جاهای دیدنی بابلسر | با جاذبه‌های گردشگری بابلسر آشنا شوید
ضحا اکبری 1403/04/24 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

بابلسر یکی از زیباترین شهرهای ایران است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد، از جنگل و دریا گرفته تا سد و پل، این شهر با آب و هوای معتدل، طبیعت بی نظیر، مردمانی مهربان و جاذبه‌هایی که تعدادشان خیلی زیاد است، توانسته در دل گردشگران برای خود جا باز کند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از جاهای دیدنی بابلسر را به شما معرفی کرده، در مورد آدرس، ویژگی‌ها و شرایط بازدید از هر یک برایتان صحبت کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بابلسر

بابلسر شهری زیبا در استان مازندران است که با برخورداری از جاذبه‌های بسیار، همواره یکی از شهرهای گردشگر پذیر ایران بوده است، شهری دیدنی با تفریحات و جاهای دیدنی فراوان که می‌تواند مقصدی ایده آل برای هر سفری باشد. بابلسر قدمت زیادی دارد، اما بیشتر جاذبه‌های تاریخی این شهر متعلق به دوره‌ی پهلوی اول است. در گذشته بابلسر را مشهدسر می‌نامیدند، چرا که عقیده داشتند سر برادر امام رضا در این شهر دفن شده، اما با گذشت زمان، نام این شهر به تبعیت از نام همسایه‌ی جنوبی‌اش، به بابلسر تغییر یافت. برای رسیدن به بابلسر از مرکز ایران باید وارد جاده‌ی فیروزکوه شوید، از غرب باید از شهرهای آستارا، رشت، رامسر و چالوس عبور کنید و از شرق باید با پشت سر گذاشتن گرگان و ساری به بابلسر برسید.

جاهای دیدنی بابلسر

شهر بابلسر جاذبه‌های بسیاری دارد، این جاذبه‌ها هم طبیعی هستند و هم تاریخی، در ادامه به معرفی تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های بابلسر می‌پردازیم:

  1. رود بابلرود

بابلرود رودخانه‌ای زیبا در قلب شهر بابلسر است که از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این شهر به شمار می‌رود، این رودخانه پرآب و دیدنی است و در اطراف آن امکاناتی از قبیل رستوران، کافی شاپ، سفره خانه، اسکله‌ی قایقرانی، پلاژهای تفریحی و... تعبیه شده تا گردشگران از بودن در آن لذت ببرند.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، بابلرود

جاهای دیدنی بابلسر 1

  1. پل معلق بابلسر

پل معلق بابلسر یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر است که در سال 1313 در دوره‌ی پهلوی اول ساخته شده، مهندسان سوئدی و آلمانی مسئولیت ساخت این پل را بر عهده داشته‌اند. پل معلق بر روی بابلرود و در مسیر ارتباطی 3 شهر بابلسر، فریدونکنار و محمود آباد واقع شده و اولین پل ایران بوده که برای عبور خودرو از روی آن، ساخته شده است. طول پل معلق بابلسر 80، عرض آن 8 و ارتفاعش 16 متر است، این پل در سال‌های اخیر بازسازی شده و امنیت بالایی دارد.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، خیابان پاسداران، پل معلق

جاهای دیدنی بابلسر 2

  1. اسکله‌ی ساحلی

در زمان پهلوی کشتی‌های بسیاری بین ایران و روسیه در رفت و آمد بودند، به همین دلیل در نزدیکی رودخانه‌ی بابلرود اسکله‌ای بنا کردند تا این حرکت کشتی‌ها مدیریت شود. امروزه خبری از حرکت کشتی در این اسکله نیست، اما این منطقه به جاذبه‌ای طبیعی و تاریخی در بابلسر تبدیل شده و خیلی از گردشگران برای بازدید از این اسکله می‌آیند. در این منطقه اتاق‌های کرایه‌ای، کافه و رستوران وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، اسکله‌ی ساحلی

جاهای دیدنی بابلسر 3

  1. روستای کوهی خیل

روستای کوهی خیل یکی از روستاهای زیبا و قدیمی در اطراف بابلسر است که قدمت آن به قبل از دوره‌ی سامانیان برمی‌گردد، این روستا منطقه‌ای بکر با چشم اندازهای تماشایی و طبیعتی فوق العاده دارد و آثار تاریخی متعددی نیز در آن دیده می‌شود.

آدرس: استان مازندران، جاده‌ی ساری به بابلسر، روستای کوهی خیل

جاهای دیدنی بابلسر 4

  1. روستای گلاشکلا

روستای گالشکلا یکی از روستاهای زیبای بابلسر است که با این شهر حدود 1 کیلومتر فاصله دارد. این روستا منطقه‌ی جنگلی، آب و هوای عالی، باغ‌های میوه، چشم اندازهای رویایی و مردمانی میهمان نواز و خونگرم دارد. به دلیل وجود مراتع و چراگاه‌های زیاد، شغل دامپروری در روستای گالشکلا از رونق فراوانی برخوردار است. اگر دوست دارید چند روزی را به دور از هیاهوی زندگی شهری و در منطقه‌ای سرشار از آرامش سپری کنید، می‌توانید خانه‌ای روستایی در گالشکلا کرایه کرده و روزهای آرام و زیبایی را در این منطقه بگذرانید.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، روستای گالشکلا

جاهای دیدنی بابلسر 5

  1. آبشار شی الیم

آبشار شی الیم یکی از جاذبه‌های دیدنی بابلسر است که در 70 کیلومتری آن و در نزدیکی روستای گاوزن محله واقع شده است، ارتفاع این آبشار 30 متر است و در دل دره‌ای عمیق که پوشیده از درختان جنگلی است قرار دارد. مسیر دسترسی به آبشار تا حدودی سخت است و باید با پای پیاده این مسیر را طی کرد، اما رسیدن به آبشار مرتفع، تنفس در هوای تمیز و خنک اطراف آن و تماشای چشم اندازهای پیرامون، ارزش پیمودن این راه دشوار را دارد.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، 2 کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله، آبشار شی الیم

جاهای دیدنی بابلسر 6

  1. تالاب عزیزک

در روستای عزیزک از توابع بابلسر، تالابی وجود دارد که از به هم پیوستن 4 آب بندان بزرگ و کوچک شکل گرفته، این تالاب منطقه‌ای بسیار دیدنی با پوشش گیاهی و جانوری غنی می‌باشد. گونه‌های جانوری متعددی در این تالاب زیست دارند، ماهی‌هایی مثل اردک ماهی، کپور و آمور، خزندگانی همچون لاک پشت برکه‌ای خزری، مار چلیپر و مار آبی، پرندگانی نظیر ویلو، گیلارو، خوتکا، چنگر، عروس غاز، درنا، اردک مرمری و قو، تنها پستاندار تالاب نیز شنگ است. در اطراف تالاب پوشش گیاهی جذابی هم وجود دارد که شامل عدسک آبی، علف حصیر، سازیل و اسپرغان می‌باشد، اما چیزی که در تالاب عزیزک خیلی به چشم می‌آید گل‌های نیلوفر آبی است که تمام سطح تالاب را پوشانده‌اند.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، روستای عزیزک، تالاب عزیزک

جاهای دیدنی بابلسر 7

  1. منطقه‌ی توریستی کرفون

کرفون نام منطقه‌ای توریستی تفریحی در 13 کیلومتری بابلسر است که بسیار زیباست، در این منطقه ساحل دیدنی، چشم اندازهای بی نظیر و امکانات رفاهی مطلوبی وجود دارد که باعث می‌شود گردشگران سفر راحت و جذابی را تجربه کنند. کرفون به دلیل وجود ویلاهای متعدد و ساحلی پر از امکانات، جان می‌دهد برای سفرهای خانوادگی، پس اگر قصد دارید سفری خانوادگی به همراه عزیزانتان داشته باشید، کرفون می‌تواند مقصدی ایده آل برایتان باشد.

آدرس: استان مازندران، کیلومتر 13 جاده‌ی ساحلی بابلسر به ساری، منطقه‌ی گردشگری کرفون

جاهای دیدنی بابلسر 8

  1. منطقه‌ی ساحلی بهمنمیر (مِیرود)

بهمنمیر نام منطقه‌ای ساحلی و خوش آب و هواست که از مناطق بکر اطراف بابلسر به شمار می‌رود، در این منطقه ساحلی زیبا قرار دارد که به منطقه‌ی گردشگری میرود معروف است و در آن امکاناتی همچون نمازخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق، رستوران و سکوی مخصوص چادر زدن وجود دارد.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، بهمنمیر (میرود)

 جاهای دیدنی بابلسر 9

  1. شهرک ساحلی خزرشهر

یکی دیگر از شهرک‌های توریستی اطراف بابلسر، شهرک خزرشهر است که منطقه‌ای بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد. این شهرک ساحلی تمیز و خلوت، طبیعتی تماشایی و آرامشی بی پایان دارد، اما ورود به آن برای عموم آزاد نیست، بلکه هرکس بخواهد وارد این شهرک شود یا باید از قبل کارت تهیه کند یا اینکه فردی که کارت دارد او را دعوت نماید.

آدرس: استان مازندران، کیلومتر 6 جاده‌ی بابلسر به فریدونکنار، شهرک توریستی خزرشهر

جاهای دیدنی بابلسر 10

  1. سد لاستیکی عرب خیل

سد لاستیکی بابلسر در منطقه‌ی بهمنمیر و روی رودخانه‌ی تالار قرار دارد و به سد عرب خیل معروف است، در پشت این سد دریاچه‌ی کوچکی ایجاد و امروزه به تفرجگاهی برای گردشگران تبدیل شده است. طبیعت اطراف سد لاستیکی بسیار زیباست و خانواده‌ها خصوصا در روزهای تعطیل برای پیک نیک به این منطقه می‌آیند. طول سد لاستیکی 50 و ارتفاع آن از سطح رودخانه 3 متر است، این سد یکی از جاذبه‌های دیدنی بابلسر می‌باشد.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، بهمنمیر، سد لاستیکی عرب خیل

  1. بازارچه‌ی سنتی بابلسر

بازارهای سنتی بابلسر از جمله جاذبه‌های این شهر هستند که حس و حالی عالی را به گردشگران هدیه می‌دهند، در این بازارها انواع محصولات محلی بابلسر و صنایع دستی به فروش می‌رسد. بخشی از بازارهای سنتی بابلسر روباز و بخشی سرپوشیده است و در غرفه‌های مختلف آن خوراکی‌هایی مثل لبنیات محلی، میوه، ماهی، مربا، ترشی، سبزی و تخم مرغ عرضه می‌شود. از میان صنایع دستی که در بازارهای سنتی بابلسر فروخته می‌شود می‌توان صنایع دستی هندی، لباس بلوچی، وسایل سنتی ترکمن و... را نام برد.

آدرس بازارچه‌ی امام خمینی: استان مازندران، بابلسر، خیابان رجایی، بازارچه‌ی سنتی امام خمینی

آدرس بازارچه‌ی ولیعصر: استان مازندران، بابلسر، خیابان بهشتی، روبروی مسجد جامع، بازارچه‌ی سنتی ولیعصر

جاهای دیدنی بابلسر 12

  1. باغ وحش بابلسر

در شهر بابلسر یک باغ وحش دیدنی وجود دارد که به صورت خصوصی اداره می‌شود، این باغ وحش درواقع یک پارک وحش است که در کنار مرکز سرطان شناسی بابلسر واقع شده و در آن حیواناتی نظیر میمون، خرس، گوش سیاه، شتر، شیر و گرگ نگهداری می‌شود.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، خیابان دریا، مجاور مرکز سرطان شناسی، باغ وحش بابلسر

جاهای دیدنی بابلسر 13

  1. برج ساعت

شاید بتوان برج ساعت را نماد بابلسر دانست، برجی بلند و زیبا که در دوره‌ی پهلوی اول ساخته و در سال 1368 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، شیخ صالح صالحی دستور ساخت این بنا را داده است. برج ساعت 30 متر ارتفاع و 4 طبقه دارد، در ساخت این برج از مصالحی همچون سنگ و آجر استفاده شده و معماری آن ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی می‌باشد. برج ساعت خصوصا در شب بسیار دیدنی می‌شود، به همین دلیل این منطقه شب‌ها پاتوق جوانان بابلسری است.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، خیابان فلسطین، برج ساعت

جاهای دیدنی بابلسر 14

  1. مدرسه‌ی تاریخی نرجس

مدرسه‌ی نرجس یا احمدیه یکی از بناهای تاریخی بابلسر است که به دوره‌ی پهلوی اول تعلق دارد، این بنا روی نیم طبقه ساخته شده تا از گزند رطوبت شمال در امان باشد. در سال 1382 بنای مدرسه‌ی نرجس در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، این مدرسه امروزه به جاذبه‌ای تاریخی در بابلسر تبدیل شده است.

آدرس: استان مازندران، بابلسر، خیابان فلسطین، مدرسه‌ی نرجس

در این مقاله به شهر زیبای بابلسر سفر کرده و با جاهای دیدنی این شهر آشنا شدیم، بابلسر یکی از زیباترین شهرهای ایران است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بیشماری دارد. بازدید از این جاذبه‌ها جسم و روح آدمی را نوازش می‌دهد و خاطره‌ای ماندگار برای گردشگران به جای می‌گذارد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید