آبشار دارنو | راهنمای بازدید از آبشار دیدنی دارنو ، آدرس و تصاویر
ضحا اکبری 1403/06/05 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

استان مازندران از زیباترین استان‌های ایران است که در شمال این کشور و در حاشیه‌ی دریای خزر قرار دارد. در این استان جاذبه‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که آبشار دارنو یکی از آن‌هاست. آبشار دارنو آبشاری زیبا و دائمی در نزدیکی روستایی به همین نام از توابع نوشهر می‌باشد که در سال‌های گذشته به یکی از جاهای دیدنی این منطقه تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم آبشار دارنو را به شما معرفی کرده و هر آنچه را که لازم است قبل از سفر به این منطقه بدانید برایتان بازگو کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آبشار دارنو مازندران

آبشار دارنو یکی از جاهای دیدنی مازندران در نزدیکی نوشهر است که منطقه‌ای بکر محسوب می‌شود، آبشاری دیدنی در میان جنگل‌های انبوه هیرکانی که حتی مسیر دسترسی به آن هم گردشگران را به وجد می‌آورد. آبشار دارنو در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد، فاصله‌ی این آبشار تا نوشهر 28 کیلومتر (70 دقیقه) و تا تهران حدود 190 کیلومتر (4 ساعت) است. آب و هوای عالی اطراف آبشار، طبیعت دل انگیز جنگل‌های متراکم هیرکانی، صدای دلنشین آب و خروشی که هنگام سقوط به سمت پایین دارد، از دلایل جذابیت آبشار دارنو و علاقه‌ی گردشگران به آن می‌باشد. برای رفتن به آبشار دارنو یا با تورهای طبیعت گردی همراه شوید، یا از یک راهنمای محلی با تجربه کمک بگیرید، زیرا مسیر دسترسی به آبشار در دل جنگل است و امکان دارد گردشگران در آن گم شوند. به همین دلیل لازم است یک راهنما را همراه خود کنید تا مسیر درست را به شما نشان دهد.

آبشار دارنو 1

علت نامگذاری آبشار دارنو مازندران

برای نامگذاری آبشار دارنو روایت‌های مختلفی وجود دارد، برخی می‌گویند دارنو از نام درخت دار گرفته شده که روزگاری در این منطقه به تعداد فراوان وجود داشته است. عده‌ای دارنو را اصطلاحی به زبان طبری می‌دانند که به معنای درخت بلند است. گروهی از محلی‌ها معتقدند دارنو از نام شخصی معروف و بعضی دیگر اعتقاد دارند دارنو از نام پرنده‌ی دارکوب گرفته شده زیرا تعدادی زیادی از این پرنده در جنگل‌های اطراف آبشار زندگی می‌کنند.

آبشار دارنو 2

ویژگی‌های جذاب آبشار دارنو مازندران

آبشار دارنو یکی از آبشارهای بلند و زیبای استان مازندران است، این آبشار یکی از 7 آبشاری است که در این منطقه قرار گرفته‌اند، اما طول آن از همه بیشتر است. آبشار دارنو 25 متر ارتفاع و 15 متر عرض دارد و آب آن حتی در تابستان نیز بسیار خنک است. این آبشار میان درختان توسکا در دل جنگل‌های چند میلیون ساله‌ی هیرکانی واقع شده و حیواناتی همچون روباه، گرگ، شغال، رودک، پلنگ، آهو، پازن، بز و خرس قهوه‌ای در اطراف آن زندگی می‌کنند. برای دسترسی به آبشار دارنو باید حدود 1 ساعت در دل جنگل پیاده روی کنید، البته در این مدت می‌توانید از سکوت اطراف، آرامش جنگل، صدای پرندگان که با صدای آب ترکیب شده، هوای دل انگیز منطقه و زیبایی درختان لذت ببرید. در نزدیکی آبشار دارنو جاذبه‌های طبیعی بیشماری وجود دارد که آبشار هالی دره، دریاچه‌ی فراخین، آبشار آلاشور، دریاچه‌ی ارواح و مرداب هسل تعدادی از آن‌ها هستند. از جمله تفریحاتی که می‌شود در نزدیکی آبشار دارنو انجام داد می‌توان شنا در حوضچه‌های پایین آبشار (درفصول گرم سال)، عکاسی از مناظر زیبای اطراف، قدم زدن در دل جنگل و... را نام برد.

آبشار دارنو 3

آب و هوا و بهترین زمان سفر به آبشار دارنو مازندران

سفر به آبشار دارنو در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد، در بهار آبشار بسیار پرآب و طبیعت اطراف آن بسیار دیدنی است، در تابستان از گرمای هوا خبری نیست و می‌توان تنی به آب زد. پاییز آبشار دارنو واقعا حیرت انگیز است، برگ درخت‌ها به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز درآمده و آدمی را مسحور خود می‌کند. در زمستان نیز آب آبشار یخ زده قندیل‌های جذابی را به وجود می‌آورد که تماشای آن بسیار لذتبخش است. اما به طور کلی بهترین زمان سفر به آبشار دارنو فصل‌های بهار و تابستان است، البته خیلی از گردشگران تا اواسط پاییز هم به این منطقه می‌روند. سفر به آبشار دارنو در زمستان چندان توصیه نمی‌شود، درست است که تماشای قندیل‌های آویزان از آبشار، تجربه‌ای بی نظیر است، اما مسیر رسیدن به آبشار در زمستان خطرناک بوده، در زمان بارندگی بسیار لغزنده می‌شود و ممکن است حادثه آفرین باشد.

آبشار دارنو 4

وسایل مورد نیاز برای سفر به آبشار دارنو مازندران

در اطراف آبشار دارنو هیچ گونه امکانات و خدماتی وجود ندارد، منطقه‌ای کاملا بکر که مخصوص طبیعت گردی است. وقتی می‌خواهید به آبشار دارنو بروید حتما وسایل و تجهیزات کافی با خود ببرید. کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی، پماد دفع حشرات، آب آشامیدنی، خوراکی مقوی، غذای سبک، وسایل تهیه‌ی غذا، لباس ضد آب، لباس اضافی، لباس گرم (برای زمان‌هایی که هوا سرد است)، داروهای شخصی، صندل، پاوربانک، دوربین عکاسی، چراغ قوه و از همه مهم‌تر کفش مناسب برای پیاده روی، وسایلی هستند که باید حتما همراهتان باشد. اگر قصد دارید شب را در نزدیکی آبشار دارنو کمپ کنید همراه داشتن زیرانداز ضد آب، چادر مسافرتی، پتو، کیسه خواب و لباس گرم را از یاد نبرید.

آبشار دارنو 5

مسیر دسترسی به آبشار دارنو مازندران

برای رسیدن به آبشار دارنو باید از طریق جاده‌ی زیبای چالوس به سمت شمال بروید، بعد از عبور از مرزن آباد و قبل از اینکه به نوشهر برسید، وارد جاده‌ی کمربندی نوشهر شوید. این مسیر را آنقدر ادامه دهید تا جاده‌ی سنگ معدن نوشهر را ببینید، وارد آن شده و از روستاهای ویسر و چندلر بگذرید. همینطور به مسیر خود ادامه دهید تا به یک دوراهی برسید، مسیر سمت راست شما را به آبشار می‌رساند، وارد آن شده آنقدر جلو بروید تا به دریاچه‌ی فراخین برسید. اینجا باید خودرواتان را پارک کرده و باقی مسیر را پیاده طی کنید. تقریبا نیم ساعت که پیاده روی کنید به اولین آبشار خواهید رسید، آبشاری کوچک که به شما یادآوری می‌کند مسیر را درست رفته‌اید. اگر نیم ساعت دیگر به پیاده روی ادامه دهید آبشار دارنو را خواهید دید. به یاد داشته باشید طی کردن این مسیر بدون راهنمای محلی یا راهنمای تور بسیار خطرناک می‌باشد زیرا احتمال گم شدن زیاد است، همچنین در کنار آبشار اول یک راه وجود دارد که راه خطرناکی است و نباید وارد آن شوید.

آدرس: استان مازندران، کمربندی نوشهر به سمت جاده‌ی معدن سنگ، ولرده، آبشار دارنو

آبشار دارنو 6

چگونگی اقامت در آبشار دارنو مازندران

در نزدیکی آبشار دارنو اقامتگاه یا هتلی وجود ندارد، اگر تمایل دارید که شب را در نزدیکی آبشار سپری کنید باید در قسمت مناسبی کمپ کنید. برای این منظور حتما باید وسایل و تجهیزات لازم همراهتان بوده و به اصول شب مانی در طبیعت آگاه باشید. توجه داشته باشید مناطق اطراف آبشار دارنو شب‌ها بسیار سرد است و فرقی نمی‌کند در کدام فصل به این منطقه سفر کرده باشید. اگر هم می‌خواهید در جای مناسب‌تری اقامت کنید باید به نزدیک‌ترین شهر یا روستا بروید. شهر نوشهر که حدود 28 کیلومتر با آبشار دارنو فاصله دارد هتل‌ها و ویلاهای زیادی برای اقامت دارد که البته قیمت آن‌ها کمی بالاست. روستای دارنو در نزدیکی آبشار است، برخی اهالی روستا خانه‌های خود را به گردشگران اجاره می‌دهند. در روستاهای ویسر و دلسم نیز اقامتگاه‌های ساده‌ای برای یک شب اقامت وجود دارد.

آبشار دارنو 7

نکات مهم در مورد سفر به آبشار دارنو مازندران

  • مسیر رسیدن به آبشار دارنو چندان سخت نیست، اما برای سالمندان و افراد ناتوان مناسب نمی‌باشد
  • حتما کفشی به پا کنید که می‌دانید با پیاده روی زیاد هم شما را اذیت نمی‌کند
  • بهتر است کفشتان ضد آب باشد، چرا که در برخی از قسمت‌ها مجبور هستید از داخل رودخانه عبور کنید
  • باز هم تکرار می‌کنیم به هیچ وجه تنها به این منطقه نروید و حتما از یک راهنما بخواهید همراهتان باشد
  • همیشه قبل از سفر به آبشار دارنو وضعیت آب و هوا را چک کنید، حتی در فصل تابستان!
  • بعد از روستاهای کلیک، کهنه ده، دلسم و ویسر دیگر جایی برای خرید در نزدیکی آبشار وجود ندارد
  • در این منطقه آنتن گوشی همراه و اینترنت وجود ندارد، پس روی نقشه‌های آنلاین حساب نکنید
  • هرگاه خواستید به آبشار دارنو سفر کنید مکان سفرتان را از قبل به خانواده یا دوستان خود اطلاع دهید
  • اگر در زمستان به آبشار دارنو سفر می‌کنید، تجهیزاتی مثل زنجیر چرخ را از یاد نبرید
  • و مهم‌ترین نکته اینکه همیشه در هر سفری مراقب طبیعت باشید، زباله‌هایتان را در آن رها نکنید، مطمئن شوید که آتش را خاموش کرده‌اید و جز ردپا چیزی از خود به جا نگذارید

آبشار دارنو 8

آبشار دارنو 9

آبشار دارنو 10

در این مقاله شما را با آبشار دارنو در نوشهر استان مازندران آشنا کرده، در مورد ویژگی‌های این جاذبه‌ی زیبا صحبت کردیم و چگونگی بازدید از این منطقه‌ی بکر را شرح دادیم. آبشار دارنو آبشاری زیبا در منطقه‌ای سرسبز است که بازدید از آن انرژی بسیاری به شما خواهد بخشید. اگر مشتاق هستید به آبشار دارنو سفر کنید، می‌توانید وارد صفحه‌ی تورهای طبیعت گردی کایت شده و یکی از تورهای آبشار دارنو را انتخاب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید