بهترین زمان سفر به ایروان | کدام فصل به ارمنستان برویم؟
حامد مقتدایی 1398/12/24 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


اگر قصد سفر به ایروان ارمنستان را دارید و می‌خواهید در یکی از بهترین ماه‌ها و شاید ارزان‌ترین ماه‌های سال به سراغ این شهر زیبا و تماشایی در نزدیکی ایران بروید، با ما همراه شوید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به مطلع شدن از قیمت تورها و هزینه سفر به ایروان، صفحه "قیمت تور ایروان" را مشاهده بفرمایید.


دمای هوا در ایروان


دما در ایروان تا حد زیادی دچار تغییر و تحولات می‌شود. با در نظر گرفتن رطوبت، دمای ایروان در نیمی از سال سرد و خنک بوده و در باقی ایام سال، دمایی مناسب با احتمال بارش پایین دارد.
ایروان در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری در سطح جهان–برای داشتن یک آب‌وهوای مطلوب، در صدک چهل‌ام جهان جای گرفته است- آب‌وهوایی معتدل دارد.


سفر-به-ایروان


اگر به دنبال گرم‌ترین ایام سال برای سفر به تور ایروان هستید، گرم‌ترین ماه‌های سال کشور ارمنستان، جولای، آگوست، و ژوئن (از اواسط خرداد تا اواسط مرداد) هستند.
گرم‌ترین زمان سال را هم می‌توان آخرین روزهای ماه جولای دانست که دمای هوا به 35.1 درجه سانتی‌گراد در روز و 20.1 درجه سانتی‌گراد در شب می‌رسد.


دمای هوای ایروان دقیقاً چقدر است؟


در شکل زیر، دمای هوای ایروان برای ماه‌های مختلف سال بر حسب درجه سانتی‌گراد نمایش داده شده است، که در آن نقاط آبی نمایانگر پایین‌ترین درجه، نقاط سبز نمایانگر میانگین درجه هوا و نقاط نارنجی نمایانگر بالاترین درجه هوای ایروان هستند:


دمای-هوای-ایروان


در جدول زیر می‌توانید مقادر دقیق آب‌وهوای ایروان را برحسب دمای هوا شاهد باشید:

 

میانگین بالاترین درجه
(برحسب سانتی‌گراد)
میانگین پایین‌ترین درجه
(برحسب سانتی‌گراد)
ماه
18.6-ژانویه
6.24.9-فوریه
13.80.8مارس
19.66.4آوریل
24.811می
31.115.2ژوئن
34.219.3جولای
33.818.7آگوست
29.313.9سپتامبر
21.27.3اکتبر
12.70.3نوامبر
4.54.8-دسامبر




بارش (باران یا برف) در ایروان


اگر به دنبال آب‌وهوای خشک می‌گردید، ماه‌های همراه با کمترین احتمال بارش در ایروان، جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد)، سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر)، و آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) هستند.
پایین‌ترین احتمال بارش باران یا برف حوالی اواسط ژانویه (ابتدای بهمن ماه) است. اما در اواسط مارس (ابتدای فروردین ماه)، 3 روز در هفته در ایروان بارش (باران یا برف) وجود دارد.


رطوبت و وزش باد


ایروان ماه‌های مرطوب و همچنین ماه‌های خشک متعددی دارد. آگوست ماهی با کمترین سطح رطوبت (28.5 درصد رطوبت نسبی) و ژانویه ماهی است با بالاترین سطح رطوبت (71.7 درصد).
وزش باد در ایروان معمولاً بسیار آرام است. ماه‌های پروزش باد، جولای، آگوست و ژوئن هستند. سرعت میانگین باد در ماه جولای حدوداً 11.5 کیلومتر بر ساعت می‌باشد و یک سبک‌ باد در نظر گرفته می‌شود. روزهای دارای پرسرعت‌ترین وزش باد، اواسط جولای است که سرعت باد در آن زمان به 35 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بادی معتدل به شمار می‌رود.


شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین‌ ما‌ه‌ها در سفر به ایروان


شلوغ‌ترین ماه برای گردشگری در ایروانِ ارمنستان، جولای (اواسط تیر تا مرداد) و سپس مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) و آوریل (اواسط فروردین تا اردیبهشت) است. در طول این ماه‌ها، هزینه هتل‌ها و پروازها به شدت بالاست و باید همه‌شان را از قبل رزرو کنید.
در ژانویه هیچ گردشگری پا به ایروان نمی‌گذارد. آن دسته افرادی که بخواهند این ماه (اواسط دی تا بهمن) را برای سفر به ایروان انتخاب کنند، با کمترین سطح از هزینه‌ها روبرو می‌شوند.


سطح علاقمندی گردشگران به سفر به ایروان


گراف گردشگری بر مبنای جستجوهای گوگل برای خدمات مورداستفاده‌قرارگرفته از توریست‌ها نسبت به سایر روزهای سال تعیین می‌شود. داده‌های گردشگری ایروان بسیار قابل اطمینان هستند. و در شکل زیر اطلاعات محاسبه‌شده را براساس نقطه اوج جستجو، مشاهده می‌کنید. برای مثال عدد 30.4 در ژانویه در برابر جولای (پربازدیدترین ماه سال از ایروان) صدردصدی عنوان شده است.
در زیر شکل بیشترین سطح جستجوی گردشگران به ایروان را شاهد هستید:


جستجوی-گردشگران-برای-سفر-به-ایروان


تجربه فصلی از سفر به ایروان


در ادامه تجربه فصلی از سفر به ایروان به تفکیک فصل برایتان آورده شده است:


فصل بهار


رطوبت و دمای هوا این فصل در کنار هم، معمولی و مناسب هستند. بالاترین سطح دما در سه ماهه این فصل بین 28.8 درجه سانتی‌گراد تا 10.4 درجه سانتی‌گراد متغیر است. 2 الی 6 روز در ماه بارش باران صورت می‌گیرد. این فصل، دومین فصل شلوغ سفر به ارمنستان محسوب می‌شود.


فصل تابستان


ماه‌های میانی‌تر، آب‌وهوای بهتری با دمای نسبتاً گرم دارند. این ماه‌ها، کمترین سطح از بارش، بین هیچ تا 3 روز در ماه باران را به خود می‌بینند. این فصل، از شلوغ‌ترین فصل‌های سال برای سفر به ایروان محسوب می‌شود.


فصل پاییز


روزهای پاییز از 32.3 درجه سانتی‌گراد تا 9.3 درجه سانتی‌گراد، دمای هوا متغیر است و بارش برف یا باران در آن بین هیچ تا 7 روز در ماه متفاوت خواهد بود. گردشگری به خاطر آب‌وهوا در این ماه‌ها خیلی سطحش بالا نبوده و هتل‌ها هزینه کمتری دارند.


فصل زمستان


در این موقع از سال، آب‌وهوای ایروان بسیار سرد است و دمای هوا در این ماه‌های سال بین 10.4 درجه سانتی‌گراد و 1.3- درجه سانتی‌گراد خواهد بود. به طور میانگین، 2 یا 3 روز در ماه بارش باران یا برف را در ایروان در کنار کمترین هزینه‌ها شاهد خواهید بود.


سفر-به-ایروان


در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با نکات جذاب و خواندنی از آب‌وهوای ایروان، از دما و بارش باران و برف تا بهترین زمان برای سفر به این شهر آشنا کردیم. اگر قصد سفر به ایروان را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور ایروان راهنمایی کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید