کاشان گردی از تهران | برنامه‌ی سفر به کاشان یک روزه
ضحا اکبری 1402/08/05 2048 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

کاشان یکی از شهرهای زیبا و دیدنی ایران می‌باشد که در مرکز کشور و در استان اصفهان واقع شده، این شهر تاریخی از شهرهای قدیمی ایران است و به سبب تاریخ غنی و جاذبه‌های بیشمار تاریخی، یکی از پرگردشگرترین شهرهای کشور محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به کاشان سفر کرده و هر آنچه که برای سفر به این شهر لازم است برایتان شرح دهیم. اگر تصمیم دارید به دارالمومنین ایران سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما باشید تا با نکات مفیدی در رابطه با سفر به این شهر تماشایی آشنا شوید.

  • کاشان

کاشان یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای ایران است، این شهر که بعد از اصفهان، پر جمعیت‌ترین شهر استان می‌باشد، همواره از مقاصد توریست‌های داخلی و خارجی بوده است. کاشان قدمتی در حدود 7 هزار سال دارد و از اولین مراکز سکونت دسته جمعی انسان‌ها بر روی کره‌ی زمین به شمار می‌رود. این شهر کویری ایران دارای 304487 نفر جمعیت است که غالب آن‌ها مسلمان و شیعه بوده و به لهجه‌ی کاشانی که شاخه‌ای از زبان فارسی است صحبت می‌نمایند، کاشان علاوه بر آثار تاریخی، به خاطر فرش‌های نفیس، گل و گلابش نیز در سطح جهان شهرت دارد.

  • بهترین زمان سفر به کاشان

همانطور که گفتیم کاشان از شهرهای مرکزی ایران بوده و در منطقه‌ای کویری با آب و هوای گرم قرار دارد، بنابراین در فصول گرم هوای آن به شدت گرم بوده و سفر به این شهر در فصل تابستان چندان توصیه نمی‌شود. در بهار و پاییز هوای کاشان معتدل و دلپذیر است که سفر شما را جذاب‌تر خواهد کرد، زمستان‌های این شهر نیز هوای مطلوبی دارد و از زمان‌های مناسب برای سفر به کاشان به شمار می‌رود. در زمان‌هایی که هوای کاشان دلپذیر است یا مراسم گلابگیری در شهرهای اطراف آن برگزار می‌شود، تعداد مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند زیاد است در نتیجه قیمت‌ها نیز بالاتر خواهد رفت، پس اگر مسائل مالی برایتان مهم است سعی کنید در فصل گرم سال به کاشان سفر کنید، در این زمان‌ می‌توانید از تماشای آثار تاریخی، خانه‌های قدیمی و موزه‌های این شهر لذت ببرید.

رنگین کمان بر فراز یک خانه تاریخی

  • یافتن مسیر مناسب برای سفر از تهران به کاشان

کاشان در استان اصفهان قرار دارد، فاصله‌ی این شهر تا تهران حدود 244 کیلومتر است که می‌توان آن را با خودروی شخصی، اتوبوس و قطار پیمود. برای سوار شدن به اتوبوس‌های تهران کاشان باید به پایانه‌ی جنوب رفته و مسیری دو ساعت و نیمی را با اتوبوس طی کرد، ایستگاه راه آهن تهران نیز قطارهایی به مقصد کاشان دارد، مسیر ریلی تهران کاشان نیز 2 ساعت و نیم طول می‌کشد. با توجه به فاصله‌ی کم تهران تا کاشان پیمودن این مسیر با خودروی شخصی بسیار لذتبخش است، چون هم زود به مقصد می‌رسید و هم می‌توانید در هر زمانی که خواستید توقف یا حرکت کنید. برای رسیدن به کاشان با خودروی شخصی باید راهی اتوبان تهران قم شد، بعد از رسیدن به قم باید وارد اتوبان کاشان شده و این جاده را تا انتها بروید تا در نهایت به کاشان برسید، این مسیر بین 2 تا 2 و نیم ساعت به طول می‌انجامد.

  • آشنایی با جاذبه‌های کاشان

کاشان شهری قدیمی با تاریخی غنی است، در این شهر هم آثار تاریخی فراوان وجود دارد و هم جاذبه‌های طبیعی بسیاری در آن به چشم می‌خورد، به همین دلیل تعداد مکان‌های تفریحی در کاشان زیاد است، پس باید قبل از سفر در مورد هر جاذبه تحقیق کرده، اطلاعات و آدرس آن را بیابید، بعد تصمیم بگیرید که می‌خواهید از کدام جاذبه بازدید نمایید. به این ترتیب هنگامی که به کاشان می‌رسید می‌دانید به کجاها قرار است بروید و زمانتان برای این موضوع هدر نمی‌رود.

  • شروع سفر

قطعا این نکته را می‌دانید که بهترین زمان برای شروع سفر صبح زود است، در صورتی که صبح زود حرکت کنید هم از گرمای هوا مصون می‌مانید، هم اسیر ترافیک نمی‌شوید و هم زودتر به مقصد می‌رسید و می‌توانید از روزتان بیشترین استفاده را ببرید.

نمایی از یک بازار سنتی

  • وسایل مورد نیاز برای سفر به کاشان

در هنگام سفر به کاشان اگر می‌خواهید شب را در طبیعت بمانید، حتما باید وسایل لازم برای کمپینگ را همراه ببرید، وسایلی همچون چادر مسافرتی، کیسه خواب، پتو، زیرانداز، وسایل پخت و پز، مواد غذایی و...، اما چنانچه قصد داشتید در یکی از هتل‌های این شهر اقامت کنید تنها وسایل شخصی، لباس اضافه، گوشی، پاوربانک و دوربین عکاسی با خود ببرید، عکاسی از طبیعت زیبا و آثار تاریخی کاشان قطعا برایتان تجربه‌ای جذاب و فراموش نشدنی خواهد بود.

  • استراحت در طول مسیر

مسیر تهران کاشان از جمله مسیرهایی است که مجتمع‌های رفاهی متعددی دارد، این مراکز از امکانات بسیار خوبی برخوردارند و نیازهای مختلف مسافران را برطرف می‌کنند، خدماتی همچون جایگاه سوخت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران، کافه، هایپر مارکت، بوفه‌ی صبحانه و... . از جمله مجتمع‌های رفاهی مسیر تهران کاشان می‌توان به مراکز شکوهیه، مهر و ماه کویر، مهتاب، مارال ستاره، روناک و... اشاره کرد.

  • تفریح در کاشان

در کاشان جاذبه‌های فراوانی وجود دارد، هم جاذبه‌های طبیعی و هم جاذبه‌های تاریخی، همه ساله گردشگران بسیاری از ایران و سایر کشورهای جهان، برای بازدید از این جاذبه‌ها به کاشان آمده و زیبایی‌های آن را از نزدیک می‌بینند. از میان جاذبه‌های تاریخی کاشان می‌توان باغ فین، تپه‌ی سیلک، خانه‌ی طباطبایی‌ها، شهر زیرزمینی نوش آباد، خانه‌ی بروجردی‌ها، آتشکده‌ی هارپاک و... را نام برد، آبشار نیاسر، کویر ابوزید  آباد، کویر بندریگ و... نیز تعدادی از جاذبه‌های طبیعی کاشان هستند.

یک اثر باستانی

  • غذا خوردن در کاشان

غذاهای بسیار خوش طعمی همچون آبگوشت لوبیا سفید، شفته انار، کوفته آب سماق، شفته بادمجون، چلو دیزی، آبگوشت به، خورشت نخودآله و... از جمله غذاهای سنتی و محبوب کاشان هستند، این شهر رستوران‌های معروفی هم دارد که انواع غذاهای ایرانی و بین المللی را سرو کرده و گردشگران خارجی را با طعم لذیذ غذاهای ایرانی آشنا می‌کنند. از میان رستوران‌های معروف کاشان می‌توان به رستوران‌های سرای عامری‌ها، رستوران سنتی عباسی، رستوران خاتون، رستوران خانه‌ی منوچهری، رستوران باغ بهشت و... اشاره کرد.

  • اقامت در کاشان

اگر به قصد طبیعتگردی به کاشان رفته و می‌خواهید شب را در طبیعت بگذرانید، می‌توانید در نزدیکی آبشار نیاسر، روستای برزک، شهرستان قمصر و پارک‌های شهر کاشان چادر زده و کمپ کنید. اما اگر می‌خواهید شب راحتی داشته و در یک هتل با کیفیت استراحت کنید، می‌توانید یکی از هتل‌های خانه‌ی مرشد، سرای عامری‌ها، هتل خادمی، هتل خورشید، هتل قجر، هتل وندا و... را اتخاب نمایید.

  • سوغات کاشان

کاشان یکی از شهرهایی است که سوغات فراوانی دارد، هم خوراکی‌های خوشمزه و هم صنایع دستی فوق العاده، از جمله سوغات خوراکی کاشان می‌توان به عرقیجات این شهر، باقلوا، غنچه‌ی گل محمدی، پشمک، کلوچه، حاجی بادام و از همه مهم‌تر گلاب کاشان اشاره کرد. فرش کاشان، گلیم، جاجیم، سفال، زری بافی، شعربافی، گیوه بافی و... تعدادی از صنایع دستی مهم کاشان هستند.

  • خرید در کاشان

خرید کردن یکی از تفریحاتی است که می‌توان در کاشان انجام داد، این شهر هم بازارهای سنتی دارد و هم پاساژهای مدرن، از جمله بازارهای سنتی این شهر می‌توان بازار کاشان، تیمچه‌ی امین الدوله و... را نام برد، پاساژهای کاشان مال، بازار صفوی، سفید، شفق، سیف و... تعدادی از مراکز خرید کاشان هستند.

کوچه ای با خانه های سرخ رنگ

  • بازگشت از کاشان

پس از اینکه به کاشان سفر کرده، از جاذبه‌های آن لذت برده و انرژی فراوانی برای روزهای بعدی زندگی جمع کردید، می‌توانید از همان اتوبان قم کاشان و سپس قم تهران، به تهران بازگردید، این مسیر حدودا 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد و اگر ترافیک نباشد می‌توان راحت از آن به تهران رسید. پیشنهاد می‌کنیم ساعات ابتدایی روز را برای برگشت انتخاب کنید، در این صورت نگران ترافیک و دیر رسیدن نخواهید بود، ضمن اینکه می‌توانید شب را به طور کامل استراحت کرده و برای هفته‌ای پرانرژی آماده شوید.

در این مقاله در مورد کاشان و سفر به این شهر از تهران صحبت کردیم و هر آنچه برای یک کاشان گردی جذاب لازم بود بیان نمودیم، کاشان یکی از زیباترین شهرهای ایران است که با سفر به آن می‌توان به دل تاریخ سفر کرد، پس این تجربه‌ی جذاب را از دست ندهید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید