مراکز خرید تبریز | با معروف‌ترین پاساژهای تبریز آشنا شوید
ضحا اکبری 1402/11/27 180 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

تبریز یکی از شهرهای توریستی ایران است که در شمال غربی کشور واقع شده و دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری می‌باشد، این شهر همه ساله میزبان گردشگرانی است که برای تفریح یا مسائل کاری به تبریز سفر کرده‌اند. در تبریز مراکز خرید فراوانی وجود دارد که گردشگران می‌توانند برای خرید سوغات یا وسایل مورد نیاز خود به آن‌ها مراجعه کنند، مراکزی که برخی لوکس و گران قیمت و برخی دیگر محلی و ارزان قیمت هستند. در این مقاله قصد داریم به تبریز سفر کرده و با مراکز خرید این شهر و ویژگی‌های هر یک آشنا شویم، پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

  1. بازار سنتی تبریز

بازار سنتی تبریز بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ی دنیاست که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و قدمت زیادی دارد، این بازار با معماری جذاب از بخش‌های مختلفی همچون کاروانسراها، دالان‌های تو در تو و بازارچه‌هایی با غرفه‌های کوچک و بزرگ تشکیل شده است. در این بازار هر چیزی که بخواهید پیدا می‌کنید، از صنایع دستی گرفته تا لباس‌های سنتی، ادویه‌های خوشبو، طلا، خشکبار، شیرینی‌های سنتی و از همه مهم‌تر کیف و کفش‌هایی از جنس چرم اعلای تبریز. قدم زدن در بازار سنتی تبریز و خرید از حجره‌های آن بسیار دلنشین است و علاوه بر خرید اجناسی با قیمت مناسب، لذت سفر به تاریخ را نیز برایتان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: تبریز، بازار بزرگ و سنتی تبریز

بازار سنتی تبریز

  1. مرکز خرید ستاره باران تبریز

یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید تبریز، پاساژ ستاره باران  است، این مرکز خرید 14 طبقه دارد که 4 طبقه‌ی آن تجاری است، فروشگاه‌هایی که انواع برندهای داخلی و خارجی را به فروش می‌رسانند و هر چیزی که نیاز داشته باشید دارند. 2 طبقه از برج ستاره باران به پارکینگ این مجموعه تعلق دارد، یک طبقه هایپر مارکت است، یک طبقه مختص فود کورت و کافی شاپ برج و طبقه‌ای دیگر متعلق به پردیس سینمایی مجموعه می‌باشد. جذاب‌ترین ویژگی مرکز خرید ستاره باران، طبقه‌ی مادر و کودک آن است در فروشگاه‌های این طبقه لوازم سیسمونی، وسایل کودک، پوشاک بچگانه و... عرضه می‌شود و آتلیه‌ی کودک و شهربازی هم دارد. ساعت کاری مرکز خرید ستاره باران تبریز از 10 و نیم صبح تا 11 شب است.

آدرس: تبریز، چهار راه نصف راه، بلوار 22 بهمن، مرکز خرید ستاره باران

  1. مرکز خرید لاله پارک تبریز

شاید بتوان مرکز خرید لاله پارک را لاکچری‌ترین، معروف‌ترین و کامل‌ترین مرکز خرید تبریز دانست، این مجموعه شامل هتل، مجتمع تجاری، فود کورت، شهربازی، سینما و... بوده و می‌توان آن را یک مرکز تجاری، تفریحی و اقامتی در نظر گرفت. هتل کایا که شعبه‌ای از هتل کایای ترکیه است در 17 طبقه در این مجموعه وجود دارد، یک طبقه فود کورت مرکز است که با بیش از 20 رستوران و فست فود از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. پارکینگ مجموعه در دو طبقه می‌تواند 1500 خودرو را در خود جای دهد، سینمای مرکز پذیرای علاقمندان به تماشای فیلم می‌باشد و شهربازی آن برای گذراندن اوقاتی شاد و مفرح بسیار کاربرد دارد. سرویس بهداشتی مخصوص کودکان و معلولان از ویژگی‌های منحصربفرد مرکز خرید لاله پارک تبریز به شمار می‌رود، این مرکز بین ساعات 10 تا 23 فعال می‌باشد.

آدرس: تبریز، میدان فهمیده، بزرگراه پاسداران، مرکز خرید لاله پارک

نمای مرکز خرید پارک لاله تبریز

  1. مرکز خرید برج بلور تبریز

برج بلور با 25 طبقه یکی از بلندترین برج‌های تبریز است که 3 طبقه‌ی آن به فروشگاه‌های تجاری و باقی طبقات به مراکز اداری، خدماتی، رستوران و... اختصاص دارد. معماری برج بلور بسیار خاص و جذاب است، این بنا به گونه‌ای ساخته شده که با بالا رفتن از طبقات آن انگار از یک مارپیچ بالا می‌روید. در فروشگاه‌های برج بلور پوشاک، زیورآلات، ساعت، عینک، اکسسوری و... از برندهای معتبر جهان به فروش می‌رسد، البته باید بدانید همانطور که این فروشگاه‌ها و کالاهایشان لوکس هستند، قیمت آن‌ها نیز بسیار بالاست. در طبقه‌ی آخر برج، یک رستوران گردان وجود دارد که غذاهای آن بسیار باکیفیت است، یک فود کورت نیز از دیگر امکانات مجموعه محسوب می‌شود. ساعت کاری برج بلور از 10 تا 23 است.

آدرس: تبریز، خیابان امام خمینی، چهار راه آبرسان، ابتدای بلوار شهریار، مرکز خرید برج بلور

  1. مرکز خرید اطلس تبریز

یکی دیگر از مراکز خرید لوکس و پرطرفدار تبریز، مجتمع تجاری اطلس می‌باشد که در برجی 18 طبقه در منطقه‌ی ولیعصر این شهر واقع شده است. این مرکز خرید 9 طبقه‌ی تجاری با 160 فروشگاه دارد که در آن‌ها پوشاک، لوازم آرایشی، کیف و کفش، زیورآلات و... عرضه می‌شود. 4 طبقه پارکینگ، رستوران، کافی شاپ، شهربازی، هایپر مارکت و... از دیگر بخش‌های مرکز خرید اطلس تبریز به شمار می‌رود، این پاساژ از 9 صبح تا 10 شب دایر می‌باشد.

آدرس: تبریز، خیابان نگین پارک، همافر، مرکز خرید اطلس

نمای مرکز خرید اطلس تبریز

  1. مرکز خرید جواهر تبریز

جواهر اولین پل پاساژ یا پل بازار ایران است که بر روی 2 بلوار شهریار و 29 بهمن قرار گرفته و رودخانه‌ی چای از میان آن می‌گذرد، در معماری این بنا از بازار سنتی تبریز الهام گرفته شده است. ظاهر زیبای این مرکز خرید از ویژگی‌های مثبت آن است و بسیاری برای قدم زدن و گردش در این فضا به مرکز خرید جواهر می‌آیند. در این پاساژ بیش از 60 واحد فروشگاهی وجود دارد که زیورآلات، پوشاک، کیف، کفش، اکسسوری و... به خریداران عرضه می‌کنند، در طبقات دیگر مجموعه نیز هایپر مارکت، شهربازی، رستوران و کافی شاپ برای رفاه گردشگران وجود دارد. مجتمع تجاری تفریحی جواهر از ساعت 10 صبح تا 11 شب فعال است.

آدرس: تبریز، آبرسان، ابتدای بلوار شهریار، مرکز خرید جواهر

  1. مرکز خرید رویال تبریز

دیگر مرکز خرید مدرن شهر تبریز، مجتمع تجاری تفریحی رویال است که در منطقه‌ی پرتردد نصف راه واقع شده و طرفداران بسیاری دارد، این مرکز 5 طبقه دارد و در بیش از 100 فروشگاه آن لوازم دکوراتیو، کیف و کفش، پوشاک و... به فروش می‌رسد. رستوران و فود کورت رویال، غذاهای باکیفیت وخوش طعمی دارند و شهربازی آن برای تفریح بسیار مناسب است. اما این مجموعه یک سال بولینگ دارد که از نقاط قوت آن به شمار می‌رود و بسیاری از اهالی تبریز به این مرکز می‌آیند تا بولینگ بازی کنند. ساعت فعالیت مرکز خرید رویال از 10 صبح تا 10 شب می‌باشد.

آدرس: تبریز، بزرگراه آذربایجان، مرکز خرید رویال

نمای مرکز خرید رویال تبریز

  1. مرکز خرید والمان تبریز

مرکز خرید والمان یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری تبریز است که نه در روی زمین بلکه در زیر آن قرار دارد و دارای 400 واحد فروشگاهی می‌باشد، در این فروشگاه‌ها هرچه بخواهید با قیمت مناسب پیدا می‌کنید. والمان رستوران، کافی شاپ، کتابخانه و کافی نت دارد که برای علاقمندان به فرهنگ و هنر نیز جذاب است. مرکز خرید والمان از 10 صبح تا 10 شب فعال می‌باشد.

آدرس: تبریز، خیابان والمان، بین شریعتی و مستشار، مرکز خرید والمان

  1. مرکز خرید رشدیه‌ی تبریز

رشدیه یکی از مراکز خرید قدیمی تبریز است که در شهرک رشدیه قرار دارد، یکی از جذابیت‌های این پاساژ، ظاهر متفاوت آن است که به صورت یک هرم از جنس شیشه طراحی شده، این نمای زیبا نه تنها برای کسانی که به داخل مجموعه می‌روند، بلکه برای افرادی که از مقابل این مرکز خرید رد می‌شوند هم جذاب است. رشدیه 3 طبقه با 250 واحد فروشگاهی دارد که در آن‌ها کالاهای مورد علاقه‌ی خانم‌ها از جمله پوشاک، کیف، کفش، طلا و... فروخته می‌شود، اما بیشتر افراد برای خرید لباس مجلسی زنانه به این مرکز خرید می‌آیند، زیرا اینجا معدن لباس مجلسی با تنوع، کیفیت و قیمت‌های مختلف است. رستوران، کافی شاپ و شهربازی دیگر امکانات مرکز خرید رشدیه هستند و ساعت کاری این مجموعه بین 10 صبح تا 22 می‌باشد.

آدرس: تبریز، شهرک رشدیه، میدان فهمیده، مرکز خرید رشدیه

نمای مرکز خرید رشدیه تبریز

  1. مرکز خرید پردیس تبریز

پیاده راه تربیت یکی از مناطق معروف تبریز است که در آن فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری وجود دارد، یکی از این مراکز خرید پردیس است که در میان اهالی تبریز شهرت فراوانی دارد. پردیس از 3 طبقه با 155 واحد فروشگاهی تشکیل شده که اکثر این واحدها لباس می‌فروشند و این پاساژ را به بورس پوشاک تبدیل کرده‌اند. مرکز خرید پردیس از ساعت 10 صبح تا 9 و نیم شب دایر است.

آدرس: تبریز، سنگفرش تربیت، مرکز خرید پردیس

  1. مرکز خرید برج شهر تبریز

برج شهر یکی از مراکز خرید جذاب تبریز است که هم معماری جالبی دارد و هم اجناس متنوع و باکیفیتی در آن به فروش می‌رسد. این پاساژ از چندین طبقه شکل گرفته که با رفتن از یک طبقه به طبقه‌ی دیگر درواقع در یک مارپیچ بالا می‌روید. برج شهر 100 واحد فروشگاهی دارد و رستوران و کافی شاپ نیز از دیگر امکانات آن به شمار می‌رود. ساعت کاری مرکز خرید برج شهر با دیگر مراکز خرید متفاوت است، این مجموعه شنبه و دوشنبه از 8 صبح تا 12 شب، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به صورت 24 ساعته و جمعه‌ها از 12 ظهر تا 8 شب فعال است و به خریداران خدمات می‌دهد.

آدرس: تبریز، حدفاصل بزرگراه شهریار و بلوار 29 بهمن، نرسیده به فلکه‌ی دانشگاه، مرکز خرید برج شهر

نمای مرکز خرید برج شهر تبریز

در این مقاله تعدادی از مراکز خرید تبریز را به شما معرفی کرده و توضیحاتی در مورد هر یک ارائه دادیم، تبریز به عنوان شهری توریست پذیر، بازارها و مراکز خرید بسیاری دارد که خرید از آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای شیرین و جذاب برای گردشگران باشد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید