پل معلقِ مشگین شهر | تصاویر، آدرس و نکاتی در مورد بازدید از آن
ضحا اکبری 1401/08/14 1017 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


استان اردبیل و شهرستان‌های آن یکی از زیباترین و محبوب‌ترین مناطق ایران برای سفر است، این منطقه دارای آب و هوای بسیار عالی، مناظر طبیعی فوق العاده، مردمانی مهربان و جاذبه‌های بی نظیر است، همین ویژگی‌ها سبب شده که به یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای سفر گردشگران تبدیل شود. در این مقاله قصد داریم به یکی از شهرهای جذاب استان اردبیل یعنی مشگین شهر برویم و جاذبه‌ای را در آن به شما معرفی کنیم که تمام مشخصات یک تفریح عالی را در خود دارد. این جاذبه پل معلق این شهر است که قطعا قدم زدن بر روی آن و تماشای مناظر اطرافش لذتی بی مانند را برایتان رقم خواهد زد، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در مورد پل معلق مشگین شهر به دست آورید.

همچنین می‌توانید برای مشاهده اطلاعات و هتل‌های اردبیل وارد صفحه "تور اردیبل" شوید.

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر در استان اردبیل و شهرستان مشگین شهر قرار دارد، این پل، طولانی‌ترین پل کابلی خاور میانه است که در سال 1394 در مجموعه‌ی تفریحی خیاو تاگیردولی (نور سبلان) ساخته شد. مجموعه‌ی نور سبلان در دامنه‌های کوه سبلان واقع شده و منطقه‌ای جنگلی است که دارای پوشش گیاهی زیبا، رودخانه، هوای دلپذیر، امکانات مناسب و تفریحات هیجان انگیز می‌باشد که پل معلق یکی از آن‌هاست. پل معلق مشگین شهر با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور طراحی و در زمینی به مساحت 130 هکتار ساخته شده است، مهندس گنجعلی بیگ طراح این پل است که آن را به صورت پلی با انحنا در عرشه و نه یک پل تخت طراحی کرده و با استفاده از طرح‌های زیبا، مواد اولیه‌ی باکیفیت و رعایت نکات ظریف، این پل را به یکی از 10 سازه‌ی برتر ایران در حوزه‌ی معماری و گردشگری تبدیل نموده است.

ویژگی‌های پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر در دو سایت A و B طراحی شد، حدود 9 ماه طول کشید تا کار ساخت آن به پایان برسد و برای ساختش در حدود 40 میلیارد تومان هزینه شده است. طول این پل معلق 365 متر، عرض آن 2 متر و ارتفاعش از کف دره 80 متر می‌باشد، ضمن اینکه در ساخت آن از کامپوزیت طرح چوب استفاده شده که دارای محاسن بسیاری است، از جمله اینکه در مقابل ضربه، رطوبت و آتش پایدار است و در برابر برخورد صاعقه و فشار آن مقاوم می‌باشد. از دیگر اجزای به کار رفته در ساخت این پل می‌توان دمپرهای خنثی کننده‌ی رزونانس، باد سنج و سنسورهای کنترل حرکتی را نام برد. از دیگر ویژگی‌های مهم پل معلق مشگین شهر این است که می‌تواند تا 3 هزار بازدید کننده را در خود جای دهد، زیباترین و هیجان انگیزترین قسمت این پل قسمتی شیشه‌ای در وسط آن است که راه رفتن روی آن جرات زیادی می‌خواهد، البته اگر بر ترس خود غلبه کرده و از این قسمت عبور کنید با منظره‌ای بی مانند در زیر پاهایتان مواجه خواهید شد. در هنگام عبور از روی پل معلق مشگین شهر می‌توانید تا صدها متر آن طرف‌تر از پل را ببینید، درختان سرسبز، رودخانه و چشم اندازی محو از شهر، همچنین زیر پای شما دنیایی از زیبایی وجود دارد که شما از فاصله‌ی 80 متری می‌توانید تمام این دنیا را در چشم بر هم زدنی از نظر بگذرانید.

بهترین زمان سفر به پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر در اردبیل که جزء مناطق سرد ایران محسوب می‌شود قرار دارد، به همین دلیل در پاییز و خصوصا زمستان بسیار سرد است. بهترین زمانِ رفتن به پل معلق مشگین شهر، بهار و تابستان است، زیرا در این زمان هوا بسیار مطبوع و دلپذیر است و از باد و باران هم خبری نیست. اما زیباییِ مناظر اطراف پل در فصول پاییز و زمستان به تحمل سرمای این منطقه می‌ارزد، بنابراین به جرات می‌توان گفت بازدید از پل معلق مشگین شهر در زمستان هم جذابیت‌هایِ خاص خودش را دارد.

چگونگی دسترسی به پل معلق مشگین شهر

برای رسیدن به پل معلق مشگین شهر ابتدا باید خود را به اردبیل و سپس مشگین شهر برسانید که در 100 کیلومتریِ اردبیل قرار دارد، پس از آن باید وارد جاده‌ی موئیل شده به خیابان سعدی بروید، بعد از رد کردن بیمارستان ولیعصر مجموعه‌ی گردشگریِ نور سبلان و پل معلق را مشاهده خواهید کرد.

آدرس: استان اردبیل، شهرستان مشگین شهر، جاده‌ی موئیل، خیابان سعدی، پشت بیمارستان ولیعصر، مجموعه‌ی گردشگری نور سبلان (خیاو تا گیردولی)

تفریحات نزدیک به پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر در مجموعه‌ی نور سبلان که تفریحات بسیاری دارد قرار گرفته، از جمله تفریحاتی که به پل معلق نزدیک هستند می‌توان قالیچه‌ی معلق، زیپ لاین، پل معلق چوبی، سایت بالن سواری، پیست دوچرخه سواری، مرکز سوار کاری، بیگ جامپ، زمین اسکیت، شهر بازی، آبشار مصنوعی، پیک نیک در پارک جنگلی و بسیاری تفریحات دیگر را نام برد.

امکانات نزدیک به پل معلق مشگین شهر

در مجموعه‌ی نور سبلان که پل معلق مشگین شهر در آن قرار دارد، امکانات بسیاری برای رفاه گردشگران فراهم شده است، از میان این امکانات می‌توان به پارکینگ مجموعه، نماز خانه، سرویس بهداشتی، مکان‌های مناسب برای کمپینگ، بازارچه‌ای برای خرید سوغات و صنایع دستی، تالار پذیرایی، سوئیت‌هایی برای اقامت و... اشاره کرد. همچنین این مجموعه دارای رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری است که گردشگران می‌توانند در آن‌ها غذاهای لذیذ، نوشیدنی‌های گوارا و میان وعده‌های خوشمزه نوش جان کنند.

در این مقاله پل معلق مشگین شهر را به شما معرفی کرده و نکات سفر به این منطقه‌ی زیبا را برایتان شرح دادیم، چنانچه تمایل داشتید به مشگین شهر سفر کرده و به بازدید از جاذبه‌های آن بپردازید، می‌توانید وارد صفحه‌ی تورهای اردبیل در سایت ما شده و تور مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید