جاذبه‌های گردشگری هند به همراه عکس
3751 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت شما را با جاذبه‌های گردشگری هند، کشور رقص و آواز بازیگران بالیوودی در جنگل و خیابان، آشنا خواهیم کرد. در ادامه 10 مورد از جاذبه‌های گردشگری هند را خواهید دید. برای دیدن آفرهای لحظه آخری تور هند، به صفحه "لیست تورهای هند" مراجعه کنید.



1. کالجیا، سوئیس در کوهستان هند

این مکان دیدنی زیبا شباهت بسیار زیادی با توپوگرافی سوئیس دارد، مکانی که به عاشقانه بودنش شهرت بسیار زیادی دارد. کالجیا پایین دوالادکار واقع شده است ،درست در دامنه هیمالیا و فاصله‌اش از دریا تقریباً 2000 متر است. این مکان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری هند به شمار می‌رود. 


کالجیا، سوئیس در کوهستان هند


از این مکان دیدنی، می‌توانید تصویر پانورامایی از جنگل‌های پر از درخت و چمنزارها و قله‌های برقی هیمالیا داشته باشید. ماه‌های تابستان بهترین زمان برای بازدید از این مکان است چرا که خیلی سرد نیست و ایستگاه تپه‌ای آن با گل‌های زیبایی تزئین می‌شود که آن را به یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری هند تبدیل می‌کند.


2. منالی، پاراگلایدرسواری در نزدیکی هیمالیا 

این مکان زیبا با قله‌های برجسته‌ای در دره‌ای حاشیه رودخانه بیس واقع شده است و کوهستان از همه طرف آن را احاطه کرده است. منالی از جاذبه‌های گردشگری هند به شمار می‌رود که سالانه افراد زیادی به آن سر می‌زنند. مسافران به اینجا می‌آیند تا سری به روستاهای اطراف شهر اصلی بزنند؛ ماجراجویان هم به منالی می‌آیند تا پاراگلایدرسواری، پیاده‌روی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری در کوهستان، قایقرانی و اسکی را تجربه کنند.

منالی، پاراگلایدرسواری در نزدیکی هیمالیا


تعداد زیادی جاذبه گردشگری در اطراف شهر وجود دارد برای مثال از میان این جاذبه‌های گردشگری هند می‌توان به گذر روتانگ، دره سولانگ، دریاچه چاندراتال، گذر چاندراخانی و پارک ملی بزرگ هیمالیا اشاره کرد. البته مکان‌های دیدنی بیشتری نیز در آن وجود دارد که مناسب خانواده‌های هندی و گردشگرانی است که برای ماه عسل بخواهند به این مکان سفر کنند تا هوای خنک کوهستان و طعم برف را بچشند.


3. شیملا، سفری به دل فرهنگ و هنر 

در امتداد تپه‌ای 12 کیلومتری با درخت‌های فراوانی که در همه جهت هستند، واقع شده است. مرکز هیمیچال، مناسب کسانی است که می‌خواهند تعطیلاتی کوهستانی را بگذرانند. شیملا یکی از جاذبه‌های گردشگری هند است که تعداد زیادی گردشگر سالانه به این مکان سر می‌زنند و در گذشته پایتخت تابستانی هند بریتانیا بود. به عنوان یک شهر، این مکان با مناظر خیره‌کننده کوهستان هیمالیا و جاذبه‌های گردشگری دیگری همچون تپه‌های تابستانی، مؤسسات مطالعات پیشرفته هند و آننداله احاطه شده است. موزه شیملا، ریج، قله شایلی و نالدرا، آبشار چادویک، کوفری و چیل از دیگر مکان‌های دیدنی ‌این منطقه به شمار می‌رود.


شیملا، سفری به دل فرهنگ و هنر


4. کاسول، رنگ‌آمیزی بدیع طبیعت 

کاسول در امتداد رودخانه پارواتی و مناظر زیبای کوهستان به سمت شمال شرقی واقع شده است و مقصد اصلی گردشگران بسیاری است. کاسول دهکده کوچکی است که مجهز به نانوایی، کافه‌های رِگی و مهمانخانه‌های مقرون به صرفه‌ای است که از افراد بسیاری پذیرایی می‌کند و مناطق دیدنی ‌این مکان جزو جاذبه‌های گردشگری هند به شمار می‌رود. همچنین این مکان مناسب برای مهمانی‌های افرادی است که از گوا مهاجرت کرده‌اند و امکانی به شما می‌دهد برای گذر از دره‌ای پر از درخت. نقاط دیدنی اطراف این شهرستان فانتزی، برخی مقاصد گردشگران را شامل می‌شود که از میان آن‌ها می‌توان به کولو، رودخانه پارواتی، دهکده مالانا، قله خیر گانجا، شهرستان بونتار و مانالی و خود کاسول نیز به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هند به شمار می‌رود.


کاسول، رنگ‌آمیزی بدیع طبیعت


5. دلهازی، پناهگاه عاشقان 

با وجود درختان کاج فریبنده و همچنین چشم‌اندازهای کوهستانی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری هند به شمار می‌رود که توسط بریتانیا آسیب زیادی به آن رسید. دلهازی هرگز شبیه گذشته‌اش نشد. با این وجود، مکانی است برای افرادی که برای ماه عسل به آن سر می‌زنند یا خانواده‌هایی که دنبال جایی آرامش‌بخش می‌گردند. به طور خاص، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری هند است و بیشتر به خاطر داشتن اماکن دیدنی‌ای همچون پانچ پولا، آبشار سادارا، پناهگاه حیات وحش کالاتوپ، سوباش بائولی، قله دایکوند، معبد چاموندا دوی و کلیسای سنت جان مشهور شده است.


پناهگاه عاشقان


6. دارمشالا، منزلگاه دالایی لاما 

دارمشالا در یکی از پرارتفاع‌ترین دامنه‌های دره کانگرا در هیماچال پرادش و در ارتفاع 1475 متری بالاتر از سطح دریا به عنوان یکی مناطق جاذبه‌های گردشگری هند واقع شده است. این شهر با ملحفه‌ای از درختان سدر هیمالیا روی خود را پوشانده و یکی از مستحکم‌ترین قلعه‌های تبعیدی‌های اهل تبت و منزل دالایی لاماست. محوطه خوش‌منظره اطراف شهر و محل سکونت دالایی لاما، این منطقه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری هند، و مرکز توریستی مشهوری برای مردمان هندوستان و گردشگران خارجی بدل کرده است. از جاذبه‌های گردشگری هند در این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: منطقه مسکونی دیدنی مک‌لئود گنج، معابد مسرور، موزه کانگرا، قلعه کانگرا، دریاچه دال، صومعه نامگیال و... 


دارمشالا، منزلگاه دالایی لاما


7. بیر، آموزشگاه فرهنگ اصیل هند

بیر یکی از دهکده‌های کوهستانی بسیار کوچک در شمال هیماچال پرادش و یکی از مناطق پر از جاذبه‌های گردشگری هند بوده که قبایل بسیار گسترده‌ای از تبت در آن سکونت دارند. از مرکز این شهر علاوه بر چشم‌اندازی که از دامنه دالادار رشته‌‌کوه‌های هیمالیای هند خواهید داشت، می‌توانید سری هم به سکونتگاه پناهندگان تبت و معابدشان با سقف‌های طلایی بزنید. در بیر، یکی از جذاب‌ترین مناطق این کشور برای جاذبه‌های گردشگری هند، صومعه شراب لینک، کارخانه چای بیر، صومعه چوکلینگ، موسسه آموزش سنت‌های دیرینه هندی دیر پارک، موسسه دارمالیا و جاده زیبای بیر را شاهد خواهید بود. 


https://kite.ir/UploadData/Gallery/4(47).jpg


8. دره کشمیر، اوج هیجان و سرگرمی 

دره کشمیر، یکی از جاذبه‌های گردشگری هند، یکی از زیباترین جاهای دیدنی کشور هند است. تگ بهشت روی زمین که به کشمیر نسبت داده می‌شود به خاطر چشم‌اندازهای همیشه سبز و کوهستان‌های پوشانده‌شده از برف این منطقه می‌باشد. 

در سفر به هندوستان بمنظور بازدید از جاذبه‌های گردشگری هند، باید حتماً این محل را در فهرست بلندبالای خود جای دهید. باغ‌های شالیمار، دریاچه دال و قایق‌سواری و اسکی روی برف از فعالیت‌های تفریحی هستند که می‌توانید در این منطقه به دنبالش باشید. 


دره کشمیر، اوج هیجان و سرگرمی


اگر عاشق هیجان و تزریق آدرنالین هستید و می‌خواهید طبیعت‌گردی هیجان‌انگیز و خیره‌کننده‌ای را تجربه کنید، آنگاه کوه‌نوردی و رودنوردی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً در این منطقه تجربه‌شان کنید. بهترین زمان برای بازدید از دره کشمیر، بین ماه‌های اسفند تا شهریور است. 


9. لادخ، خانه تپه‌های مغناطیسی

کوهستان‌های عجیب‌وغریب، جذاب و دیدنی این پادشاهی بودایی دیرینه را اغواکننده می‌سازند. صومعه‌های بودایی بی‌نظیر بر فراز سرزمین‌های سنگی با آب‌وهوایی استثنایی در بین استوپاهای سفید رنگ با فضایی عرفانی و خیره‌کننده واقع شده‌اند. جامعه سنتی جالب‌توجه لادخ، توجه گردشگران خارجی را بیشتر از این مسئله آگاه می‌سازد که باید به فکر طبیعت و محیط زندگی پیرامون‌شان باشند. در این منطقه، جاذبه‌های گردشگری هند، جاهای دیدنی همچون دریاچه پانگونگ، تپه مغناطیسی، دره نوبرا، دریاچه تیسو موریری و صومعه لامایورو در بین جهانیان مشهورند. برای مراجعه به این منطقه می‌توانید در بین ماه‌های مهر تا خرداد سر بزنید. در منطقه لادخ، یکی از جاذبه‌های گردشگری هند، می‌توانید به دوچرخه‌سواری در یک آب‌وهوای بی‌نظیر و تکرارنشدنی بپردازید. لادخ همه آن‌ چیزی که برای یک سفر تکرارنشدنی به دنبالش هستید را در خودش دارد. 


لادخ، خانه تپه‌های مغناطیسی


10. گول‌مرگ، اسکی‌بازی تا سر حد مرگ

گول‌مرگ را می‌توان به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری هند، و یک ریزورت واقعی برای اسکی‌دوستان تلقی کرد. گول‌مرگ مورد علاقه قشر خاصی از گردشگران نیست، اما خانواده‌ها، زوج‌ها و کودکان عاشق فضای این منطقه از هند می‌شوند. در اینجا، جاذبه‌های گردشگری هند را به شرح زیر خواهید دید: تله‌کابین گول‌مرگ گوندولا، منطقه اسکی گول‌مرگ، زمین بازی گلف، معبد آوانتیسوامی، صومعه بابا رشی، دریاچه آلپاتر و کوهستان فروزپور نالا. 

گول‌مرگ، اسکی‌بازی تا سر حد مرگ

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید