پیک نیک در تهران | معرفی 10 مکان عالی برای پیک نیک در تهران
ضحا اکبری 1401/08/04 31314 بازدید 0 نظر زمان تقریبی مطالعه دقیقه


شاید برای افرادی که در شهرهای پر جمعیت و شلوغی مثل تهران زندگی می‌کنند، گذراندن چند ساعتی با خانواده یا دوستان در دل طبیعت یک تفریح لذتبخش باشد، جایی که می‌توان برای چند ساعت هم که شده از سر و صدا، آلودگی و ترافیک دور شد و خود را با زیبایی طبیعت و آرامشی که به انسان هدیه می‌کند، سرگرم کرد تا با انرژی دریافتی از این پیک نیک بتوان هفته‌ی تازه‌ای را شروع نمود. می‌توان آخر هفته یا روزهای تعطیل را در مقصدی فوق العاده سپری کرد، این مقصد می‌تواند یکی از بوستان‌های باطراوت شهر باشد یا منطقه‌ای خوش آب و هوا در نزدیکی محل زندگی‌امان. اولین نکته برای رفتن به پیک نیک، پیدا کردن مکان مناسب برای این کار است، جایی که فاصله‌ی آن تا محل زندگی ما زیاد نباشد، طبیعتی سرسبز و زیبا داشته باشد و از امکانات رفاهی تقریبا خوبی برخوردار باشد. ‌در این مقاله قصد داریم در مورد پیک نیک رفتن در شهر تهران صحبت کرده و 10 مکان مناسب و عالی را برای پیک نیک در داخل یا نزدیکیِ تهران به شما معرفی کنیم، اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به پیک نیک رفتن و یا تهران گردی با دوستان یا خانواده علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال بهترین قیمت رزرو هتل در تهران هستید و می‌خواهید قیمت دقیق هتل‌های تهران را بدانید، وارد صفحه "هتل ارزان تهران" شوید.

نکات مهم در انتخاب مکان مناسب برای پیک نیک

در انتخاب مکانی که برای پیک نیک مناسب باشد باید به چند نکته دقت کرد:

  1. سلیقه‌ی فرد: سلیقه‌ی افراد در انتخاب مکان پیک نیک مختلف است، برخی دوست دارند به بازدید از آثار تاریخی بروند، اما بعضی دیگر بودن در دل طبیعت را ترجیح می‌دهند.
  2. داشتن یا نداشتن خودرو: یکی از نکات مهم برای رفتن به پیک نیک داشتن خودروی شخصی است، اگر خودتان خودرو داشته باشید می‌توانید به جاهای دورتر رفته و حتی چند جای مختلف را امتحان کنید.
  3. به دنبال آرامش هستید یا می‌خواهید ماجراجویی کنید؟ اگر می‌خواهید خستگی یک هفته‌ی کاری را ازتن بدر کرده و در جایی آرام برای هفته‌ی بعد انرژی کسب کنید، باید به دنبال مقاصد دنج و خلوت باشید، اما اگر دوست دارید خطر کنید و به دنبال ماجرا جویی هستید، می‌توانید به بوستان‌هایی که امکانات تفریحی هیجان انگیز دارند بروید.
  4. در چه فصلی قرار است به پیک نیک بروید؟ انتخاب مکان پیک نیک به زمان آن بستگی دارد، زیرا ممکن است جایی که برای پیک نیک در تابستان مناسب باشد به درد تفریح در پاییز نخورد، اما معمولا مکان‌هایی که برای پیک نیک انتخاب می‌شوند برای تمام فصول مناسب هستند.

مکان‌های مناسب برای پیک نیک در داخل تهران

در داخل شهر تهران بوستان‌های بسیاری وجود دارد که برای پیک نیک یک روزه مناسب می‌باشند، از جمله‌ی این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک چیتگر

یکی از بهترین پارک‌های تهران برای پیک نیک پارک چیتگر است، این پارک 874 هکتار وسعت دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1225 متر می‌باشد. پارک چیتگر دارای قسمت جنگلی و غیر جنگلی است، در قسمت جنگلی انواع درختان سوزنی برگ و پهن برگ وجود دارد، این قسمت برای افرادی که به طبیعت علاقه دارند مناسب می‌باشد. بیشتر امکانات رفاهی و تفریحی چیتگر در بخش غیر جنگلی آن واقع شده و نزدیک بودن به دریاچه‌ی چیتگر نیز از دلایل محبوبیت این بخش به شمار می‌رود. از جمله امکانات پارک چیتگر می‌توان به چندین بوستان، باشگاه سوار کاری، پیست دوچرخه سواری، پینت بال، سالن اجتماعات، باشگاه بدنسازی، سالن بیلیارد، زمین بازی کودکان، پیست اسکیت، تعداد زیادی کافه و رستوران، پمپ بنزین، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نماز خانه، کتابخانه و... اشاره کرد.

آدرس: تهران، آزاد راه تهران کرج به طرف غرب، بعد از اتوبان آزادگان، خروجی پارک چیتگر، پارک چیتگر

  • پارک طالقانی

پارک طالقانی یکی دیگر از پارک‌های جنگلی تهران است که در تپه‌های عباس آباد واقع شده و با بیش از 300 هکتار مساحت، گزینه‌ای مناسب برای پیک نیک می‌باشد، از دلایل محبوبیت این پارک می‌توان به برخورداری از هوای تازه و باطراوت، وجود درختان فراوان و نزدیکی به پل طبیعت اشاره کرد. پارک طالقانی دارای مسیرهای مناسب برای پیاده روی است و پاییز آن به دلیل جشنواره‌ی رنگ‌ها که برگ درختان به راه می‌اندازند بسیار تماشایی می‌باشد. سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، نماز خانه، آلاچیق، وسایل ورزشی، دکه‌ی خرید خوراکی و... از جمله امکانات پارک طالقانی به شمار می‌روند.

آدرس: تهران، منطقه‌ی 3، بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس، پارک طالقانی



  • پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یکی از پارک‌های جدید و مدرن تهران است، این پارک در سال 1388 در زمینی به مساحت 24 هزار متر مربع ساخته و به یکی از پارک‌های پرطرفدار تهران تبدیل شد. پارک آب و آتش دارای امکانات رفاهی و تفریحی زیادی می‌باشد، از بخش‌های تفریحی آن می‌توان به فانوس دریایی 12 متری، برج کبوتر، سینمای چند بعدی، آمفی تئاتر، محل بازی کودکان، فواره‌های آب و... اشاره کرد، رستوران‌های زیبا با غذاهای باکیفیت، کافه‌های متعدد، نماز خانه، سرویس بهداشتی و آلاچیق از امکانات این پارک محسوب می‌شوند. اما مهم‌ترین جاذبه‌ی پارک آب و آتش، پل طبیعت است، این پل زیبا و دیدنی از جمله جاذبه‌های منحصر بفرد شهر تهران است که حدود 300 متر طول و 40 متر ارتفاع دارد.

آدرس: تهران، خیابان آفریقا، نرسیده به 4 راه جهان کودک، انتهای کوچه‌ی ژوبین، پارک آب و آتش

  • پارک ولایت

پارک ولایت بزرگ‌ترین پارک خاور میانه است که در سال 1391 در جنوب غربی تهران و در زمین‌های فرودگاه قدیمی قلعه مرغی ساخته شده است، این پارک 3 میلیون متر مربع مساحت دارد و تا کنون میزبان جشنواره‌ها و مراسم‌های فراوانی بوده است. پارک ولایت امکانات بسیار متنوع و زیادی دارد، برای مثال خانواده‌ها می‌توانند برای تفریح از بخش‌های تفریحی متنوع آن مانند شهر ورزش، قلعه‌ی شادی، راپل، بانجی جامپینگ، دیوار نوردی، صخره نوردی، پاراگلایدر، پیست ماشین سواری، باند پرواز بادبادک‌ها، کارتینگ، پیست آرسی (کنترل از راه دور)، پیست موتور سواری، باشگاه سوار کاری، زمین‌های رو باز ورزشی، باشگاه پرورش اندام، کتابخانه، سالن آمفی تئاتر و... استفاده کنند. همچنین رستوران سنتی استاد شهریار، تالار پذیرایی یاس، نماز خانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، ایستگاه آتش نشانی و... از امکانات رفاهی این پارک به شمار می‌روند.

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه نواب، بعد از پل 9 دی، تقاطع اتوبان تند گویان، پارک ولایت

  • پارک پردیسان

پارک پردیسان یکی از پارک‌های قدیمی و وسیع تهران است که کار طراحی و ساخت آن از زمان قبل از انقلاب آغاز شده و تا سال‌ها ادامه داشت، این پارک با حدود 300 هکتار مساحت یکی از پارک‌های بزرگ تهران به شمار می‌رود. در پارک پردیسان حدود 320 گونه‌ی گیاهی وجود دارد، به دلیل وجود این گیاهان و قرار گرفتن پارک در مسیر بادهای غالب غربی، پارک پردیسان نقش مهمی در تمیز کردن هوای شهر تهران داشته و به ریه‌ی پایتخت معروف است. از جمله امکانات تفریحی پارک پردیسان می‌توان موزه‌ ی تنوع زیستی، موزه‌ی ملی آب، سینمای محیط زیست، پل معلق نهج البلاغه، زمین والیبال، مسیر دوچرخه سواری، زمین بادبادک بازی، زمین اسکیت، زمین بدمینتون و... را نام برد، پارکینگ، بوفه، سرویس بهداشتی، مبلمان پارک و... نیز از جمله امکانات رفاهی پارک پردیسان هستند.

آدرس: تهران، منطقه‌ی 2، بزرگراه همت غرب به شرق، نرسیده به خروجی شیخ فضل الله نوری، پارک پردیسان

مکان‌های مناسب برای پیک نیک در نزدیکیِ تهران

گاهی تهرانی‌ها ترجیح می‌دهند برای پیک نیک‌های یک روزه‌ی خود به خارج از تهران رفته و در مکانی بیرون از شهر اما نزدیک به آن روزِ خود را سپری کنند، در ادامه به توضیح شماری از این مکان‌ها پرداخته‌ایم:

  • اوشان فشم

شمیرانات یکی از شهرستان‌های استان تهران است که 2 بخش دارد: رودبار قصران و لواسانات، فشم یکی از مناطق رودبار قصران به شمار می‌رود که در شمال شرق تهران قرار گرفته و با آن 25 کیلومتر یعنی حدود یک ساعت فاصله دارد. فشم به سبب برخورداری از آب و هوای عالی، طبیعت سرسبز و باغ‌های میوه در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد تهرانی‌ها برای سفرهای یک روزه و پیک نیک تبدیل شده است. این منطقه از طریق اتوبان بابایی قابل دسترس است و جاده‌ی پر پرپیچ و خم و بسیار زیبایی دارد که در تمام فصول سال تماشایی می‌باشد، در این مسیر تعداد زیادی رستوران، کافه و سایر امکانات رفاهی برای مسافران فراهم شده است. از جمله جاذبه‌های فشم می‌توان به روستاهای این منطقه مانند ایگل، زایگان و آبنیک اشاره کرد، همچنین آبشار لار محله، آبشار لالان، آبشار ایگل، آبشار یخی آبنیک، دشت جانسِتون، دره‌ی آهنگرک، پیست اسکی دربند سر، غار اسبول، پارک سرقلا، رودخانه‌ی فشم (جاجرود)، کوه‌های فشم و باغ‌های میوه‌ی این منطقه از دیگر جاذبه‌های فشم و مناطق مناسبی برای یک پیک نیک دلچسب در فصل‌های بهار و تابستان به شمار می‌روند.

آدرس: استان تهران، 25 کیلومتریِ شمال شرق تهران، رودبار قصران، فشم

  • لواسان

لواسانات یکی دیگر از بخش‌های شهرستان شمیرانات در استان تهران است که مرکز آن لواسان، یکی از مناطق زیبا و مناسب برای پیک نیک می‌باشد، به احتمال زیاد هیچ شهروندی در تهران وجود ندارد که حداقل یک بار از زیبایی‌های لواسان دیدن نکرده باشد. لواسان منطقه‌ای خوش آب و هوا در شمال شرقی تهران است که 1700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، این منطقه بخاطر وجود باغ‌های فراوان میوه و هوای فوق العاده مورد توجه ساکنان تهران قرار گرفته و فاصله‌ی کمِ آن تا تهران سبب شده که به راحتی بتوان از تهران به این منطقه رسید. لواسان دیدنی‌های بسیاری دارد که از میان آن‌ها می‌توان روستاهای لواسان مانند افجه، گردنه‌ی قوچک، رودخانه‌ی جاجرود، دریاچه و سد لتیان، پارک جنگلی تلو، آبشار ناران، غار هملون، غار موزه‌ی وزیری و... را نام برد.

آدرس: استان تهران، بزرگراه بابایی، جاده‌ی لشکرک، بلوار امام خمینی، لواسان

  • دشت لار

دشت لار یکی از مناطق بسیار زیبا و دیدنی در مرز استان تهران و استان مازندران و در دامنه‌ی قله‌ی دماوند است که قسمت شمالی و شمال شرقی آن در بخش لاریجان شهرستان آمل و قسمت جنوب و جنوب غربیِ آن در لواساناتِ شهرستان شمیراناتِ استان تهران قرار دارد. وسعت دشت لار 73 هکتار و 500 متر مربع است و در آن گونه‌های گیاهی بسیاری مانند شیرین بیان، گلپر، کاسنی، قارچ وحشی، پیازک، شنگ، خرگوشک، گل زنبق وحشی، گل شقایق و گل ارغوان و جانوران فراوانی مثل لاک پشت، قورباغه، ماهی قزل آلا، خفاش، عقاب، آهو، گرگ، خرس قهوه‌ای، روباه و... زندگی می‌کنند. دشت لار از دیر باز یکی از تفرجگاه‌های پادشاهان و پس از آن اهالی تهران بوده است و دارای جاذبه‌هایی مانند دشت شقایق، کوه‌های لار، آبشار سفید آب، دریاچه و سد لار، رودخانه‌هایی همچون لار، دیو آسیاب، سفید آب و بسیاری جاذبه‌های دیگر می‌باشد. برای رسیدن به دشت لار می‌توان از مسیر منطقه‌ی لواسان، مسیر جاده‌ی آبعلی، مسیر روستای گرمابدر شمیرانات و مسیر قدیمی و مال روی دشت هویج استفاده کرد.

آدرس: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان، دشت لار

  • آبشار شاهاندشت

آبشار شاهاندشت، یکی از زیباترین جاذبه‌های نزدیک به تهران است که در فصول گرم سال پذیرای افراد بسیاری است که از تهران و اطراف آن برای لذت بردن از این همه زیبایی خود را به روستای شاهاندشت رسانده‌اند. آبشار شاهاندشت از 8 آبشار با ارتفاع‌های مختلف از 15 تا 40 متر تشکیل شده و رسیدن به آبشارهای بالایی نیازمند داشتن مهارت و تجهیزات مناسب می‌باشد. در زمین‌های اطراف آبشار گیاهان دارویی و معطر فراوانی وجود دارد و حیوانات مختلفی نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. در نزدیکی آبشار شاهاندشت مکان بسیار مناسبی برای پیک نیک به نام فلالس (پلالس) وجود دارد که در ارتفاع 2700 تا 2900 متری از سطح دریا قرار گرفته و دارای قسمت‌های جذابی همچون آبشار 50 متری، ارتفاعات برز و مرتعی وسیع و سرسبز می‌باشد.

آدرس: استان مازندران، 65 کیلومتری شهرستان آمل، بخش لاریجان، روستای شاهاندشت، آبشار شاهاندشت

  • آبشار گزو

آبشار گزو در استان مازندران، شهرستان سواد کوه و روستای زیرآب قرار دارد، این آبشار تا تهران حدود 2 ساعت فاصله دارد و یکی از مکان‌های مناسب برای پیک نیک به شمار می‌رود. زمانی که به جنگل‌های اطراف آبشار رسیدید، با یک پیاده روی کوتاه اما نفس گیر می‌توانید به آبشار رسیده و از زیبایی‌های مسیر نیز لذت ببرید. ارتفاع آبشار گزو حدود 48 متر است، در اطراف آن جنگل‌های انبوه و بسیار زیبایی وجود دارد و آب و هوای منطقه واقعا عالی و بی نظیر است، همین عوامل باعث شده تا آبشار گزو محبوبیت فراوانی در میان شهروندان تهرانی پیدا کند، در قسمت پایین هر آبشار حوضچه‌ای تشکیل شده که پر از آب است و برای آب تنی در روزهای گرم تابستان بسیار مناسب می‌باشد. برای رفتن به آبشار گزو دو مسیر وجود دارد، یکی مسیر جاده‌ی فیروز کوه به شیرگاه و دیگری مسیر جمشید آباد در 5 کیلومتری زیر آب که هر دو مسیر زیبا و تماشایی هستند. شما می‌توانید در مطلب آبشار گزو به طور کامل با این پدیده‌ی زیبا و تماشایی آشنا شوید.

آدرس: استان مازندران، 15 کیلومتریِ شیرگاه، جنگل‌های لفور، آبشار گزو

در این مقاله در مورد پیک نیک رفتنِ تهرانی‌ها، مکان‌های مناسب برای پیک نیک و نکات مهم در انتخاب این مکان‌ها با شما سخن گفتیم، در داخل و اطراف تهران مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی برای گذراندن یک روز عالی وجود دارد که می‌توان خاطرات به یاد ماندنی و بسیار شیرینی را در آن‌ها رقم زد.

تورهای اقساطی کایت

تور جام‌جهانی 2022 قطر

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.

نظر، تجربه و سوال خود را بنویسید.

با ثبت نظر خود در مورد این تور، به دیگر مسافران برای داشتن تجربه بهتر کمک کنید.

امتیاز و نظرات

هنوز امتیازی ثبت نشده است.
بستن

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در ارتباط بگذارید