بهترین کافه‌های قزوین | تجربه‌ی آرامش در کافه‌های قزوین
ضحا اکبری 1402/11/11 224 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

قزوین یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که همیشه میزبان گردشگرانی بوده که از دور و نزدیک به این شهر سفر می‌کنند. قزوین در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی که در خود جای داده، کافه‌های بسیاری دارد که برای گذراندن ساعتی در آرامش بسیار مناسب هستند. کسانی که می‌خواهند یک نوشیدنی خوش طعم بنوشند یا یک خوراکی لذیذ میل کنند، کافه‌های زیبا و باکیفیت قزوین برای آن‌ها انتخاب مناسبی است. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین و باکیفیت‌ترین کافه‌های قزوین را به شما معرفی کرده و کمی در مورد آن‌ها صحبت کنیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید به قزوین سفر کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  1. کافه ارثیه

یکی از پرطرفدارترین کافه‌های قزوین، کافه ارثیه است که اولین کافه عینک ایران می‌باشد، این کافه یکی از حجره‌های کاروانسرای سعدالسلطنه است که از جاذبه‌های تاریخی قزوین به شمار می‌رود. این حجره در قدیم متعلق به حاج اسماعیل موذن بوده که در آن عینک می‌ساخته است، امروزه به کافه تغییر کرده، بخش‌هایی به عنوان شاه نشین به آن اضافه شده و به وسیله‌ی نوه‌ی حاج اسماعیل اداره می‌شود. کلکسیون عینک‌های قدیمی، پیانوی 130 ساله، فرش اصیل 120 ساله، دیوار پلاسکو و دیوار صلح، اجزای محبوب کافه ارثیه هستند. در منوی این کافه‌ی سنتی انواع شربت‌های خنک، دمنوش، انواع چای، دسر و کیک، انواع شیک، قهوه‌های سرد و گرم، نوشیدنی‌های گرم و... سرو می‌شود. کافه ارثیه از ساعت 10 تا 22 فعال است و قیمت خوردنی و نوشیدنی‌های آن چندان گران نیست.

آدرس: قزوین، خیابان امام خمینی، کاروانسرای سعدالسلطنه، سرای قیصریه، حجره‌ی 46، کافه ارثیه

یک کافه سنتی

  1. کافه‌ی نگارالسلطنه

کافه‌ی نگارالسلطنه یکی دیگر از کافه‌های قزوین است که در کاروانسرای سعدالسلطنه قرار دارد، این کافه در سرای وزیر این کاروانسرا واقع شده است. هر کدام از میزهای نگارالسلطنه اسم مخصوص به خود را دارند، نام‌هایی نظیر ماهور، گلستان، شمس، سایه، شرف الملک و...، اساس کار پرسنل این کافه بر پایه‌ی پذیرایی و مهمان نوازی ایرانی شکل گرفته است. در کافه‌ی نگارالسلطنه می‌توان انواع قهوه‌ی سرد و گرم، نوشیدنی‌های گرم، شربت، دمنوش، چای و دسر را سفارش داد. ساعت کاری کافه نگارالسلطنه بین 10 صبح تا 10 شب است و قیمت‌های آن در سطح متوسطی قرار دارند.

آدرس: قزوین، خیابان امام خمینی، کاروانسرای سعدالسلطنه، حجره‌ی 24، راسته‌ی وزیر، کافه‌ی نگارالسلطنه

  1. کافه دومان

 کافه دومان یکی دیگر از کافه‌های جدید اما قدیمی قزوین است، این کافه در سال 1400 در مکان یک خانه‌ی قدیمیِ بازسازی شده افتتاح شد. در کافه دومان انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، شامل قهوه، چای، دمنوش، شربت و... به همراه دسر و کیک سرو می‌شود. همچنین غذاهای سبک و سالاد نیز در این کافه قابل سفارش است، ساندویچ‌های کافه دومان از لحاظ خوشمزگی بسیار معروف هستند. کافه دومان از 11 صبح تا 11 شب فعال است و قیمت‌های متوسطی دارد.

آدرس: قزوین، بوعلی شرقی، بعد از پاساژ مهر و ماه، کافه دومان

  1. کافه ری را

یکی از دنج‌ترین کافه‌های شهر قزوین، کافه ری را است، این کافه انواع نوشیدنی و قهوه‌ی سرد و گرم، انواع چای، دمنوش، نوشیدنی‌های شکلاتی، دسر و... را سرو می‌کند، اما در سرو چیزکیک‌های شکلاتی شهرت بسیاری دارد. ساعت کاری کافه ری را از 8 صبح تا 12 شب است و قیمت‌های آن در سطح متوسط می‌باشند.

آدرس: قزوین، بلوار آیت الله مدرس، نرسیده به 4 راه طالقانی، جنب 3 راه شهرداری، کافه ری را

  1. کافه راندوو

از وسیع‌ترین کافه‌های قزوین می‌توان به کافه رستوران راندوو اشاره کرد، این کافه دو طبقه است و می‌تواند از حدود 100 نفر پذیرایی کند. در کافه راندوو انواع فست فود شامل پیتزا، ساندویچ، برگر، پاستا، پنینی، نودل و... موجود است و می‌توان در آن نوشیدنی‌های سرد و گرم، انواع قهوه‌ی گرم و سرد، انواع چای، دمنوش، کیک، دسر و... را سفارش داد. کافه راندوو از ساعت 9 تا 11 و نیم شب فعال است و بین ساعات 9 صبح تا 14 سرویس صبحانه ارائه می‌دهد، قیمت‌ها در این کافه متوسط است.

آدرس: قزوین، خیابان ملاصدرا، نبش اندیشه‌ی 15، کافه راندوو

میز و صندلی های چوبی یک کافه

  1. کافه پالکانه

کافه پالکانه یکی از جذاب‌ترین کافه‌های قزوین است که در محل عمارتی قدیمی قرار دارد، این بنای قاجاری بازسازی و به کافه تبدیل شده است و 60 نفر ظرفیت دارد. در کافه پالکانه انواع دسر، شربت، نوشیدنی سرد و گرم، قهوه‌های سرد و گرم، انواع چای، دمنوش، کیک و... قابل سفارش است. صبحانه‌های این کافه بسیار معروف است، صبحانه‌هایی مثل فرنچ تست، انواع پنکیک، املت، نیمرو، تست ژامبون و...، بشقاب مرغ و سبزیجات، بشقاب ژامبون، انواع نودل، کلاب ژامبون، کلاب مرغ، پنه آلفردو و... غذاهایی هستند که در وعده‌های ناهار و شام سرو می‌شوند. کافه پالکانه از ساعت 10 تا 23 فعال است و قیمت‌های متوسطی دارد.

آدرس: قزوین، خیابان فلسطین شرقی، نبش بن بست متانت، کافه پالکانه

  1. کافه پاتیو

کافه رستوران پاتیو یکی از پاتوق‌های جوانان قزوینی و گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند، این کافه حدود 80 نفر ظرفیت دارد و در دو فضای باز و سرپوشیده پذیرای میهمانان خود است. کافه پاتیو به صبحانه‌های تخصصی‌اش شهرت دارد، اما در آن انواع قهوه، نوشیدنی سرد و گرم، کیک، انواع چای، دمنوش، دسرهای یخ، شیک و غذاهایی مانند پیتزا، ساندویچ، سوخاری، پاستا، برگر، سالاد، پیش غذا و... سرو می‌شود. ساعت کاری کافه پاتیو از 10 صبح تا 11 و نیم شب است و صبحانه‌ی آن بین ساعات 10 تا 12 و نیم سرو می‌شود، غذاها، دسرها و نوشیدنی‌های کافه پاتیو قیمت متوسطی دارند.

آدرس: قزوین، بلوار ملاصدرا، اندیشه‌ی 24، برج ونوس، ورودی E5، کافه پاتیو

میز و صندلی چوبی یک کافه و کتابخانه

  1. کافه توسی

کافه تو سی یکی از کافه‌های جوان پسند قزوین است که طرفداران بسیاری دارد، این کافه دارای دو طبقه است و منوی متنوعی دارد. در کافه تو سی انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، دسر، کیک، شیرینی، چای، قهوه، شیک، شکلات، بستنی و... سرو می‌شود. ساعت کاری کافه تو سی بین 8 صبح تا 11 شب است و دارای سطح قیمتی متوسط می‌باشد.

آدرس: قزوین، بلوار مدرس شمال، بعد از 4 راه محمد رسول الله، نبش هاشمی، کافه تو سی

  1. کافه آروما

دیگر کافه‌ی جذاب قزوین کافه آروما است، این کافه هم در فضای داخلی و هم در فضای باز از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. در کافه آروما انواع اسپرسو، قهوه‌های دمی، چای، دمنوش، نوشیدنی گرم و سرد، اسموتی و کیک سرو می‌شود، ضمن اینکه غذاهایی همچون پنینی مرغ و بیکن، سالاد سزار، چیپس و پنیر، کلاپ ساندویچ و... در آن قابل سفارش است. قیمت‌ها در کافه آروما سطح متوسطی دارد، این کافه از 9 تا 23 فعال است.

آدرس: قزوین، بلوار دهخدا، بعد از 4 راه فلسطین، نرسیده به میدان عدل، نبش کوچه‌ی یاقوت، کافه آروما

  1. کافه دیپ لانژ

دیپ لانژ یکی از کافه رستوران‌های معروف قزوین است که در بلوار ملاصدرا واقع شده و در فضایی گرم و صمیمی، می‌تواند میزبان 80 نفر باشد. در دیپ لانژ می‌توان انواع اسپرسو، لاته بار، نوشیدنی‌های گرم، چای، دمنوش و بار سرد به همراه کیک و شیرینی را سفارش داد، همچنین انواع ساندویچ، پیتزا، پاستا، سالاد، سوخاری، پیش غذا و... در کافه دیپ لانژ سرو می‌شود. این کافه از 10 صبح تا 12 شب کار می‌کند و دارای سطح قیمت متوسط می‌باشد.

آدرس: قزوین، شهرک ملاصدرا، بلوار بابایی شمال، نرسیده به میدان جانبازان، خیابان سپهر، کافه دیپ لانژ

فضای باز یک کافه

در این مقاله چند مورد از بهترین کافه‌های قزوین را به شما معرفی کردیم، قزوین به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بیشمار، همواره یکی از مقاصد گردشگران بوده است، کافه‌های این شهر نیز میزبان ایده آلی برای کسانی است که می‌خواهند پس از یک گردش جذاب، دقایقی را در آرامش سپری کنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید