فاصله تهران تا کویر مرنجاب | آدرس + نقشه + نحوه دسترسی
شراره رحیمی 1399/08/13 19991 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



بدون شک استان اصفهان یکی از مقاصد برتر و محبوب گردشگری ایران می‌باشد که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی فراوان، چشم‌اندازهای تاریخی، رستوران‌های شیک و مدرن، هتل‌های لوکس و مجلل، مراکز خرید بسیار زیبا، روستاهای دل‌انگیز و... سالانه مسافران و گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سوی خود می‌کشاند تا با زیبایی‌های بی‌پایان خود لحظات خاطره‌انگیز و دلپذیری را در کنار همسفرانشان برایشان به ارمغان ‌آورد. از جاذبه‌های طبیعی پرطرفدار این استان زیبا می‌توان به کویر مرنجاب اشاره کرد که در میان گردشگران و علاقمندان به طبیعت از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. به جرات می‌توان گفت کویر مرنجاب یکی از بهترین نقاط کویری ایران می‌باشد که به دلیل موقعیت بکر و منحصر به فرد خود شما را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز فرا می‌خواند. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا فاصله تهران تا کویر مرنجاب و نحوه دسترسی به این کویر بکر و زیبا را مورد بررسی قرار دهیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای کویر مصر وارد صفحه "تور کویر مرنجاب" شوید.

معرفی کویر مرنجاب

همان‌طور که می‌دانید گشت و گذار در طبیعت فقط به مناطق سرسبز و پرآب و علف محدود نمی‌شود بلکه مناطق بیابانی و کویری نیز در بین گردشگران محبوبیت فراوانی را از آن خود کرده‌اند. کویر مرنجاب نیز یکی از حیرت‌انگیزترین آفریده‌های خداوند می‌باشد که در زیبایی طبیعت سهم بالایی را به خود اختصاص داده است. از اصلی‌ترین جاذبه‌های کویر مرنجاب می‌توان به تپه‌های شنی اشاره کرد که جلوه بسیار زیبایی را پدید آورده‌اند و چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کنند. قدم زدن بر روی رمل‌ها، شب نشینی دور آتش، رصد ستارگان، تماشای طلوع و غروب دل‌انگیز، شتر سواری، موتور سواری، آفرود کردن و... از دیگر جاذبه‌های کویر مرنجاب می‌باشد که شما می‌توانید در سفر به این کویر زیبا از تمامی آن‌ها بهره گیرید و تجربه‌ای متفاوت از سایر سفرهایتان به طبیعت برای خود رقم بزنید. به علاوه هنگام سفر به کویر چشم‌نواز مرنجاب می‌توانید از سایر جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبای این منطقه نظیر دریاچه نمک، جزیره سرگردان، چاه تاریخی دستکن، قلعه و کاروانسرای صفوی نیز بازدید به عمل آورید و نهایت لذت را ببرید.

معرفی کویر مرنجاب

کویر مرنجاب کجاست؟

کویر مرنجاب در استان اصفهان در شهرستان آران و بیدگل واقع شده است که از سمت شمال به دریاچه نمک شهرستان آران و بیدگل، از سمت جنوب به شهرستان آران و بیدگل از توابع کاشان، از سمت شرق به پارک ملی خبر و کویر بند ریگ و از سمت غرب به دریاچه نمک حوض مره و حوض سلطان و کویر مسیله منتهی می‌شود. به علاوه این کویر که در زمان صفویان در مسیر جاده ابریشم واقع شده بود، هم‌اکنون در فاصله 720 کیلومتری از اصفهان، 62 کیلومتری کاشان و 53 کیلومتری آران و بیدگل قرار گرفته است و از مسیر دسترسی بسیار راحتی برخوردار می‌‌باشد.

فاصله تهران تا کویر مرنجاب

فاصله کویر مرنجاب از مرکز کلان شهر تهران تقریبا حدود 300 کیلومتر می‌باشد که بدون در نظر گرفتن ترافیک شهری و جاده‌ای تقریبا حدود 5 ساعت در مسیر خواهید بود. اگر در فصل زمستان قصد بازدید از این کویر زیبا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده مفید از زمان در صبح خیلی زود مثلا ساعت 5 صبح از تهران حرکت کنید تا حدود ساعت 10 الی 11 صبح به کویر زیبای مرنجاب برسید. لازم است بدانید که استفاده کامل از تمامی مناظر و جاذبه‌های بی‌نظیر این کویر دل‌انگیز حداقل به 3 ساعت زمان احتیاج دارد که با در نظر گرفتن زمان صبحانه و ناهار ساعت 4 الی 5 عصر برنامه بازدید از کویر به اتمام خواهد رسید و در این صورت شما می‌توانید ساعت 10 شب در تهران باشید. بدون شک سفر یک روزه شما به کویر شگفت‌انگیز مرنجاب بسیار لذت‌بخش و پر از خاطره‌های زیبا خواهد بود.

فاصله تهران تا کویر مرنجاب

نحوه دسترسی به کویر مرنجاب

اگر قصد دارید که از کلان شهر تهران به سمت کویر مرنجاب حرکت کنید، لازم است ابتدا از طریق یکی از خروجی‌های این شهر وارد آزادراه تهران- قم شوید و پس از گذر از عوارضی تهران-قم تقریبا 148 کیلومتر را تا رسیدن به عوارضی ورودی قم طی کنید. بعد از آن باید وارد آزادراه قم-کاشان شوید که در این مسیر پس از طی یک مسافت 236 کیلومتری یعنی قبل از اینکه به کاشان برسید، تابلویی از مجتمع خدمات رفاهی قائم را مشاهده خواهید کرد که باید وارد ورودی این مجتمع شوید و از زیرگذری که پس از این مجتمع واقع شده است، عبور کنید و مسیر خود را به سمت چپ تغییر دهید. توجه داشته باشید که در ابتدای این فرعی هیچ تابلوی راهنمایی که نشان‌دهنده مسیر کاشان باشد، وجود ندارد. در این مسیر اولین تقاطع را به سمت راست بپیچید تا به بلوار قطب راوندی برسید. این بلوار را تا رسیدن به میدان ولیعصر ادامه دهید و پس از گذر از میدان مجددا مسیر خود را در همین راستا در پیش گیرید تا به میدان منتظری برسید.

در بخش شمال شرقی میدان منتظری خیابانی به نام خیابان کارگر را مشاهده خواهید کرد که به منظور دسترسی به شهرستان آران و بیدگل باید وارد این جاده شوید. این جاده را ادامه دهید تا به میدان آزادگان شهرستان زیبای آران و بیدگل برسید. پس از رسیدن به میدان باید به بلوار آیت‌الله عاملی که در سمت شمال قرار دارد، وارد شوید تا به میدان سپاه برسید. بعد از آن وارد خیابان زینبیه شوید تا بتوانید خودتان را به میدان امام حسین برسانید. سپس باید مسیر خود را در همین راستا ادامه دهید تا از خیابان محمد هلال عبور کنید و میدان را به سمت چپ دور بزنید و در نهایت وارد خیابان عباس آباد شوید. در انتهای خیابان عباس آباد وارد بلوار ارتش خواهید شد که پس از عبور از پادگان ارتش و جاده کارخانه فولاد، جاده آسفالته به پایان خواهد رسید. در راستای مسیری که در آن قرار دارید باید وارد جاده خاکی شوید تا مستقیما به کویر زیبای مرنجاب برسید.

نحوه دسترسی به کویر مرنجاب از تهران

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما نحوه دسترسی به کویر مرنجاب از تهران را به طور کامل برایتان شرح دادیم. همان‌طور که مطالعه کردید کویر مرنجاب شگفتی‌های بسیاری را در خود جای داده است که بدون شک سفر به آن برای هر گردشگری بسیار لذت‌بخش و دل‌انگیز خواهد بود. توصیه می‌کنیم که حتما قبل از سفر به این کویر زیبا مقاله‌های مربوط به کویر مرنجاب را از مجله گردشگری کایت مطالعه کنید تا اطلاعات لازم را از این کویر خارق‌العاده به دست آورید و سفری بی‌نقص و به یادماندنی‌ای را تجربه کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید