نکاتی که برای سفر به کویر باید رعایت کرد
2812 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


در این مقاله از مجله گردشگری کایت تصمیم گرفتیم تا شما علاقمندان به شرکت در تورهای کویرگردی را با نکاتی که برای سفر به کویر باید رعایت کرد، آشنا کنیم. 

برای مشاهده تورهای کویر گردی ایران، وارد صفحه "لیست تور کویر" شوید.


  1. 1. در یک تور کویرگردی با راهنمای تور مجرب ثبت نام کنید. 

شما علاقمندان به کویرگردی می‌توانید در تور کویرگردی کایت ثبت نام کنید و با لیدرهای ماهر ما که با مناطق کویری، تمامی راه‌ها، محل چشمه‌ها، کوه‌‌ها و مناطق مسکونی آشنایی کامل دارند، در سفر به کویر همراه شوید و خیال‌تان از بابت داشتن یک سفر بی‌خطر، مطمئن و لذت‌بخش آرام گیرد. 


2. حتماً وسایل ضروری را به همراه داشته باشید. 

یکی دیگر از نکات بسیار حائزاهمیتی که شما عزیزان علاقمند به تور کویرگردی در سفر به کویر باید به آن توجه داشته باشید، به همراه داشتن وسایل زیر است: چادر، کیسه خواب، چراغ قوه، دوربین، قطب‌نما و یک نقشه خوب به همراه کرم‌های ضدآفتاب و عینک دودی. 


وسائل ضروری برای کویر


3. حتماً حتماً حتماً آب به اندازه کافی با خود ببرید. 

در تور کویرگردی یکی از الزامات اساسی، حمل آب زیاد است و هرچقدر از اهمیت آن گفته شود، کم است و نباید به هیچ‌وجه در سفر به کویر فراموشش کنید. 


4. خوراکی‌های شیرین و خوشمزه در کوله‌تان بگذارید. 

در تور کویرگردی همیشه پیشنهاد می‌شود که باید با خودتان غذاهای کنسروی و خوراکی‌های شیرین و خوشمزه داشته باشید و اگر بتوانید، به نحوی هندوانه با خود حمل کنید، که فوق‌العاده خواهد بود و درصورت افت فشار در اثر گرما در سفر به کویر بسیار مفید واقع خواهد شد. 


اسکی روی شن در کویر


5. در مورد حیوانات کویر مطالعه کنید. 

در کویر حیواناتی زندگی می‌کنند که لازم است حتماً پیش از شرکت در تور کویرگردی با آن‌ها آشنا شوید. شترها روزانه آب کم مصرف می‌کنند و عصرها به سمت محل آب حرکت می‌کنند، پس اگر گم شدید، دنبال شتر هم می‌شود رفت، چون به سمت آب می‌رود! بهتر است با مراقبت‌های ویژه هنگام گزیده‌شدن توسط عقرب و مار کمی مطالعه و آشنایی پیدا کنید. 


6. با علائم گرمازدگی در سفر به کویر آشنا باشید. 

حتماً قبل از اینکه نسبت به ثبت نام در تور کویرگردی کایت اقدام کنید، در مورد گرمازدگی در سفر به کویر مطالعه داشته باشید تا اگر با علائم و نشانه‌های آن روبرو شدید، زود متوجهش شوید و بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید. 


گرمازدگی در کویر


7. در مواجهه با شرایط اضطراری آمادگی داشته باشید. 

سعی کنید در کوله‌پشتی‌تان برای سفر به کویر، وسایل کمک‌های اولیه و دارو داشته باشید تا اگر یکی از همسفران‌تان مشکلی برایش پیشامد کرد بتوانید به کمک او بشتابید تا سفر به همه‌تان خوش بگذرد.


8. حواس‌تان باشد هرجایی روی زمین ننشینید یا دراز نکشید. 

بدانید و آگاه باشید که در سفر به کویر، گرمای زمین 30 درجه بیشتر از دمای هواست. سعی کنید یک صندلی تاشو یا چیزی شبیه به آن همراه داشته باشید که از زمین 40 سانتی‌متر فاصله بگیرد و خطر مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی شما را تهدید نکند. 


دراز کشیدن در کویر


9. حتماً در کویر عینک آفتابی به همراه داشته باشید. 

در سفر به کویر در تور گردشگری کایت، حتماً عینک آفتابی همراه‌تان ببرید چون تابش خیره‌کننده نور خورشید به بینایی‌تان آسیب می‌رساند و شرایط کویر طوری است که موجب می‌شود نتوانید مناظر پیش روی خودتان را درست تشخیص دهید و موجب سردردهای شدید می‌شود. 


10. لباس مناسب به همراه داشته باشید. 

پوشاک شما در سفر به کویر باید حتماً موارد زیر را شامل شود: کفش‌تان باید به‌خوبی از پایتان دربرابر نفوذ حیوانات گزنده و گردوغبار محافظت نماید. لباس‌های آستین‌بلند، سبک و روشن، پوست بدن شما را از تماس مستقیم نور خورشید در امان نگه می‌دارد. کلاه‌ لبه‌دار هم که دیگر گفتن ندارد، عنصر جدایی‌ناپذیر و مناسب برای شما در سفر به کویر محسوب می‌شود. همچنین اگر بتوانید جوراب‌های خود را هرچندساعت یک‌بار عوض کنید، این کار به شما حس زندگی و تازگی می‌بخشد. 


آفرود‌سواری در کویر


11. بهترین زمان برای سفر به کویر را انتخاب کنید. 

اوائل فصل بهار و فصل پاییز، بهترین زمان برای سفر به کویر محسوب می‌شود. در تابستان که مشخص است هوای کویر آنقدر گرم و طاقت‌فرساست که امان از آدم می‌برد و در زمستان آنقدر سرد و وحشتناک خشک است که سفر به کویر برای‌تان زهر می‌شود. جالب است بدانید بیشترین دمای ثبت‌شده در کویر لوت نزدیک به 72 درجه سانتی‌گراد بوده است. 


12. در کوله‌بستن، رولی کار کنید. 

برای اینکه بتوانید چیدمان حساب‌شده‌ای در کوله‌پشتی‌تان برای سفر به کویر داشته باشید، به نکات زیر توجه کنید: 

الف) ژاکت، سوئی‌شرت، لباس‌های گرم و لباس‌های زیر را در بخش زیپ‌لاک بگذارید. 

ب) جوراب‌ها و اشیاءقیمتی خود را در کفش اضافی‌تان بگذارید.

پ) بطری آب آشامیدنی را داخل یک کیسه پلاستیکی بگذارید.

ت) وسایل بهداشتی خود را داخل یک کیف کوچک سفری بگذارید. 


بستن چمدان برای کویر


13. مراقب توفان شن و گردوخاک باشید. 

حتماً در سفر به کویر، به همراه‌تان دستمال گردن و دستمال سر داشته باشید تا در شرایط بهم‌ریختگی اوضاع و طوفانی‌شدن، از آن جهت پوشاندن دهان و بینی استفاده کنید و پشت صخره‌ها پناه بگیرید. برای اینکه بتوانید از چشمان‌تان محافظت کنید، می‌توان از عینک‌های شیشه‌ای و آفتابی استفاده کرد.


تورهای پیشنهادی ما : 

تور کویر مصر 

تور کویر کاراکال

تور کویر مرنجاب

تور کویر ابوزیدآباد


چطور می‌توان در تور کویرگردی ثبت نام کرد؟ 

برای ثبت نام در تور کویرگردی از طریق کایت می‌توانید با شماره 75097700-021 تماس بگیرید یا با کلیک روی لینک با کارشناسان فروش تورهای داخلی ما در ارتباط باشید و نسبت به ثبت نام در تور کویرگردی و سفر به کویر اقدام نمایید.  

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید