ارزانترین فروشگاه‌های استانبول
حسام مقتدایی 1398/10/03 6108 بازدید 3 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه



یکی از آن موارد مهمی که می‌تواند سفر را برای افراد خوشایند کند، کم‌هزینه کردن برای خریدهای روزمره است. فروشگاه‌های ارزان استانبول به همین منظور ساخته شده‌اند.


معرفی فروشگاه‌ها

 شهر استانبول از جمله شهرهای مهمی است که گردشگران بسیاری سالانه به آن سر می‌زنند. به همین منظور برای برطرف کردن نیازهای مختلف، امکان‌های مختلفی را فراهم ساخته است. اگر به دنبال فروشگاه اجناس برند باشید، آن‌ها را پیدا خواهید کرد و اگر دنبال فروشگاه‌های ارزان استانبول برای خرید روزمره‌تان باشید نیز، این امکان برای شما مهیا است. در ادامه می‌خواهیم به معرفی برخی از این فروشگاه‌های ارزان که در تور استانبول به کارتان می‌آید بپردازیم:


فروشگاه میگروس (Migors)


فروشگاه-میگروس


فروشگاه میگروس یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ترکیه است. به طور کلی با احتساب فروشگاه‌های آنلاین و خرده‌فروشی‌های وابسته و همه شعبی که دارد، چیزی در حدود 160 میلیون مشتری دارد. صاحب اصلی فروشگاه میگروس، هلدینگ یازیچیلار است. سهام باقیمانده از آن نیز در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذار متنوع قرار دارد. هدف فروشگاه میگروس این است که بالاترین کیفیت را با ارزان‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار دهد. البته این فروشگاه در مقایسه با فروشگاه‌هایی که به طور دائمی تخفیف دارند همچون بیم، سوک و A101 گران‌تر است. البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که محصولات موجود در فروشگاه میگروس از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. برای مثال شما در هیچ فروشگاهی نمی‌توانید محصولات ارگانیکی را پیدا کنید که تخفیف داشته باشند اما در میگروس این‌طور نیست.


فروشگاه کرفور (Carrefour)


فروشگاه-کرفور


اگر برنامه دارید که برای مدتی در ترکیه بمانید، یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که با آن روبرو هستید، فروشگاه و مغازه خواروبار فروشی است. فروشگاه کرفور یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جهان است. صاحب این فروشگاه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ترکیه‌ای به نام صابانچی است. بر اساس مشاهدات و بررسی مشتریان این فروشگاه، متوجه شده‌ایم فروشگاه کرفور به گروه‌های مختلفی از مشتریان خدمات می‌دهد. گروه‌های محصولاتی مختلفی در دسته‌بندی این فروشگاه به فروش می‌رسند: کرفور-هایپر، کرفور-گورمه، کرفور-مینی. برای مثال کرفور-گورمه محصولاتی متناسب با مشتریان سطح بالا را به فروش می‌رساند. این فروشگاه به صورت آنلاین نیز فعالیت می‌کند و محصولات بسیاری را به شکل آنلاین به فروش می‌رساند.


فروشگاه بیم (BIM)


فروشگاه-بیم


بیش از 70 درصد سهام فروشگاه بیم در اختیار بازار سهام ترکیه قرار دارد. باقی آن متعلق به شرکت‌های سرمایه‌گذاری و تغذیه است. این فروشگاه تخفیف‌های بسیار زیادی می‌دهد. به منظور کاهش هزینه‌ها، بیم با فروشگاه‌های کوچک و کارمندان کم خدمت‌رسانی می‌کند. حدود 700 نوع محصول مختلف در این فروشگاه به فروش می‌رسد. برای کاهش هزینه، برخی محصولات به صورت پلمپ شده به فروش می‌رسند. آن‌ها برخی محصولات با برچسب مخفی را می‌فروشند که کیفیت مشابهی با برند اصلی همان محصولات، دارد. بیم در ابتدا در سال 1995 با 21 فروشگاه کار خود را آغاز کرد. اصل اولیه آن ارائه اجناس غذایی اساسی و محصولات مصرفی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت بوده است. بیم در ترکیه بیشتر به خاطر تخفیف‌های بسیار زیادش شناخته می‌شود. این تخفیف‌های بسیار زیاد فروشگاه بیم در استانبول باعث شده تا محلی مناسب برای گردشگرانی باشد که به این شهر سفر می‌کنند.


لیست پروازهای تهران به استانبول: بلیط هواپیما استانبول


فروشگاه سوک (Sok)


فروشگاه-سوک


بیش از 35 درصد سهام این فروشگاه متعلق به بازار سهام ترکیه است و باقیمانده آن در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری قرار دارد. فروشگاه سوک نیز همچون فروشگاه بیم از آن‌هایی است که تخفیف زیاد می‌دهد. به منظور کاهش هزینه، این فروشگاه درست مثل فروشگاه بیم کارمندان بسیار کمی دارد و معمولاً تعداد کارکنان آن به بیش از 5 نفر نمی‌رسد. این فروشگاه در ابتدا در سال 2018 تأسیس شد و در آن زمان 13 شعبه داشت. درآمد کلی آن‌ها در سال 2017 چیزی در حدود 1/5 میلیارد دلار بوده و در سال 2018 این درآمد به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است. گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند و برای خرید روزمره‌شان به دنبال فروشگاهی مناسب می‌گردند، فروشگاه سوک می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد.


فروشگاه A. 101


فروشگاه-A.-101


هلدینگ تورگوت آیدین صاحب فروشگاه‌های A.101 است و سهام این فروشگاه‌ها در بازار سهام ترکیه قرار ندارد. شیوه فروش محصولات این فروشگاه نیز با تخفیف‌های زیاد است. جهت کاهش هزینه‌های فروشگاه، تعداد کارمندان فروشگاه A.101 به بیش از 5 نفر نمی‌رسد. در ماه مارس سال 2013، A. 101 با 21 فروشگاه وارد بازار خرده‌فروشی شد. در سال 2018 چیزی نزدیک به 7000 فروشگاه در همه شهرهای ترکیه تأسیس کرد. مهم‌ترین فروشگاه آن در استانبول واقع شده است و مناسب برای کسانی است که می‌خواهند خریدهای روزمره‌شان را انجام دهند. خصوصاً گردشگرانی که به تازگی به استانبول سفر کرده‌اند. در این فروشگاه نوشیدنی‌های الکلی به فروش نمی‌رسد.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت به معرفی فروشگاه‌های ارزان استانبول برای انجام خریدهای روزمره پرداختیم. بسیاری از گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند، با مشکلاتی از جمله یافتن جایی مناسب برای خریدهای روزمره روبرو هستند. این فروشگاه‌های ارزان و باکیفیت نیاز شما را برطرف خواهند کرد. چنانچه قصد سفر به استانبول را دارید بهتر است با شماره تلفن 02175097700 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت، نکات لازم در ارتباط با سفر را در اختیارتان قرار دهند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

نظرات، تجربیات و سوالات

  • 1401/06/26

    اون ”سوک“ نیست ”شوک“ هست. ”سوک“ معنی خوبی در زبان ترکی نداره. لطفا قبل از ارسال مطالبتون کمی تحقیق کنید.

  • 1401/06/26

    اون سوک‌ نیست شوک هست لطفا قبل از ارسال مطالبتون کمی تحقیق کنید.

  • 1401/06/26

    شوک نه سوک🙄👎

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید