بهترین رستوران‌های قزوین
ضحا اکبری 1402/12/06 170 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

قزوین به عنوان شهری زیبا که جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی بسیاری دارد خود را در فهرست شهرهای توریستی ایران قرار داده و همه ساله از هزاران گردشگری که برای تفریح به آن می‌آیند میزبانی می‌کند. همانطور که می‌دانید غذاهای سنتی قزوین بسیار معروف و خوش طعم هستند و امتحان کردن مزه‌ی آن‌ها یکی از بهترین قسمت‌های سفر به این شهر است. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های قزوین را به شما معرفی کرده و در مورد ویژگی‌ها، آدرس و ساعت کاری آن‌ها صحبت کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  1. رستوران سنتی شمس

رستوران شمس یکی از بهترین ‌رستوران‌های قزوین است که قرار گرفتن آن در نزدیکی حسینیه‌ی امینی‌ها باعث شده بسیاری از گردشگران پس از بازدید از این جاذبه‌ی تاریخی خود را به صرف غذایی خوشمزه و اصیل دعوت ‌کنند. طراحی رستوران شمس و معماری آن بسیار زیبا و اصیل است و برخی از قسمت‌های آن مثل حوض فیروزه‌ای، پنجره‌‌هایی با شیشه‌های رنگی، درب‌های چوبی و... میهمانان را به گذشته‌ها می‌برد. در رستوران شمس انواع کباب‌ها، پلو خورشت، ماهی و انواع پیش غذاهایی مثل کشک بادمجان و میرزا قاسمی قابل سفارش است، غذاهای این رستوران با قیمت‌های متوسطی ارائه می‌شوند و ساعت کاری آن از 12 تا 15:30 و از 19 تا 22:30 می‌باشد.

آدرس: قزوین، خیابان مولوی، قبل از چهارراه منتظری، روبروی حسینیه‌ی امینی‌ها، رستوران سنتی شمس

رستوران شمس قزوین

  1. رستوران آرمانی

یکی دیگر از رستوران‌های معروف قزوین، رستوران آرمانی است، این رستوران فعالیت خود را از سال 1393 آغاز کرده و با ایجاد محیطی آرام، طراحی جذاب، پرسنل حرفه‌ای و غذاهای خوش طعم و اصیل، توانسته جایگاه ویژه‌ای در میان رستوران‌های این شهر به دست آورد. انواع کباب، جوجه، خورشت، پلو، غذاهای سنتی قزوین، پیش غذا، دسر و... را می‌توان در آرمانی سفارش داد، غذاهای این رستوان از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه هستند، ساعت کاری آرمانی از 12 تا 16 و از 19 تا 22 است.

آدرس: قزوین، بلوار فلسطین، بین خیابان حیدری و کنار گذر میرعماد، رستوران آرمانی

  1. رستوران عتیق

رستوران عتیق از رستوران‌های باسابقه‌ی قزوین است که بیش از 30 سال قدمت دارد، این رستوران دارای معماری سنتی است و در گوشه و کنار آن اِلمان‌های تاریخی همچون وسایل عتیقه به چشم می‌خورد. عتیق انواع غذاهای اصیل ایرانی از کباب تا چلوخورشت را ارائه می‌دهد، اما غذاهای قزوینی نظیر قیمه نثار این رستوران شهرت زیادی دارد. رستوران عتیق از ساعت 12 تا 10 و نیم شب به صورت پیوسته فعال است.

آدرس: قزوین، چهارراه پادگان، ابتدای بلوار فلسطین، جنب سازمان آب، رستوران عتیق

رستوران عتیق قزوین

  1. رستوران نمونه

رستوران نمونه از جمله رستوران‌های بسیار قدیمی قزوین است، این رستوران بیش از 50 سال پیش در قزوین افتتاح شد و تا امروز به فعالیت خود ادامه داده است. رستوران نمونه انواع غذاهای ایرانی، فرنگی و سنتی قزوین، پیش غذا، دسر و نوشیدنی را ارائه می‌کند، این رستوران بین ساعات 11:30 تا 16 و 20 تا 23:30 دایر است و دارای رنج قیمت متوسط می‌باشد.

آدرس شعبه‌ی اول: قزوین، بلوار مدرس، خیابان بوعلی، چهارراه فردوسی، رستوران نمونه

آدرس شعبه‌ی دوم: قزوین، بالاتر از چهارراه فلسطین، مرکز خرید نارون، طبقه‌ی اول، رستوران نمونه

  1. رستوران اقبالی

رستوران اقبالی دیگر رستوران قدیمی قزوین است که زمان افتتاح آن به پیش از انقلاب برمی‌گردد، این رستوران در منوی خود انواع غذاهای خوشمزه‌ی ایرانی را دارد ولی کباب درباری، کباب برگ 60 سانتی و کباب لاری آن بسیار معروف است. با وجود کیفیت بالای غذاهای رستوران اقبالی، قیمت‌های این رستوران چندان گران نیست، ساعت کاری اقبالی تمام روزهای هفته از 10 تا 16 و از 19 تا 23 است.

آدرس: قزوین، خیابان طالقانی، نرسیده به سه راه خیام، رستوران اقبالی

  1. رستوران شانی

رستوران شانی یک رستوران مدرن در قزوین است که در سال 1392 افتتاح شده و دارای فضایی شیک و زیبا می‌باشد، این رستوران امکانات بسیاری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به پارکینگ، سالن ویژه برای برگزاری مراسم‌های مختلف، غذای بیرون بر و... اشاره کرد. غذاهایی همچون قیمه نثار، انواع کباب، زرشک پلو، باقالی پلو و... در منوی رستوران شانی وجود دارد، این رستوران از 11:30 تا 15 و از 18 تا 23 فعالیت دارد.

آدرس: قزوین، خیابان فلسطین، مرکز خرید داریوش، طبقه‌ی دوم، رستوران شانی

رستوران شانی قزوین

  1. رستوران کرمانی

رستوران کرمانی فعالیت خود را از سال 1358 آغاز کرد، این رستوران دو سالن مجزا دارد، یکی برای افرادی که به کرمانی می‌آیند تا فقط غذا بخورند و دیگری با ظرفیت 100 نفر برای برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف، این سالن‌ها درب جداگانه دارند. در منوی رستوران کرمانی غذاهای متنوعی همچون کباب کوبیده، برگ، سلطانی و...، باقالی پلو با گوشت، زرشک پلو با مرغ و... وجود دارد، همچنین پیش غذاهایی مانند سوپ، انواع سالاد و... هم در این منو دیده می‌شود. سطح قیمت‌ها در رستوران کرمانی متوسط است، این رستوران از ساعت 12 تا 16:30 و از 19 تا 22 فعال است.

آدرس: قزوین، چهارراه ولیعصر، ابتدای خیابان شاهد، رستوران کرمانی

  1. رستوران مدیترانه

رستوران مدیترانه یک رستوران متفاوت در قزوین است که با غذاهای لبنانی خود توانسته دل میهمانانش را ببرد، این رستوران انواع غذاهای لبنانی را سرو می‌کند اما پک لبنانیِ آن خیلی طرفدار دارد. از جمله غذاهای موجود در منوی رستوران مدیترانه می‌توان شاورمای مرغ عربی، شاورمای اکسترا، شش طاوق، میت میلت گوشت، سالادهای مدیترانه‌ای، فطایر پنیر با سیاه دانه و انواع پیش غذاها و دسرهای متنوع را نام برد، مدیترانه از ساعت 11 صبح تا 11 شب فعال است.

آدرس: قزوین، بلوار دهخدا، بالاتر از چهارراه فلسطین، مرکز خرید نارون، طبقه‌ی سوم، رستوران مدیترانه

رستوران مدیترانه قزوین

  1. پیتزا پله

پیتزا پله یکی از فست فودهای بسیار معروف قزوین است که 3 شعبه در این شهر دارد، قدمت شعبه‌ی اول آن به بیش از 20 سال پیش برمی‌گردد و شعبه‌ی سوم در فودکورت مرکز خرید نارون، جدیدترین شعبه‌ی این فست فود است. در پیتزا پله می‌توان انواع پیتزا شامل پپرونی، گوشت و مخصوص، انواع ساندویچ شامل همبرگر و هات داگ، انواع غذاهای فرنگی مثل رست بیف، سوخاری، رولوی گوشت و مرغ و پاته‌ی اسفناج، انواع پاستا همچون پاستای آلفردو و پاستای پنه با مرغ، انواع سالاد نظیر سالاد سزار و سالاد کلم و انواع پیش غذاهای خوشمزه مانند سیب زمینی سرخ شده و سوپ جو را سفارش داد. قیمت‌ها در پیتزا پله بسیار مناسب است، این فست فود بین ساعات 11 صبح تا 12 شب فعالیت می‌کند.

آدرس شعبه‌ی اول: قزوین، بلوار دهخدا، بین خیابان‌های شهاب و شقایق، پیتزا پله

آدرس شعبه‌ی دوم: قزوین، کنارگذر مطهری، نرسیده به میدان جانبازان، برج‌های مسکونی راژیا، پیتزا پله

آدرس شعبه‌ی سوم: قزوین، بلوار دهخدا، بالاتر از چهارراه فلسطین، مرکز خرید نارون، طبقه‌ی سوم، پیتزا پله

  1. فست فود سن سون

فست فود سن سون در سال 1370 بود که فعالیتش را شروع کرد، این فست فود در تمام این سال‌ها با بهره بردن از مواد اولیه‌ی باکیفیت، پرسنل حرفه‌ای و استفاده از ابزار و تکنولوژیِ به روز، مشتریان بسیاری را جذب کرده و همواره رضایت این مشتری‌ها را به دست آورده است. در منوی فست فود سن سون انواع پیتزا، انواع ساندویچ، انواع خوراک، انواع سالاد و چندین نوع پیش غذا موجود است، این غذاها دارای قیمت مناسب بوده و از ساعت 11:30 تا 24 در این فست فود قابل سفارش هستند.

آدرس: قزوین، میدان میرعماد، ابتدای بلوار عدل، فست فود سن سون

فست فود سن سون قزوین

در این مقاله تعدادی از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌ها و فست فودهای قزوین را به شما معرفی کرده و کمی در موردشان حرف زدیم، چشیدن طعم لذیذ غذاهای سنتی قزوین، غذاهای خوش طعم ایرانی و غذای سایر ملل در یکی از بهترین رستوران‌های این شهر، می‌تواند خاطره‌ای به یاد ماندنی را از سفر به قزوین برای هر گردشگری به یادگار بگذارد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید