جاذبه‌های گردشگری سنگاپور| 10 جاذبه برتر سنگاپور
علیرضا مشرقی 1398/12/15 3385 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سنگاپور یکی از کشورهای بسیار کوچک جنوب شرق آسیا است که در مدت کوتاهی توانسته پیشرفت چشم‌گیری را تجربه کند. این کشور در حال حاضر جزء کشورهای پیشرفته محسوب می‌شود و جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری دارد. باید بدانید که در حال حاضر صدها جاذبه گردشگری مختلف در سنگاپور وجود دارند که هر کدام به قدر خود زیبا، تماشایی و دیدنی هستند. اما در این میان، قصد داریم تا شما را با 10 جاذبه گردشگری برتر سنگاپور آشنا کنیم. حال باید تصور کنید که با وجود صدها جاذبه گردشگری بی‌نظیر، انتخاب این 10 مورد چقدر می‌تواند سخت باشد. با وجود اینکه سنگاپور، شهر بسیار کوچکی است، اما برای بازدید از تمام جاذبه‌های گردشگری آن، قطعا زمان کم خواهید آورد. پس با کایت همراه شوید تا 10 جاذبه گردشگری برتر تور سنگاپور را بشناسید و پیش از هر چیز، ابتدا آنها را بازدید کنید.


معرفی 10 جاذبه گردشگری برتر سنگاپور


همانطور که اشاره کردیم، در این مقاله قصد داریم تا شما را با 10 جاذبه گردشگری برتر سنگاپور آشنا کنیم. باید بدانید که این 10 مورد بر اساس انتخاب گردشگران جهانی انتخاب شده‌اند و بر طبق آمار رسمی، جزء برترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. پس می‌توانید با خیال آسوده از این جاذبه‌ها دیدن فرمایید، زیرا اکثر سلیقه‌ها در دنیا به آن رای مثبت داده‌اند!


10. موزه خانه بابا


موزه خانه بابا دهمین مورد از 10 جاذبه گردشگری برتر سنگاپور محسوب می‌شود. این جاذبه گردشگری یک موزه خصوصی است که به یک خانواده ثروتمند سنگاپوری تعلق دارد. قدمت این موزه به سال 1920 باز می‌گردد و در آن از آثار پراناکان نگه‌داری می‌شود. حال و هوای داخل این موزه بسیار دیدنی است و شما را به یاد خانه‌های قدیمی و سنتی ایرانی نیز می‌اندازد. در حقیقت می‌توان گفت که این موزه به نوعی برای تمامی ساکنین آسیای شرقی بسیار عجیب و مثال زدنی است. به علاوه اینکه تورهای رایگان برای بازدید از این موزه برگزار می‌شوند و لازم نیست که هیچ هزینه‌ای برای بازدید خود پرداخت کنید. همچنین باید اشاره کنیم که موزه خانه بابا در نزدیکی محله چینی‌ها واقع شده و می‌توانید پس از بازدید خود، به سراغ تماشای محله چینی‌ها نیز بروید.

موزه-خانه-بابا

9. پرنده سنگاپور


پرنده سنگاپور یا همان سنگاپور فلایر، نام بلند‌ترین چرخ و فلک این شهر است. بد نیست بدانید که چرخ و فلک پرنده سنگاپور با وجود 165 متر ارتفاع، بلندترین چرخ و فلک در تمام جهان نیز محسوب می‌شود. این چرخ و فلک در سال 2008 افتتاح شد و دارای تمامی استانداردهای بین المللی ایمنی است. پس لازم نیست نگران ایمنی آن باشید و می‌توانید از ارتفاع 165 متری، مناظر دیدنی سنگاپور را تماشا کنید. هر یک از کابین‌های این چرخ و فلک به صورت اختصاصی بوده و کاملا محفوظ هستند. همچنین می‌توانید در کابین خود از نوشیدنی‌های داخل، استفاده نمایید.

پرنده-سنگاپور

8. منطقه خلیج مصنوعی


منطقه خلیج مصنوعی یا همان Bay sands، یکی از زیباترین مناطق تفریحی و گردشگری در تمامی سنگاپور محسوب می‌شود. شاید پیش از مراجعه به این منطقه تصور کنید که یک دریاچه مصنوعی ساده انتظار شما را می‌کشد، اما به محض ورود، خواهید دید که منطقه خلیج مصنوعی یک منطقه کامل گردشگری، اقامتی، خدماتی و تفریحی است. شهرداری سنگاپور تلاش کرده تا در این منطقه هر نوع امکاناتی که باعث جذب گردشگر می‌شود را تعبیه کند. از این رو می‌توانید در این منطقه شاهد حضور انواع مراکز تجاری، مراکز تفریحی، رستوران، کافه و هتل‌های لوکس و مجلل باشید.

منطقه-خلیج-مصنوعی

7. معبد مقدس دندان بودا


در سنگاپور چینی‌های زیادی زندگی می‌کنند و به همین خاطر است که یک محله به نام محله چینی‌ها یا خیابان چینی‌ها نام‌گذاری شده و به آنها تعلق دارد. در این محله می‌توانید شاهد حضور یک معبد نه چندان قدیمی باشید که در سال 1980 بنا شده است. این معبد 40 ساله ظاهری بسیار زیبا دارد و به شکلی خاص فرهنگ مردم مهاجر چینی را نشان می‌دهد. این معبد کاملا فعال است و مردم بودایی برای عبادت همه روزه به آن مراجعه می‌کنند. با دیدن این معبد به یاد فیلم‌های قدیمی چینی و کره‌ای می‌افتید و می‌توانید با فرهنگ و تاریخ مردم بودایی بیشتر آشنا شوید.

معبد-مقدس-دندان-بودا

6. قبرستان قدیمی Bukit brow


شاید برای شما عجیب باشد که یک قبرستان در میان 10 جاذبه گردشگری برتر سنگاپور قرار دارد. اما باید بدانید که Bukit brow، نام یک قبرستان قدیمی است که تبدیل به زیستگاه پرندگان رنگارنگ و بومی منطقه شده. همچنین جالب است بدانید که قبرستان Bukit browبه عنوان یک منطقه کاملا حفاظت شده محسوب می‌شود و در آن به هیچ وجه اجازه شکار و یا آزار رساندن به جانوران و پرندگان داده نمی‌شود. به همین خاطر در حقیقت می‌توان قبرستان قدیمی سنگاپور را یک باغ وحش رایگان دانست که تورهای کاملا رایگان نیز در آن برگزار می‌شود. البته دیدن قبرهای قدیمی، آثار باستانی و مجسمه‌های دیدنی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

قبرستان-قدیمی-Bukit-brow

5. نایت سافاری


قطعا تمامی کسانی که به سنگاپور سفر می‌کنند، می‌دانند که باید انتظار دیدن یک اکوسیستم بسیار خاص، منحصر به فرد و دیدنی را داشته باشند. در تمام دنیا تورهای سافاری و طبیعت گردی مختلفی برگزار می‌شود اما نایت سافاری سنگاپور گزینه مناسبی برای کسانی است که به شب زنده داری در سفر علاقه مند هستند و می‌خواهند با زندگی شبانه حیوانات جنگل آشنا شوند. نایت سافاری اولین بار در سال 1984 افتتاح شد و امروزه یکی از پر طرفدارترین جاهای دیدنی سنگاپور محسوب می‌شود.

نایت-سافاری

4. هتل رافلز


هتل رافلز را می‌توان نماد پایبندی به سنت‌های دیرینه مردم سنگاپور دانست. کشور سنگاپور سالیان سال تحت استعمار کشورهای مختلف قرار داشت و تنها چند سال است که توانسته استقلال خود را به دست بیاورد. اما جالب است که این مردم نمی‌خواهند تاریخ سخت خود را فراموش کنند، بلکه آن را سکوی پرشی برای آینده روشن کشورشان می‌دانند. هتل رافلز یکی از ابنیه استعماری در دوران گذشته محسوب می‌شود. اما امروزه، یکی از هتل‌های زنجیره‌ای معروف دنیا، یعنی هتل رافلز در آن استقرار یافته و از سال 1887، به مردم خدمات اقامتی ارائه می‌دهد. با اقامت در این هتل، می‌توانید اقامتی به سبک پادشاهان گذشته را تجربه کنید!

هتل-رافلز

3. جزیره سنتوسا


جزیره سنتوسا یکی از جزایر کوچک نزدیک سنگاپور محسوب می‌شود و قطعا می‌توان آن را جزء 10 جاذبه گردشگری برتر سنگاپور دانست. در این جزیره به معنای واقعی کلمه، انواع تفریحات و خدمات برای گردشگران خارجی در نظر گرفته شده است. برای دسترسی به این جزیره باید سوار بر قایق‌های سنتی شده و 10 دقیقه مسیر آبی را پشت سر بگذارید. در این جزیره جشنواره‌های مختلفی برگزار می‌شود و در آن امکانات رفاهی و خدماتی متنوعی همانند کلوب‌های شبانه، هتل، رستوران و کافه‌های متعدد وجود دارد.

جزیره-سنتوسا


2. هند کوچک


به صورت کلی می‌توان گفت که مهاجران سنگاپور به اعراب، هندی‌ها و چینی‌ها تقسیم می‌شوند. به همین خاطر، شاهد حضور محله عرب‌ها، چینی‌ها و البته هندی‌ها در سنگاپور هستیم. هند کوچک نام محله مخصوص هندی‌ها است که به محض ورود به آن، احساس می‌کنید قدم در کشور خدایان، یعنی هندوستان گذاشته‌اید. از همان لحظه که محله هندی‌ها یا همان هند کوچک آغاز می‌شود، نوع معماری و ساختمان‌ها تغییر می‌کند. ساختمان‌ها دقیقا همانند هندوستان رنگارنگ هستند و روح انسان را شاد می‌کنند. بازار ادویه هندی یکی از 10 جاذبه گردشگری برتر سنگاپور محسوب می‌شود که سالانه صدها هزار گردشگر را جذب خود می‌کند. همچنین مرکز تجاری مصطفی در این محله، یک بازار 24 ساعته برای خرید و آشنایی با فرهنگ مردم هندوستان به شمار می‌آید.

هند-کوچک


1.باغ‌های کنار خلیج یا همان گاردنز بای بی


بی شک با اختلاف زیاد می‌توان باغ‌های کنار خلیج یا همان گاردنز بای بی را بهترین جاذبه گردشگری تمام سنگاپور و تمام دنیا دانست. این باغ‌های زیبا در رتبه اول 10 جاذبه گردشگری برتر سنگاپور قرار می‌گیرند. از لحظه ورود به سنگاپور، شاهد وجود برج‌هایی عجیب به شکل درخت خواهید بود که به طرز هنرمندانه‌ای نورپردازی شده‌اند. این برج‌ها در باغ‌های کنار خلیج سنگاپور قرار گرفته‌اند و به نوعی نماد این کشور محسوب می‌شوند. گفتنی است که در این مجموعه، چندین و چند باغ مختلف وجود دارد و در هر کدام از این باغ‌ها، گونه‌های گیاهی منحصر به فردی قرار گرفته‌اند. اکیدا توصیه می‌شود که بازدید از این جاذبه را در اولویت قرار دهید تا روحتان تازه شود و خستگی سفر و پرواز از تنتان بیرون برود. در این باغ امکانات رفاهی و خدماتی کاملی همانند انواع رستوران و کافه وجود دارد تا بتوانید ساعت‌ها بدون نیاز به محیط بیرون، از زیبایی این باغ‌ها لذت ببرید.

باغ‌های-کنار-خلیج-یا-همان-گاردنز-بای-بی


خب همراهان عزیز کایت، به نظر می‌رسد که برای بازدید از کشور زیبای سنگاپور به خوبی آماده شده باشید. اما نظر شما در مورد 10 جاذبه گردشگری برتر سنگاپور چیست؟ به نظر شما کدام یک از این موارد را می‌توان زیباترین جاذبه گردشگری سنگاپور دانست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید