی، کرم ضد آفتاب، کمک‌های اولیه، کوله پشتی.


وسایل-موردنیاز-برای-سفر-به-کویر-مرنجاب


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر ورزنه


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر ورزنه که باید به همراه‌تان باشد به شرح زیر است:
آب آشامیدنی، داروهای عمومی، عینک آفتابی، لباس نخی و خنک، پاور بانک، پتو و لوازم خواب، کیسه خواب، گوپرو، دوربین شکاری، دوربین، چادر مسافرتی، کرم ضد آفتاب، کرم دافع حشرات، نقشه یا GPS، کارت شناسایی، تلفن همراه، کوله پشتی، کمک های اولیه، شارژر موبایل.


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر مصر


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر مصر که باید به همراه‌تان باشد به شرح زیر است:
آب آشامیدنی، سوخت، لباس گرم، لباس نخی و خنک، عینک آفتابی، شارژر موبایل، میان وعده، نقشه یا GPS، وعده های غذایی، پاور بانک، کارت شناسایی، پول نقد، کرم ضد آفتاب، کفش پیاده روی، کیسه زباله، کوله پشتی، کمک‌های اولیه، دمپایی و صندل، دفترچه بیمه، داروهای عمومی، دوربین.


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر کاراکال


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر کاراکال که باید به همراه‌تان باشد به شرح زیر است:
تلفن همراه، داروهای عمومی، دفترچه بیمه، لباس اضافه، عینک آفتابی، شارژر موبایل، دمپایی و صندل، پاور بانک، وعده‌های غذایی، میان وعده، لباس گرم، لباس نخی و خنک، کفش اضافه، کرم ضد آفتاب، کارت شناسایی، کلاه آفتابگیر، کلاه گرم، کوله پشتی، کیسه زباله.


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر ریگ جن


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر ریگ جن که باید به همراه‌تان باشد به شرح زیر است:
آب آشامیدنی، جعبه ابزار، سوخت، دفترچه بیمه، داروهای عمومی، عینک آفتابی، نقشه یا GPS، لباس اضافه، لباس گرم، وعده‌های غذایی، پاور بانک، چراغ قوه، کارت شناسایی، کبریت یا فندک، کلاه آفتابگیر، کفش پیاده‌روی، کفش اضافه، کرم ضد آفتاب، کمک‌های اولیه، کوله پشتی، کیسه زباله، پتو و لوازم خواب، چادر مسافرتی، دوربین، لباس نخی و خنک، کیسه خواب، آتش‌زنه، قطب نما، هیزم و ذغال، کفش اضافه، دوربین شکاری، کلاه گرم، کرم دافع حشرات، میان وعده، گوپرو، حشره کش، دمپایی و صندل، بادگیر، وسایل بازی، دستکش، هدلامپ، حوله.


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر کلوت شهداد


وسایل موردنیاز برای سفر به کویر کلوت شهداد که باید به همراه‌تان باشد به شرح زیر است:


آب آشامیدنی، داروهای عمومی، میان وعده، لباس گرم، کلاه آفتابگیر، کفش پیاده‌روی، پاور بانک، کیسه زباله، کوله پشتی
کمک‌های اولیه، لباس نخی و خنک، کارت شناسایی، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، دمپایی و صندل، وعده‌های غذایی، کفش اضافه، لباس اضافه، زیرانداز، چادر مسافرتی، کیسه خواب، پتو و لوازم خواب.


وسایل-موردنیاز-برای-سفر-به-کویر-کلوت-شهداد


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی در ارتباط با انواع وسایل موردنیاز سفر به کویر و توضیحاتی در ارتباط با آن‌ها در کنار معرفی لوازم ضروری مناسب کویرهای ایران آشنا کردیم. اگر قصد سفر به کویر را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تورهای کویر راهنمایی کنند.

تورهای مرتبط کویر:

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید