بهترین پارک تهران | معرفی 11 پارک جذاب تهران
ضحا اکبری 1401/09/27 17387 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه

یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های شهروندان تهرانی برای پیک نیک، تفریح و تهران گردی در آخر هفته‌ها، پارک‌ها و بوستان‌های این شهر هستند، تهران دارای پارک‌های بسیاری است که برخی از آن‌ها قدیمی و برخی دیگر جدید هستند، اما همگی از یک ویژگی مهم برخوردارند و آن طراوت و سرسبزی این پارک‌هاست که در دل شلوغی، ترافیک و آلودگی پایتخت، آرامش را به افراد هدیه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین پارک‌های تهران حرف بزنیم، پارک‌هایی که از دیرباز پاتوق خانواده‌های تهرانی و محلی برای خوش گذرانیِ روزهای تعطیل بوده اند، پس با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد پارک‌های تهران به دست آورید.

پارک هنرمندان؛ پاتوق دوستداران هنر، سینما و البته گربه‌ها

پارک هنرمندان که با نام بوستان ایرانشهر هم شناخته می‌شود، یکی از پارک‌های قدیمی و بسیار زیبای تهران است که در نزدیکیِ میدان هفت تیر واقع شده، این پارک با 6 هزار متر مربع مساحت، یکی از بوستان‌های کوچک و محبوب تهران به شمار می‌رود. پارک هنرمندان در واقع عمارتی بود که در میان درختان فراوان در زمان قاجار به دستور یک شاهزاده‌ی قاجاری ساخته شد و سال‌های زیادی در اختیار فردی آلمانی به نام فیشر بود، به همین دلیل به این باغ و ساختمان‌های اطرافش فیشر آباد هم می‌گویند. در زمان جنگ جهانی دوم، از باغ فیشر آباد به عنوان انبار برای نگهداری تسلیحات متفقین استفاده می‌شده و چون سفارت آمریکا در کنار این باغ بوده تا قبل از انقلاب، آمریکایی‌ها از آن استفاده می‌کردند. بعد از انقلاب تا مدت‌ها باغ به حالت متروکه بود تا اینکه در سال 1375 شهرداری تهران این باغ را در دست گرفته با بازسازی و تغییر در برخی از قسمت‌هایش، آن را به بوستانی برای استفاده‌ی عموم مردم تبدیل کرد. مهم‌ترین بخش پارک هنرمندان ساختمان خانه‌ی هنرمندان در مرکز پارک است که دارای معماری بسیار زیبایی می‌باشد، در این مکان که از بخش‌های مختلفی مانند چندین نگار خانه، تماشا خانه، رستوران، کافه، سالن کنفرانس و... تشکیل شده، هنرمندان و هنر دوستان گرد هم جمع شده و در برنامه‌های هنری یا نمایشگاه‌های آثار هنری و صنایع دستی شرکت می‌کنند، ضمن اینکه مجسمه‌های حجمیِ بسیار زیبایی که کار دست هنرمندان بزرگ کشور است در گوشه و کنار پارک قرار دارند که هنگام پیاده روی می‌توان از تماشای آن‌ها نیز لذت برد، در این پارک گربه‌های زیبایی زندگی می‌کنند که علاقمندان به این حیوانات، می‌توانند به تماشایشان نشسته یا به آن‌ها غذا بدهند. از دیگر قسمت‌های پارک هنرمندان می‌توان به سینما تک، کتابخانه، سالن ورزشی با استخر، تماشا خانه‌ی ایرانشهر، رستوران مخصوص گیاهخواران، کافی شاپ و کافه رستوران روف گاردن در ساختمان خانه‌ی هنرمندان اشاره کرد، همچنین سرویس بهداشتی، زمین چمن مصنوعی، زمین بسکتبال، فوتبال دستی، مسیر دوچرخه سواری، میز شطرنج و وسایل ورزشی از جمله امکانات پارک هنرمندان محسوب می‌شوند.

آدرس: تهران، خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان

پارک قیطریه؛ قدم زدن در جاده‌های جنگلی تو در تو

پارک قیطریه در منطقه‌ی 1 تهران قرار دارد، پارکی زیبا، بزرگ و قدیمی که سال‌هاست به عنوان تامین کننده‌ی هوای تازه‌ برای تهران و میزبان شهروندان تهرانی می‌باشد. پارک قیطریه با مساحت حدود 103 هزار متر مربع، باغی بوده متعلق به خواهر تنیِ ناصر الدین شاه، که عده‌ای می‌گویند دستور ساخت عمارت مرکز آن را امیر کبیر داده است، قسمت‌های گوناگون پارک قیطریه در دوره‌های مختلف و به وسیله‌ی افراد مختلف ساخته یا به پارک اضافه شده‌اند، به همین دلیل این پارک ساختاری آزاد و نامنظم دارد. درختان بسیاری از جمله کاج، نارون، اقاقیا، توت، سدروس، مگنولیا، گردو، افرا و... در این پارک به تعداد زیاد وجود دارد، به همین دلیل است که می‌گوییم پارک قیطریه یکی از منابع تامین هوای سالم تهران به شمار می‌رود، همچنین این پارک محلی برای زندگیِ گونه‌های متعدد پرندگان نیز می‌باشد. فرهنگسرای ملل در محل کاخ قیطریه، نگار خانه، سینمای چند بعدی و... بخش‌های مختلف پارک قیطریه هستند، همچنین این پارک از امکاناتی مثل آلاچیق، سرویس بهداشتی، کافه، نماز خانه، بوفه، برکه، مخزن ذخیره‌ی آب و... برخوردار می‌باشد. پارک قیطریه برای پیک نیک با خانواده یا دوستان، قدم زدن در راه‌هایی که تو در تو هستند و اطراف آن‌ها پر از درخت است، شرکت در برنامه‌های فرهنگی و هنریِ فرهنگسرا، خرید از بازارچه‌ی پارک، تماشای فیلم در سینمای چند بعدی، ورزش با وسایل ورزشی، یاد گرفتن و تمرین اسکیت و بسیاری فعالیت‌های دیگر مناسب می‌باشد.

آدرس: تهران، خیابان قیطریه، نرسیده به میدان پیروز، جنب خیابان روشنگر، پارک قیطریه

پارک چیتگر؛ تماشای دریاچه در سکوت و شکم گردی در رستوران‌های خفن اطراف

یکی از بهترین پارک‌های تهران پارک چیتگر است، این پارک 874 هکتار وسعت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1225 متر می‌باشد، ساخت این پارک و کاشت درخت‌هایِ آن، در زمان پهلوی دوم در سال 1340 آغاز شد و در سال 1348 به پایان رسید. پارک چیتگر دارای 2 قسمت جنگلی و غیر جنگلی و 5 ورودیِ مختلف است، در قسمت جنگلی انواع درختان سوزنی برگ و پهن برگ مثل کاج، افرای سیاه، نارون، سرو نقره‌ای و... وجود دارد، این قسمت یکی از تامین کننده‌های هوای سالم تهران است و برای افرادی که به طبیعت علاقه دارند بسیار مناسب می‌باشد. بیشتر امکانات رفاهی و تفریحی چیتگر در بخش غیر جنگلی آن واقع شده و نزدیک بودن به دریاچه‌ی چیتگر نیز از دلایل محبوبیت این بخش به شمار می‌رود، دریاچه‌ی چیتگر یکی از زیباترین قسمت‌های این پارک است که در اطراف آن رستوران‌ها، کافه‌ها و غرفه‌های تنقلات متعددی به چشم می‌خورد و می‌توان داخل آن قایق سواری کرد. از جمله امکانات پارک چیتگر می‌توان به باغ راز هستی، پارک بانوان ریحانه، باغ وحش، چند باشگاه سوار کاری، 4 پیست دوچرخه سواری، زمین پینت بال، سالن اجتماعات، باشگاه بدنسازی، سالن بیلیارد، زمین بازی کودکان، پیست اسکیت، تعداد زیادی کافه و رستوران، پمپ بنزین، پمپ گاز، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نماز خانه، کتابخانه و... اشاره کرد.

آدرس: تهران، اتوبان تهران کرج، بعد از خروجی شهرک راه آهن، پارک جنگلی چیتگر

پارک ارم؛ تجربه‌ی هیجان در بهترین شهر بازی تهران

پارک ارم بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران است که بدون شک تمام تهرانی‌ها حداقل یک بار رفتن به آن را تجربه کرده‌اند، شهر بازی ارم یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران است که در سال 1353 به وسیله‌ی رحیم علی خرم، از کار آفرینان بزرگ ایران ساخته شد. این پارک حدود 70 هکتار وسعت دارد و از قسمت‌های مختلف و متعددی تشکیل شده است. از بخش‌های متنوع پارک ارم می‌توان به 3 شهر بازی پیشرفته، دریاچه‌ای با وسعت 9 هکتار که می‌توان در آن قایق سواری و ماهیگیری کرد، باغ وحش با بیش از 110 گونه‌ی جانوری، حدود 20 هکتار فضای سبز، استخر روباز مخصوص بانوان، سالن بولینگ، بانجی جامپینگ، سقوط آزاد و شهر بازی سرپوشیده اشاره کرد. ترن هوایی، تونل وحشت، سفینه، ستاره‌ی گردان، آسترو جت، سورتمه، تله سیژ، چرخ و فلک، مونو ریل، بازی‌های کامپیوتری و... از جمله بازی‌های شهر بازی ارم به شمار می‌روند.

آدرس: تهران، کیلومتر 4 اتوبان تهران کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری (لاین کندرو)، پارک ارم

پارک جمشیدیه؛ از کوهنوردی تا تماشای بازیِ مرغابی‌ها در دریاچه‌ی جمشیدیه

پارک جمشیدیه در منطقه‌ی 1 تهران قرار دارد، این پارک از جمله پارک‌های قدیمیِ تهران محسوب می‌شود و وظیفه‌ی پاکسازیِ هوای شهر را بر عهده دارد. پارک جمشیدیه باغی بوده متعلق به جمشید دولو یکی از نوادگان خاندان ثروتمند دولو، که آن را به فرح پهلوی هدیه کرد، فرح نیز تصمیم گرفت این باغ را به بوستانی برای استفاده‌ی عموم مردم تبدیل کند. پس کامران دیبا که تحصیلکرده‌ی فرنگ بود این پارک را طراحی کرد و پارک جمشیدیه رسما در سال 1356 افتتاح شد. این پارک بسیار زیبا و دیدنی است، درختان بسیاری همچون بلوط، نارون، چنار، زبان گنجشک و... در این پارک وجود دارد، همچنین بیشتر از 60 گونه پرنده‌ی زیبا در آن زندگی می‌کنند. وسعت پارک جمشیدیه در ابتدا 10 هکتار بود، در سال 1374 حدود 16 هکتار دیگر به آن اضافه و با عنوان بوستان سنگی فردوسی مشهور شد، دریاچه‌ی جمشیدیه، آمفی تئاتر، نگارستان، پله‌های سنگی ناهموار، آب نماهای متعدد و... بخش‌های مختلف پارک جمشیدیه را تشکیل می‌دهند، از امکانات این پارک نیز می‌توان کافه، رستوران، سرویس بهداشتی، فضای سبز، سفره خانه، نیمکت، آلاچیق و... را نام برد. در پارک جمشیدیه می‌توان با خانواده به پیک نیک رفت، پیاده روی و عکاسی کرد، به کوهنوردی پرداخت، به تماشای پرندگان زیبا نشست، در نمایشگاه‌های مختلف شرکت کرد و... .

آدرس: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار، پارک جمشیدیه

پارک آب و آتش؛ تلفیقی از اصالت و مدرنیته

پارک آب و آتش یکی از پارک‌های تقریبا جدید تهران به شمار می‌رود که در سال 1388 در اراضی عباس آباد افتتاح شد، این پارک بیش از 24 هزار متر مربع مساحت دارد و دارای قسمت‌های بسیار متنوع برای بازدید کنندگان می‌باشد. در پارک آب و آتش می‌توان نشانه‌هایی از گذشته را در کنار دنیای مدرن مشاهده کرد، این پارک هر چیزی را که یک بوستان باید داشته باشد در خود دارد. پارک آب و آتش دارای امکانات فراوانی است، برای مثال می‌توان به آلاچیق، نیمکت، سرویس بهداشتی، نماز خانه، رستوران‌های متعدد، کافه‌های دنج و جذاب، فود کورت، پارکینگ و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. در پارک آب و آتش می‌توان تفریحات متنوعی انجام داد، از کارهای هیجان انگیز مانند اسکیت و دوچرخه سواری گرفته تا فعالیت‌های دیگری مثل پیاده روی و عکاسی، این پارک سینمای گیم 7 بعدی دارد که دارای ابزار پیشرفته می‌باشد، در گوشه و کنار پارک مجسمه‌های زیبایی که اثر هنرمندان بزرگ است مشاهده می‌شود، مجسمه‌ سیاوش یکی از معروف‌ترینِ آن‌هاست. مهم‌ترین جاذبه‌ی پارک آب و آتش، پل طبیعت است، این پل زیبا و دیدنی از جمله جاذبه‌های منحصر بفرد شهر تهران است که حدود 300 متر طول و 40 متر ارتفاع دارد. دریاچه‌ی مصنوعی، آسمان نمای گنبد مینا برای علاقمندان به نجوم، برج‌های آتش، گذر گردشگری با غرفه‌های صنایع دستی، پل ابریشم، بوستان حضرت ابراهیم، آمفی تئاتر، فواره‌های آب، فانوس دریایی، پرده‌های فولادین، میدان مشاهیر، لانه‌ی کبوتر و... دیگر جاذبه‌ها و قسمت‌های تفریحیِ پارک آب و آتش به شمار می‌روند.

آدرس: تهران، خیابان آفریقا، نرسیده به 4 راه جهان کودک، انتهای کوچه‌ی ژوبین، پارک آب و آتش

پارک ساعی؛ فضایی خاطره انگیز در قلب طولانی‌ترین خیابانِ خاورمیانه

پارک ساعی یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های تهران است که در منطقه‌ی 6 و در خیابان زیبا و پردرخت ولیعصر قرار گرفته، این پارک تماشایی در سال‌های خیلی دور ساخته شده، به این صورت که ابتدا در سال 1324 مهندس کریم ساعی شروع به درختکاری در فضایی 12 هکتاری که در اختیارش بود کرد، مدت‌ها بعد در سال 1342 طراحی امروزیِ پارک ساعی، به وسیله‌ی استاد حسین محجوبی انجام گرفت و بالاخره این پارکِ کم هزینه (کم هزینه به این خاطر که می‌گویند در ساخت آن تنها یک معمار، یک باغبان و چند کارگر حضور داشتند) در سال 1352 افتتاح گردید. پارک ساعی طراحی زیبا، درختان فراوان، تفریحات متعدد و امکانات زیادی دارد که همه‌ی این‌ها در کنار هم این بوستان را به یکی از پارک‌های پرطرفدار تهران تبدیل کرده است. در پارک ساعی درختان بسیاری وجود دارد، درختانی مثل انواع سرو، افرا، یاس وحشی و...، ضمن اینکه در این پارک بیش از 12 گونه از حیواناتی مانند طاووس، طوطی، سنجاب، قو، لاک پشت و... در باغ وحشی کوچک زندگی می‌کنند. قسمت‌های جذابی مثل برکه، باغ ژاپنی، زمین بازی کودکان، میزهای شطرنج، پیست اسکیت (که در آن این ورزش را آموزش هم می‌دهند)، مسیر پیاده روی، زمین بدمینتون، شهر بازی سرپوشیده، فرهنگسرای بانو، کتابخانه، آمفی تئاتر با ظرفیت 700 نفر، نگار خانه، کافه، فست فود و... بخش‌های مختلف پارک سرسبز ساعی را تشکیل می‌دهند. اگر گرسنه بودید یا دوست داشتید میان وعده‌ای خوشمزه در یک کافه‌ی دنج نوش جان کنید، می‌توانید وارد خیابان ولیعصر شوید، در این خیابان قدم به قدم رستوران و کافه وجود دارد.

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک، پارک ساعی

پارک سرخه حصار؛ جنگلی کوچک در دل پایتخت

پارک سرخه حصار یکی از وسیع‌ترین و مهم‌ترین پارک‌های ایران است، این منطقه با وسعتی نزدیک به 10 هزار هکتار در شرق تهران و در منطقه‌ی 13 قرار دارد. پارک سرخه حصار در زمان قاجار شکارگاه پادشاهان بوده، از آن زمان این منطقه مورد حفاظت قرار گرفته و پس از انقلاب زیر نظر سازمان حفاظت از محیط زیست، به عنوان پارک ملی شناخته شد. در پارک سرخه حصار پوشش گیاهی متنوعی وجود دارد، پوشش گیاهی استپی، مثل درمنه، پوشش گیاهی گرمسیری مانند تاغ و گز، گونه‌های بالشتکی همچون چوبک و گون، گیاهان دارویی نظیر بومادران و آویشن و درختانی مثل گوجه‌ی وحشی و زالزالک، در این پارک گونه‌های جانوری متعددی نیز زیست دارند که از میان آن‌ها می‌توان به وزغ سبز، افعی کوفی، کور مار دو سر، دال سیاه، خوتکا، طرلان، قرقی، بوتیمار، عقاب طلایی، آهو، قوچ، پلنگ، میش و... اشاره کرد. پارک سرخه حصار یکی از پاتوق‌های اصلیِ خانواده‌های ایرانی برای پیک نیک است، این منطقه‌ی جنگلی در روزهای تعطیل میزبان خانواده‌هایی است که دوست دارند آخر هفته‌اشان را در منطقه‌ای جنگلی نزدیک تهران سپری کنند. در این پارک امکانات مناسبی برای رفاه گردشگران تعبیه شده، امکاناتی همچون آلاچیق، زمین بازی، سرویس بهداشتی و...، همچنین تفریحاتی که می‌توان در سرخه حصار انجام داد بسیار متنوع و جذاب هستند، می‌توان در این پارک پیاده روی کرد، می‌توان به دوچرخه سواری پرداخت و می‌توان از مناظر زیبا و محیط زیست بی نظیرش عکاسی کرد، ضمن اینکه مجموعه‌ای تفریحی با عنوان دهکده‌ی کاج در پارک سرخه حصار ساخته شده که دارای امکانات و تفریحاتی مانند رستوران، زمین سرپوشیده و روباز پینت بال، لیزر تگ، دارت، بیلیارد، تیر اندازی، فوتبال دستی و... می‌باشد. در این پارک یک پارک آموزش ترافیک وجود دارد که کودکان می‌توانند در آن با قوانین راهنمایی و رانندگی و فرهنگ ترافیک آشنا شوند.

آدرس: تهران، شمال شرق تهران، انتهای بزرگراه رسالت، بزرگراه شهید یاسینی شرق، پارک سرخه حصار

پارک آبشار؛ تماشای پایتخت به دور از شلوغی و هیاهو

پارک آبشار یکی از پارک‌های تازه تاسیس تهران است که در غرب تهران و در نزدیکیِ دریاچه‌ی چیتگر واقع شده، این پارک و هر آنچه در آن است تماما به دست انسان ساخته شده ولی گوشه گوشه‌اش جلوه‌هایی از طبیعت را نمایش می‌دهند. پارک آبشار در ارتفاعات غرب تهران قرار دارد، همین موضوع موجب شده تا هوایی خنک و دلپذیر داشته باشد، ضمن اینکه هنگام قدم زدن در آن، گوش دادن به صدای آب جاری، حرکت بادی که لابلای شاخ و برگ درختان می‌پیچد و تماشای مرغابی‌هایی که در برکه‌های کوچک و بزرگ این پارک مشغول بازی هستند، لذتی نامحدود را برایتان به ارمغان می‌آورد. پارک آبشار از جمله پارک‌های کوهستانیِ تهران است، به همین دلیل علاقمندان به کوهنوردی می‌توانند یک کوهپیماییِ جذاب را در فضایی آرام تجربه کنند، این پارک به صورت طبقه طبقه ساخته شده، طراحی هر طبقه با طبقه‌ی دیگر متفاوت است و دلیل وجود این طبقه‌ها این است که اگر فردی در هنگام بالا رفتن خسته شد بتواند از امکانات طبقه‌ای که در آن قرار دارد استفاده کرده و خستگی‌‌اش را در کند. در طبقه‌ی آخر این پارک یک آبشار مصنوعی زیبا وجود دارد که آب آن در برکه‌های طبقات پایین جمع شده و منظره‌ای تماشایی را به وجود می‌آورد. از جمله امکانات پارک آبشار می‌توان پارکینگ، سرویس بهداشتی، آلاچیق، نیمکت، رستوران، مسجد، زمین بازی کودکان و... را نام برد.

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران، پارک آبشار

پارک لویزان؛ پاتوق جوجه بازیِ آخر هفته‌ها

یکی دیگر از پارک‌های بزرگ و قدیمیِ تهران، پارک لویزان است که در شمال شرقی تهران و در بخش شمیرانات قرار دارد، این پارک از زیباترین بوستان‌های پایتخت به شمار می‌رود و بسیاری از شهروندان تهرانی تمایل دارند که آخر هفته و روزهای تعطیل خود را در آن بگذرانند. پارک لویزان در دوره‌ی پهلوی دوم، به منظور جلوگیری از گسترش بافت شهری و کمک به پاکیزه نگه داشتن هوا، احداث شد، این پارک مساحتی در حدود 110 هکتار دارد و به دلیل ارتفاعش نسبت به شهر تهران، نمای زیبایی را از پایتخت به خصوص در شب در برابر دیدگان گردشگران قرار می‌دهد. در این پارک گونه‌های گیاهی فراوانی از جمله افرا، اقاقیا، بلوط، چنار و انواع سرو دیده می‌شود، هوای تمیز، آرامش، محیط سرسبز و باطراوت، امکانات فراوان و... سبب شده تا خانواده‌های تهرانی زیادی این پارک را برای پیک نیک انتخاب کنند. پیاده روی، عکاسی از طبیعت زیبا، دور همی خانوادگی یا دوستانه و... تفریحاتی هستند که می‌توان در پارک لویزان انجام داد، اما شاید مهم‌ترین بخش تفریحی در این پارک، باغ پرندگان آن باشد که در سال 1392 در 2 فاز افتتاح شد و پرندگان بسیاری از گونه‌های مختلف در آن نگهداری می‌شوند. هتل شیان، تالار پذیرایی، سفره خانه‌ی سنتی، رستوران، کافی شاپ، آلاچیق، مسجد، سرویس بهداشتی، کانکس پلیس، نیمکت و... امکاناتی هستند که برای رفاه گردشگران در پارک لویزان تعبیه شده‌اند.

آدرس: تهران، شمال شرق تهران، اتوبان هنگام، بالاتر از 4 راه استقلال، پارک لویزان

پارک لاله؛ تفریح در خاطره انگیزترین پارک مرکز پایتخت

یکی از محبوب‌ترین بوستان‌های تهران پارک لاله است که در منطقه‌ی 6 و در محله‌‌ی امیر آباد قرار دارد، این پارک یکی از پارک‌های قدیمیِ تهران است که در حدود 35 هکتار مساحت دارد. منطقه‌ای که پارک لاله در آن قرار گرفته در ابتدا منطقه‌ای نظامی بود که به میدان اسب دوانی جلالیه شهرت داشت، در سال 1342 عملیات تبدیل این فضا به بوستان آغاز و این پارک در سال 1345 افتتاح شد. فضای داخلی پارک لاله بسیار زیبا و چشم نواز است، این پارک دارای پوشش گیاهی باطراوت شامل درختان صنوبر، اقاقیا، پالم، افرا، کاج، سرو نقره‌ای و... می‌باشد، همچنین سنگفرش‌های دیدنی، جوی‌های آب مارپیچ و آب نماهای متعدد از دیگر قسمت‌های جذاب پارک لاله به شمار می‌روند. در این پارک امکانات بسیاری برای شهروندان تهرانی فراهم شده است، امکاناتی مانند زمین بازی کودکان، کتابخانه، مسجد، میز شطرنج، مرکز فرهنگی هنری، سالن ورزشی، زمین فوتبال، زمین والیبال، میز تنیس و... . عواملی همچون دسترسی سریع و راحت، هوای پاک، طبیعت زیبا، امکانات متعدد و... باعث شده تا پارک لاله از گذشته تا به امروز یکی از پارک‌های محبوب تهران باشد که خانواده‌های بسیاری برای تفریح، خود را به آن برسانند.

آدرس: تهران، خیابان کارگر شمالی، تقاطع بلوار کشاورز، پارک لاله

در این مقاله 11 مورد از بهترین پارک‌های تهران را معرفی کردیم و اطلاعاتی در مورد آن‌ها در اختیارتان قرار دادیم، تهران در کنار آلودگی هوا، شلوغی و ترافیک، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دیدنی بسیاری دارد که می‌توانند روزی شاد و هیجان انگیز را برای خانواده‌ها رقم بزنند.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید