جاذبه‌های گردشگری سنگاپور | 30  جاذبه برتر سنگاپور
زهرا نیرومند 1399/12/27 4584 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

لیست مطالب این صفحه


سنگاپور، کوچک‌ترین کشور منطقه جنوب شرقی آسیاست که در مجمع‌الجزایر مالایا قرار دارد. این کشور از یک جزیره اصلی و بیش از 60 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است. سنگاپور پس از جدا شدن از مالزی به سرعت مسیر پیشرفت را طی کرده و به یکی از مدرن‌ترین و ثروتمندترین کشورهای دنیا تبدیل شده است. این کشور زیبا مساحت زیادی ندارد، اما جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی متنوعی را در خود جای داده است که برخی از آن‌ها در دنیا منحصربفرد می‌باشد. در این بخش قصد داریم جاذبه‌های گردشگری سنگاپور را به شما عزیزان معرفی کنیم و اطلاعات مختصری در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

30 جاذبه برتر سنگاپور

  • مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)

مارینا بی سندز، از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که یکی از اصلی‌ترین نمادهای این کشور نیز محسوب می‌شود. این مجموعه از سه آسمان‌خراش بلند تشکیل می‌شود که در طبقه آخر توسط یک سازه به شکل کشتی، به یکدیگر وصل شده‌اند. مارینا بی سندز شامل بخش‌های مختلفی چون هتل، مرکز خرید، فروشگاه‌های لوکس، سکوی بازدید و یک استخر بسیار بزرگ می‌باشد.

گردشگری سنگاپور

  • پرنده‌ی سنگاپوری (Singapore Flyer)

پرنده سنگاپوری نام دومین چرخ‌وفلک بزرگ جهان است. این چرخ‌وفلک بزرگ چشم‌اندازی بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز از سنگاپور را در زیر پای علاقه‌مندان قرار داده و حتی نمایی از تنگه‌ جوهور مالزی و جزایر ملوک اندونزی را نیز به تصویر می‌کشد. زمان هر دور پرواز با این چرخ‌وفلک حدود 30 دقیقه می‌باشد. 

  • باغ‌‌های کنار خلیج (Gardens by the Bay)

وقتی بر بلندای مارینا بی سندز ایستاده‌اید و نمای کلی شهر را زیر پای خود دارید، یک باغ بسیار زیبا را در گوشه‌ای از خلیج می‌بینید. این باغ با طراحی زیبا و منحصربفردی که دارد، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور محسوب می‌شود. مکانی سرسبز و آرام برای کسانی که دوست دارند ساعاتی را به دور از شلوغی شهر بگذرانند.

  • سازه‌های درختی غول‌پیکر (Supertree Grove)

در بخشی از باغ‌های کنار خلیج، سازه‌های مدرنی را می‌بینید که به شکل یک درخت طراحی شده و دقیقا مانند آن نیز عمل می‌کنند. سازه‌های درختی دارای یک تکنولوژی بسیار پیشرفته هستند که انرژی نورانی را جذب کرده و فتوسنتز می‌کنند. این سازه‌های غول‌پیکر از جمله شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور محسوب می‌شوند که با نورپردازی زیبا در شب توجه همگان را به خود جلب می‌کنند.

گردشگری سنگاپور

  • باغ‌های گیاه‌شناسی (Botanic Gardens)

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور، باغ‌های گیاه‌شناسی آن است که بیش از 6000 گونه مختلف از گیاهان و حیوانات را در خود دارد. سنگاپور در طول این سال‌ها ساخت‌وسازهای بسیاری را در کشور خود انجام داده و سازه‌هایی شگفت‌انگیز و مدرن ساخته است، اما هم‌چنان بخشی از میراث طبیعی و درختان کهنسال خود را حفظ کرده و به خوبی از آن نگهداری می‌کند.

  • ساحل سنتوزا (Sentosa Island)

 سنتوزا، یک جزیره معروف در سنگاپور است که انواع تفریحات متنوع و هیجان‌انگیز را در خود جای داده است. از جمله این تفریحات می‌توان به شهربازی، پارک پروانه‌ها، پارک آبی، قلعه سیلسو، تله‌سیژ، برج ببر آسما­ن، مجموعه حیوانات آبی و ورزش‌هایی چون والیبال، اسکیم‌بوردینگ، قایق‌رانی و .... اشاره کرد.

  • مرلیون (Merlion)

مرلیون نام یک مجسمه 37 متری است که در پارکی به همین نام در جزیره‌ سنتوزا قرار دارد. این مجسمه سری به شکل شیر و بدنی مانند ماهی دارد. بر طبق افسانه‌های قدیمی مرلیون وظیفه حفاظت از رونق و شکوفایی سنگاپور را بر عهده دارد و هر سال از این جزیره بازدید می‌کند.

گردشگری سنگاپور

  • محله‌ چینی‌ها (Chinatown)

محله‌ی چینی‌ها یک شهر کوچک چینی در قلب سنگاپور است. در این محله‌ هر آ‌ن‌چه از یک شهر چینی انتظار دارید، از خانه‌های رنگارنگ و مغازه‌ها و فروشگاه‌ها قدیمی گرفته تا معابد، مسافرخانه‌ها و حتی هتل‌های لوکس و پنج‌ستاره را خواهید دید.  

  • خیابان عرب‌ها (Arab Street)

همان‌طور که از نام خیابان پیداست، این مکان محل زندگی عرب‌های سنگاپور است. در این‌جا می‌توانید از مسجد سلطان (Sultan Mosque) با قدمت حدود 200 سال بازدید نمایید و از تماشای معماری زیبای اسلامی که در بنای این مسجد به کار رفته است، لذت ببرید. رستوان‌های این محله با خوراکی‌ها و موسیقی‌های عربی از جمله محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور هستند که مورد توجه مسافران قرار دارند.


  • هند کوچک (Little India)

هند کوچک، محل زندگی جامعه‌ی هندی سنگاپور است. محله‌ای رنگارنگ و پرجنب‌وجوش که بخشی از  کشور بزرگ هند را در گوشه‌ای از سنگاپور به تصویر می‌کشد. در این مکان می‌توانید اعیاد و مراسم‌های سنتی و مذهبی مردم هندوستان را ببینید و انواع غذاهای متنوع و شیرینی‌های خوشمزه هندی را نوش‌جان کنید.

گردشگری سنگاپور

  • خیابان اورچارد (Orchard Road)

اورچارد، یکی از معروف‌ترین و مجلل‌ترین خیابان‌های سنگاپور است که اغلب مورد توجه علاقه‌مندان به مُد قرار دارد. این خیابان دارای 22 مجتمع خرید، 6 فروشگاه بزرگ و 4 سالن سینما می‌باشد. در فروشگاه‌های اوچارد می‌توانید بروزترین طرح‌ها را از معتبرترین برندهای دنیا پیدا کنید و از خرید خود لذت ببرید.

  • هتل رافلز (Raffles Hotel)

رافلز، هتلی بزرگ و تاریخی است که ساخت بنای آن به سال  ۱۸۸۷ برمی‌گردد. این هتل در منطقه کولونیال واقع شده و به عنوان یکی از تاریخی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور موردتوجه مسافران قرار می‌گیرد. این هتل روزگاری محل اقامت افرادی بزرگ بوده است که از بین آن‌ها می‌توان به چارلی چاپلین، رودیارد کیپلینگ و جوزف کنراد اشاره کرد.

  • نایت سافاری (Night Safari)

نایت سافاری یکی از جذاب‌ترین تفریحات شبانه سنگاپور است که سالانه بیش از یک میلیون نفر بازدیدکننده دارد. در این مجموعه بیش از 25000 حیوان از 130 گونه مختلف نگهداری می‌شوند. نایت‌سافاری دارای یک نورپردازی بسیار زیبا می‌باشد که نوری شبیه به نور ماه در جنگا‌های زیبای استوایی ایجاد می‌کند. این نور امکان تماشای حیوانات را به بازدیدکنندگان می‌دهد.

گردشگری سنگاپور

  • باغ‌وحش سنگاپور

باغ‌وحش سنگاپور، یکی از بهترین باغ‌وحش‌های دنیاست که طبیعتی چشم‌نواز از جنگل‌های بارانی را در کنار حیواناتی شاداب  به نمایش گذاشته است. محیط زیست حیوانات این باغ‌وحش متناسب با زندگی هرکدام از آن‌ها انتخاب شده و به بهترین نحو از آنان نگهداری می‌شود. شامپانزه، موش صحرایی، گورخر، ببر سفید، کانگورو و اژدهای کومودو از جمله حیواناتی هستند که در باغ‌وحش سنگاپور زندگی می‌کنند.  

  • باغ پرندگان جورونگ (Jurong Bird Park)

جورونگ، با بیش از 5000 پرنده، یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان جهان است که طیف گسترده‌ای از پرندگان رنگارنگ را در خود جای داده است. پرندگان این باغ در قفس محبوس نیستند، بلکه آزادانه بر روی شاخ و برگ درختان پرواز می‌کنند. در باغ جورونگ شما می‌توانید به پرندگان نزدیک شوید و اجازه دهید آن‌ها بر روی دستانتان بنشینند.

  • دنیای زیر آب (Underwater World)

دنیای زیر آب، یکی دیگر از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که در جزیره سنتوزا قرار دارد.  این مجموعه در واقع یک آکواریوم دریایی زیرزمینی است که حدود 83 متر طول دارد و بیش از 6000 موجود دریایی رنگارنگ با اندازه‌های مختلف را در خود جای داده است. از جمله حیوانات موجود در این دریاچه می‌توان به انواع ماهی‌ها، مارماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، کوسه‌ها و مرجان‌های دریایی، اشاره کرد.

گردشگری سنگاپور

  • دریاچه دلفین‌ها

دریاچه دلفین‌ها، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که در جزیره‌ی سنتوزا قرار دارد. در این دریاچه 6 دلفین زندگی ‌می‌کنند که از تایلند به این مکان آورده شده‌اند.  نمایش دلفین‌ها یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه است که مورد توجه بسیاری از افراد، خصوصا خانواده‌ها، قرار دارد. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید وارد دریاچه شوید و از نزدیک دلفین‌ها را لمس کنید. 

  • پارک پروانه‌ها و قلمرو حشرات (Butterfly Park & Insect Kingdom)

 پارک پروانه‌ها، مجموعه‌ای منحصربفرد است  که بیش از 3000 گونه حشره را در خود جای داده است. 1500 پروانه در این باغ زندگی می‌کنند که برخی از آن‌ها بسیار کمیاب یا حتی نایاب هستند. حشرات این مجموعه نیز در یک تونل با طول حدود 70 متر نگهداری می‌شوند.

  • اسکله‌ کلارک (Clarke Quay)

اسکله کلارک، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که پیشینه تاریخی نیز دارد. این اسکله در اواخر قرن 19 میلادی مرکز تجارت این کشور بوده، اما امروزه به عنوان یک مجموعه گردشگری و تفریحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هر ساعتی از روز که به اسکله کلارک بروید، این مکان را مملو از جمعیت خواهید دید.   

گردشگری سنگاپور

  • پارک هاو پار ویلا (How Par Villa park)

پارک هاو پار ویلا را می‌توان یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور معرفی کرد. این پارک با موضوع اساطیر چینی، بیش از 1000 مجسمه و دیوراما را در خود جای داده و صحنه‌هایی از قهرمانان و اسطوره‌های چینی را به نمایش می‏گذارد. این پارک در سال 1937 با هدف گرامی‌داشت فرهنگ  چینی در این کشور راه‌اندازی شد. 

  • کلیسا و موزه‌ی چانگی‌چاپل (Changi Chapel and Museum)

چانگی چاپل، موزه‌ایست که در آن از نقاشی‌ها، عکس‌ها، نامه‌ها و وسایل شخصی افرادی نگهداری می‌شود که سال‌ها تحت اشغال ژاپنی‌ها بوده و درد و شکنجه بسیاری را تحمل کرده‌اند. این آثار مربوط به بیش از 50 هزار شهروند و نظامیانی است که درگیر جنگ شده و در زندان‌ چانگی اسیر بوده‌اند. در فضای باز موزه نیز کلیسای چانگی دیده می‌شود که در طی جنگ جهانی دوم ساخته شده است.

  • موزه‌ تمدن‌های آسیایی (The Asian Civilisations Museum)

موزه‌ تمدن‌های آسیایی از جمله دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که مجموعه‌ای بسیار ارزشمند از تاریخ، تمدن و هنر کشورهای مختلف آسیایی را به نمایش می‌گذارد. ساختمان موزه نیز بنایی باشکوه با طراحی نئوکلاسیک است که  تاریخ ساخت آن به سال ۱۸۶۵  برمی‌گردد.

گردشگری سنگاپور

  • موزه ملی سنگاپور (National Museum of Singapore)

موزه ملی، یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های سنگاپور است که تاریخ راه‌اندازی آن به سال 1849 برمی‌گردد. بنای موزه یک ساختمان قدیمی با سبک نئوکلاسیک و رنسانس است که به زیبایی نورپردازی شده و نمای بسیار چشم‌نوازی را در طول شب ایجاد می‌کند. بازدیدکنندگان در این موزه با تاریخ کشور سنگاپور آشنا شده و تحولات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور را در طول این سال‌ها خواهند شناخت.  

  • موزه خانه بابا (Baba House)

از دیگر موزه‌های این کشور می‏توان به موزه خانه بابا اشاره کرد. خانه بابا در واقع یک خانه قدیمی است که در سال 1895 ساخته شده و زمانی متعلق یک خانواده ثروتمند پراناکان چینی بوده است.  خانه بابا یک موزه خصوصی است که  میراث خانواده پراناکان را به نمایش می‌گذارد.

  • فورت کانینگ پارک (Fort Canning Park)

فورت کانینگ، فضایی گسترده در نوک یک تپه تاریخی است که امروزه بیشتر برای برگزاری جشنواره‌ها، کنسرت‌ها، تئاترها، مراسم‌های عروسی و دورهمی‌ها مورد استفاده قرار می‎گیرد. این تپه در روزگاران گذشته شاهد رویدادهای مهم و تاریخی بسیاری بوده است. قصرهای پادشاهان قرن چهاردهم، مرکز فرماندهی ارتش خاور دور و پادگان ارتش بریتانیا زمانی بر روی این تپه قرار داشتند.

گردشگری سنگاپور

  • قبرستان قدیمی بوکیت برو (Bukit brow)

بوکیت برو، بزرگ‌ترین قبرستان چینی سنگاپور است که در اوایل قرن بیستم میلادی ساخته شده و پس از آن به یک مکان متروکه تبدیل شد. در حال حاضر این قبرستان به زیستگاه طبیعی انواع جانوران و پرندگان تعلق داشته و مورد حفاظت قرار می‌گیرد. در واقع با بازدید از این قبرستان قدیمی می‌توانید هم‌زمان به تماشای حیوانات بنشینید  و از دیدن مجسمه‌ها و آثار باستانی نیز لذت ببرید.

  • پولائو اوبین (Pulau Ubin)

پولائو اوبین یا جزیره‌ی گرانیت، یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که این شهر را قبل از پیشرفت و ساخت بناهای مدرن به شما نشان می‏‎دهد. در واقع با ورود به این منطقه سنگاپور سال 1960 را در مقابل چشمان خود می‌بینید. روستاهایی دیدنی با مردمانی ساده که هم‌چنان از طریق کشارزی و ماهیگیری زندگی خود را می‌گذرانند.

  • یونیورسال استودیو (Universal Studios)

یونیورسال استودیو، یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که در سال 2010 در این کشور افتتاح شد. این مجموعه در واقع یک شهربازی است که از 7 بخش هالیوود، نیویورک، شهر علمی تخیلی، مصر باستان، دنیای گمشده، شهر خیلی خیلی دور و جزیره ماداگاسکار، تشکیل شده است. هر بخش از این شهربازی به یکی از فیلم‌های مطرح سینما و شخصیت‌های مشهور تعلق دارد. 

گردشگری سنگاپور

  • کلیسای ارامنه (Armenian Church)

کلیسای ارامنه  با نام سنت گرگوری، قدیمی‌ترین کلیسای سنگاپور است که تاریخ ساخت آن به سال 1836 برمی‌گردد. این کلیسا یک شاهکار معماری است که توسط یک معمار ایرلندی با نام جورج دی کُلمن ساخته شده است. اولین راهب این کلیسا سنت گرگوری بوده و کلیسا نیز وقف او می‌باشد. 

  • پل هلیکس (Helix Bridge)

پل هلیکس، سازه‌ای مارپیچی شکل است که خلیج مارینا را به مارینای سنتر متصل می‌کند. این پل اولین پل قوس‌دار جهان است که در سال 2010 برای رفت‌وآمد عابران پیاده در این شهر افتتاح شد. پل هلیکس معماری جذاب و منحصربفردی دارد که جوایز بسیاری را نصیب آن کرده است.

گردشگری سنگاپور

در این مقاله به معرفی جاذبه‌های گردشگری سنگاپور پرداختیم و 30 جاذبه برتر این کشور کوچک را به شما عزیزان معرفی  کردیم. همان‌طور که دیدید، کشور سنگاپور در کنار ساخت بناهای مدرن و منحصربفرد، طبیعت زیبا و رویایی خود را حفظ کرده و تاریخ و فرهنگ کشورش را نیز به خوبی به نمایش گذاشته است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به دیگر صفحات سایت مراجعه کرده و شرایط و زمان برگزاری تورهای سنگاپور را مورد بررسی قرار دهید. برای مشورت با کارشناسان کایت نیز می‌توانید از طریق شماره  02175097700  با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید