جاهای دیدنی محمود آباد | معرفی جاذبه‌ها، آدرس و تصاویر
ضحا اکبری 1402/09/25 273 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

محمود آباد یکی از شهرهای استان مازندران است که در شمال این استان قرار گرفته و از توریستی‌ترین شهرهای شمالیِ کشور محسوب می‌شود، این شهر نزدیک‌ترین شهر ساحلی به تهران است و دارای مکان‌های دیدنی بیشماری می‌باشد. در این مقاله به شمال کشور سفر کرده و با جاذبه‌های محمود آباد آشنا می‌شویم، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا مکان‌های تفریحی این شهر تماشایی را بهتر بشناسید.

  1. تالاب سرخرود

تالاب سرخرود یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های محمود آباد است که در شرق این شهر واقع شده و منطقه‌ای میان شالیزارهای متعدد می‌باشد، این تالاب در فصول سرد میزبان پرنده‌های مهاجری همچون تک درنای سیبری، قوی فریاد کش، اردک وحشی و غاز است و یکی از بهترین مکان‌ها برای پرنده نگری در استان مازندران به شمار می‌رود. تماشای پرنده‌های زیبا، کمپ در طبیعت زیبای اطراف و لذت بردن از سکوت تالاب، تفریحاتی است که می‌توان به رایگان در کنار تالاب سرخرود انجام داد، ضمنا برای اقامت گردشگران، اقامتگاه‌های بومگردی فراوانی در نزدیکی تالاب وجود دارد.

آدرس: استان مازندران، محمود آباد، منطقه‌ی سرخرود، ابتدای جاده‌ی مریج، تالاب سرخرود

غروب خورشید در کنار دریاچه

  1. روستای کلوده

یکی از روستاهای بکر و بسیار زیبای محمود آباد، روستای کلوده است، کلوده در گذشته کلوخده بوده و دلیل این نامگذاری هم این است که واحد پول مردم این منطقه در قدیم کلوخ بوده است. طبیعت روستای کلوده واقعا رویایی است، این روستا پوشش گیاهی چشم نوازی در اطراف خود دارد و مراسم‌هایی که در ماه محرم در آن برگزار می‌شود بسیار دیدنی هستند، مانند مراسم پیر علم که قدمتی 300 ساله دارد.

آدرس: استان مازندران، حدفاصل شهرهای آمل و محمود آباد، روستای کلوده

  1. جنگل اهلم

یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب محمود آباد، جنگل اهلم است، این جنگل هیرکانی درختانی همچون ممرز و افرا دارد و در قسمتی از آن دریاچه‌ای هست که طبیعت گردان خیلی به آن علاقه دارند. جنگل اهلم هم برای پیک نیک یکروزه مناسب است و هم برای کمپینگ چند روزه، همچنین در روستاهای اطراف آن خانه‌هایی روستایی برای اقامت گردشگران وجود دارد، ضمنا در نزدیکی جنگل، وسایل لازم برای کمپینگ اجاره می‌دهند، ورود به جنگل اهلم رایگان است.

آدرس: استان مازندران، محمود آباد، دهستان اهلم رستاق، جنگل اهلم

  1. جنگل بونده

یکی از زیباترین مناطق جنگلی محمود آباد، جنگل بونده است که در روستایی به همین نام قرار گرفته و به دلیل پوشش گیاهی متراکم، مناظر بی نظیر و هوای خنک، به جاذبه‎‌ای محبوب در این شهر تبدیل شده است. جنگل بونده درختان بسیاری مانند بلوط، افرا و ممرز دارد و جزء مناطق جنگلی بکر محسوب می‌شود، در اطراف این جنگل خانه‌های روستایی و ویلاهایی برای اقامت گردشگران وجود دارد، ورود به جنگل بونده رایگان است.

آدرس: استان مازندران، 20 کیلومتری محمود آباد، روستای بونده، جنگل بونده

جنگلی با درختان سبز و بلند

  1. پارک جنگلی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان، با حدود 45 هزار متر مربع مساحت، یکی از مناطق جنگلی محمود آباد است که با مرکز این شهر حدود 10 کیلومتر فاصله دارد، این پارک جنگلی از مناطق حفاظت شده در استان مازندران به شمار می‌رود. پارک جنگلی تشبندان دارای پوشش گیاهی انبوه شامل درختان توسکا، نارون، ممرز و... بوده و می‌توان در آن تفریحاتی مثل دوچرخه سواری، پیاده روی، جنگل نوردی و پیک نیک را انجام داد، با پرداخت مبلغ کمی می‌توان وارد این پارک جنگلی شده و از زیبایی‌های آن لذت برد.

آدرس: استان مازندران، محمود آباد، انتهای روستای تشبندان، پارک جنگلی تشبندان

  1. پارک جنگلی طاهباز

پارک طاهباز در مرکز شهر محمود آباد قرار گرفته با اینحال جزء پارک‌های جنگلی این شهر محسوب می‌شود، مساحت این پارک تقریبا 23 هزار متر مربع است و به رستوران‌ها و ساحل محمود آباد نزدیک می‌باشد. پارک جنگلی طاهباز دارای امکانات متعددی مثل سرویس بهداشتی، نمازخانه، مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، زمین بازی کودکان و... بوده و برای پیک نیک و کمپ بسیار مناسب است، ورود به این پارک رایگان می‌باشد.

آدرس: استان مازندران، محمود آباد، بلوار امام خمینی، پارک جنگلی طاهباز

درخت و نیمکت در پارک جنگلی

  1. ساحل سرخرود

ساحل سرخرود، با طول حدود 5 کیلومتر، یکی از زیباترین سواحل محمود آباد است که در شرق این شهر واقع شده، در یک سوی این ساحل زمین‌های کشاورزی و در سوی دیگر آن، تپه‌های شنی با چشم انداز رویایی دریا قرار گرفته است. در نیمه‌ی دوم سال، پرندگان مهاجر بسیاری از نقاط سردسیر دنیا به این ساحل مهاجرت می‌کنند، قدم زدن در کنار ساحل، تماشای طلوع و غروب خورشید و عکاسی از مناظر دیدنی، گوشه‌ای از جذابیت‌های ساحل سرخرود به شمار می‌رود، برای ورود به این ساحل هزینه‎‌ای به عنوان ورودی دریافت نمی‌شود.

آدرس: استان مازندران، محمود آباد، شهر سرخرود، ساحل سرخرود

  1. پارک ساحلی ملت

پارک ساحلی ملت در بخشی از محمود اباد واقع شده که دسترسی به آن بسیار آسان است، این پارک علاوه بر داشتن بخش ساحلی، فضای سبز وسیعی دارد که پوشش گیاهی آن انبوه است، به همین دلیل رطوبت این ساحل نسبت به سایر سواحل محمود آباد کمتر می‌باشد. از جمله امکانات پارک ساحلی ملت می‌توان به آلاچیق، سرویس بهداشتی، پارکینگ، رستوران، زمین بازی کودکان و... اشاره کرد، این پارک ورودی اندکی دارد.

آدرس: استان مازندران، محمود آباد، بین خیابان‌های خزر و بسیج، پارک ساحلی ملت

ساحل دریا

  1. پارک ساحلی شهرداری

یکی دیگر از پارک‌های ساحلی محمود آباد، پارک ساحلی شهرداری است، این پارک در نزدیکی ساحل واقع شده و ویژگی جذاب آن این است که هم ساحل دارد و هم پر از درخت است. گردشگران می‌توانند در کنار ساحل قدم بزنند، از زیبایی‌های آن لذت ببرند و اگر خواستند در میان درختان پارک چادر زده و کمپ کنند، ورود به پارک ساحلی شهرداری رایگان است.

آدرس: استان مازندران، محمود آباد، ورودی شهر از طرف فریدونکنار، پارک ساحلی شهرداری

  1. تپه‌های باستانی سرخرود

تپه‌های باستانی سرخرود، در واقع محلی نظامی بوده که در آن قلعه‌هایی وجود داشته، این قلعه‌ها که نظامیان ساکن در آن وظیفه‌ی دیده‌بانی و حفاظت از مردم شهر را بر عهده داشتند، امروزه به طور کامل از بین رفته‌اند. تپه‌های باستانی سرخرود دارای مساحتی در حدود 3 هزار متر مربع بوده و بخاطر قدمت زیاد، طبیعت زیبا و چشم انداز بی نظیر، به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های محمود آباد تبدیل شده است.

آدرس: استان مازندران، محمود آباد، جنوب سرخرود، تپه‌های باستانی سرخرود

در این مقاله تعدادی از معروف‌ترین جاذبه‌های شهر محمود آباد را به شما معرفی کرده و توضیحاتی در مورد هر یک ارائه دادیم، محمود آباد به دلیل نزدیکی به تهران، از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی شمال کشور به شمار می‌رود.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید