آبشار سنگ درکا - راهنمای بازدید + تصاویر
زهرا نیرومند 1402/05/30 1772 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

معرفی آبشار سنگ درکا

آبشار سنگ درکا یکی از جاذبه‌های طبیعی استان مازندران است. این آبشار در روستایی با نام سنگ درکا، از توابع آمل، قرار دارد و به همین دلیل به این نام خوانده می‌شود. سنگ درکا در 25 کیلومتری جنوبی غربی آمل و در دامنه‌ی کوه وردوی واقع شده و مناظری بسیار تماشایی دارد. این آبشار از بارش‌های زمستانه‌ای که در دل این کوه انباشته شده‌اند، سرچشمه می‌گیرد. این بارش‌ها در بهار و تابستان به سمت پایین سرازیر می‎شوند و آب رودهای بزرگی چون انگتارود، گزناسرا و آلش‌رود را تأمین می‎کنند.

آبشار سنگ درکا حدود 7 تا 12 متر ارتفاع دارد و به زیبایی از صخره‌های بلند به سمت پایین سرازیر می‌شود. آب آبشار در نهایت به حوضچه‌ای که در زیر آن قرار دارد، می‌ریزد. آبشار سنگ درکا یک آبشار فصلی است. این آبشار در روزهای بهار و تابستان جاری است و در فصل‌های سرد سال یخ می‌‎زند. اگر با یخ‌ نوردی آشنایی دارید، می‌توانید در زمستان به این منطقه سفر کنید و از تماشای آبشار یخ‌زده لذت ببرید.

مردی ایستاده روبروی آبشار

جاذبه‌های گردشگری اطراف آبشار سنگ درکا 

آبشار سنگ درکا در دل جنگلی با نام آلش‌رود قرار دارد و چشم‌اندازهایی بسیار زیبا و دیدنی را به نمایش می‌گذارد. در این منطقه این فرصت را دارید که از مناظر تماشایی اطراف لذت ببرید و اگر اهل عکاسی هستید، تصاویر فوق‌ العاده‌ای را به ثبت برسانید. می‌توانید از آب‌وهوای تمیز و مطبوع منطقه استفاده کنید یا اگر دوست دارید، تنی به آب بزنید و در حوضچه زیر آبشار شنا کنید.

آبشار سنگ درکا تنها جاذبه دیدنی این منطقه نیست. در اطراف این آبشار مناطق گردشگری فوق‌ العاده‌ای وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم از آن‎ها نیز بازدید کنید. آتشکده آمل و دشت لار، از جمله معروف‌ترین جاذبه‌های اطراف آبشار سنگ درکا هستند. علاوه بر این، اگر اهل زیارت هستید، می‌توانید در مسیر آبشار سری به امامزاده عبدالله آمل بزنید و از فضای معنوی آن بهره ببرید.

یک مرد و درختان پاییزی

مسیر دسترسی به آبشار سنگ درکا

آبشار سنگ درکا در استان مازندران قرار دارد و از توابع شهر آمل محسوب می‌شود. این آبشار در بخش جنوب غربی آمل واقع شده و حدود 25 کیلومتر با آن فاصله دارد. بنابراین، اگر قصد بازدید از سنگ درکا را دارید، ابتدا باید خود را آمل برسانید.

اگر در تهران سکونت دارید، می‌توانید صبح زود حرکت کنید و یک سفر طبیعت‎گردی یک‎روزه را آغاز نمایید. وارد جاده هراز شوید و مسیر آمل را در پیش بگیرید. مسیر را در جاده امامزاده عبدالله ادامه دهید و به سمت روستای سنگ درکا حرکت کنید. پس از عبور از روستا، یک مسیر جنگلی در پیش دارید. حدود 20 دقیقه با خودرو در این مسیر حرکت کنید تا به نزدیکی آبشار برسید. در این‌جا باید ماشین خود را پارک کنید و ادامه مسیر را پیاده بروید. پس از 10 تا 15 دقیقه پیاده‌ روی در دل جنگل، آبشار سنگ درکا را مقابل خود می‌بینید.

آبشار و درختان سبز

نکات بازدید از آبشار سنگ درکا

  • دقت داشته باشید که در بخشی از مسیر پیاده‌ روی تا آبشار، باید از میان رودخانه‌ای کم عمق عبور کنید. بنابراین، کفش مناسب بپوشید و آمادگی لازم برای این کار را داشته باشید.
  • آبشار سنگ درکا در فصل‌های سرد سال یخ می‌زند. از این رو، بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل تابستان می‌باشد. اگر قصد دارید در فصل زمستان به این منطقه سفر کنید، باید با اصول یخ‌ نوردی آشنایی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.
  • در زیر آبشار یک حوضچه نسبتا عمیق وجود دارد که می‌توانید در آن شنا کنید. اگر قصد شنا دارید، لباس اضافه به همراه داشته باشید.
  • زمین اطراف آبشار به دلیل رطوبت بالا گل شده و امکان نشستن و کمپینگ در آن وجود ندارد. اگر قصد استراحت دارید، کمی از این منطقه فاصله بگیرید و اتراق کنید.
  • اگر دوست دارید روزهای بیشتری در این منطقه حضور داشته باشید، می‌توانید یک اتاق در هتل یا اقامت‌گاه‌های بومگردی آمل اجاره کنید. دقت داشته باشید که کمپینگ در اطراف آبشار به دلیل وجود حیوانات وحشی کمی خطرناک است. اگر تجربه کمپینگ ندارید، احتیاط کنید و مکان‌های امن‌تری را برای چادر زدن انتخاب نمایید.
  • آبشار سنگ درکا در یک منطقه بکر واقع شده و امکانات رفاهی چندانی ندارد. از این رو، توصیه می‌‎شود در بازدید از آبشار، خوراکی، آب آشامیدنی و موارد مورد نیاز دیگر را به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

آب درخت سنگ و یک سیم بلند

در این مقاله به معرفی آبشار سنگ درکا پرداخته و اطلاعاتی در مورد جاذبه‌ها، امکانات و مسیر دسترسی به آن در اختیارتان قرار دادیم. آبشار سنگ درکا در دل جنگل‌های سرسبز مازندران قرار دارد. اگر به مازندران و شهر زیبای آمل سفر کردید، حتما زمانی را به بازدید از این آبشار اختصاص دهید و از تماشای طبیعت زیبای منطقه لذت ببرید. در صورت تمایل می‌توانید با تورهای یک‎روزه کایت همراه شوید.  برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تورهای طبیعتگردی کایت و آگاهی از شرایط و زمان برگزاری آن، دیگر صفحات سایت را مورد بررسی قرار دهید یا با شماره 75097700- 021 تماس بگیرید و با کارشناسان کایت در مورد تور مورد نظر خود مشورت کنید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید