بانجی جامپینگ‌های ایران | 10 مرکز پرش از ارتفاع تهران و شهرستان‌ها
ضحا اکبری 1402/01/26 10904 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

برای کسانی که به ماجراجویی و هیجان علاقه دارند، تفریحات بسیاری وجود دارد که می‌توانند با آن‌ها هیجان خود را تخلیه کرده و یک روزِ سراسر جذابیت را برای خود رقم بزنند. بانجی جامپینگ یکی از آن تفریحاتی است که هیجان زیادی دارد و برای افرادی که از ارتفاع نمی‌ترسند یک فعالیت دوست داشتنی است، در این مقاله قصد داریم سکوهای بانجی جامپینگ را در نقاط مختلف کشورمان به شما معرفی کرده و در مورد آن‌ها اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم، پس تا پایان با ما همراه باشید تا با سکوهای هیجان در ایران آشنا شوید.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ کلمه‌ای انگلیسی به معنای پرش با وسیله‌ای ضخیم است، این ورزش هیجان انگیز، ورزشی مدرن به حساب می‌آید که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. چگونگیِ انجام این فعالیت به این شکل است که نوعی کابل فنردار به بدن فرد بسته شده و او از محلی بلند که ارتفاع آن 30 متر یا بیشتر است به پایین می‌پرد، این فرد قبل از اینکه به زمین برسد به واسطه‌ی خاصیت ارتجاعیِ کابلِ فنردار، در هوا معلق می‌ماند. ارتفاعی که محل پرش است می‌تواند بالای یک جرثقیل یا سکویی بلند باشد، در برخی موارد نیز فرد با هلیکوپتر به ارتفاع برده شده و از آنجا به پایین می‌پرد. بانجی جامپینگ از سال 1386 و از طریق باشگاه توچال وارد ایران شد و اولین کسی که این فعالیت را امتحان کرد، پیمان ابدی بود. از جمله تجهیزاتی که برای بانجی جامپینگ نیاز است می‌توان به هارنس (جلیقه‌ای برای محافظت بیشتر از افراد)، ساق بند، قوزک بند و کابل یا طنابی فنردار با پوشش پلاستیکی که به هارنس و قوزک بند متصل می‌شود اشاره کرد.

بانجی جامپینگهای ایران

  1. بانجی جامپینگ بام تهران (توچال)

مجموعه‌ی تفریحیِ توچال دارای ایستگاه‌ها و قسمت‌های مختلف است و شامل تفریحاتِ جذابی همچون ‌اسکی، تله سیژ، پیست اسکیت و... می‌باشد، بانجی جامپینگ توچال در ایستگاه اول این مجموعه که به بام تهران مشهور است، قرار دارد. این بانجی اولین بانجی جامپینگ ایران است که در سال 1386 افتتاح شد و از امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی برخوردار می‌باشد. ارتفاع دکلی که پرش از آنجا انجام می‌شود 40 متر است، این سکو دارای امکاناتی مانند ایر بگ و تشک می‌باشد. هم بانوان و هم آقایان می‌توانند از بانجی جامپینگ توچال استفاده کنند، امکان عکس و فیلمبرداری در هنگام پرش وجود دارد (این کار هزینه‌ی جداگانه‌ای در پی خواهد داشت)، بعد از پرش نیز می‌توانید یک قهوه‌ی‌ خوشمزه در کافی شاپ مجموعه که در همین ایستگاه قرار دارد نوش جان کنید. بانجی جامپینگ توچال تمام روزهای هفته دایر است و ساعت کاریِ آن روزهای شنبه تا 4 شنبه از ساعت 16 تا 24 و 5 شنبه و جمعه از 10 صبح تا 24 می‌باشد، بلیط این ورزش را می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های مختلف و با قیمت مناسب خریداری کنید. شرایط لازم برای پرش از این سکو شامل سن بالای 14 سال، داشتن وزن بین 40 تا 90 کیلو گرم، نداشتن عمل چشم در 6 ماه گذشته، نداشتن پلاتین در قوزک پا، نداشتن دیسک کمر و نداشتن مشکلات قلبی می‌باشد.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، بام تهران، باشگاه بانجی جامپینگ توچال

بانجی جامپینگ توچال تهران

قیمت بانجی جامپینگ توچال

  1. بانجی جامپینگ بوستان ولایت تهران

بانجی جامپینگ بوستان ولایت در این بوستان واقع شده و 50 متر ارتفاع دارد، این بانجی در سال 1391 در ورودیِ شماره‌ی 4 شهر ورزش بوستان ولایت قرار گرفته و با داشتن مربیِ حرفه‌ای و تجهیزاتِ کافی، از جمله بانجی‌های مطمئن تهران به شمار می‌رود. آقایان و خانم‌ها می‌توانند از بانجی جامپینگ بوستان ولایت استفاده کرده و هیجان بی پایانِ آن را تجربه کنند، در این مجموعه علاوه بر بانجی، تفریحاتِ دیگری همچون پیست دوچرخه، موتور کراس، چتر بازی، کارتینگ، پیست اسکیت و... وجود دارد. برای رسیدن به بوستان ولایت می‌توان در ایستگاه متروی بوستان ولایت از قطار پیاده شده و به سکوی بانجیِ این بوستان رفت، ساعتِ فعالیتِ این بانجی از 12 ظهر تا 7 عصرِ تمام روزهای هفته است.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، انتهای بزرگراه نواب، بوستان ولایت، ورودیِ 4 شهر ورزش، بانجی جامپینگ بوستان ولایت

بانجی جامپینگ بوستان ولایت

بانجی پارک ولایت

  1. بانجی جامپینگ برج میلاد تهران

قطعا برج میلاد را می‌شناسید، بلندترین برج ایران که در قلب تهران قرار دارد، این مجموعه تفریحات بسیار زیادی دارد که یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها، سکوی بانجی جامپینگ آن است. ارتفاع این سکو 280 متر است و مرتفع‌ترین سکوی پرش بانجی نه تنها در ایران بلکه در خاور میانه به شمار می‌رود، به دلیل ارتفاع بسیار زیاد، پرش از این سکو دارای شرایطی پیچیده‌تر از سایر سکوهاست و فرد به هیچ عنوان نباید مشکل قلبی، فشار خون، دیسک کمر و... داشته باشد. برای پرش از سکوی بانجی جامپینگ برج میلاد حتما باید از قبل نوبت رزرو کنید و این مجموعه ساعتِ کاری مشخصی ندارد، زنان و افرادی که وزن زیر 40 کیلو یا بالای 120 کیلو دارند نمی‌توانند از این سکو بپرند.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجیِ شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصیِ برج میلاد، بانجی جامپینگ برج میلاد

بانجی جامپینگ برج میلاد

پرش ارتفاع برج میلاد تهران

  1. بانجی جامپینگ آدرنالین پارک جی مکس

آدرنالین پارکِ جی مکس، اولین پارک آدرنالین در ایران است که در منطقه‌ی سعادت آباد تهران واقع شده، تمام تفریحاتِ این پارک، هیجان انگیز هستند و میزان آدرنالین خون افراد را بالا می‌برند. یکی از تفریحات جذاب آدرنالین پارک، بانجی جامپینگ این مجموعه است، سکوی پرتاب این بانجی 60 متر ارتفاع دارد ولی پرش از ارتفاع 40 متری انجام می‌گیرد. بانجی جامپینگ آدرنالین پارک همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر فعال است و علاقمندان می‌توانند در آن تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، سعادت آباد، بلوار پیام، نرسیده به میدان بهرود، بانجی جامپینگ آدرنالین پارک جی مکس

بانجی جامپینگ پارک جی مکس

بانجی

  1. بانجی جامپینگ باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب تهران، یکی از مجهزترین مجموعه‌های تهران است که دارای انواع تفریحات جذاب و مکانی مناسب برای ورزش‌های مختلف می‌باشد، بانجی جامپینگ این مجموعه از جمله‌ی هیجان انگیزترین بخش‌های آن است. سکوی این بانجی 42 متر ارتفاع دارد و دارای تجهیزات فراوانی می‌باشد، در نظر داشته باشید برای ورود به باشگاه انقلاب باید کارت عضویت داشته باشید یا هزینه‌ی ورودی یک روزه را پرداخت نمایید، این مجموعه از ساعت 6 صبح تا 10 شب فعال است.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، خیابان ولیعصر، اتوبان نیایش، بعد از بزرگراه کردستان، بانجی جامپینگ باشگاه انقلاب

بانجی جامپینگ باشگاه انقلاب

پرش ارتفاع باشگاه انقلاب

  1. بانجی جامپینگ بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه یکی از بوستان‌های وسیع و زیبای تهران است که در آن انواع و اقسام تفریحات به چشم می‌خورد، بانجی جامپینگ یکی از این تفریحات است که هیجان فراوانی دارد. سکوی بانجی بوستان نهج البلاغه بر روی پل معلق این بوستان که پل آسمان نام دارد قرار گرفته و با 65 متر ارتفاع یکی از سکوهای بلند تهران محسوب می‌شود. فشار خون افراد قبل از پرش اندازه گیری شده و افرادی که دارای مشکلات قلبی یا وزن بیشتر از 120 کیلو گرم باشند، نمی‌توانند از سکوی پرش بانجی بوستان استفاده کنند. ساعت فعالیت سکوی پرش بانجی بوستان نهج البلاغه از 9 صبح تا 5 عصر می‌باشد.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، جنب اتوبان همت، بین اتوبان یادگار و اشرفی اصفهانی، بانجی جامپینگ بوستان نهج البلاغه

بانجی جامپینگ بوستان نهج البلاغه

پرش ارتفاع باشگاه انقلاب تهران

  1. بانجی جامپینگ پل بیلقان کرج

پل بیلقان، پلی است که بر روی رودخانه‌ی کرج در ابتدای جاده‌ی چالوس قرار دارد، این پل به سکویی برای بانجی جامپینگ تبدیل شده است، در بانجی جامپینگ پل بیلقان، افراد از ارتفاع 35 متری می‌پرند و هیجانی تکرار نشدنی را تجربه می‌کنند. بانجی جامپینگ پل بیلقان تلفن یا نوبت دهی مشخصی ندارد، گروه‌های مختلف به این منطقه رفته و اقدام به پرش می‌کنند، افراد علاقه مند باید از طریق گوگل این گروه‌ها را شناسایی و برای پرش با آن‌ها هماهنگ کنند.

آدرس: استان البرز، کرج، ابتدای جاده چالوس، بانجی جامپینگ پل بیلقان

بانجی جامپینگ پل بیلقان کرج

بانجی جامپینگ های کرج

  1. بانجی جامپینگ چالیدره‌ی مشهد

چالیدره مجموعه‌ای توریستی تفریحی است که در شهرستان طرقبه در نزدیکیِ شهر مشهد قرار دارد، این مجموعه با داشتن تفریحات بسیار زیاد و فضای زیبا به مکانی برای تفریح اهالی مشهد و مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند تبدیل شده است. بانجی جامپینگ یکی از هیجان انگیزترین تفریحات چالیدره است که ارتفاع آن 40 متر می‌باشد و علاقمندان به ماجراجویی حتما آن را در سفر به مشهد تجربه می‌کنند. افراد با سن کمتر از 15 یا بیشتر از 60 سال، زنان باردار، افرادی که بیماری قلبی، مشکل تنفسی، بیماری صرع و مشکلات عصبی دارند، افرادی که در یک سال گذشته چشم‌هایشان را عمل کرده‌اند و... مجاز نیستند از بانجی چالیدره استفاده نمایند، محدوده‌ی وزنی برای استفاده از این سکو بین 40 تا 115 کیلوگرم می‌باشد.

آدرس: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، طرقبه، کیلومترِ 2 جاده‌ی نغندر، بانجی جامپینگ مجموعه‌ی تفریحیِ چالیدره

بانجی جامپینگ چالیدره مشهد

پرش ارتفاع در مشهد

  1. بانجی جامپینگ گنجنامه‌ی همدان

گنجنامه نام مجموعه‌ای تاریخی، تفریحی و گردشگری در شهر همدان است که تفریحات بسیاری را در دل خود جای داده است، بانجی جامپینگ یکی از آن‌هاست که برای علاقمندان به فعالیت‌های هیجان انگیز مناسب می‌باشد. بانجی جامپینگ گنجنامه 42 متر ارتفاع دارد و دومین سکوی دو پرشی در خاور میانه به شمار می‌رود، این سکو تجهیزات خود را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که مشکلات و بیماریِ خاصی نداشته باشند و وزن آن‌ها بین 40 تا 115 کیلو گرم باشد، همچنین خانم‌ها و آقایان می‌توانند از این سکوی بانجی استفاده کنند.

آدرس: استان همدان، 5 کیلومتریِ جنوب غربیِ شهر همدان، بانجی جامپینگ مجموعه‌ی گردشگریِ گنجنامه

بانجی جامپینگ گنجنامه‌ی همدان

بانجی جامپینگ گنجنامه‌ی همدان

  1. بانجی جامپینگ کیش

جزیره‌ی کیش تنها یک بانجی جامپینگ دارد و آن هم در کلوب جاذبه واقع شده است، این بانجی دارای 2 سکو با ارتفاع‌های 40 و 60 متر است و از جمله تفریحات هیجان انگیز کیش به شمار می‌رود. برای پرش از این سکو افراد باید در سلامت کامل روحی و جسمی باشند، مواد مخدر مصرف نکرده باشند، در یک سال اخیر چشم‌های خود را عمل نکرده باشند، کفش راحتی داشته باشند، وزن آن‌ها برای سکوی 40 متری بین 35 تا 130 و برای سکوی 60 متری بین 60 تا 115 کیلو گرم باشد، بین 8 تا 80 سال داشته باشند (حضور والدین برای افراد زیر 18 سال الزامی است) و...، این سکوها از ساعت 18 تا 21 فعال هستند و بلیطشان را می‌توانید به صورت اینترنتی نیز خریداری کنید، بانجی جامپینگ کیش از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

آدرس: جزیره‌ی زیبای کیش، میدان المپیک، جنب شهر زیر زمینیِ کاریز، بانجی جامپینگ کلوب جاذبه

بانجی جامپینگ کیش

بانجی جامپینگ کیش

در این مقاله در مورد بانجی جامپینگ صحبت کرده و 10 مورد از سکوهای بانجی جامپینگ را در ایران به شما معرفی کردیم، بانجی جامپینگ یک ماجراجوییِ جذاب در زندگیِ هر کسی است که به هیجان علاقه دارد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید