گوا کجاست؟ راهنمای سفر به گوا + ویزا + تصاویر + نکات جالب
شراره رحیمی 1399/08/18 4602 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


جمهوری هندوستان به دلیل وسعت بسیار زیاد خود، شهرهای زیبای فراوانی را در دل خود جای داده است که بدون شک گوا یکی از دیدنی‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. گوا یکی از ایالات‌های تاریخی و بندری کشور هندوستان می‌باشد که در حاشیه جنوب غربی این کشور واقع شده است. این شهر به دلیل برخورداری از جاذبه‌های گردشگری فراوان نظیر بناهای تاریخی، مناظر طبیعی بکر و دل‌انگیز، تفریحات متعدد، جشن‌ها و فستیوال‌های هیجان‌انگیز، مکان‌های مذهبی و... طی سال‌های اخیر گردشگران بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان به سمت خود جذب کرده است. اگر شما نیز به دنبال یک مقصد گردشگری کامل و بی‌نقص برای سپری کردن تعطیلات هستید، شهر گوا گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. از این رو در این مقاله از کایت با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی از ایالت گوا در اختیارتان قرار دهیم.همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای هند وارد صفحه "تور هند" شوید.

معرفی گوا

در این بخش از مقاله ما ایالت تاریخی و بسیار زیبای گوا را از نظری تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی به صورت خلاصه به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

گوآ

  • گوا از نظر تاریخی

قدمت شهر گوا تقریبا به قرن سوم پیش از میلاد برمی‌گردد که دورانی را تحت سلطه امپراطوری ماریان و سپس تحت حکومت‌های محلی هند درآمد. پس از آن نیز تقریبا در سال 1312 به عنوان بخشی از سلطنت دهلی شکل گرفت. اما پس از مدتی گوا مجددا از زیر سلطه حکومت هند خارج شد و به دست امپراطوری پرتغال افتاد و آن‌ها نیز این شهر بندری را برای تجارت میان شبه جزیره آسیای جنوب شرقی و عربستان برگزیدند و می‌توان گفت که اروپا به ویژه انگلستان هنگامی که پرتغالیان به کشور هند راه یافته بودند، منافع مادی زیادی را دریافت کردند. با وجود اینکه گوا مدت زیادی در تصرف پرتغالی‌ها بود، اما سرانجام ارتش هند توانست گوا را از دست پرتغالی‌ها پس بگیرد.

  • گوا از نظر جغرافیا

همان‌طور که گفته شد گوا در حاشیه غربی هندوستان واقع شده است و از سمت غرب به دریای عرب، از سمت جنوب و شرق به ایالت کارانتاکا و از سمت شمال به ایالت ماهاراشتارا محدود می‌شود. مساحت ایالت گوا تقریبا حدود 3702 کیلومتر مربع می‌باشد و جزو کم ‌جمعیت‌ترین ایالت‌های هند به شمار می‌رود. مرکز این ایالت نیز شهر پانجیم یا پانجی می‌باشد که از دوران حکومت پرتغالی‌ها به جا مانده است و همچنان کلیساها و ساختمان‌های بزرگ و زیبایی از آن زمان در این شهر توجه گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند. گوا به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا از آب و هوای گرم و مرطوبی برخوردار است که فقط از اواسط دسامبر تا اواخر فوریه آب و هوای آن کمی رو به سردی می‌رود.

گوآ

  • گوا از نظر فرهنگی

جالب است بدانید با وجود گذشت چندین سال از حکومت پرتغالی‌ها در ایالت گوا، همچنان اکثر سالمندان این شهر به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند و حتی مردم گوا هنگامی که به زبان محلی خودشان یعنی زبان کونکنی صبحت می‌کنند نیز از واژه‌های پرتغالی زیادی استفاده می‌کنند. به طور کلی گوا نسبت به سایر مناطق هند رنگ و بوی اروپایی به خود گرفته است و به راحتی با یک گشت و گذار ساده در این ایالت می‌توان متوجه شد که گوا با سایر مناطق هندوستان بسیار متفاوت است، به گونه‌ای که حتی لباس مردم گوا و اغلب ساختمان‌های موجود در این ایالت نیز از روستاها و شهرهای پرتغال الهام گرفته شده است. غذاهای گوا نیز در بین گردشگران به شهرت عظیمی دست یافته است، زیرا طعم آن‌ها ترکیبی از غذاهای عربی، پرتغالی و جنوب هند می‌باشد. اغلب رستوران‌های این شهر علاوه بر گوشت گاو، گوشت خوک نیز طبخ می‌کنند و شما می‌توانید با سفارش غذاهای متنوع و رنگارنگ در این ایالت دلی از عزا درآورید و نهایت لذت را ببرید.

معرفی جاذبه‌های گردشگری گوا

گوا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی می‌باشد که بدون تردید بازدید از هر کدام از آن‌ها برای طیف وسیعی از گردشگران با سلیقه‌های مختلف بسیار لذت‌بخش و پر از خاطره‌های خوب و هیجانی خواهد بود. در ادامه به معرفی 5 جاذبه‌ گردشگری پرطرفدار گوا خواهیم پرداخت که قطعا دیدن آن‌ها تجربه‌های خارق‌العاده و به یادماندنی برایتان به ارمغان خواهد آورد.

گوآ

  • بافت قدیمی گوا

بافت قدیمی گوا یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایالت گوا می‌باشد که بازدید از آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد. در بافت قدیمی صومعه‌ها و کلیساهای تاریخی و کهن همچون کلیسای سنت فرانسیس آسیزی را مشاهده خواهید کرد که بسیار زیبا و جذاب هستند و برخی از آن‌ها نیز تاریخ گوا را به بهترین شکل ممکن برای گردشگران به نمایش می‌گذارند. از این رو کسانی که به تاریخ و معماری علاقمندند، بافت قدیمی گوا بهترین مقصد برای گشت و گذار و کسب تجربه‌های متفاوت و زیبا می‌باشد. به منظور دسترسی به این مجموعه شما می‌توانید به صورت کاملا مقرون به صرفه با استفاده از اتوبوس‌های Hop On Hop Off از پانجیم به سمت این مجموعه تاریخی حرکت کنید.

  • بازارهای گوا

آنجونا یکی از بازارهای گوا می‌باشد که هر چهارشنبه افراد بسیار زیادی را از سراسر گوا به سوی خود می‌کشاند. در این بازار تقریبا حدود 500 غرفه وجود دارد که شما نیز می‌توانید در صورت تمایل به آنجا سر بزنید و از اجناس متنوع این بازار به عنوان سوغاتی برای عزیزانتان خریداری  کنید. البته ناگفته نماند که این بازار در روزهای بارانی برگزار نمی‌شود. از دیگر بازارهای گوا می‌توان به ماکیز در محله‎‌ی آرپورا باگا و بازار شبانه شنبه بازار اشاره کرد که با رفتن به آن‌جا می‌توانید از انواع خوراکی‌های لذیذ و اجرای موسیقی زنده به وجد آیید و نهایت لذت را ببرید.

  • سواحل زیبای گوا

یکی از دلایل شهرت گوا وجود سواحل بسیار زیبا در این ایالت می‌باشد که تفریحات جالب و هیجان‌انگیزی را برای گردشگران ارائه می‌کند. به طور کلی بازدید از سواحل گوا کاملا به سیلقه گردشگران بستگی دارد. مثلا اگر قصد دارید که از ورزش‌های آبی استفاده کنید، بهتر است به ساحل باگا سر بزنید و یا اگر تمایل دارید که در جشن‌های و مهمانی‌های هیجان‌انگیز شرکت کنید، ساحل آرامبول بهترین گزینه است. به علاوه ساحل پانتِم و آگوندا نیز گزینه‌های بسیار خوبی برای سپری کردن تعطیلات به تنهایی و یا دسته جمعی در کلبه‌های چوبی می‌باشد.

گوآ

  • مزرعه‌های ادویه گوا

مزرعه‌های ادویه یکی دیگر از جاذبه‌های بسیار زیبای گوا می‌باشد که با چشم‌انداز زیبا و عطر و بوی خارق‌العاده خود توجه هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند. به طور کلی اقلیم گوا برای رشد و پرورش ادویه بسیار مناسب می‌باشد و از جمله مزارع ادویه‌ گوا می‌توان به مزرعه شاکاری، تروپیکال، پاسکول، ساووی و... اشاره کرد. به منظور بازدید از این مزارع باید به سمت جنگل‌های مترکم در اطراف پوندا بروید. به علاوه اگر مایل باشید می‌توانید با یکی از تورهای بازدید از مزارع ادویه همراه شوید و از تماشای این مناظر زیبا و سرسبز نهایت لذت را ببرید.

  • حیات وحش گوا

جالب است بدانید گونه‌های مختلفی از حیوانات و پرندگان در منطقه کوهستانی و گردنه‌های غربی گوا زندگی می‌کنند که بازدید از آن‌ها تجربه‌ای متفاوت از سایر سفرهایتان برایتان به ارمغان خواهد آورد. پناهگاه‌های کوتیاگو و باگوان ماهاویر از جمله پناهگاه‌های اصلی حیات وحش در گوا می‌باشند که در تمامی روزهای سال باز هستند و بازدید از آن برای گردشگران بلامانع است.

برای آشنایی با تفریحات مختلف در گوآ سری به صفحه "بهترین تفریحات گوا" بزنید.

بهترین زمان سفر به گوا

از آنجایی که گوا در منطقه‌ای گرمسیری واقع شده است، آب و هوای آن در طول سال کاملا گرم و مرطوب می‌باشد. از این رو بهترین زمان سفر به این شهر بندری، فصل زمستان می‌باشد. البته توجه داشته باشید که اغلب گردشگران فصل زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب می‌کنند و زمستان شلوغ‌ترین فصل سال در گوا به حساب می‌آید. آب و هوای گوا در فصل بارندگی یا مانسون فوق‌العاده است و بدون شک اگر در روزهای بارانی به این شهر سفر کنید، لذت سفرتان چندین برابر خواهد شد و از قدم زدن و بازدید از گوا در هوای بارانی نهایت لذت را خواهید برد. اما لازم به ذکر است که در فصل بارانی دیگر نخواهید توانست از تفریحات آبی استفاده کنید، اما رودگردی از تفریحات بسیار جذاب ایالت گوا می‌باشد که امکان انجام آن حتی در روزهای بارانی یا مانسون نیز وجود دارد.

گوآ

هزینه‌های سفر به گوا

به طور کلی گوا مقصد نسبتا ارزانی به حساب می‌آید، اما اگر می‌خواهید که کاملا مقرون به صرفه سفر کنید می‌توانید به جای هتل در کلبه‌های روستایی اقامت داشته باشید و یا به جای رستوران‌های لوکس و مجلل غذایتان را در یکی از کلبه‌های ساحلی نوش جان کنید. خوشبختانه مواد غذایی در گوا با توجه به کیفیت خوب و طعم خارق‌العاده‌ای که دارند از قیمت مناسبی برخوردار هستند و طعم آن‌ها نیز تقریبا با ذائقه گردشگران ایرانی سازگار می‌باشد که همین امر نیز ارزش آن‌ها را به طور قابل توجهی بالا می‌برد. لازم به ذکر است که گوا از سیستم حمل و نقل پیشرفته‌ای برخوردار نیست، اما با این حال شما می‌توانید از طریق تاکسی‌های بین شهری به طور کاملا مقرون به صرفه و آسان به نقاط مختلف شهر و اطراف آن دسترسی پیدا کنید.

ویزای هند و سفر توریستی به گوا

همان‌طور که می‌دانید قبل از سفر توریستی به گوا لازم است که ویزای هندوستان را دریافت کنید. به این منظور شما می‌توانید به سفارت هند در ایران مراجعه کنید و درخواست خود را ارائه دهید. به علاوه اگر تمایل ندارید که به صورت حضوری برای گرفتن ویزا اقدام کنید، می‌توانید به صورت غیر حضوری به سایت‌هایی نظیر iVisa یا eVisa مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات خود ویزای هند را برای سفر به گوا درخواست کنید. البته ناگفته نماند که اغلب اوقات کسانی که به صورت غیرحضوری اقدام به اخذ ویزا می‌کنند به دلیل سرعت پایین، آپلود نشدن عکس و یا سایر اشکالات سایت با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هند نیز می‌توان به اصل بلیط، اصل پاسپورت با شش ماه اعتبار، کپی از تمامی صفحات شناسنامه، 2 قطعه عکس با پس زمینه روشن، آدرس و تلفن مسافر اشاره کرد.

گوآ

سخن پایانی

در این مقاله از کایت ما اطلاعات جامعی از ایالت گوا در اختیارتان قرار دادیم. گوا به عنوان کوچکترین ایالت هند دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی می‌باشد که سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و بین‌المللی را به سوی خود می‌کشاند و لحظات هیجان‌انگیزی را برایشان رقم می‌زند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید