اقامت ارمنستان | راهنمای دریافت اقامت ارمنستان برای ایرانیان
علیرضا مشرقی 1398/01/02 1883 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



ارمنستان نام کشوری نسبتا کوچک است که در همسایگی ایران قرار دارد و تا سال 1990 میلادی، جزئی از اتحاد جماهیر شوری بوده و تنها حدود 30 سال از استقلال آن می‌گذرد. این کشور جزء کوچک‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود و کمتر از سه میلیون نفر جمعیت دارد. اما با این وجود، هیچ نوع تحریم اقتصادی شامل حال ارمنستان نمی‌شود و تمامی کشورهای دنیا، ارمنستان را به رسمیت می‌شناسند. از این رو، بسیاری از ایرانیان، به دنبال کسب اقامت ارمنستان هستند. این کشور برای ورود ایرانیان نیاز به ویزا ندارد و به همین خاطر شرایط دریافت اقامت این کشور نسبت به کشورهای دیگر ساده‌تر خواهد بود. با کسب اقامت ارمنستان، می‌توانید آینده‌ای روشن را برای خود رقم بزنید و برای دریافت پاسپورت شینگن یا مهاجرت به کشورهای دیگر اقدام کنید. پاسپورت ارمنستان ارزشی بیشتر از پاسپورت ایران دارد و همچنین شما می‌توانید در این کشور از طریق حق شهروندی خود، حساب بانکی بین المللی، شرکت‌های بین المللی، سیم کارت‌های جهانی و کارت‌های بانکی معتبر جهانی همانند ویزا کارت داشته باشید. به همین خاطر بسیاری از مردم ایران ترجیح می‌دهند که به هر طریق، پاسپورت ارمنستان را به دست بیاورند تا بتوانند معاملات سطح جهانی داشته باشند. البته با وجود جمعیت محدود ارمنستان، قطعا کسب و کار در این کشور رونق زیادی ندارد. اما می‌توان از ارمنستان به عنوان یک پل به سوی آینده‌ای روشن استفاده کرد. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم تا شما را با راهنمای دریافت اقامت ارمنستان آشنا کنیم. پس با ما همراه شوید تا شرایط دریافت اقامت ارمنستان را بدانید.

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید به ارمنستان سفر کنید، آفرهای ویژه تورهای ارمنستان را در صفحه "تور لحظه آخری ایروان" مشاهده بفرمایید.


شرایط درخواست اقامت دائم ارمنستان چیست؟


باید بدانید که هر فردی با هر شرایطی قادر به درخواست اقامت دائم ارمنستان نیست و باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • آشنایی کامل با قانون اساسی جمهوری ارمنستان
  • حداقل سه سال سابقه زندگی و اقامت قانونی در کشور ارمنستان
  • آشنایی کامل با زبان ارمنی


این شرایط را می‌توان شرایط اولیه و اصلی برای درخواست دریافت اقامت ارمنستان دانست. اما در عین حال کسانی که شرایط زیر را داشته باشند، می‌توانند اقامت ارمنستان را به سادگی دریافت نمایند:

  • تمامی ایرانیان ارمنی تبار که حداقل سابقه سه ماه اقامت در ارمنستان را داشته باشند. با درخواست این دسته از عزیزان، به احتمال خیلی زیاد موافقت می‌شود.
  • کسانی که همسر آنها شهروند کشور ارمنستان باشد و حداقل دو سال از ازدواج آنها گذشته باشد، می‌توانند برای دریافت اقامت ارمنستان اقدام کنند.
  • کسانی که فرزند آنها شهروند ارمنستان باشد نیز در اولویت دریافت شهروندی قرار دارند. البته باید حداقل سه سال از 18 سالگی فرزند آنها گذشته باشد و همچنین پاسپورت او، یک پاسپورت دائمی ارمنستان باشد.
  • شخصی که پدر و مادر او ارمنی باشند نیز به احتمال زیاد می‌تواند اقامت ارمنستان را دریافت کند.

شرایط-درخواست-اقامت-دائم-ارمنستان-چیست؟


شرایط دریافت اقامت از طریق تحصیل، ثبت شرکت و خرید ملک


شما از سه طریق تحصیل، ثبت شرکت و خرید ملک نیز می‌توانید اقامت ارمنستان را به دست آورید. در ادامه شرایط هر یک را به شما نشان خواهیم داد.


شرایط تحصیل در ارمنستان


در ارمنستان دانشگاه‌های بین المللی که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، وجود دارد که مدرک معتبری را نیز به دانش آموختگان خود ارائه می‌دهند. مدرک اخذ شده از دانشگاه‌های ارمنستان، به مراتب از دانشگاه‌های معمولی ایران بهتر است و می‌تواند آینده روشن‌تری را برای فرزند شما تضمین کند. همچنین هزینه زندگی و تحصیل در ارمنستان نسبت به سایر کشورهای همسایه کمتر است و همین موضوع، شرایط مناسبی را برای زندگی فراهم می‌کند. فاصله کم ارمنستان تا ایران باعث می‌شود تا ارتباط بین دانشجویان و خانواده آنها اصلا دشوار نباشد و به علاوه اینکه نه خود دانشجو و نه خانواده ایرانی او برای رفت و آمد به ارمنستان نیازی به دریافت ویزا ندارند. فرهنگ مردم ارمنستان و ایران نیز بسیار شبیه به هم است و همین مساله باعث زندگی راحت دانشجویان می‌شود. هزینه تحصیل در ارمنستان بین دو تا چهار هزار دلار در سال بر اساس رشته تحصیلی متغیر است و فردی که با درخواست او در دانشگاه‌های ارمنستان موافقت شده باشد، می‌تواند به راحتی برای دریافت اقامت موقت اقدام کند. پس از اتمام تحصیل، برای گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی و حتی کار در ارمنستان، می‌توان اقدام کرد تا نهایتا به اقامت دائم ارمنستان دست یافت. همچنین از این طریق والدین دانشجو نیز می‌توانند حین مدت تحصیل او، اقامت موقت ارمنستان را کسب کنند.

شرایط-تحصیل-در-ارمنستان


شرایط ثبت شرکت در ارمنستان


یکی از کوتاه‌ترین و ساده‌ترین روش‌های کسب اقامت دائم در ارمنستان، ثبت شرکت است. شما می‌توانید در کمتر از 45 روز کاری، شرکت خود را در ارمنستان ثبت کنید و اقامت موقت یک ساله این کشور را به دست آورید. همچنین شما می‌توانید این اقامت را بین سه تا پنج سال تمدید کنید و در این حین با بهبود زبان ارمنی و داشتن سابقه درخشان در مدت اقامت موقت، پاسپورت ارمنستان را به دست آورید. جالب است بدانید که تمام مراحل ثبت شرکت شما در ارمنستان طی 48 ساعت انجام می‌شود و پس از آن شما می‌توانید برای دریافت اقامت این کشور اقدام نمایید. با ثبت شرکت در ارمنستان، شما قادر خواهید بود تا معاملات خود را در سطح بین المللی انجام دهید و به این طریق کسب و کار شما رونق بیشتری پیدا خواهد کرد. البته کسانی مجاز به دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت هستند که بتوانند مدارک رسمی شرکت خود را ارائه دهند، تمامی مدارک خود را به زبان ارمنی و روسی ترجمه کنند، گواهی پزشکی داشته باشند و مبالغ 2560 دلار برای اداره پلیس و 20 دلار برای آزمایشات پزشکی پرداخت کنند.

شرایط-ثبت-شرکت-در-ارمنستان


خرید ملک در ارمنستان


خرید ملک در ارمنستان نوعی سرمایه گذاری در این کشور محسوب می‌شود و ارمنستان نیز برای جذب سرمایه گذاران خارجی، به آنها اقامت موقت و نهایتا اقامت دائم اعطا می‌کند. بر اساس آخرین نوسانات ارزی، قیمت هر متر مربع خانه شخصی در ارمنستان، 188 دلار است. این یعنی شما می‌توانید یک خانه 100 متری را به قیمت حدودی 18 هزار دلار خریداری کنید و بدون فوت وقت برای دریافت اقامت موقت خود، اقدام نمایید. این ویزا بین سه تا پنج سال قابل تمدید است و پس از آن در صورتی که سوء رفتار نداشته باشید و حداقل سه سال در این کشور اقامت مستمر نمایید، می‌توانید اقامت دائم ارمنستان را به سادگی برای خود و خانواده‌تان به دست آورید.

خرید-ملک-در-ارمنستان


خب همراهان عزیز، امیدواریم که در تمامی مراحل دریافت اقامت ارمنستان موفق باشید. اگر در زمینه دریافت اقامت ارمنستان هر گونه سوالی برای شما به وجود آمده، می‌توانید آن را از ما بپرسید! فراموش نکنید که ما بی صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید