قوانین گمرکی ترکیه + قوانین فرودگاه‌های ترکیه آپدیت 2020
علیرضا مشرقی 1398/12/07 8467 بازدید 3 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



سفر به ترکیه یکی از محبوب‌ترین سفرهای خارجی بین تمامی ایرانیان محسوب می‌شود. این کشور در همسایگی ایران قرار دارد و علاوه بر آن، برای سفر به این کشور، ایرانیان نیاز به دریافت ویزا ندارند.


با قوانین گمرکی فرودگاه ترکیه بیشتر آشنا شوید

از این رو، همه ساله مسافران زیادی ایران را به مقصد ترکیه ترک می‌کنند. اما این ساده‌گیری مسئولین ترکیه برای ورود به این کشور، تنها در مورد صدور ویزا صادق است و قوانین گمرکی فرودگاه ترکیه به خوبی برای همه مسافران رعایت خواهند شد. تمام کشورهایی که اقتصاد استوار و کاملا برنامه‌ریزی شده‌ای دارند، قوانین گمرکی سختی نیز وضع می‌کنند تا هیچ آسیبی به اقتصاد آنها وارد نشود. ترکیه نیز دقیقا جزء همین کشورها است و قوانین گمرکی نسبتا سختی را اعمال می‌کند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، باید در مورد قوانین فرودگاه ترکیه اطلاعات کافی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. خروج و ورود هر گونه کالا به این کشور، باید طبق ضوابط تنظیم شده خاصی انجام شود. به همین خاطر، شما باید در مورد قوانین گمرکی فرودگاه ترکیه اطلاعات کاملی داشته باشید تا حین ورود یا خروج از این کشور، درگیر مسائل قانونی و یا حتی جریمه‌های نقدی متعدد نشوید. با کایت همراه باشید تا قوانین گمرکی فرودگاه ترکیه را به خوبی بشناسید.


مقرراتی که باید حین خروج از ترکیه در نظر داشته باشید


قوانین ورود و خروج به ترکیه کاملا با هم متفاوت هستند و مخصوصا از نظر گمرکی تفاوت زیادی با هم دارند. در اینجا قصد داریم تا شما را با قوانینی آشنا کنیم که برای خروج هر گونه کالا از ترکیه با آنها دست و پنجه نرم خواهید کرد. اگر شما این موارد را رعایت کنید، می‌توانید بدون هیچ گونه مشکل قانونی و به صورت رایگان محصولات مورد نظر خود را همراه‌تان به ایران بیاورید.

مقرارتی-که-باید-حین-خروج-از-ترکیه-در-نظر-داشته-باشید


قوانین گمرکی هدیه و سوغاتی در ترکیه


یکی از مرسوم‌ترین اشیائی که مسافران از ترکیه همراه خود به ایران می‌آورند، سوغاتی یا انواع هدیه خواهد بود. زمانی که مسئولین گمرکی از مسافران در مورد وسایلی که خریده‌اند سوال می‌کنند، مسافران ادعا می‌کنند که برای سوغات و هدیه آنها را خریداری کرده‌اند. برای اینکه مسافران در چنین مسائلی دچار مشکل نشوند، ضوابط خاصی برای هدیه و سوغات آوردن وضع شده و بر اساس آن، میزان هدایا و سوغات تعیین می‌شود. بر اساس قوانین وضع شده، ارزش هدایا و تمام سوغاتی که خریداری کرده‌اید، نباید بیش از پنج هزار لیر باشد. اگر هدایایی که تهیه کرده‌اید بیش از این مبلغ ارزش داشته باشند، جزء صادرات محسوب می‌شوند و قوانین خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است که همگی آنها باید حتما اعمال شوند.
اما اگر قصد دارید کالایی با ارزش بیش از پنج هزار لیر خریداری کنید و به عنوان سوغاتی یا خرید شخصی، همراه خود ببرید، ممنوعیتی برای این کار وجود ندارد. اما باید قوانینی که در خصوص مالیات و مسائل مالی مختلف کالاهای گران قیمت وضع شده‌اند را رعایت کنید. این قوانین بر اساس مبلغ هدایای خریداری شده تغییر می‌کنند. به همین خاطر باید یک فاکتور رسمی از کالاهایی که خریداری کرده‌اید، همراه داشته باشید تا مسئولین گمرک بتوانند بر اساس قیمت کالا یا کالاهای خریداری شده شما تصمیم‌گیری کنند. فقط به یاد داشته باشید که اصلا تلاش نکنید تا مسئولین گمرک را فریب دهید. این کار باعث می‌شود به شما مشکوک شوند و مشکلات عمده‌ای برای‌تان به وجود بیاورند.

خروج-سوغاتی-از-ترکیه


قوانین مربوط به نوشیدنی‌های الکلی در ترکیه


ورود نوشیدنی‌های الکلی به ایران کاملا خلاف قانون است و در صورتی که این نوع نوشیدنی را همراه خود داشته باشید، قطعا از نظر قانونی با شما برخورد خواهد شد اما از نظر قوانین گمرک فرودگاه ترکیه ، باید بدانید که بیش از پنج کیلوگرم نوشیدنی الکلی یا 12 بطری راکی که مجموعا ارزشی بالغ بر 100 لیر ترکیه داشته باشند را نمی‌توانید همراه خود از کشور خارج کنید. در صورتی که مبلغ یا میزان نوشیدنی‌های الکلی که همراه خود دارید، بیش از مقدار مجاز باشد، باید هزینه‌های اضافی برای آن بپردازید.


قوانین واردات و صادرات تنباکو


شاید تصور کنید که می‌توانید در حین بازگشت از سفر، چند بسته سیگار و تنباکو خارجی همراه خودتان به ایران بیاورید. با وجود اینکه ورود تنباکو از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران هیچ ممنوعیتی ندارد، اما برای خروج آن از ترکیه باید قوانین خاصی را در نظر داشته باشید. حداکثر دو کیلوگرم تنباکو و یا سه کارتن سیگار می‌توانید در چمدان بگذارید و همراه خودتان به ایران بیاورید و هیچ هزینه‌ای را بابت آن پرداخت نکنید. اما اگر قصد دارید مقداری بیش از این را همراه خود ببرید، حتما باید فاکتور رسمی آن را تهیه کنید تا بتوانید با پرداخت جریمه، آن را به ایران حمل کنید.

خروج-تنباکو-از-ترکیه


قوانین مربوط به ورود و خروج ارز ترکیه


خروج ارز از ترکیه دارای محدودیت‌های مختلفی است. به صورت کلی اگر ساکن کشوری غیر از ترکیه هستید، به شما اجازه خروج ارز بیشتر از پنج هزار دلار یا معادل آن را نمی‌دهند. اما گاهی امکان دارد که شما با مبلغی بیش از این ارز وارد ترکیه شده باشید و بخواهید مقداری از آن که باقی مانده را به ایران باز گردانید. اگر احساس می‌کنید که در هنگام خروج از ترکیه، با مبلغی بیش از پنج هزار دلار باز می‌گردید، بهتر است هنگام ورود، مبلغ ارزی که همراه خود دارید را به مسئولین فرودگاه اطلاع دهید تا در پاسپورت شما ثبت کنند. به این ترتیب هنگام خروج ارز از ترکیه، دچار مشکل نخواهید شد. البته باید بدانید که این قوانین را نمی‌توانید فریب دهید و باید مبلغی که باز می‌گردانید، حتما کمتر از مبلغی باشد که همراه خود آورده‌اید.

خروج-ارز-از-ترکیه


نکاتی که باید در نظر داشته باشید تا دچار مشکل نشوید


با مسئولین گمرکی فرودگاه ترکیه کاملا همکاری کنید. هر گونه واکنش تند به ضرر شما خواهد بود.
به هیچ وجه وسایل گران بها همانند طلا و جواهرات را در چمدان خود قرار ندهید.
حتما چمدان خود را قفل کنید. بسیاری از افرادی که همراه خود مواد غیر قانونی دارند، آن را در چمدان بقیه قرار می‌دهند تا دچار مشکل نشوند.
لپ تاپ و هر گونه قطعه کامپیوتری را خارج از چمدان قرار دهید، زیرا به صورت جداگانه بررسی خواهند شد.
خروج ادویه، آثار باستانی و عتیقه‌جات به صورت کلی ممنوع است.

نکاتی-که-باید-در-نظر-داشته-باشید-تا-دچار-مشکل-نشوید


خب همراهان عزیز کایت، امیدوارم که در مورد قوانین گمرکی فرودگاه ترکیه اطلاعات کاملی به دست آورده باشید. به نظر شما گمرکی ترکیه در مورد کدام قوانین بیش از همه سخت گیری می‌کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که ما بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید.

تورهای مرتبط با ترکیه:

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1399/05/12

    سلام لطفا بفرمایید آیا میتوانم یک تلویزیون 55 اینچ سامسونگ و دو عدد بچه خوکچه هندی و یک عدد کامپیوتر با مانیتور و اسپیکر و یک عدد ساعت فرشبافت دستی به اندازه حدودی 1 مترمربع با خود به ترکیه بیاورم. در ضمن ما ( خودم و دو دخترم 24و 18) قصد خرید یک آپارتمان در شهر استانبول را داریم.

  • 1400/04/07

    سلام قصد سفر به ترکیه دارم و اگر شرایط مناشب بود میخوام بمونم میخوام با خودم آچار و آی مک با خودم ببرم تو فرودگاه مشکلی برام پیش نمیاد

  • 1400/05/01

    با سلام اینیکه میگن مالیات وضع شده کالا برای مصرف داخل ترکیه رو میشه از گمرک فرودگاه گرفت آیا درست هستش اگه حقیقت داره چیکار باید بکنیم؟ مثلا جنسی خریدیم که طبق قوانین ده درصد مالیات برای مصرف داخل کشور ترکیه وضع شده که هنگام خروج اون جنس از ترکیه میشه اون ده درصد رو گرفت

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید