بازارِ گلِ تهران | معرفی بهترین جا برای خرید گل با ارزان‌ترین قیمت
ضحا اکبری 1401/10/01 16993 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

یکی از محبوب‌ترین تفریحاتِ انسان‌ها، سرگرم شدن با گل‌ و گیاه است، خصوصا در دنیای امروز که با وجودِ هزاران دلیل برای افسردگی و عصبانیت، گیاهان با خاصیت آرامش بخش خود، جایگاه ویژه‌ای در زندگیِ بشر پیدا کرده‌اند. در سراسر جهان افراد بسیاری هستند که دوست دارند یک گیاه را از کوچکی پرورش داده و آن را با دست‌های خود بزرگ کنند، انسان در شهرهای شلوغ که پر از ترافیک و آلودگی است با وجود طراوت و شادابیِ گیاهان است که می‌تواند روحیه‌ی خود را تقویت کند. در این مقاله قصد داریم سری به بازارهای گل و گیاه در استان تهران بزنیم و به بیان نکاتی در مورد آن‌ها بپردازیم، اگر شما یک شهروند تهرانیِ عاشق گل و گیاه هستید یا دوست دارید بدانید در کجای تهران می‌شود گل‌هایی باکیفیت و با قیمت مناسب خرید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

بازار گل امام رضا (خاوران)

بازار گل خاوران یا امام رضا بزرگ‌ترین محل خرید گل و گیاه در جنوب شرقیِ تهران است، این بازار بزرگ هر چیزی را که مورد نیاز یک عاشق گل و گیاه است درون خود دارد. بازار گل امام رضا بسیار وسیع است و از چندین خیابان، کوچه، چند پارکینگ و تعداد زیادی غرفه تشکیل شده است، ساعت کاری این بازار تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 4 صبح تا 12 ظهر می‌باشد، مشخص است که هر چه مراجعین صبح زودتر به بازار گل بروند، گل‌های شاداب‌تر و باکیفیت‌تری نصیبشان خواهد شد. در بازار گل امام رضا انواع و اقسام گل‌های طبیعیِ مخصوص آپارتمان یا فضای باز، ملزومات باغبانی، مواد مورد نیاز گیاهان نظیر سم، کود و...، اکسسوری، وسایل تزئینی و حتی گل‌های مصنوعی به فروش می‌رسد، حتی اگر نمی‌خواهید گل بخرید مسلما قدم زدن در این بازار، تماشای گل‌های رنگارنگ و استشمام رایحه‌ی آن‌ها حالتان را خوب می‌کند. بازار گل امام رضا برای افرادی که قصد خرید گل به صورت عمده و در تعداد بالا دارند، بسیار مناسب است، اگر گل‌های بسیاری خریدید نگران حمل آن‌ها تا بیرون از بازار نباشید، افرادی در بازار گل هستند که لباس‌های مخصوصی به تن دارند و با چرخ‌های دستیِ خود، خریدهای مراجعین را جابجا می‌کنند. امکان رفتن به بازار گل امام رضا با مترو میسر نیست ولی با اتوبوس و خودروی شخصی می‌توان به راحتی به این بازار خوش رنگ و بو رسید.‌

آدرس: استان تهران، جنوب شرقیِ تهران، کمر بندی دوم تهران، کنار گذر امام رضا، بازار گل امام رضا

بازار گل شهید محلاتی

یکی از معروف‌ترین بازارهای گل تهران، بازار گل شهید محلاتی در شرق تهران است، این بازار گل در سال 1375 ساخته شده و از قدیمی‌ترین بازارهای گل تهران به شمار می‌رود. مساحت این بازار حدود 10 هزار متر مربع است و دارای 600 غرفه می‌باشد که سهم گل‌های شاخه‌ای از این غرفه‌ها 50 درصد، گل‌های آپارتمانی و فضای باز 30 درصد و اکسسوری و سایر وسایل 20 درصد است. بازار گل محلاتی در تمام روزهای سال دایر است، غرفه‌های این بازار در روزهای عادی از ساعت 5 صبح تا 12 ظهر فعال هستند و در روزهای تعطیل این زمان تا ساعت 14 نیز افزایش میابد، بازار گل محلاتی 2 درب دارد، یکی درب اصلی با نام پایا گل و دیگری دربی فرعی است که در پشت بازار قرار دارد. فروشندگان در این بازار به عرضه‌ی گل و گیاه و موارد وابسته به آن نظیر کود، خاک، وسایل باغبانی، بذر و... می‌پردازند، اما چیزی که بیشتر از همه در بازار گل محلاتی طرفدار دارد گلدان‌هایِ آن است، گلدان‌های موجود در این بازار از نظر جنس، طراحی و رنگ بندی تنوع بسیار بالایی دارند و خریداران می‌توانند این گلدان‌ها را در انواع سفالی، شیشه‌ای، پلاستیکی و... تهیه نمایند. در بازار گل محلاتی غرفه‌هایی برای تهیه‌ی تزئینات مختلف و لوازم گل آرایی، قسمت‌های برای آموزش باغبانی و گل آرایی و غرفه‌هایی برای انجام امور مربوط به گل آراییِ مراسم‌های مختلف وجود دارد. برای دسترسی به بازار گل محلاتی می‌توان هم از خودروی شخصی استفاده کرد و هم از وسایل نقلیه‌ی عمومی، مترو، تاکسی، اتوبوس و خودروی شخصی وسایلی هستند که می‌توان از آن‌ها برای رسیدن به بازار گل شهید محلاتی تهران استفاده کرد.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، بزرگراه شهید محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم، بازار گل محلاتیِ تهران

بازار گل گلزار پاکدشت

احتمالا اگر از شما بپرسند که قطب تولید گل و گیاه در ایران کدام شهر است، به سرعت شهر محلات به ذهنتان می‌آید، اما با کمال احترم باید بگوییم که شما در اشتباه هستید! بزرگ‌ترین منبع تامین گل و گیاه تهران، روستای کوچکی به نام گلزار است که در جنوب استان تهران و در شهرستان پاکدشت قرار دارد، این روستا بیش از 740 هکتار سطح زیر کشت گل، بیش از 750 واحد تولیدی گل و گیاه و حدود 900 هکتار گلخانه‌ی سنتی، نیمه سنتی و مدرن دارد و نزدیک به 75 سال است که گل و گیاه مورد نیاز استان تهران و کل کشور را تامین می‌کند. تامین 60 درصد گل‌های شاخه بریده و بیش از 50 درصدِ گل و گیاهِ کل کشور بر عهده‌ی روستای گلزار است ، در این روستا علاوه بر گلخانه‌های فراوان، نمایشگاه‌های دائمی و فصلیِ بسیاری نیز برگزار می‌شود. با رفتن به گلخانه‌های گلزار، می‌توانید هر گلی را که بخواهید با کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسب تهیه کنید، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند گل‌های مورد نیاز خود را به صورت حضوری از گلزار بخرند، اما تعدادی از گلخانه‌های این روستا فروش اینترنتی هم دارند. برای رسیدن به گلزار باید به شهرستان پاکدشت و دهستان فیلستان رفته و به راحتی خود را به روستای گلزار برسانید، در این منطقه انواع و اقسام گیاهان مختلف، درختچه، گلدان، لوازم باغبانی و... یافت می‌شود، در تصویر نقشه‌ی این منطقه که در زیر آمده است، تعدادی از بیشمار گلخانه‌ای را که در منطقه‌ی گلزار وجود دارد می‌بینید.

آدرس: استان تهران، پاکدشت، بزرگراه امام رضا، روستای گلزار

بازار گل شهید بابایی

بازار گل شهید بابایی در شمال شرق تهران، یکی دیگر از بازارهای گل معروف پایتخت است که نیاز شهروندان شمال و شمال شرق تهران را به گل و گیاه، تامین می‌کند، این بازار گل در سال 1398 آغاز به کار کرد. بازار گل بابایی حدود 2 هکتار وسعت دارد، این بازار با بیش از 2000 غرفه، آماده‌ی خدمت رسانی به تهرانی‌های عاشق گل است و ساعت کاریِ آن از 8 صبح تا 8 شب می‌باشد. در بازار بابایی انواع گل‌های آپارتمانی، فضای باز، درختچه، لوازم مربوط به باغبانی، سم، کود، بذر، لوازم تزئینی و... به فروش می‌رسد، این بازار نزد تهرانی‌ها بسیار محبوب است و وجود پارکینگ بزرگ، این محبوبیت را بیشتر هم کرده است. از جمله خدماتی که در بازار گل بابایی انجام می‌گیرد می‌توان به فروش انواع گل و گیاه، درخت و درختچه، تجهیزات مورد نیاز برای روف گاردن، باغچه، گرین وال و...، فروش انواع گلدان‌های سفالی، پلاستیکی، فانتزی و...، فروش لوازم مربوط به گل آرایی برای مجالس، فروش اکسسوری‌های مرتبط با گل، ارائه‌ی نهال رایگان در روزهای ابتدایی بهار، فروش تجهیزات و ابزار آلات کشاورزی و باغبانی و... اشاره کرد.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، بزرگراه شهید بابایی، بازار گل شهید باباییِ تهران

بازار گل غرب تهران (آبشناسان)

برای غرب نشینان تهران، بازار گل آبشناسان گزینه‌ی بسیار مناسبی است، چرا که هم در منطقه‌ی خودشان قرار گرفته و لازم نیست تا به شرق یا جنوب تهران بروند و هم از تنوع بالایی برخوردار است. بازار گل آبشناسان محصولات مورد نیاز خود را از بازار گل خاوران یا محلاتی تامین می‌کند، به همین دلیل ساعت کاریِ آن دیرتر از سایر بازارهای گل تهران آغاز می‌گردد، این بازار گل از ساعت 9 صبح تا 1 بعد از ظهر و از ساعت 4 بعد از ظهر تا 8 شب فعال است. بازار گل آبشناسان دارای 3 سالن مجزا و سرپوشیده می‌باشد، هر کدام از این سالن‌ها مختص فروش کالایی خاص یا انجام فعالیتی مشخص است. در سالن اول انواع گلدان‌ها با جنس‌های مختلفِ شیشه‌ای، سفالی، پلاستیکی و... به فروش می‌رسد، سالن دوم مخصوص گل‌های آپارتمانی و بونسای است و سالن سوم به گل‌های شاخه بریده تعلق دارد، این سالن خوشبوترین و دل انگیزترین سالن بازار آبشناسان می‌باشد. علاوه بر این سالن‌های سرپوشیده، قسمتی برای فروش گیاهان باغچه‌ای، نهال مرکبات و... و قسمتی متشکل از غرفه‌های فروش وسایل باغبانی، لوازم تزئینی، ابزار گلکاری، کاکتوس و... وجود دارد. قیمت‌ها در بازار گل آبشناسان تقریبا با قیمت گلفروشی‌های سطح شهر یکی است، اما این بازار از تنوع خوبی برخوردار می‌باشد.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، انتهای اتوبان ستاری شمال، دومین خروجیِ دور برگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان، بازار گل غرب تهران (آبشناسان)

در این مقاله 5 مورد از بازارهای گل معروف در استان تهران را به شما معرفی کرده و به بیان نکاتی در مورد آن‌ها پرداختیم، سر زدن به این بازارها حتی اگر قصدتان خرید هم نباشد بسیار لذتبخش بوده و تجربه‌ای بی نظیر را برایتان رقم می‌زند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید